Hosszú évek óta próbáljuk visszahozni és erősíteni a magyar közéleti sajtóból szinte teljesen kikopó tárcanovella műfaját. A lap belsős munkatársai és a legkiválóbb hazai írók közül nagyon sokan vállalták azt a történelmi feladatot, hogy újra megszerethessük ezt a csodálatos műfajt.
MEGVESZEMTovábbi Showbiz cikkek
Nem show lett
Klikk a képre! |
De nemcsak a dalok szövegével volt baj: Pély Barna erőltetetten próbált dzsessz-showmanként rángatózni, és Charlie-ra is ráfért volna egy dupla whisky, mert ahogy a közönség soraiból valaki megfogalmazta, a Blood, Sweat and Tears száma véres-verejtékesre sikeredett. A megasztár Tóth Vera és a második helyezett Oláh Ibolya sem lepte meg a tömeget, amikor a már többször hallott Son Of A Preacher Man-nel, és a Rolling Stones-feldolgozással álltak elő. A közönséget végül halványan csak a rappelő Geszti Péter hozta hangulatba egy-két "bigidigibop!"-pal és "funky-funky"-val.
A magyarok káoszba fulladt utolsó, közös produkciója rendesen összegezte a fellépésüket. Tizenkettőből négy sztárnak egy néma mikrofon jutott, a másik mikrofonnal Charlie szabadult el, a harmadikba pedig Emilio kezdett mindenkitől függetlenül szólózni.
In Budapest
A többszázezres nézősereg ezután megkönnyebbülten felsóhajthatott, mert Suzanne Vega pottyant be a fellépésére az akusztikus gitárjával, és mert már ekkor az óriás kivetítőn sem csak az előadó neve jelent meg, hanem már az arca is.
Vega a városi folklóros dalait megtapsoló nézőket "koszonom"-mel illette, az In Liverpool dalát pedig egy sor erejéig In Budapestnek énekelte. Így a belelkesült közönség a lassú bluesos -egyesek szerint egyszerűen csak unalmas - számok után végül a New York-i énekesnővel együtt mondta a hangszerelés nélkül előadott Tom's Diner szövegét.
"Soha nem voltunk még ennyien a téren" - jelentette be ezután a show házigazdájává előlépett Geszti. "Álljon mindenki egy méterrel hátrébb, mert a mentők így nem tudják kimenteni az ájultakat" - tanácsolta. Persze ez a sajtóra nem vonatkozott, mert a VIP-sok a színpad előtti elkerített részben az első sorokból nézték a műsort.
Take Me Dancing, Sting!
Klikk a képre! |
A Whenever I Say-ben Joy Rose-zal énekelt duettet, amíg a vokalista eksztázisba nem esett. Bár Sting is jó formában volt, Rose mégis átvette a duóban az irányítást. Ez szokatlan jelenség a brit rocker fellépésein, hiszen Sting éppen arról híres, hogy a legjobb dzsesszzenészeket úgy gyűjti maga köré, hogy közben háttérben tartja őket, mint Dominic Millert, a híres és itthon is nagy ovációval fogadott gitárosát.
Az eksztázist csendesebb számok követték: az unalmasabb I Was Brought To My Senses, a This War és a fan-klubok kedvence, a temetésre való Fragile közben többen öngyújtólengetésbe kezdtek.
Közönséghergelő blokk
Majd következett a slágerblokk: az új Sacred Love albumból a címadó dal, majd a Never Coming Home és a Take Me Dancing (ez utóbbira egy harmincfeletti titkárnő lepedőre írt üzenettel kérlelte az énekest). De a közönség üvöltve énekelte a police-os, többször is feldolgozott Roxanne-t és a Nothing Like The Sun albumból az Englishman In New York-ot is. Már csak a Message in the Bottle refrénje a Sending out an S.O.S. hiányzott a repertoárból, amit Magyarországon diszkószerte "Szentmihályon presszó lesz!"-ként dalolnak.
Sting később a hangulatot még slágeresebb közönséghergelő számokkal fokozta: Desert Rose, If I Ever Lose My Faith és az Every Breath You Take. Majd a lassú Thousand Years következett, hogy ráadásként egy nyitószámnak való, Brand New Day-jel zárjon, ami miatt körülöttem reménykedve meg is kérdezték: "Kezdődik a következő koncert?" Aztán, amikor már a technikusok a dobütőket is a közönség közé dobták (ketten össze is verekedtek rajta), és a tűzijáték is befejeződött, hazaindult a tömeg.
Az MTI-ben megjelent utólagos becslések szerint félmillióan voltak a Felvonulás téren és környékén, a tömeg egészen az Ajtósi Dürer sorig állt, és még a Felvonulás tér melletti Liget Center négyemeletes épülete is nézőkkel volt tele. Egy biztos, a Hősök terén még hajnal felé is több százan dobálták a T-Mobile feliratú ingyenes frizbit.