Az amerikai Marilyn Manson zenekar soproni fellépése ellen tiltakozik a Győri Egyházmegye. A sokak által sátánistának titulált csapat szombaton este a VOLT Fesztiválon koncertezik.
Az egyházmegye nem csak a Sopron környéki, de a legtöbb Győr-Moson-Sopron megyei templom ajtajára kiragasztotta tiltakozó plakátját, amelyen az áll, hogy őszinte megrökönyödéssel veszik tudomásul az amerikai sátánista zenekar magyarországi fellépését. Ez ugyanis a plakát szerint alkalmat ad a keresztények elleni gyűlöletkeltésre.
Azt kérjük a hívektől, hogy imádsággal és böjt felajánlásával könyörögjenek a gyűlöletkeltőkért és megtévesztett testvéreinkért - tájékoztatta a Független Hírügynökséget J. Kovács Andrea, a Győri Egyházmegyei Hivatal sajtóreferense.
A Marilyn Manson fellépése a július 1-jén kezdődő VOLT Fesztivál egyik legnagyobb attrakciója lesz. A négynapos rendezvényre körülbelül 70 ezer látogatót várnak.

Képek
Videók



Kommentek
2009.07.01 12:48:25szempontpuska
kiváncsi vagyok mi lesz az eredménye ennek a médiahacknek ! Mert hogy Marilyn Mansonnak jó reklám az biztos.
Aki egész imidzsét a polgárpukkasztásra építi, annak az ilyen akció ajándék. Még a honlapjára is felkerül !
Az meg hogy a fellépés ellen tiltakozók úgy tesznek, mintha a tiltakozásukat akarnák betiltani... hát hogy is mondjam: a cenzúra betiltása = szabadság
2009.07.01 12:48:41Celtic
Beteg ez az orszag. Ehhez a posthoz max. 10 commentnek lett volna szabad erkeznie, erre mar ket lap van :(
Azert annak orulok, hoyg nem 15 evvel korabban vagyunk, amikor Scorcese filmjet a romkat. egyhaz tiltasa miatt nem mutatta be a teve. Az volt az igazi high life...
2009.07.01 12:49:51Epokit Drive
Re: 2009.07.01 07:36:22 Landauer Szilárd
"Isten meghallgatja az imádságot" - ez igaz. De hogy teljesíti-e, az az ő dolga. Ha én szép időért imádkozom, a parasztbácsi meg esőért, mi lesz aznap az időjárás? Ha parasztbácsi böjtöl is, akkor eső? És ha én latinul imádkozom?
Hagyjátok már az ítéletet végre Istenre, és ne hadakozzatok árnyak ellen. Így olyan, mintha helyette akarnátok elintézni, az meg olyan, mintha nem is hinnétek, hogy nélkületek képes rá. Akkor meg kitaláció a hitetek és az istenetek. Ideje lenne megkeresni a valódit.
Ed
2009.07.01 12:51:20szamf
@ Action_17: MM. munkásságát. Ezért nem is mondom rá hogy sátánista. Viszont az értékrendet, amit képvisel elítélem. Mégegyszer kiemelem: Nem MM-t ítélem el, csak az értékrendet, amit képvisel.
És nem dugom homokba a fejem. Igen bizonyos esetekben nagyobb egyházi hangadók képesek hatalmas luftot rúgni: Lásd Harry Potter esetén, ami sz'tem egy tökjó mese. Van olyan pap barátom, aki rendezvényeken idéz néhány bölcs gondolatot a könyvből. :D
De! Az Egyház általában hangot ad a MM-féle előadók által képviselt értékrend ellen.
És: Nem ismerem a munkásságát. Lehet hogy hedonista életstílusa mellett tényleg Sátánista is. :D
2009.07.01 12:51:42MP
Nem szeretem ezt a fickót s a tevékenysége sem tetszik. De így vagyok ezekkel az elmebeteg egyházakkal is.
2009.07.01 12:54:15pollio
Én amúgy agnosztikusnak vallom magam. Nem tudtam, és nem tudok feltétel nélkül hinni. Feltételül azt választottam, hogy legyen egy konzisztens saját hipotézisem, felfogásom az Istenről, ez a hipotézis legyen teljes és zárt. Amikor ez teljesült (hála Istennek :) ), akkortól váltam hajlandóvá hinni, és azóta kezdenek tartalommal megtelni számomra bizonyos keresztény tanítások.
Azonban tisztában vagyok vele, hogy ezt a saját hipotézist tudományosan igazolni, bizonyítani nem lehet (egyelőre).
Tehát a feltétel nélküli hit nem megy, azonban feltételként nekem nem kell kézzelfogható bizonyíték, elég egy épkézláb hipotézis, hogy a dolog működhet. Innetől már hajlandó vagyok használni, személyesen megélni a dolgot. Persze nem mindig megy, de igyexem :)
Úgy szoktam mondani, hogy gyárilag be van építve az autopilóta, nem kell mindig felülbírálni. :) És Isten meg a gyártulajdonos :)
2009.07.01 12:55:01szamf
@Epokit Drive
Jaja. A Jóisten globálisan gondolkozik. :D "Globálisabban", mint ahogyan mi azt gondolnánk. Ha van célja az esővel, akkor esni fog. Ha van célja a napsütéssel akkor sütni fog. Mindenesetre az ima sosem árt.
2009.07.01 12:55:16szempontpuska
pollio, akkor te nem agnosztikus vagy.
2009.07.01 13:00:22Celtic
Es akkor ezt az egy evvel ezelotti elmenyemet ki is hagytam:
Ma voltam templomban temetes elott.
Pap bacsi ugy 35 eves, mellette ket kolyok,
14 koruli lany es 10 ev koruli fiu.
Egyfolytaban azon gondolkodtam, hogy vajon
melyiket kurogathatja vagy netan harmasban
csinaljak, hiszen _mindenki_ tudja, hogy
a katolikus papok _mind_ pedofilok. Vajon
milyen szulo az ilyen, aki egy ilyen vadallat
karmai koze engedi a gyereket? El kellene venni
a papoktol a jogot, hogy gyerekekre akarcsak
ra is nezhessenek!
2009.07.01 13:04:20Énszóltam
"Kár, hogy ismeretlenül ítélkezel felettem. Én nem teszem veled ugyanezt, még ha jól is esne. Akkor sem. Nem teszem. Tiszteletből."
szamf nem kell képmutatóskodni. Szerinted aki nem keresztény az bűnös és elkárhozik a pokolba. Ennél nagyobb ismeretlenül ítélkezés nem nagyon van.
2009.07.01 13:08:17BLovi
A legdurvább az volt, amikor Demszky Gábor főpolgármester tiltakozott a Kárpátia nevű "nemzeti rockot" játszó együttes budapesti fellépése ellen, mert hogy az gyűlöletkeltő. Persze Manson ellen neki se volt kifogása...
2009.07.01 13:08:56Énszóltam
Landauer:
"... ha a keresztyének ebben nem vesznek részt és megpróbálnak őszintén, szeretetből megmenteni benneteket, hátha kinyílik a szemetek."
Nem, parancsolat van a térítésre és a szeretetre, ez nem belőletek jön őszintén hanem sima alakoskodás és megjátszás.
"Kinyílik a szemünk" keresztényi fogalom, = olyan vakok és hiszékeny fantáziálók leszünk, mint ti. Beállunk bégetni a nyájba.
Nagy szart nektek, azt.
2009.07.01 13:09:18maxt
@szamf:
Előre szóltam, hogy gondolatkísérlet, (olvasni, olvasni, olvasni) melyben szándékosan egy végletekben gondolkodó elméletet vettem alapul.
Nem ítélkeztem. Ez a véleményem rólad, a valóságtól elrugaszkodott hozzászólásaid alapján.
Én is sokmindent mondtam volna még, de nem hivatkozom a tiszteletre, mert szimpla emberi jóérzés nem visz rá. Nem ideologizálni kell, meg szavakkal manipulálni...
2009.07.01 13:09:25BLovi
Amúgy meg van aki ilyen szarért (Manson koncert) pénzt ad? Én ingyen se mennék el egy ilyenre...sőt ha fizetnének érte akkor se szívesen.
2009.07.01 13:11:59szamf
Énszoltam:
"nem kell képmutatóskodni. Szerinted aki nem keresztény az bűnös és elkárhozik a pokolba. Ennél nagyobb ismeretlenül ítélkezés nem nagyon van."
>>eeee
2009.07.01 13:12:18szempontpuska
Blovi csúsztatsz, de ezt te is tudod..
2009.07.01 13:12:51szempontpuska
akkor ne menjél
2009.07.01 13:14:21pollio
Témához visszatérve, és gyakorlatiasan fogalmazva, az lenne az ideális állapot, amikor senki nem tiltakozna egy Marilyn Manson koncert miatt, mert azt sem tudnák, ki az a Marilyn Manson. Nyugodtan jöhetne koncertezni, a kutya sem lenne rá kíváncsi, meg arra a pár emberre, aki mégis kíváncsi rá. :) Így aztán nem is zavarna senkit...
Ez egy önerősítő, pozitívan visszacsatolt egyensúlyi helyzet (ún. attraktor).
Ezek után azon kell gondolkozni, hogy mi visz ezen állapot felé.
A tiltakozás biztos nem, mert pont azért kíváncsiak sokan MM-re, mert sokan meg tiltakoznak ellene, mintegy "csakazértis" alapon. Ez pont egy másik attraktor felé viszi a rendszert, szintén pozitívan visszacsatolt módon.
2009.07.01 13:14:25szempontpuska
de azért más még elmehet, ugye ?
2009.07.01 13:15:13Lord_Cica
De milyen gagyi láncos képet tettek a plakátra :))
Inkább ilyet kellett volna:
http://media.drawerb.com/wp/2007/06/marilyn_manson_154.jpg
http://kecs.gportal.hu/portal/kecs/image/Marilyn-Manson-0001.jpg
http://image.hotdog.hu/_data/members0/728/900728/images/kepek_illusztraciok/marilyn-manson.jpg
Ezeket megnéztem volna a templomokra ragasztva :DDDDDD
Ja és Sopron felkészülhet a Goth invázióra.
2009.07.01 13:16:32szamf
Hülye html kódok. :D
szóval: Énszoltam:
Nem nyert. Az ítélkezés nem az én jogom, és nem az én feladatom. Ezért nem is ítélkezek senki felett. Hogy ki kárhozik el az csak az illetőre, és a Jóistenre tartozik. Továbbá, nem 100% az sem hogy aki nem keresztény az el is kárhozik.
Ha megengeded, továbbra sem leszek képmutató. Még ha ti azt is hiszitek, vagy az is szeretnétek. :)Gondolom, úgy biztosan könnyebb utálni, vagy mi a szösz. :)
2009.07.01 13:16:39Énszóltam
szamf nem kell felháborodni, ilyenek vagytok keresztények.
Más példa: MM sátánista, vagyis aki elmegy a koncertjére és kiváncsi rá vagy még durvább és még be is jön neki a dolog = sátánista.
Látod, hipp hopp, ott az ismeretlenül ítélkezés.
2009.07.01 13:17:28Énszóltam
szamf én nem utállak, csak megvetlek és sajnállak valamilyen szinten. De gondolom ez kölcsönös.
2009.07.01 13:18:12Legelő Őse
Ez a SHOWbusiness...annyira szánalmas a katolikus egyház hogy ezen akad ki! Többet ártanak maguknak ezzel az álszent bénázással. Ennyi erővel a horrorfilmek ellen is tiltakoznának! Senki sem mondta meg nekik hogy amit látni fognak, vagy hallanak az nem a valóság, hanem egy műsor? Egy produkció? Egy koncert?
Égethetik magukat még Harry Potterrel továbbra is, és lehet beszélni hülyeségeket arról hogy nem kell gumióvszert használni! Mi van veletek fiúk?
Ha valaha is labdába akar rúgni az egyház a következő generációnál, akkor lehet hogy meg kellene tanulniuk kommunikálni. Ha meg nem akarják ezt, akkor fogadják el, hogy elfogynak, és miközben az emberek hisznek Istenben, rajtuk lassan nevetni kell.
Annyira kínosan érzem magam...miattuk...
2009.07.01 13:18:17Lord_Cica
2009.07.01 13:00:22 Celtic
A szexy fiatal kispapoktól azoktól ne!
2009.07.01 13:19:29Béla75
Érdekes hogy egy cikk kapcsán milyen dolgok fel nem jönnek az emberekből..:D
Talán bele kellene ebbe az egészbe(na meg leginkább az emberi fejekbe) a tolerancia fogalmát. vagy a tiszteletét?
azt hogy hiába van meg a saját világ és istenképem,elfogadom azt hogy mások másképp látják és tapasztalják a dolgokat. Én senkit se akarok meggyőzni,és nem is állitom hogy egy másik vélemény rossz vagy nemhelyes. Azt viszont nem tarom tul pozitívnak(noha létjogosultsága van ,különben nem lenne értelme a másik oldalnak sem) hogy egyesek ugy állnak hozzá hogy csak és kizárólag nekik lehet igazuk,és akik a másik oldalon van azt huzzuk fel a lámpavasra.(gondolok itt a mezei csököttagyu sátánistákra,vagy a bigott katolikusokra)
2009.07.01 13:27:56Kremyyy
Ezen jót nevettem. Azt sajnálom,hogy nem lehetek ott,dehát első az iskola..
Amúgymeg:
Álszent idióták...Még azt is sajnálom,hogy formálisan katolikus vagyok,bár már gondolkodtam a kikeresztelkedésen,csak hát a sok macera.
2009.07.01 13:28:30blah
Az egyház mért nem tiltakozik a díszbuzi fiúbandák, rapperek, meg egy csomó divatos music act ellen? Csak be kell kapcsolni egy zene tv-t és 10-ből 9-nek százszor károsabb az üzenete mint Mansonnak. Képmutatásra tanít a vallás ez nem kérdés. Ismerek személyesen is néhány
"megtért" birkát. Mindnek volt valamilyen mentális problémája. Pszihológiailag jó dolog, de ez csak egy gyógymód amire az elesetteknek szüksége van... Csak egy idő után mindig az ilyen sérült emberek kezdik az észt osztani és innentől kezdve már nem vicces a dolog.
2009.07.01 13:31:01szamf
Énszóltam:
Nem. Leszögezem: Nem személyeskedek, mert az már veszekedés, útálok veszekedni, vitázni viszont szeretek.
Nem háborodtam fel. Nem láttad a szmájlikat? :)
Ezt te mondod. Én ilyet nem mondtam. És a győri egyházmegye se mondott. Itt olyan gondolatokat adsz a számba (képzavar! :D Bocs.), amiket nem mondtam. Sokadszor kérem: olvassátok el a hírt. ne költsetek hozzá! Ha azt gondolnák, hogy az összes ember aki MM koncerten van az Sátánista, akkor azt írták volna. Ehelyett ez áll ott:
"Ez ugyanis a plakát szerint alkalmat ad a keresztények elleni gyűlöletkeltésre.
Azt kérjük a hívektől, hogy imádsággal és böjt felajánlásával könyörögjenek a gyűlöletkeltőkért és megtévesztett testvéreinkért"
Na, most itt ki a rák ítélkezett, mi?
2009.07.01 13:31:28ptor
Mindenestre aki csak dacból megy el manson koncentre, utána ki ne hagyjon egy jó kis divízió88 koncertet sem! Már csak a polkorrektség jegyében is...
2009.07.01 13:32:58lOc (a pasztafáriánus)
A sok vallásos barom, már megint.
2009.07.01 13:37:53oktatas
Hát a hozzászólásokat olvasva sajnos a tájékozatlanság süt sok kommentelő szövegéből sajnos. Bibliai értelemben egy egyház van. Jogilag lehetnek különböző néven bejegyzett egyházak, de bibliai értelemben véve egy krisztusi egyház van(magyarban tévesen fordítva keresztény).Ez nem azt jelenti, hogy valaki kijelentheti magáról hogy egyetlen üdvözítő anyaszentegyház vagy hasonló zagyvaságot. A jogilag bejegyzett(földi értelemben vett)egyházaknak van egy meggyőződésük a bibliában foglaltakkal kapcsolatban és az szerint hisznek az abban foglaltakban illetve van véleményük, hogy ki él vagy próbál élni a bibliában leírtak szerint. Valamint ki,kik azok akik a bibliában leírtak szerint a sátánt testesítik meg vagy annak a malmára hajtják a vizet.Ha valaki veszi a fáradságot hogy tanulmányozza a bibliát(ne csak olvassa, de gondolkozzon is el az olvasottakon és a benne lévő összefüggéseken) rá fog jönni, hogy a történelem vagy egyéb órákon bibliáról tanultak nagy része badarság volt.Legalább is a legtöbb magyar ember esetében sajnos félrevezetésről beszélhetünk a bibliával kapcsolatos információik terén.Sajnos ebben az országban a régi egyházakat(jogi értelemben vett egyházakat) azért ítélik el mert a történelmem során sok bűnt elkövettek. Az emberek számára új egyházakat meg azért mert esetleg olyan dolgokról beszélnek a bibliával kapcsolatban vagy cselekszenek amik számukra ismeretlenek,nem megszokottak és ebből kifolyólag azt hiszik, hogy az biztosan nem bibliai.
2009.07.01 13:39:22szempontpuska
mi az ami alkalmas a keresztények elleni gyűlöletkeltésre ?
2009.07.01 13:39:24szamf
@blah:
Az egyházfő is mindig szót emel a médiából áramló hígfos ellen. Na persze nem ezekkel a szavakkal. :)
A díszbuzi fiúbandák, meg a többi cukrosgenny is ide tartozik. Jut eszembe: nem vagy te kirekesztő, hogy csak így buzizol? (Vicceltem. :))
Mentális problémák? Mindenkinek vannak valamilyen szinten. De kár lenne azt hinni, hogy a kereszténység a sérült embereke gyülevész tömege.
2009.07.01 13:40:12oktatas
bocs a gépelési hibákért, de ezt még gyakorolnom kell. :-)inkább a mondanivalóval foglalkozzunk ha lehet. Már ha valaki szeretne vele foglalkozni és nem a gyűlölködés a célja. Nem akrtam senkit megbántani a mondani valómmal.Köszi
2009.07.01 13:40:39Lord_Cica
2009.07.01 13:39:22 szempontpuska
A saját nyilatkozataik.
2009.07.01 13:46:52oktatas
A vita tárgyát képező cikkből én annyit szűrtem le, hogy a katolikus egyház győri...-ja, imádkozásra és böjtölésre kérte a híveit az említett énekesért, zenekarért és azokért az emberekért akik részt vesznek a koncerten. Érdekes olvasni hogy ez fáj embereknek. Sok mindennel nem értek egyet ami a katolikus egyházban zajlik, de ez a cselekedetük teljesen belefér a bibliai értelmezésbe.Akinek az a megyőződése hogy ez felesleges tevékenység azt nem tudom miért zavarja. Aki meg hisz a hatásában annak meg örülnie kéne hogy valaki jót akar neki.
2009.07.01 13:54:09szamf
"„A munkáim elismeréseképpen a Sátán Első Egyházának jelképes és névleges papjává avatott.” Ezek után Manson előszeretettel használta a Tiszteletes megszólítást neve előtt."
„A Sátán és az Isten éppúgy két szó, mint a Marilyn és a Manson.”
Na ezeken lehet rágódni. Majdnem sátánista. Az már kategória?
Erről eszembe jut két Ákos sor:
"Mint aki játszik az Ördöggel,
észre se veszi, hogy az Ördög nyer"
2009.07.01 13:55:28szamf
Oktatas:
Pacsizhatunk! :)
2009.07.01 13:55:42Poligab
Kedves Béla75
Szívemből szóltál.
Szó szerint egyetértek veled, akár én is írhattam volna.
2009.07.01 14:16:34blah
Szamf! Az én tapasztalatom eddig ez. És persze a képmutatás. Ugyanis a vallásgyakorlásban van betartandó szabályok sora amit nyilván nem tart be egy hívő se, de viszont olyan bélyegeket rásütnek emberekre, hogy az agyam eldobom. Személyes véleményem, hogy eleve misztifikálva van az egész. Hiszek a spiritizmusban de a vallás csak összezavarja és korlátolja az embereket. Ez is csak egy módszer az emberek kontrollálására.
2009.07.01 14:18:20oktatas
Sajnos sokan az ördögöt vagy sátánt olyan személynek nézik, akit emberi erővel le lehet győzni. Sajnos a sátán és még a legtöbb démon is sokkal erősebb mint akármelyik ember. Isteni(vagy angyali, kerubok stb)segítség nélkül nem is lehet ezt az embernek megtennie.Persze sok ember sajnos ezt még nem tudja.Az igazi keresztények nem azért próbálják az embereknek felnyitni a szemét és beszélni ezekről a dolgokról, mert annyira vágynak rá hogy sok ember gúnyolódjon rajtuk, ha nem mert szeretik ember társaikat és a biblia isten megvallására "utasítja" őket.Jézus is forgalmas utcákra, nyilvános helyekre valamint zsinagógágba ült le az embereknek istent prdéikálni.Tehát ezt tenni bibliai cselekedet.Aki pedig a keresztényeket tartja birkának, szemellenzősnek stb az sajnos tükörbe kell nézzen, mert a birkák a vágóhídra mennek, a biblia tanúsága szerint az igaz keresztények pedig nem. Persze ebben ugyan úgy hinni kell, de az ebben való hit megint csak nem tudom miért fáj a nem hívőknek.
2009.07.01 14:20:15Grizzly Géza
OMG... és ezekhez megy az adóm egy része automatikusan...
2009.07.01 14:22:06tarr
Még jó hogy itt sokan tisztában vannak vele hogy pontosan mi is a sátánizmus...
A sátánizmus mint hivatalos vallás csak néhány évtizede létezik és főként Nietsche filozófiájából merít és embercentrikus. Semmi köze holmi, magasabb gonosz hatalom előtti tisztelgéshez (bár nem tiltott).
Az ősi sátánista vallás már más tészta, de nem árt ezt a két dolgot elkülöníteni egymástól.
off: Ilyen meg tényleg van hogy "kikeresztelkedés"?
2009.07.01 14:23:40veny
Mindent elárul a kezdeményezésről, hogy a Győri Egyházmegye honlapján egy büdös szó nem esik róla.
Sunyik, lusták, vagy nem is az ő ügyük?
2009.07.01 14:24:59oktatas
blah:
AZ hogy nyilvánvalóan nem tart be egy hívő sem számomra egy blöffnek tűnik részedről, anélkül hogy megbántani akarnálak.Azért mert esetleg te nem ismersz ilyet még lehet. A másik az hogy nem cselekedetek álltal igazulsz meg, ha nem hit álltal. Persze az is meg van írva hogy a hit a cselekedetek álltal mutatkozik meg.Tehát az kevés hogy valaki betartja a szabályokat,azzal még nem üdvözül. A másik probléma hogy sokan téves információk alapján olyan viselkedési mintákat szeretnének tulajdonítani a kersztény embereknek, amik nincsenek is benne a bibliában.pl hogy isten embereinek szegényeknek kellene lenniük stb stb.Ehez hasonló téves információk miatt mnondanak véleményt emeberek keresztényekről és ítélik meg őket sajnos.
2009.07.01 14:29:50átlátó
A papok verjék ki a faszukat és megnyugszanak.
2009.07.01 14:32:09veny
http://vastagbor.blog.hu/2009/02/23/gigaszok_csataja_szikora_vs_manson
2009.07.01 14:38:26veny
Eszembe jutott egy pozitív megközelítés is: a püspök úr társakat keres a súlycsökkentő diétához... :-P
2009.07.01 14:41:59from.hell
Imádkozzanak és böjtöljenek csak nyugodtan. Van miért. Minden az egyház nevében máglyára küldött nagy tudós és a kiirtott kultúra miatt. 1 óra/fő imádkozás és böjt.
2009.07.01 14:43:21citydevil
nem olvastam végig a kommeteket,csak ugy leirnám,hogy kb. 2 hetente koncertezik itt valamilyen skandináv full sátánista zenekar.Olyanok,akik VALÓBAN sátánisták,Milyen álszent és elbaszott,idejemúlt ez a kibaszott egyház.Ha Isten ezt látja biztos nem örül neki.
Az egyház és ugy általában a vallások miatt hal meg a legtöbb ember a földön.Hitler is kishal az anglikán egyházhoz képest.
Mansont pedig mindenkinek ajánlom,aki olyan szerencsés,hogy ott lehet Sopronban.Én 97'-ben láttam és már akkor is elég maradandó showt adott.
2009.07.01 14:47:29maxt
@oktatas:
Az, hogy mesebeli lényekről beszélsz számomra blöffnek tűnik részedről, anélkül, hogy megbántani akarnálak!
Attól, hogy te hiszel benne még nem biztos, hogy létezik...
2009.07.01 14:47:51Landauer Szilárd
Kedves Énszóltam
Sajnálom,hogy így értelmezed azt amit írtam. a misszióra valóban megbízatása van minden keresztyén embernek, de ez nem az amit te gondolsz. Hírdetni kell az embereknek Krisztus irgalmát, de ez nem képmutató módon történik, ahogy te feltételezed. Az igazi keresztyének (akikből minden egyházban van kivéve talán egy pár szektát) azért tesznek bizonyságot, mert maguk is bűnös emberek, akiknek Krisztus megbocsájtotta vétkeiket, mert hittek a bűnbocsánatban. Ezért nem lehetnek fellengzősek, mivel nem tartjuk magunkat semmi esetre sem különbnek másoknál. Mit gondolsz miért írogatunk erre a blogra, magunk miatt? Tévedsz. Két okból. Egyrészt Isten dicsőségére, másrészt miattatok, szeretetből. Abból a szeretetből amit Jézus adott nekünk. Azt hiszed érdekel a M.M. koncert ? Ezért írogatok ? Nem. Miattatok írok és imádkozom ebben a percben is . Isten irgalmára kérlek, béküljetek meg Istennel, és békességet találtok lelkeiteknek.
2009.07.01 14:48:11blah
Oktatas! Hite nem csak a keresztényeknek van. Az értelmesebb emberek rájönnek maguktól is hogyan használják. Meg lehet tapasztalni spirituális élményeket vallás nélkül is. Mondhatni, inkább tudományos alapja van a hit érvényesülésének. A vallás meg egy szép mesét mond amiből nem derül ki hogyan is működik, inkább szabályokat sorakoztat amit ha nem tartassz be akkor nagyon rossz lesz neked. A véleményem az, hogy nem lehet minden élethelyzetben betartani, a másik dolog meg az, hogy ahány ember annyiféleképpen értelmezi, szóval eléggé zavart keltő. Na ezért is tartom egy szép mesének az egészet és a követőket birkának. A vallás egy érvényesülési módszer ami egyes embereknél működik, de csak azoknál akik gondolkoznak is. A többinek meg lelki megnyugvás eredmény nélkül...
2009.07.01 14:56:27Landauer Szilárd
Kedves Maxt.
Nem kell Jézust egy egyházzal azonosítani, mert tökéletes egyház nincs, csak igaz, vagy hamis lehet. Lényegtelen ezen a ponton, milyen is most a katólikus egyház. Itt sokkal többről van szó. Egy felvállalt igazsáról. Kétségtelen, hogy bármi is legyen a véleményünk a kat. egyházról, ebbena kérdésben biblikusan jártak el. Helyes dolog ugyanis az embereket nem hagyni a sötétségben, hanem figyelmeztetni a vszélyre. Az amit ez az ember képvisel súlyos bűn, olyan, ami másokat is magával ragad. Nem Krisztusi dolog ezt megakadályozni ? M.M. a színpadon a bibliával törölte ki többször is a hátsó felét. Szerinted ez helyes? Mit gondolnak az emberek erről, ha Isten igéjét sárba tiporják. Teljesen mindegy MM mit ír. A Sátán, a hazugság atyja és Ő ezt a lényt választotta atyjául. A lényeg az, hogy mit tesz. Érdekes, hogy senki nem kommentel, ha bibliát égetnek a szinpadon, de ha valaki ez ellen felszólal, máris indul az áradat. Nem találod egy kicsit furcsának ?
2009.07.01 14:56:45maxt
@Landauer Szilárd:
Sosem voltam keresztény és nem sok esélyt látok rá, hogy valaha az legyek. Egyszerűen olyan dolgokat kellene hozzá igazként elfogadnom, ami még egy képzett pszihológust is zavarba hoz, ha a racionálisan kellene megmagyarázni.
"Boldogok a lelki szegények" ugye?
Látszik a vak hívőkön, akik képtelenek a saját életüket irányítani, helyette kívülről várnak segítséget és mások életében matatnak élvezettel.
Nincs eredendő bűn (hacsak nem az ma magyarországon romának, zsidónak, vagy melegnek lenni ahogy állunk) és nem vagyok hajlandó egy folyamatosan megalázkodásra kényszerítő eszmerendszert elfogadni.
Te nem értem vagy itt, hanem, hogy pontokat szerezz odaátra! Azt hiszem rontom a statisztikád!
2009.07.01 14:58:48Zetorpack
Jól keresnek a papok és a próféták,
Az istenek hívei egymást kinyírják,
Van, ki vasárnap betéve tudja a bibliát,
Mégis hétfőn betépve dugja a kisfiát!
Hazudni tanít aki tiltással nevel,
De hazudni könnyebb, mint hibát ismerni el!
Kevés a hús, neked elég a főzelék!
Termel az elbutított rabszolganép!
2009.07.01 15:00:57cicacsiga
zeitgeistmovie.com
2009.07.01 15:01:15énis
Manson egy showman, se több, se kevesebb!
Aki az egyházakat támadja, az meg hülye, eldöntöd, hogy akarod-e vállalni a tanításukat vagy nem,ennyi!
2009.07.01 15:02:16énis
Zetorpack hagyjuk már a Junkiest...
2009.07.01 15:04:38maxt
@Landauer Szilárd:
Gondolod azért éget valaki bibliát, mert talált egyet, aztán gondolta jó műsor?
Minden bizonnyal - hasonlóan hozzám - tettei alapján ítéli meg az egyházat és ezen keresztül a keresztény hitet.
Lehet csavarni a dolgokat, emberekre kenni, a korra, a sátánra, de a tény az tény marad:
A Katolikus egyház a szeretett nevében közvetlenül is milliók haléálát okozta, tanításaival, a hívek felhergelésével pedig közvetetten legalább ugyanennyit.
Aki ezen egy legyintéssel átlép, az rosszabb a bármilyen sátánnál.
2009.07.01 15:07:58énis
tarr, a sátánizmus és az ördögimádat között van különbség elég nagy.
Olyan meg tényleg van, hogy kikeresztelkedés, pl. ha a zsidók megkeresztelkednek és elfogadják valamely keresztény egyház tanítását, azt kikeresztelkedésnek hívják.
Olyan is van, hogy "átállott" ez pl. egyik keresztény egyháztól a másikba átkeresztelik.
2009.07.01 15:09:14blah
L.Szilárd! Ez elég nagy baromság volt amit leírtál. A biblia amivel a seggét törölte egy mesekönyv, gondolom már sokat bezúztak mert elhasználódott elszakadt stb és a recycling szellemében van amelyikből wc papír lett, illetve annak a része és lehet, hogy te is azzal törlöd a segged.
Az szép dolog, hogy ennyire játszod az aggódó hívőt, de ez szimpla képmutatás. Ha jót akarsz másoknak inkább szánd arra az időt, hogy megpróbálod megérteni őket.
2009.07.01 15:11:41oktatas
blah! Mint minden irományba, versbe stb bele lehet magyarázni dolgokat, de attól még a tényleges mondanivalója ugyan az marad és nem lesz hazugság.Azért valamit hazugságnak tekinteni, mert valakik már magyarázták félre nem bölcs dolog.Spirituális élményeid valóban lehetnek vallás nélkül is csak kérdés hogy használ e neked vagy árt?A bibliából pedig kiderül hogyan is működik a kereszténység(és a judeaizmus is)a vallás nélküli spirituális élményből meg valószínűleg nem.De ha tanulmányozod a bibliát te magad is rá fogsz jönni valószínűleg.És a lényeg, hogy a tényleges keresztények még materiális szemmel nézve is pozitív hozadékot adnak a társadalomnak, mert csak a többség álltal közismert "szabályok" betartásával is pozitív szereplői a társadalomnak(család, nem lop, dolgozik stb)Ha csak ezt az oldalát nézed már akkor is jobb a társadalomnak egy keresztény mint a Győzike show-n és hasonlókon nevelkedő és kultúrálódó réteg értékrendje, életvitele.
2009.07.01 15:13:22Kyuzo
Van esze annak, aki egy ilyen posztnál próbál pro/kontra érvelni???
A parttalan vitatkozás 7 jellemzője:
1. A parttalan vitatkozás tele van a másik személyére vonatkozó globális ítéletekkel.
2. A parttalan vitatkozás tele van olyan kijelentésekkel, mint: "neked ezt és azt kellett volna..."
3. A parttalan vitatkozásban gyakran egy ártatlan kérdésre védekező kérdések sora a válasz.
4. A parttalan vitatkozásban szóáradattal temetik be egymást a felek.
5. A parttalan vita túláltalánosít.
6. A parttalan vitatkozásban régi sérelmek felhánytorgatásával igazolják a jelen problémát.
7. A parttalan vitatkozásba a nyomaték kedvéért az eredetitől eltérő témák kerülnek elő.
2009.07.01 15:14:53énis
maxt, te miért nem azt írtad a kis zárójeledbe, hogy hacsak nem az, ma Szlovákiában magyarnak lenni?
2009.07.01 15:21:35veny
Kyuzo:
8. A parttalan vitában mindig megérkezik egy idő után vagy negyven offoló nagyokos, akik közlik, hogy a vita parttalan, majd hazamennek sörözni... :)))
2009.07.01 15:27:12bs
"..a sátán és még a legtöbb démon is sokkal erősebb mint akármelyik ember. Isteni(vagy angyali, kerubok stb) segítség nélkül.. "
Nem néztél túl sok rajzfilmet, oktatas?
2009.07.01 15:29:36Kyuzo
veny:
Ez így igaz:D és jobban is járunk egy sörözéssel.
Btw nem az én "nagyokosságom", gúgliztam, és nem volt off, de amit most írok, az már majdnem az. :)
2009.07.01 15:30:21Kyuzo
http://www.reallifephotos.org/wp-content/photos/2008_05/wrong.jpg
2009.07.01 15:38:10maxt
@énis:
Vedd úgy, hogy hozzáírtam... Ugyanaz az értelmetlen gyűlölködés meg mindkét helyen...
2009.07.01 15:38:46blah
Oktatas! Egy kicsit elbeszélsz mellettem. A biblia viselkedési kódexnek ok, a történeteken keresztül szeretne hitet adni, az ok. De soha a büdös életben nem fogod megérteni az életet és az életet mozgató erők működését a bibliából, mert az egy mese. Azt értem, hogy a tudomány akkori állása szerint és az emberek műveltségéhez mérten ez akkoriban emészthetőbb volt, de azóta eltelt 2000 év és asszem a jelenséget ma jobban meg lehet magyarázni quantumfizikán keresztül. (itt a "hit erejére" célzok) Sokáig úgy voltam vele, hogy inkább a pszihológia tudna magyarázatot adni, de a tapasztalat az, hogy kölcsönhatásként működik a dolog, szóval a fizika törvényein alapul. A legtöbb hívő embert az élményei kötik a vallásgyakorláshoz, csakhogy a vallásokban rejlő misztifikált, meseszerű dolgok elferdítik az érzékelést. Ezért nem lesznek képesek fejlődni a társadalmak amíg egy mesében hisznek emberek tömegei.
2009.07.01 15:42:22Béla75
Landauer Szilárd bejegyzésére eszembe jutott egy régebbi sztori ami itt esett meg Veszprémben...egy ismerősöm megtudta hogy van pár önjelölt feketemágus és sátánista akik kijárnak kedvenc temetőnkbe "misézni". Nosza,szolt a helyi hitgyüliseknek hogy mik is vannak,erre lelkesen elkezdett párszáz fanatikus imádkozni értük...hát nem eltüntek.:) Temető tiszta lett,azóta tényleg csak az elhunytak tiszteletére járnak ki a nénik(...és erőtgyüjteni a negativ erőkből az ősök fiai,akik ezt az energiát nem rosszra,hanem csupán a két oldal kohéziójára(egyesítésére)használják),hitesek meg érezhették hogy tettek valamit...( "e világ sötétsége" vagy mi annak a jó kis hard fantasynak amibe le van irva az "imafedezet" szó...) :)
2009.07.01 16:17:01oktatas
blah! Sajnos amiről te is beszélsz egy hit. Quantum fizikusok még sosem tudtak a semmiből valamit csinálni. Sőt az élettelen részecskéből élőt sem. Tehát aki az ősrobbanásban(fizika stb)hisz az nagyobb hívő mint bármelyik vallás követője, csak max modernnek képzeli azt amiben hisz.Amúgy a történelem során a legnagyobb világhatalmak nem voltak sosem materialisták, még is azok ideje alatt fejlődtek a legnagyobbat a társadalmak.Tehát az a dolog, hogy a vallások miatt nem fejlődik a világ, nem állja meg a helyét. Az hogy sajnos a történelem során voltak olyan emberek akik bizonyos vallásokat használtak arra, hogy negatív dolgokat tegyenek, megint csak nem az eszközt minősíti.
2009.07.01 16:18:57oktatas
ezzel nem azt akarom mondani, hogy a fizika egésze nem igaz, ha nem hogy a világ teremtése, működése szempontjából sok olyan dolgot fogalmaz meg amik csupán elméletek és a gyakorlatban sosem bizonyították, még mielőtt valaki azt hinné, hogy egy hívő nem hisz a fizikának egyáltalán.
2009.07.01 16:20:19Nick_
Aki az ördöggel kokettál, az ne csodálkozzon, ha az ördög meg***ssza. Nézz rá M.M-ra: szerintem nem az a kimondottan boldog, kiegyensúlyozott ember, sokkal inkább egy szánalmas roncs. Sok a pénze talán, de nem sok öröme van benne, mert szét van drogozva mint egy csontváz, remeg keze-lába, nincs rendes családja, a barátai a pénzéért szeretik, lassan már azért sem, és gondolom hamarosan láthatjuk majd Heath Ledger, Jacko és Nicole Smith mellett kiterítve. Szóval szerintem korrekt a dolog, kivéve, hogy más fiatalokat is erre az útra terel ez a szerencsétlen nyomoronc (vagyis inkább hagyja, hogy a menedzserei a pénz érdekében ezt tegyék). Ha ebbe belegondolok, nem lennék a helyében -- borzalmas szenvedéseken fog még keresztülmenni, hogy megtisztuljon ettől a sok mocsoktól, és gondolom nem csak ebben az életében.
2009.07.01 16:23:21DanZi
ajánlott irodalom: Dawkins, Hitchens, Denett, George Carlin stb...
Manson egy kibaszott profi zenekar :)
2009.07.01 16:27:19blah
Nem tudjuk ezt megbeszélni mert sajna leragadtál 2000 évvel ezelőtt. Én dologk működéséről beszéltem te meg a teremtést akarod itt megmagyarázni. A vallás az elnyomás eszköze, tömegek kontroll alatt tartása. A vallás egy ostoba magyarázatot ad olyan dolgokra amiről még nem tudjuk hogyan működik. Amíg követed és nem megérteni próbálod a dolgokat addig nem fogunk tudni beszélgetni.
2009.07.01 16:28:58oktatas
Ja és ha valaki figyelmesen elolvassa a bibliát és nem felületes információk alapján nyílvánítja mesének,szépen kiveheti belőle azokat az elmúlt pár száz év eseményeit amik megtörténtek és a bibliában már pár ezer éve le voltak írva. Sőt még olyanok is benne vannak amik ezután jönnek.Persze nem minden van benne, de ami az üdvtörténet szempontjából fontos(és sok esetben a történelem szempontjából is) azok igen. Maga sok történelmi tény is igazolja a biblia bizonyos részeit, már mint hogy megtörténtek akkor amikor az íródott és a benne lévő jövendölések beteljesülése is igazolja hogy nem mese.Remélem erre majd sok ember rá fog jönni időben és nem azért mert ez az én véleményem ha nem azért mert nekik is ez lenne a jobb szerintem.
2009.07.01 16:33:41oktatas
Amiről te beszélsz az a homok-ra épített ház. Pont azért kell az elejétől megérteni a dolgokat, hogy a rá épített tudás stabil legyen. Ha nincs mire alapozni az elméletedet akkor az egész bukott. Aki a quantum fizikára alapozza az elméletét, azt követi azzal nem fogunk tudni megegyezni, mert nincs alapja annak amiről beszél. Nem tudja honna jött, max sejteni véli hova tart.
2009.07.01 16:37:24veny
Nick_: Az az ábra, hogy a jó előadók a legritkább esetben "boldog, kiegyensúlyozott ember"-ek, sőt.
Mansont kipécézni és kikiáltani hovatovább magának A gonosznak, no az nem vall sok észre. Olyan szikorarobis, tudod. Hiába no, az egyházat soha nem az eszéért szerették, akik szerették... :-P
2009.07.01 16:37:36oktatas
blah! Sajnálom hogy így látod a vallást, de ez is azt mutatja, hogy a dologban felületes információkra hagyatkozol és olyan elméleteket követsz amiket élet során felvettél illetve a materializmus rád ragsztott mint modernek nevezett tudást.Ez a modernek nevezett tudás azt sem tudja honnan származunk. Nem 2000 évvel ezelőttről, de még a világ teremtésének idejéről sem tud semmit.És azt sem tudja mi jön.
2009.07.01 17:24:10bs
@oktatas: "Aki a quantum fizikára alapozza az elméletét,"
Bazmeg, a tranzisztorok amik a gépben vannak amin ezt a baromságot a netre öntöd, azokat a mérnökök a kvantumfizika szerint tudták megépíteni...
Boldogok a lelki szegények, de ne pofázzanak bele amihez nem értenek.
2009.07.01 17:42:13maxt
@Nick_:
Manson (bár nem kedvelem) véleményem szerint profi előadóművész, a jólétének megfelelő attitűdökkel.
Az az ember lehet, hogy színpadon így néz ki, de magánemberként az utcán jóeséllyel fel sem ismered cowboykalapban, konszolidáltan. (hacsak nem a kontaktlencséiről, mert ha jól tudom azokat akkor is hordja)
2009.07.01 17:48:20maxt
@oktatas:
"Aki a quantum fizikára alapozza az elméletét, azt követi azzal nem fogunk tudni megegyezni, mert nincs alapja annak amiről beszél. Nem tudja honna jött, max sejteni véli hova tart."
Én a spagettiszörny egyetemes igazságát közvetítem, minden este "hululuzni" fogok a "nyannyod" "mummogásáért". Ennél egyetemesebb igazságot képtelenség felállítani. Minden tőle ered, és majdan őbenne ér véget! Erre alapozva világbékét nyerhet és örök életet élhet minden spagettiszörnyológus! Mi vagyunk az egyetlen és egyetemes igazság egyetlen igaz ismerői!
(ha párhuzamot vél felfedezni az elmebaj és a vallás között, az nem a véletlen műve)
2009.07.01 18:01:02Sorvali
Aseb, ha még olvasod...
Akkor én is idéznék a cikkből.
"Az amerikai Marilyn Manson zenekar soproni fellépése ellen tiltakozik a Győri Egyházmegye."
Ez az első mondata a cikknek. Épp ezért nem igazán értelek.
2009.07.01 18:28:25Sorvali
Oktatas: én pedig sajnálom, hogy így látod a tudományt. Van egy pár vallás, amelyik tökéletesen együtt tud működni a tudománnyal - de nem a kereszténység az. Sem bármelyik monoteista vallás.
2009.07.02 06:57:10Landauer Szilárd
Kedves maxt és blah
1. Nem gyűjtök pontokat odaátra, mert nem cselekedetek alapján üdvözülünk, hanem Isten ingyen kegyelméből, ahogy azt a szentírás világosan tanítja és református hitünk leszögezi.
2. A biblia, bármily meglepő is számotokra, egy igaz könyv, sőt tévedhetetlen, amiben nincsenek hibák sem elírások. Történelmileg, tudományosan teljesen megbízható és bár többezer éven keresztül íródott, nincs benne ellentmondás. Számos prófécia már beteljesült és a többi is be fog.
3. Nehéz elhinni ugye, hogy valakit tényleg érdekel valami. Annyi rosszat láttatok, hogy nem tudjátok elhinni a jót. Megértelek, de egyet nem értek veletek. Én, nem gondolom magam egy jó embernek, sőtt úgy látom, nagyon sok bűnöm van és sokszor olyat is teszek amit nem akarok. De egyet tudok, Krisztus megbocsájtott nekem és meghalt értem. Ezért igyekszem elhagyni a rossz dolgokat az életemből és próbálok biblikusan élni. Ez pedig örömöt ad. Lehet nemet mondani Krisztusban a bűnre.
4. Nem érted, hogy minden ember bűnös és folyamatosan Isten ellen vétkezik ? Nem érted, hogy Krisztus azért jött el, hogy elhordozza a TE vétkeidet is? És ha hiszel ebben, akkor üdvözülsz...
Márk. 10.45
Mert az embernek Fia sem azért jött, hogy néki szolgáljanak, hanem hogy ő szolgáljon, és adja az ő életét váltságul sokakért.
2009.07.02 07:13:54Landauer Szilárd
Kedves maxt
Előbbi beírásodra reagálnék néhány szóban:
1.Boldogok a lelki szegények-boldogok tehát azok az emberek, akik nincsenek eltelve magukkal és szerényen, szelíden élnek. Boldog az, akinek az egója nem hajtja uralom alá a lelkét hanem várja a Krisztusi lelkületet és képes befogadni az Élet Urát. Ha lelkileg szegény vagy, szükséged van a Krisztus gazdagságára. Ha gazdagnak gondolod magad lélekben, elutasítod a Jézussal való közösséget.
Jel. 3.17-18
Mivel ezt mondod: Gazdag vagyok, és meggazdagodtam és semmire nincs szükségem; és nem tudod, hogy te vagy a nyomorult és a nyavalyás és szegény és vak és mezítelen:
Azt tanácslom néked, hogy végy tőlem tűzben megpróbált aranyat, hogy gazdaggá légy; és fehér * ruhákat, hogy öltözeted legyen, és ne láttassék ki a te mezítelenségednek rútsága; és szemgyógyító írral kend meg a te szemeidet, hogy láss.
2. A keresztyén ember nem gyenge. Nem arról van szó, hogy nem tudja irányítani ez életét, hanem ezt az irányítást Krisztus kezébe teszi le és saját akaratát ami a bűn szolgaságában tartja Jézus akaratába engedi. Ez szabadulás a bűntől és győzelem, mert a legnagyobb győzelem az, ha az ember önmagát győzi le.
2009.07.02 07:16:36Andras /البكري
"egy igaz könyv, sőt tévedhetetlen, amiben nincsenek hibák sem elírások. "
http://laudator.blog.hu/2008/06/13/biblia_es_filologia
2009.07.02 08:22:06maxt
@Landauer Szilárd:
Először szerettem volna mondatonként reagálni, aztán rájöttem fölösleges!
Téged megvakítottak az eszmék, fehérre mosták az agyad a bibliai szólamok, képtelen vagy a világot a maga valójában látni. Hal vagy egy halász hálójában, és ezt áldásnak tekinted!
Én tudom irányítani az életem, tisztában vagyok a hibáimmal, és képességeimmel, tetteimet, megnyilvánulásaimat nem a céltalan önzés vezeti. (Meg is látszik, hiszen ilyen mentalitással nem él jól az ember, legjobb esetben is csak megél. Becsülettel, tisztességgel.)
Nekem nem dolgom felnyitni a szemed, hiszen önként csuktad be. Rajtad múlik, mered-e ismét kinyitni, hogy lásd a világot. Nem az egyetlen, nem igazságos, nem tiszta, nem is mindíg szép, de valóság. Nem azért vagy itt, hogy álomvilágot építs, hanem hogy élj!
2009.07.02 08:52:33Béla75
L. Sz.:Nagyon keményen nyomod haver!:DDDD
mint fentebbi linkből kiderült,vannak hibák a bibliában. Azaz nem is hibák,hanem elirások,félrefordítások. Az eszme az szent és szép,de amíg emberek csinálják...és eléggé köztudott hogy miután államvallássá tette róma,megintcsak módosult pöttyet...
Én legalább leirtad a kulcsot is:miattatok hallt meg a főnök fia!!!Ha nem lennétek ti,kik még 2000 év után is egy középkori kivégzőeszközt hordtok a nyakatokba,ezzel is példázva hogy igen,ti voltatok akik felszegeztétek....szóval ha ti nem lettetek volna,nem lennétek akkor a srác lehet még ma is élne...:-))
Na jó,abbbahagyom....nekem Isten nem hitkérdés,te sem hiszel a számítógépedbe,TUDOD hogy van és kész...én is Tudom hogy van Ő,aki adott humorézéket,hogy nevessek amin csak lehet....és mint ahogy Ő ottvan egy szép virágban,egy kisgyerek mosolyában,ugy ottvan a MM rajongók minden tagjában,és a gyikos örömében is...mert Ő minden ami van és ami nincs.
Amugy az a baj a mai vallással hogy szolgákat nevel,tudatos érett emberek helyett...mert annakidején pár egyházvezető ugy értelmezte a bibliát hogy neki kell a nyájat irányitani(és persze nyirni is rendesen(tized,mivel a hatalmat erősíti),meg a legszebbjét(tudatosabbját/éberebbjét?) levágni(vajákosnénik,sámánok,táltosok megégetése).
Na jo,ez már nem a MM és a Győri egyházmegye témája...:)
(amugy nekem is van egy kis összeesküvéselméletem,lehet hogy MM-nek ez csak egy jó reklám volt?Vajon az Index.hu brigád is benne van?Látta valaki egy templomon is ezt a kiirást?:D)
2009.07.02 13:50:19Landauer Szilárd
Kedves maxt
Nem akartalak kioktatni, csak azt írtad, pszichológusnak is nehéz megbírkózni az ilyen igékkel, hogy "boldogok a lelki szegények". Leírtam tehát röveden ennek az igének a jelentését(református teológián vagyok hallgató). Nem azt mondtam, hogy te ilyen vagy, csak leírtam mire vonatkoztatja a Szentírás ezt a szót. Nem gondolom magam elvakultnak, sem csukott szeműnek. Valójában, megtanultam isten szempontjából is figyelni a dolgokra és összefüggéseiben értelmezni az életet. Lehet, hogy ez maradiság, de úgy látom, jó és helyes dolog a keresztyénség. Mi marad, ha nincs Isten ? Egy céltalan 70-80 évig tartó küzdelmes valami aminek végén az ember értelmetlenül meghal ahogy értelmetlenül született...? A világnak nincsenek válaszai ezekre, illetve olyanok ezek mint amiket M.M. ad. Az emberi élet, két végtelen perspektíva kiindulópontja. Az örök életé és az örök kárhozaté. Hihetetlenül nagy súly van tehát ezen a metszésponton. Ezért írok erre a bolgra, mert nem akarom, hogy az emberek azokat a válaszokat kapják amiket MM ad nekünk. Van Isten! Van Atyánk ! Van aki szeret téged és azt akarja, hogy élj! Már a nevében is benne van az örök halálnak a mondanivalója. Kárhozat...Kár érted, kár érted mint emberért aki Isten képmására vagy teremtve, hogy elvessz. Ezért küldte Isten a fiát. Én nem tudlak erről meggyőzni, de Isten igen. Ő szeret téged és nem akarja, hogy elvesszél. Ez komoly dolog. Legalább vedd fontolóra.
2009.07.02 15:12:22maxt
@Landauer Szilárd:
Így viszont egyértelmű, hogy teljesen félreértettél. Az egész keresztény "fantáziavilágra" írtam, hogy gondot jelentene egy szakképzett embernek is.
A lelki szegények boldogságát pedig én máshogyan magyarázom. Tekinthetjük ezt az én értelmezésemnek. (és ugye nem szokott beleszólni odaföntről senki, hogy melyik értelmezés a helyes)
Én úgy látom ez arra vonatkozik, hogy aki (bocsánat a szándékosan szélsőséges fogalmazásmódért) hülye, az nem fogja fel a világ problémáit, ezért képtelen foglalkozni is vele, ergo egy gonddal kevesebb, lehet boldognak lenni.
Attól, hogy nem látjuk az élet értelmét, még nem kell kitalálnunk valami felsőbbrendűt. Elég értelmet ad az, ha boldogok lehetünk, és boldoggá tehetünk másokat. Nekem nem szenvedésről szól az életem, és nem készülök sehova.
A semmiből jöttem, és a testem anyaga oda is tér majd vissza, aztán lehet máskor máshol mássá áll össze.
Biztos lehetek benne?
Nem! De nem félek attól, hogy egyszer csak egy filmszakadással megszűnök létezni. Megteszem amire módom van, és jól érzem magam. Teljes a világ isten nélkül is, ha valaki nem annyira egoista, hogy elhiszi magáról, hogy képes megismerni a teljes igazságot, és gyáva, mert nem mer szembenézni a halál általi véggel, ami után nincs semmi. Se mesevilág, se egyéb...
És még egy kérés: Ne imádkozzon értem senki!
Ez olyan, mintha én csupa jószándékból elkezdeném leszedni a keresztvizet egy buzgó hívőről, mert én meg úgy gondolom nála van baj.
Imádkozz magadért, és másokat hagyj ki belőle.
Isten az általa ismert elérhetőségeimen megtalál. Eddig még nem foglalkozott velem, én sem vele.
2009.07.03 09:29:08Landauer Szilárd
Kedves maxt
Rendben, megértettem. Valójában, úgy látszik nem lehet Istenről így beszélni, távolról. Teljesen más világnézeten vagyunk. Amit képviselsz, az a tipikus ateista álláspont. Nem találtunk ki semmilyen felsőbbrendű lényt, pláne nem félelemből. Isten valóban létezik. Jézus történelmi személy, a biblia igaz. Egyszerűen működik, de nem a tapasztalataim miatt hiszek benne, ezek csak megerősítenek. Te még mindég azt hiszed, többnek gondolom magam nállad, mert azt hiszem, nállad van a baj. Nem értesz maxt és nem is tudom elmagyarázni neked 2000 karakterben. A baj, a bűn. Minden embernek van bűne. Isten az embert szereti, a bűneit viszont nem. Ha ezt a kérdést nem rendezi az ember akkor lesz baj. Isten rendezni akarja. Te nem ? Isten igen sokat foglalkozott veled eddig is, csak nem veszed észre. Te nem a semmiből jöttél. Isten teremtménye vagy közvetett módon(szülők) és van tested és van lelked. A test meghal, de a lélek örök. Nem szeretnéd ezt az örökkévalóságot Isten társaságában tölteni ?
2009.07.03 09:44:10Landauer Szilárd
Andrasnak üzenem :
A link amire hivatkoztál, tipikus terméke a mai liberális szövegkritikának. A konzervatív református ill. katolikus egyházi szervezetek mindíg is hittek az írás tévedhetetlenségében. Hogy ezt ma egyes egyházak kétségbe vonják, nem meglepő. A bűn mindenütt rombol. Tudományosan bizonyítható(Gleason Archer teológiai professzor), hogy az írás tévedhetetlen. Természetesen formai "hibák" (két szó vagy betű felcserélése)vannak, de teológiai tartalmi hibák nincsek. Nincs többezer példány a bibliavariánsokból. Ez egyszerűen nem igaz. A Codex Vaticanus, Codex Sinaiticus, Leningrádi Kódex és a Septuaginta szövegei megegyezőek. Ugyanez a helyzet a holt tengeri tekercsekkel is. A legtöbb írásos emlék a bibliából maradt ránk 15000 példány. Más művekből(pl. Homérosz)csak 400 db.maradt, mégsem vonja senki őket kétségbe. A keletkezés kora és az első fennmaradt papírusz kora közti különbség a Szentírás esetében a legrövidebb. Az ókori filozófiai művek esetén ez kb 800 év, míg a biblia esetében kb 50 év(Jézus papírusz-Oxford). A bibliát emberek írták, de nem ők alkották. De beszéljen az írás önmagáért:
2 Pét. 1.19-21
És igen biztos nálunk a prófétai beszéd is, a melyre jól teszitek, ha figyelmeztek, mint sötét + helyen világító szövétnekre, míg nappal virrad, és hajnalcsillag kél fel szívetekben;
Tudván először azt, hogy az írásban egy prófétai szó sem támad saját magyarázatból.
Mert sohasem ember akaratából származott a prófétai szó; hanem a Szent Lélektől indíttatva szólottak az Istennek szent emberei.
2009.07.03 10:17:35bs
"hogy az írás tévedhetetlen"
aha. jó tudni h a kígyó port eszik.
"Más művekből(pl. Homérosz)csak 400 db.maradt, mégsem vonja senki őket kétségbe"
Remek bazmeg, ne vonjuk őket kétségbe, hitelesek mind, tehát akkor a görög istenek is léteznek. Nem lehet véletlen h az előző hónapot épp Júnóról nevezték el, (najó, ő római istennő, a görög Héra megfelelője).
2009.07.03 11:57:21Landauer Szilárd
Kedves bs.
1. Igen az írás tévedhetetlen : Ádámot Isten a föld porából teremtette. Bármily meglepő is. Így van. A bűneset után, a kígyó megátkozásánál mondja Isten neki, hasadon csússz és port egyél. Valóban, a kígyó port eszik. Na de mi ez ? Ha összevetjük azzal az igével amely szerint "A sátán mint ordító oroszlán járkál, keresve, hogy kit nyeljen el" világossá vélik minden. Az ember, a kígyó eledele, annak a kígyónak, aki "emberölő volt kezdetektől fogva". Tehát a kígyó porevése, a biblia szerint azt jelenti, hogy az ember a sátán martaléka amíg fel nem ismeri bűneit amelyek egyre jobban megkötözik és oda nem fordul Istenhez, aki a bűnbocsánat által képes őt megszabadítani a halálból. Kedves "bs" a biblia, egy lelki könyv és lelki értelemben kell olvasni semmit sem ragadva ki a kontextusból sem elkülöníteni más igéktől.
2. Nem azt mondtam, hogy Homérosz tévedhetetlen, hanem azt, hogy senki sem vonja kétségbe a mű hitelességét. Ezzel szemben a bibila hitelességét amelyik sokkal de sokkal több régészeti és történelmi bizonyítékkal támasztja alá önmagát folyamatosan kétéségbe vonják, mondván, hogy a szöveg változott. Egy sokkal kevésbé hiteles szövegel ezt nem teszik meg. Vajon miért ? Mert nem az fakad félelemből, hogy kitalálunk egy"istent" hanem az félelmetes, hogy ISTEN LÉTEZIK és egyszer mindenkinek meg kell állnia előtte. Nem az fáj az embernek, ha valamit nem tud, hanem ha valami nem úgy van ahogy tudja. Nem ahoz kell bátorság, hogy szembe merj nézni a halállal ami után egyesek szerint semmi nem jön, hanem ahoz, hogy kijelentsd : VAN ISTEN ! - és ez a bátorság nem tőllünk van, hogy semmivel ne tudjunk dicsekedni.
2009.07.03 12:57:34bs
1. szánalmas
2. "Ezzel szemben a bibila hitelességét..." ugyanúgy nem kérdőjelezik meg. Pont ahogy az Íliász hitelességét sem (Homérosz az író). Eddig tudod követni?
2009.07.04 12:59:01renioi
ki gyűlölködik megint,ha nem a keresztények??!evvel nem érnek el semmit!!és legalább tisztába kéne lenni Marilyn Manson al kapcsolatos dolgokkal akkor nem lenne így felháborodva minden fasszopó keresztény buzerátor!!a hülye ÁLSZENT hitetekkel elmehettek a büdös francba azvan...