Szupersztárok és fogyasztás a Szigeten

2005.05.18. 16:27
Később kezdődik a Sziget fesztivál, hogy ezúttal ne maradjanak el koncertek. Tartanak nulladik napot, Illéssel, a megasztár pedig Franz Ferdinand lesz. A koncertlátogatások mellett nagybevásárlást is lebonyolíthatnak majd a felhevült látogatók.
Különösen erős Sziget fesztivált jósolt Gerendai Károly szerdai sajtótájékoztatóján. A fesztiváligazgató elmondta, a fellépők 90 százalékával már szerződést kötöttek, ami alapján a közönség napi két-három világsztárra számíthat. Fellép például az utóbbi évek díjakkal elhalmozott brit-pop-zenekara, a Franz Ferdinand. Idén ugyanis az a fesztivál számít igazán jelentősnek, ahova sikerült leszerződtetni a hülyegyerek frizurás sztárokat, tudtuk meg a fesztivál alapítójától. Mellettük olyan nevek vonzzák még a látogatókat, mint a Korn, a Good Charlotte, Sean Paul, Roots Manuva.

Müller Péter Sziámi a Nagyszínpadon fellépő Sziámi zenekar koncertjét említette még meg, kiemelve, hogy együttese idén új albumát mutatja majd be. A társszervező, alapító igazán azonban Nick Cave fellépésére készül.

Tanítvány a nulladikon

A programszervezők remélik, hogy ezúttal nem lesznek lemondott koncertek, hiszen a fesztivál időpontját, - többek közt azért, hogy jobban illeszkedjen a nemzetközi fesztiválprogramba - későbbre csúsztatták. Így a 13. Sziget augusztus 10-17-ig tart. Lesz azonban nulladik napi program is. Augusztus 9-én tartja 40 éves jubileumi koncertjét az Illés nevezetű együttes. A koncert Pásztory Zoltán dobos hirtelen halála ellenére sem marad el, tudtuk meg. Pásztory helyett azonban tanítványa, Szörényi Örs dobol.

Konzumálás

A halmozottan híres előadók fellépései miatt idén valamivel hátrébb telepítik a Nagyszínpadot, így 40 helyett ezúttal 50 ezren csápolhatnak majd a zene ritmusára. Gerendai szerint a fesztivál látogatottsága megdöntheti a tavalyi, 371 ezres rekordot. Ez a szám egyébként - a több alkalommal is belépők miatt - 150-200 ezer látogatót jelent. A megtelt táblát egyébként 70 ezer belépő után teszik ki.

Az érdeklődők a mostani fesztiválon 10 százalékkal több tusolót és vécét vehetnek igénybe, sorolta a szolgáltatásokat Gerendai, a kiköltözők számára pedig bevonnak egy újabb területet is, így néhány száz sátorral több férhet el a szigeten.

Az 1,8 milliárdos összköltségvetésű rendezvény egyik nagy szponzora egyébként meglepetésre a Coca Cola lett, kiszorítva az egykor főszponzorként is tündöklő konkurenset. A konzumálás újabb fokait jelentheti, hogy a Szigeten túli világ logikája szerint, a kiskereskedők mellett itt is megjelennek a nagyáruházak: három Tesco is nyílik a Szigeten.

A rendezők a külföldi fesztiválok példáját látva arra számítanak, hogy a 20 ezer forintért árult hetijegyek jóval a kezdés előtt elfogynak. A hetijegy június 15-től egyébként 25 ezer forint lesz, és ha a jóslat mégsem jönne be, a helyszínen 30 ezerért lehet megvenni. Napi jegyet csak a helyszínen árulnak, 5 ezer forintért.