További Showbiz cikkek
Költséges drogfogyasztás
"Bazmeg, csak két Guns-számot játszottak!" - mondja egy kockásinges, kifelé baktató gimnazista hasonszőrű barátjának a koncert után, miközben én azon filózok, jó, hogy nem fizettem a jegyért. Nem akarom ugyanis senkinek a költséges drogfogyasztását finanszírozni, márpedig úgy tűnt, a Velvet Revolver egy erre létrehozott vállalkozás. A Guns N' Rosesből és a Stone Temple Pilotsból átigazolt tagok szépen illusztrálják, hova vezetnek a különböző függőségek. Még Slash néz ki legjobban a szétivott, kicsit elfolyó arcával, Scott Weiland, a még életben levő heroinista leginkább egy extrém soványságot ábrázoló anatómiai szemléltető bábura hasonlít, a viszonylagos karizmokat felvonultató Duff McKagan pedig hidrogénezett-dauerolt szőke hajával úgy fest, mint egy lepattant nőimitátor.
Gabo Rindo szerint "a kinyúlt pulcsi agyonbaszta a Gunst", vagyis a kilencvenes évekbeli seattle-i grunge-hullám lett a hard rock halála. Vicces módon a szintén grunge (bár San Diego-i) Stone Temple Pilots énekesét, Scott Weilandot ragadta el Slash a Velvet Revolverbe.
"Szar lehet, amikor még tíz év múlva is az előző csajodról kérdezgetnek" - mondja Eszenyi Péter, a Warpigs egykori énekese a Guns-múltra utalva, és tényleg, a közönség igazán csak a Mr Brownstone-ra és az It's So Easy-re indul be. Furcsamód még a Wish You Were Here szövegét sem tudják, pedig szerintem hazánk az utolsó ország, ahol még fizetőképes kereslet mutatkozik a progresszív rockzene iránt.
A koncerten spottoltuk Dukai Reginát, aki népszerű arcvonásait egy piros baseballsapka alá rejtette, valamint a társaságában időző tetovált rockert, akiben pasiját, a Hooligans-gitáros Tóth Tibit véltük felismerni.
Absztinencia
Pedig Moon valaha nagy gunsos volt, hümmög a bennünk lakó Bőhm bácsi (mindenkiben lakik ilyen, ugye?), de hát így van ez a gloria mundival. A magunk részéről viszont úgy véljük, hogy Slash a legnagyobb istenkirály a világon, lehet bár dagadt és ránézésre büdös, de akkor is. Sanyi szerint mondjuk versenysúlyban van, de nem kell mindent elhinni a fotósoknak. Duff McKagan híres hasnyálmirigykatasztrófája ellenére energikusan rohangál ide-oda, mellette vokálozik, és láthatóan ő fogja össze az egész produkciót, hiába, mit tesz az emberrel, főleg az egykor híresen a legprosztóbb basszusgitárossal az absztinencia. Egészen hihetetlen, de az egykori Guns-tagok még mindig hitelesen és meggyőzően hozzák a tizenöt évvel ezelőtti rockandrollt, kénytelenek vagyunk behódolni, föltörnek az emlékek, welcome to the jungle, baby.
Viszont hiába a lázas énekeskeresés, ami miatt még valóságshow-t is indítottak a VH1-on, Scott Weiland a leggyengébb a zenekarban, bár hozzá kell tenni, hogy lemezen nem rossz. Hát igen, Scott Weiland. Régen nagyon szerettem a Pearl Jamet, ennek folyományaként viszont a Stone Temple Pilotst utáltam, vagyis hát az számomra nem is létezett, gyakran idéztem azt az Eddie Vedder-interjút, amiben elmesélte, hogy felhívta egy haverja, és gratulált ahhoz a számhoz, aminek a klipjében olyan vörös a haja. Vedder híresen nem néz tévét, szóval nem tudta, miről van szó, de az a klip a Stone Temple Pilots debütáló videója volt, főszerepben a már akkor is kikezdhetetlenül eredeti Weilanddal. Különben csak úgy viccből érdemes rákeresni Scott Weilandra a Google-on, az első kép, amit találunk, ez. Szemből és oldalról. "Gyógyegér" - kommentálja szűkszavúan Sanyi.
Kínai demokrácia
Az erőtlen, bár azért néhol megcsillanó énektől eltekintve, vagy inkább azt elnézve viszont pont azt kapjuk, amire számítunk: a dupla album előtti Gunst, enyhe seattle-i beütéssel (Mother Love Bone! jó pont), nirvanás koszolással, és persze ott van az erőteljes Sex Pistols-hatás, nyilván nem véletlen, hogy Duff McKagan pólóján Sid Vicious virít. Slash továbbra is összetéveszthetetlenül játszik, a koncert vége felé előkerül a duplanyakú gitár, sőt egy cilinder is. A Fall To Pieces Velvet-szám alatt riporterünk elmorzsol egy meghatódott könycseppet a szeme sarkában, ugyanis ez a Velvet Revolver Sweet Child O'Mine-ja, a jellegzetes futamokkal, Slash tulajdonképpen bármikor áttérhetne amannak a szólójára is, bármiféle zökkenés nélkül.
A közönségben, az érthetetlenül sok Mötley Crüe-póló között több Axl Rose-imitátort is felfedezünk, eleinte csak ők emlékeztetnek a kínai demokráciáról elnevezett albumát már-már történelmi ideje készítő Guns-névtulajdonosra, aki viszont a koncert második felében elővett két régi Guns N' Roses-szám alatt már feltűnően hiányzik. Ezzel az énekessel ezt talán nem is kéne erőltetni, és a dolgon az sem segít, hogy a gitárok, egy dobos kolléga szóhasználatával élve, végig úgy szólnak, akár a medveszéklet. (Félreértés ne essék, ez dicséret.)
Ha levonjuk a koncertből azt a legalább ötven százalékot, amit a Guns-nosztalgia tesz hozzá, sajnos be kell látni, hogy eléggé halvány a produkció, főleg az ének miatt, még a szövegeket kívülről tudó rajongók sem merészkednek tovább annál, hogy felemeljék a karjukat, és rikoltsanak egyet-kettőt, yeah. Az eddig megjelent egyetlen lemez számai pedig bár tulajdonképpen nem rosszak, de felejthetőek. De mindegy is, a Velvet Revolver egyelőre úgyis hiába próbál saját jogon bizonyítani, a megjelent három-négyezer ember most a fél Guns N' Rosest nézte meg, újra kilencvenkettő van, nyár, térdnél kiszakítva a farmer, combra kendő kötve, sört bontunk a ligetben a pad peremén.