Ferenc, Olívia
-4 °C
4 °C

Sziget: 'Hozd el anyádat'

2003.05.15. 16:19
A Sziget új szlogent kapott, de szakított a Kistehénnel. A szervezők a jegyárakkal együtt lenyomnák a port és az óriásplakátokat is. Tévéreklám helyett kisfilmek mennek majd, Tarlós pedig reménykedik.
A tizenegyedik Sziget Fesztivál kezdődik meg július 30-án, jelentették be a fesztivál rendezői sajtótájékoztatójukon. A hangsúly ezúttal már nem a látogatók számának növelésén, hanem a program erősítésén és a szolgáltatások minőségének javításán van. A fesztivál szokatlan televíziós reklámkampánnyal hívja fel magára a figyelmet, hangsúlyozták ugyanakkor, hogy megritkítják a Szigetet az utóbbi években elöntő reklámerdőt.

Bármelyik művelődési házban
Müller Péter, a fesztivál igazgatója bevezetésképpen elmesélte, hogy egy "népművelők" számára rendezett előadáson a fesztivált olyan sikertörténetként említette, amely "bármelyik művelődési házban megvalósítható lenne". Ugyanakkor kiemelte, hogy bár az utóbbi években gazdaságilag megerősödtek, de két esős nap még most is tönkre tudná tenni a rendezvényt, és a mögött álló gazdasági társaságot, mivel jelenleg is függnek a napi eladott jegyek számától.

A helyzetet visszásnak nevezte, hiszen a Sziget támogatói közt van az Egyesült Királyság, a francia kulturális kormányzat, a Világzenei színpad osztrák-olasz-Sziget koprodukcióban működik, miközben a magyar állami támogatás elenyésző. Összehasonlításként a jelentős állami támogatással rendelkező Forma-1-et említette meg.

Gerendai Károly, a fesztivál ügyvezető igazgatója a "sikersztori" jegyében elégedettségének adott hangot a programmal kapcsolatban. Bár még folynak a tárgyalások, biztosnak nevezte a Massive Attack, az Asian Dub Foundation, Ibrahim Ferrer, Nitin Sawhney, Madredeus, Värttinä, Goran Bregović és Shane MacGowan fellépését.

Különösen erős lesz az elektronikus zenei program, Paul van Dyk, Goldie, Armand van Helden és DJ Rush szettjeivel.

Feketék egy hatalmas fán

'Hozd el anyádat is'
A műsorból a barátilag Józsiként felkonferált programigazgató, Kardos József az újdonságokat emelte ki, mivel mint mondta, a látogatók egy hét alatt mintegy 800-1000 program közül válogathatnak majd.

Idén először látható majd cirkuszi előadás a Szigeten, de a bohócos-állatkínzós műfajtól idegenkedőket megnyugtatva elmondta, a társulat az új cirkusz műfaját műveli, amely a tánc, a színház és az akrobatika szabadszellemű keveréke. Ahogy mondta, "a domb mellett negyven guineai fekete egy hatalmas fán fog elkápráztatni minket".

Józsi szerint örvendetes, hogy a zenei rendezvények mellett évről évre egyre több embert vonzanak a fesztivál színházi előadásai. A nézőszámot tekintve a Szigeten látható darabok felveszik a versenyt a kőszínházakkal is, bár a rendezvényen inkább a progresszív produkciók kapnak helyet.

Az Octopus összművészeti helyszín épület-komplexumát egészében a komolyabb műfajokat kedvelő közönségre számítva alakították ki. A Strange Fruits modern színházi társulat művészei például négy méter magas póznákon mutatják be zenére koreografált darabjukat. Itt lesz a premierje az idei Filmszemle közönségdíjas alkotásának, a Libiomfinak, amelynek alkotói korábban Esti Meséikkel váltak ismertté a Szigeten.

Józsitól megtudhattuk még, hogy a 2003-as fesztivált az állami gondozott gyermekeknek dedikálták, akik itt tartják Diákparlamentjük kihelyezett ülését is.

Kivilágított biovécék

Főellenség a por
Gerendai Károly elmondta, hogy miután az utóbbi években voltak teltházas napjaik, és ilyenformán a látogatók számának növelése már nem elsődleges céljuk, a szolgáltatások minőségének emelésére helyezték a hangsúlyt.

A Honvédelmi Minisztériumnak köszönhetően az idén háromszor annyi zuhanyzó, ezen belül hatszoros mennyiségű melegvizes egység áll majd a kedves tisztálkodni is vágyó látogatók rendelkezésére. Növelik a vécék számát is, a biovécéket pedig - a jobb láthatóság érdekében - éjszaka megvilágítják. Legnagyobb ellenfelüknek az ügyvezető igazgató a port nevezte, ami a tavalyi árvíz, az azt követő kemény tél, majd a szárazság következtében az idén veszélyes méreteket ölthet. Ezért mostantól nem csak a színpadok előtti dühöngőt és a sátrak nézőterét borítják műanyag járólapokkal, hanem az utakat is.

Nyomott jegyárak

A reklámok vége
A szolgáltatások minőségének emelésével azonban nem szándékoznak jelentősen emelni a jegyek árait. A hetijegy a tavalyi 12-vel szemben idén 14 ezer forintba kerül majd elővételben, amely mellé az első 10 ezer vásárló márkás órát is kap.

A szükséges bevételek szponzoroktól érkeznek majd. Gerendai ugyanakkor megnyugtatta azokat, akik az évről évre agresszívebb reklámmegjelenések miatt emeltek szót. Mint mondta, három éve eltűntek a színpadok mögül a reklámmolinók. Az idén egységesítik a lehetséges szponzori megjelenéseket, minimálisra csökkentik az óriásplakátok számát, és megszűntetik a kivetítőn futó hirdetéseket is. A támogatókat inkább arra ösztönzik, hogy reklám helyett saját programmal jelenjenek meg a rendezvényen.

A Kistehénből sorozat lesz

Rendhagyó lesz a Sziget kampánya is. Mivel a név ismertsége már megfelelő, inkább a brand építésére helyezték a hangsúlyt, azaz vonzó képet akarnak kialakítani a közönségben. A Sziget produkció megvásárolt reklámideje terhére az általuk kiírt pályázaton nyert, független kisfilmeket mutat majd be a tévében.

Kiadások
A fesztivál költségvetése 1,2 milliárd forint, mondta a Szigetet alapító Gerendai. Az összeg felét fordítják a programokra, ebből 300 milliót olyan rendezvényekre - jazz, színház, kortárs zene - költenek, amelyek támogatásra érdemes területeknek számítanak.
A Jancsó Miklós és Grünwalsky nevével fémjelzett zsűri által kiválasztott hat rövidfilmnek csupán utolsó öt másodpercében tűnik fel a Sziget emblémája, miközben egy hang felszólítja a nézőt: Hozd el anyádat is!

Az egyik filmet a Kistehenet is készítő Myfilm jegyzi. Rendezője Hegedűs Márton. Gerendai elmondta, hogy a Sziget közös megegyezésre szakított a tavalyi kampányállattal, és az idén semmilyen hasonló figura nem helyettesíti azt. A Kistehénből egyébként tévésorozat készül.

Tarlós remél

Gerendai happy end gyanánt örömmel számolt be Tarlós István, harmadik kerületi polgármesterrel történt hétfői találkozójáról. A Sziget ellen intézett támadásokkal nevet szerzett városatya a szervezőknek elmondta, hogy tavaly elégedett volt a fesztivállal, és reményét fejezte ki, hogy ez hasonlóképpen lesz idén is.

Nászút ajándékba!

Esküvőt tervez? Tervezzen velünk, nyerjen wellness nászutat!

Év végi utazás

Ajándékozzon utazást, töltse a karácsonyt és a szilvesztert külföldön!