Könnyebb lesz visszakapni a saját pénzünk egy részét a Szigeten

2019.07.17. 15:39

Tavaly több mint 100 millió forint maradt a Szigetnél, mivel nem mindenki váltotta vissza a pénze maradékát a FestiPay kártyákról. Az online feltöltések már legalább visszakerülnek a szigetelőkhöz, ennek újították meg az algoritmusát.

Miután körbejárta a sajtót a hír, hogy több mint 104 millió forint bevétele származott a Sziget Kulturális Menedzser Iroda Zrt.-nek a FestiPay-kártyán maradó összegekből (mivel sokan nem állnak sorba a buli végén a visszatérítés miatt), a Sziget kiadott egy közleményt, amelyben azt írják: egyszerűbbé vált a megmaradt egyenleg visszatérítése a Sziget fesztiváljain.

A hírben azonban nincs szó arról, hogy a fesztivál helyszínén, a feltöltőpontokon a kártyákra/karszalagokra feltöltött pénz bármivel is könnyebben kerülne vissza a fesztiválozókhoz: aki így tölti fel az egyenlegét, az a jövőben is ugyanúgy kizárólag a feltöltőpontok nyitvatartási idejében, sorban állással tudja visszaigényelni, amit nem költött el.

Az „egyszerűsödés” kizárólag az online feltöltött egyenlegekre vonatkozik: ezek maradványértékét automatikusan visszautalják a fesztivál zárása után, a megadott határidőn belül. De még ez sem újdonság, ez már tavaly is így volt, épp ezért maradt 2018-ban már „csak” 104 millió forint a Szigetnél a 2017-es 261 millió forintos maradvány után. A közlemény úgy fogalmaz: az újdonság a „visszatérítés-számítási algoritmus” változása.

Solti Attila, a Festipay operatív igazgatója a közleményben azt is siet leszögezni, hogy a Festipay csak technikai lebonyolító, az egyenleg nem az ő számlájukon marad. 

A közleményben az is szerepel: a látogatók jól fogadták az először az idei Volton bevezetett újítást, ezt mutatja az online feltöltések és a contactless fizetések (kb. 40%) megnövekedett aránya, a karszalagokon maradt egyenlegek pedig drasztikusan csökkentek mind a Volt Fesztiválon, mind a Balaton Soundon. 

Ne maradjon le semmiről!