|
"minden szín tiszta realitás..."
|
Bár a hozzánk ezen a héten begyűrüzött Magnólia című film nem egyértelműen pesszimista, mégis benne van az egy felhívás kellemes kollektív harakirire sugallata. Ugyanis, mire a dél-kaliforniai napsütéses San Fernando Valley indentitástörténete a végére ér és kibogozódik, mi több összefut a kilenc és még néhány magántörténelmi szál, addigra a néző idegei kifutnak az időből, lejár a szavatosságuk, mint egy napon felejtett tonhalkonzervé.
Itt ugyanis kérem, minden szín tiszta realitás, mindenki minimum rákos és aki nem, azzal sincs rendben semmi, kokós, depressziós, vagy komplett mentális dizaszter. A siralom völgy Rózsadombján járunk. Tárlatvezetőnk a haldokló apa, az idegbeteg érdekfeleség, a hospice helyi ápolófiúja, a szintén haldokló médiasztár, annak családja a narkó mocsarában fuldokló lányával együtt, a dying romantic rendőr, az önhibáján kívül tökéletlen macsó szex- és médiaguru, okos gyerekek és valaha okos, most zokniagyú felnőttek. Az epizódszerepekre ítélt főszereplők élettere maga a mikrokörnyezetre leszűkített összamerikai társadalom. Súlyos nagy szavak ezek. A film is alig bír a tragédiákkal, majdnem giccsbe lendül az összeomlás, mert ez már annyira sok, hogy elviselhetetlen.
|
"a Tom Cruiz alakította undorító figurát is el lehet viselni..."
|
Profi vágások, egészen jó történetvezetési csavarok, gyors svenkek és Amiee Man romantikus stresszlazító zenéje segít benne, hogy sikerüljön végignézni ezt a humanitárius akciófilmet. No és a Tom Cruiz alakította undorító figurát is el lehet viselni, amíg tőle szokatlanul a döbbenet erejével hat. Mindenesetre úgy éreztem magam, mintha belenéztem volna egy idegen intimbetétjébe. Hogy ki az, aki megbocsát a végén és ki az, aki elmenekül ebből az iszonyú nyomasztásból az legyen titok, de egyet elárulhatok, este érdemes megnézni, mert az a nap már úgyis el van baszva, akár a kisvárosi átlagamerikai élete.
Kövesse az Indexet Facebookon is!
Követem!