A Prodigy munkásságát nagyjából a kezdetek óta követem, bár amikor 1990-ben megalakultak, még éppen metálos voltam. Világosan emlékszem egy délutánra, amikor öcsémmel láttuk Keith Flintet kiöltött nyelvvel ugrálni meg Maxim Realityt a durva kontaktlencséivel, és összenéztünk a frissen bevezetett MTV előtt, hogy hú baszki, csak ezekkel a csávókkal ne találkozzunk a lakótelepünkön sötétedés után. A zene meg volt olyan dühös, mint bármelyik metál.
Azóta majdnem húsz év telt el, a Prodigyt sikerült nagyjából a csúcson, 1996-ban elhívni a Szigetre, és az lett volna remek, ha soha többet nem jönnek. Mert a zenekar szépen példázza azt, hogy 35 év felett nehéz hitelesnek lenni. A KLF annak idején meg tudta csinálni, hogy belelőtt a tömegbe, lehúzta a rolót, aztán rögtön legendává vált, de ilyesmire kevesen képesek. A Prodigy sem: a dühből fásultság lett, a zenéből megélhetés, a koncertből hakni.
Szóval péntek este a nagyszínpadon egy levitézlett big beat banda hozta a kötelezőt. Egy régi szám, egy új szám, ez a képlet többnyire bejön, lehet keverni a két utolsó gyenge albumot a nagy slágerekkel (amiket persze változtatás nélkül ad elő a zenekar). Más kérdés, hogy ettől olyan lesz a koncert, mint egy szinuszhullám, nem tud rendesen felfutni, az előttem álló, világító ördögszarvakat viselő lány is vagy ugrál, vagy sms-ezik. Aztán a Voodoo People környékén a döbbenetesen nagy, a hátsó kajásbódékig elnyúló tömeg valahogy mégis összehozza a hangulatot, működik a tömegpszichózis – na de rég rossz, amikor a hangulatot csak a tömeg hozza össze.
Mert ez történik: a Prodigy zihálva próbál lépést tartani 15 évvel ezelőtti önmagával, de nem megy neki. Flint sokszor elmotyogja a sorok végét, és amikor már nagyon elfárad, kiabál egy kicsit a tömeggel, hogy „are you with me, are you fucking with me?” Hát persze, hogy vele vannak, becsülettel ugrálnak azok, akik bpm-ben mérik a szórakozást, még egy ilyen tökéletesen semmilyen koncerten is. Miközben beleásítok a Poisonba, látom, hogy én vagyok kisebbségben, és akkor lesz végképp elegem, amikor a tömegből valaki petárdát hajít előre. Ez meredek húzás lenne a világ legjobb Prodigy-koncertjén is, és ekkor jut eszembe a KLF-es hasonlat: itt már nem a banda lövi a tömeget, hanem a tömeg saját magát.
És végül inkább a tömegre vagyok mérges, mint a zenekarra. Ha én állnék ott a családommal a szupervillámban, és nekem mondaná az asszony, hogy fiam, bohóckodj már össze egy kis pénzt, mert a srácoknak kezdődik az iskola, és a Ferrarinak is új fényezés kell, valószínűleg én is húznék kelet-európai fesztiválokra, amíg bírom szuflával. Vagy még utána is. És valahogy megbarátkoznék a gondolattal, hogy így soha nem lesz belőlem legenda.

Képek
Videók
Kommentek
2009.08.15 16:39:16Jedlik
ja, 4 évvel később, a második albumtól, amennyiben kontaklencséről írsz, mert az a No good videóban volt kellék először. Addig teljesen más stílusban nyomták. Rendben, legyen igazad, egy majd 20 éves zenekarnál az első 4 év és az első album kihagyása (Out of space-estől) jelentheti a csaknem kezdetektőlt, ha úgy nézzük.
2009.08.15 16:41:32Csunderlik Peti
És már dolgozunk egy rajzfilmzenén is.
2009.08.15 16:45:41bad trip
Lehet, hogy ízlésficam, de nekem k-ra bejön az utolsó két albumuk, és jobb, hogy nem egy Fat of the Land 2-t hoztak ki. Változott az irány, de az első albumuk és a FOTL között is van különbség.
Koncerten nem voltam, csak 2006-ban, ott a hangosítás, tömeg miatt nem jött be nagyon, és az sem jött be, hogy slágereket nyomtak folyamatosan, semmi extra, lenyomták a kötelezőket és viszlát. Pedig youtube-on milyen koncertvideók vannak. Otthon más a műsor?
2009.08.15 16:45:52shibuya
Stöckert Gábor: te egy gyoker vagy. te tenyleg csak az MTV-bol ismered a zenekart. az meg, hogy az utolso ket albumuk igy meg ugy szar volt, hat erre nem tudom mit mondjak. A legutobbi "Invaders Must Die" igen is jo.SOT! vegre megint igazan porgetos lett. Az "Always Outnumbered, Never Outgunned" igaz, hogy nem volt sikeres egyaltalan, mert megprobaltak valami ujabb vonalat, istenem nem jott be. Bar a "Girls" egesz sokaig volt toplistas zene. Persze meg mielott ravagnad, hogy "Na es ugyan hol?!" a valaszom, termeszetesen nem a Viva TV-n.
Es ne mondd, hogy valtoztatasok nelkul adtak a zeneket. Szanalmas tevedes. Baaaar aki csak az MTV-bol ismeri oket, annak tokmindegy.
2009.08.15 16:54:42drexler
1. Nem lévén szakértő a témában, nem tudok hozzászólni a cikk részleteihez, azontúl hogy nekem tetszett a koncert...
2. Stöckert Gábor: ha cikket írsz, készülj fel arra hogy kritikus kommenteket fogsz kapni, hiszen a véleményedet a nagyvilág elé tárod. Az a stílus ahogyan ezekre reagálsz, minősít újságíróként. Ezzel a sértett arrogáns hangnemmel viszont ezen a teszten megbuktál.
2009.08.15 16:56:52scip_
@jedlik:
"ja, 4 évvel később, a második albumtól, amennyiben kontaklencséről írsz, mert az a No good videóban volt kellék először. Addig teljesen más stílusban nyomták. Rendben, legyen igazad, egy majd 20 éves zenekarnál az első 4 év és az első album kihagyása (Out of space-estől) jelentheti a csaknem kezdetektőlt, ha úgy nézzük."
Nálam mondjuk akár jelentheti... deszarindexugye? :]
2009.08.15 16:58:57Jedlik
scip_: szar, de én így szeretem.
2009.08.15 17:01:58-sg-
Jedlik: Egyáltalán nem hagytam ki, '92 környékén pótoltam. A nyugati határnál nőttem fel, osztrák rokonok révén hamar hozzájutottam a zenéhez, még a magyar MTV előtt. Kontaktlencsét sem a No Goodban láttam először, hanem egy osztrák zenei lapban. De kötekedhetsz még, szórakoztat.
2009.08.15 17:02:52aljaskuszobab
a kezdetek óta követem stöckert gábor munkásságát. ez a legutóbbi írásán már érzdődik, hogy kiégett. szerencsére a tömeg a kommentekben kijavította a hibákat és megcsinálta a hangulatot.
2009.08.15 17:03:04N3O
"Az a stílus ahogyan ezekre reagálsz..."
Hol a Stöki reakciója??? Nem látom :(
2009.08.15 17:04:09drexler
-sg-
2009.08.15 17:04:59N3O
Jaaa.. már igen :) Azt hittem kap valami kiemelést :D Nekem semmi bajom a cikkel, viszont az OMEN nevű albummal nem értem mi baj?
2009.08.15 17:05:02-sg-
drexler: Kénytelen leszek együtt élni a gondolattal, hogy bukott ember vagyok a szemedben. Megpróbálom, hátha menni fog.
2009.08.15 17:05:31N3O
drexler - köszi!
2009.08.15 17:10:35eManuel
nem kéne itt pattogni....hisz tudod,a vendégnek mindig igaza van...szal szerintem kussolnodkéne...Gabi...nem vissza irogatni mindenkinek...még akkor is ha esetleg nincs igaza.
2009.08.15 17:11:59Jedlik
-sg-: Nyilván pótoltad, nem azt vitattam, hogy nem ismered, nem pótoltad stb, csak hogy a bevezető ebben formában egészen mást jelent, és nem tesz jót a hitelességnek, tehát szar.
A fikastílust meg ugye van honnan tanulnom. ;)
2009.08.15 17:14:06benoble
Valóban kiégtek a fiúk. Elharapták nagyon a számokat.
2009.08.15 17:15:00BLovi
Tegnap a Csík Zenekar nagyon nagyon jó koncertet nyomott!!! Én azt élveztem a legjobban!
2009.08.15 17:19:54Stefanie
Én is nagyot csalódtam bennük sajnos. A tömeg is akkor tombolt igazán mikor a régebbi számok mentek, újaknál nyugi volt szinte.
"Senkiházik kezében van a pop szakma" :))
Pendulum viszont tényleg jó volt.
2009.08.15 17:26:11enpera
1. Az indexen kivétel nélkül minden "kritika" évek óta FIKA és FIKA. Mondjuk én is fikázok sok mindent, olyan vagyok, de legalább nem írom meg ezeket folyamatosan.
(DM koncertet is mindenhol lehúzták net-szerte, pedig nagyonjó volt, mindegy, ízlések és pofonok )
2. Prodigy Invaders... albumuk szerintem nagyon jó, egyáltalán nem tűnik kiégettnek.
3. Életemben nem jártam Szigetre és nem is fogok mert nem tetszik, de a hangosítás érdekes hogy ott halk, én itt Újpesten éjjel nyitott ablaknál símán hallok mindent :)
4. Most én fikázok, kéne valami fotóst alkalmazni néha... (meg persze újságírókat is, de láttam mostanában milyenek a kommunikációs szakok, szóval megértem a színvonal hiányát:) )
2009.08.15 17:35:32blackdogone
-sg-: Nem az én szövegértésemmel van baj, hanem azzal a hazugsághalmazzal, amit az első bekezdés többszörösen összetett mondatával rögtön az olvasókra zúdítottál, de tessék cáfolj akkor meg, ahogy én tettem a baromságaiddal.
Gratulálok, íráskészségből nulla, balfaszságból jeles.
2009.08.15 17:45:32Márai Coelhó
Öcsém, eltűnt egy kommentem, pedig nem is le benne, hogy mit gondolok stöckert gáborról.
2009.08.15 17:46:31Márai Coelhó
Az előbbi kommentemből bedig az "írtam" szót cenzúrázták ki! Férgek!
2009.08.15 17:47:23Lasombra
nem tudom, ti hol álltatok, de felém az Invaderses számokra is ment a tombolás.
ami a beszámolót illeti:
az egy dolog, hogy valakinek nem tetszik valami, de az kissé gáz, hogy a cikk úgy próbálja meg objektív ítéletként beállítani a szubjektív véleményt, hogy a cikkíró a felvezetőben überszakértőnek állítja be magát. aki már akkor is látott a klippeket, amik még albumon sem léteztek ugyebár.
innét kezdve kb ennyire releváns a firkámány többi része.
külön vicces, ahogy utána hebeg-habog, hogy mentse a menthetetlent. ha osztrák zenei újságban láttad először a kontaktlencsét, akkor mi a faszomat néztél össze a frissen bevezetett MTV előtt az öcséddel, ahogy írtad??? ha meg '94-ről (No Good) vagy még inkább '96-ról (Firestarter) beszélsz az összenézésnél, akkor meg az utána következő "azóta majdnem húsz év telt el" bukik csúnyán. szóval összevissza hadoválsz, amit se szövegértéssel, se anélkül nem lehet követni.
mellesleg, ha a Prodigy innét kezdve már csak a tökeit vakarná, már akkor is legendává vált. szép is lenne, ha ezt egy Stöki döntené el.
2009.08.15 17:56:12citydevil
én 34 vagyok,van egy 9 éves és egy 2 hetes gyerekem.rock and rollon élek amióta az eszemet tudom,de ez a buli kurva jó volt.meg elötte Pendulum is.Igazi party zene olyanoknak,akik partyzni mentek és nem nyekeregni a régmúlt miatt!
Holnap FNM,TURBONEGRO?LIFE OF AGONY::::::::YEAH!!!!!!!
2009.08.15 18:09:07Gazságosztó Alálarcos
Már megint a kibaszott régen minden szebb volt rinyálás.
2009.08.15 18:12:42Flasike
-sg-: "Az a te bajod, hogy tul sokat voltal videken, nem fejlodott ki az agyad."
2009.08.15 18:19:58Zep_Fan
Lasombra:
"nem tudom, ti hol álltatok, de felém az Invaderses számokra is ment a tombolás.
ami a beszámolót illeti:
az egy dolog, hogy valakinek nem tetszik valami, de az kissé gáz, hogy a cikk úgy próbálja meg objektív ítéletként beállítani a szubjektív véleményt, hogy a cikkíró a felvezetőben überszakértőnek állítja be magát. aki már akkor is látott a klippeket, amik még albumon sem léteztek ugyebár.
innét kezdve kb ennyire releváns a firkámány többi része.
külön vicces, ahogy utána hebeg-habog, hogy mentse a menthetetlent. ha osztrák zenei újságban láttad először a kontaktlencsét, akkor mi a faszomat néztél össze a frissen bevezetett MTV előtt az öcséddel, ahogy írtad??? ha meg '94-ről (No Good) vagy még inkább '96-ról (Firestarter) beszélsz az összenézésnél, akkor meg az utána következő "azóta majdnem húsz év telt el" bukik csúnyán. szóval összevissza hadoválsz, amit se szövegértéssel, se anélkül nem lehet követni.
mellesleg, ha a Prodigy innét kezdve már csak a tökeit vakarná, már akkor is legendává vált. szép is lenne, ha ezt egy Stöki döntené el."
Ehhez nem lehet többet hozzá tenni,ezt én is írhattam volna..Továbbá:Kedves baromarcú fikázók,arról az együttesről pampogtok itt,akik 9 éve folyamatosan turnéznak,gyakran havonta 10-13 fellépéssel a világ minden pontján.És tartanak azóta is egy elég magas színvonalat.
A koncert kurva jó volt,igaz hogy kis híján halálra taposott a tömeg,de elképesztő élmény volt.SG ha te csak ott álltál,és ásítottál,akkor tuti hogy a hátsó kajás sátraknál lehettél,mert körülöttem pl. pokoli hangulat volt,és téged mint a szart úgy tapostunk volna el. :D A zsidós összeesküvők meg vágjanak végre eret magukon,mert geci unalmas már a sok faszságuk mindenhol.
2009.08.15 18:29:40Jim Tonic
Blackdogone, köszönöm, hogy ezeket leírtad, pont ez lett volna az én mondanivalóm is.
2009.08.15 18:32:42citydevil
tony:FNM 93-ban és 95-ben is ISTEN volt!!!
Aki csak teheti nézze meg holnap a Turbonegrot!!!!
2009.08.15 18:50:47MortálWombat
Olvasva a kommenteket, most akkor nem tudom, hogy bánjam-e, hogy nem mentem ki tegnap, vagy ne.
Bár inkább bánom....
2009.08.15 18:51:52ihi
a koncert jó volt, az új album meg kifejezetten ott van, és bejövős!
Cikkiró, rossz koncertre mentél, mást kellett volna oda küldeni.
2009.08.15 18:53:49Jim Tonic
Azt nem értem, egy dilettáns mi a francnak ír olyanról, amihez teljesen hülye?
2009.08.15 18:57:00Radio Silicon
Nekem az jön le cikkből, hogy a Primal Scream volt a legjobb, amit el is hiszek, mert a Primal Scream az igazi kultuszzenekar, mely valóban képes volt mindíg megújulni és soha sem laposodott el (na jó, azért felejtsük el a legutolsó albumot).
2009.08.15 19:03:37blackdogone
MortálWombat: Ne a cikket vedd alapul a véleményformáláshoz, mivel mint azt már itt jópáran elmondtuk, mintha egy másik koncerten lett volna a szerző.
2009.08.15 19:06:02Musaic
Már az out of space utolsó számán is hallatszott, hogy koncerteztni nem tudnak.
A fluke tud.
2009.08.15 19:07:56ksbrck
hátööööö, én sem tudom, a kádvés cikkíró honnan nézte/hallgatta a koncertet, de mi pl. majdnem leghátul álltunk, de ott is óriási őrjöngés volt folyamatosan... mondjuk, nagyon már meg sem lepődöm... fikaország, fikanép... :S tisztelet a kivételnek.
2009.08.15 19:09:37Le Fay
az egyik legszánalmasabb beégés, ahogy ez a kritika kezdődik... lehet, hogy tényleg xar volt a koncert, de ilyen felvezetés után egy szavát sem lehet elhinni ennek az embernek
2009.08.15 19:10:09Stefgabi
A koncert kúrvanagy volt, a cikk írója talán leszokott a drogozásról és a masszív piálásról így érthető, hogy nem jött át annyira az érzés. 3 évvel korábbi fellépésük a szigeten szerintem is komolyabb volt,az agresszió nagyobb show elem volt, mint most!
Az új album ugyanakkor kétség kívül a legjobb az összes közül, mert itt nemcsak atom jó számok vannak, hanem az összes többi is hallgatható és ez k_rvanagy szó, hiszen tudjátok!!! KUtyaütők kezében van a POP szakma:D
2009.08.15 19:11:08blackdogone
Musaic: Ezt fejtsd ki bővebben, mert szerintem nem csak én nem értem. Az Experience-en levő "Death Of The Prodigy Dancers" című live felvételre gondolsz? Mert azért egy '91-'92-ben készített felvételt nem kellene alapul venni.
Remélem tegnap nem voltál kint, mert veled is csak többen voltunk akkor.
2009.08.15 19:13:07BushDoctor
A "Music for the jilted generation" volt az utolsó jó lemez a Prodigy-től.
2009.08.15 19:49:58ufó - a keményvonalas egzisztencialista
hehehe
basszátok meg
az összes eddigi magyariországon tartott prodigy koncertből csak ez jött be nekem, de ez nagyon
fúúú, de örülök, hogy nem én vagyok a cikk szerencsétlen szerzője :)))
amúgy pedig a tadeus & titusz acidpartyk überelhetetlenek :)
2009.08.15 20:13:48bohi01
96-ban volt Prodigy a szigeten? Szerintem a BS-ben volt,én legalább is ott láttam őket.
2009.08.15 20:14:21macckó
@tony zionist:
"senkiháziak(zsidók) kezében van a popszakma is meg a sajtó is, ezért nem megyek ki a szigetre "
valamint
"a FNM 96-os vagy 97-es (faszom emlékszik rá) fellépése volt a Sziget történelmének legnagyobb alakítása.
aki ott volt, az tudja, aki nem, az bekaphatja müller és gerendai metszett testrészét."
nem tudom érzed-e? most vagy metélt bránert szopsz vagy hazudsz. választhatsz.
2009.08.15 20:22:24kangep
hát én ugyan nem járok szigetre már régóta, de pár éve voltfeszten láttam a prodigyt, és leszámítva azt, hogy egy órát csúsztak, hatalmas partyt csináltak. persze ha valami jó, arról nehezebb sok karaktert írni. ezt értsétek meg emberek. az újságíró is ember, ő is pénzből él.
és ha szart ír, sokan jönnek kommentelni, és többször rákattintanak a cikkre, hogy lássák, reagált e valaki még valami jót. ennek a szponzorok örülnek, mert azt hiszik, hogy a reklámokat is látjátok ilyenkor.
persze, ahogy a cikkíró megírta, 35 felett már nehéz hitelesnek lenni. pedig nem ártana, mégha szart is ír.
2009.08.15 20:25:11Vagosz
Te jóóóóó Isten!!!
Te milyen koncerten voltál? Én sajnos nem tudtam nagyon előre menni, de legalább azt láthattam, hogy a srácok akkora bulit csináltak, hogy az első sortól szinte az utolsóig mindenki őrülten tombolt, beleértve engem is.
Kiégtek? Flint a megtestesült ördög látszatát keltette a színpadon! A srácok végig azt mutatták hogy ők a közönségért dolgoznak. Kíváncsi vagyok te hányszor tetted a szívedre a kezedet cikkírás közben, hogy "gyerekek, ez az egész nektek szól". Persze lehet, hogy ez a szeparéból nem látszott neked teljesen tisztán. Kissé fáj, hogy egy ilyen koncertről egy teljesen fals képet írsz le azoknak, akik nem lehettek ott.
Az Invaders Must Die pedig meg szerény véleményem szerint ennek a "kiégett szánalmas zenekarnak" az egyik legnagyobb száma lett.
A koncert egyetlen hibája a hangosítás volt, de erről aztán igazán nem ők tehettek.
2009.08.15 20:34:24Úlfhéðinn
Az elején elég nehezen indult be a dolog, de a végére azért valamennyire felfutott. Azért aki a Voodoo People vagy a Smack My Bitch Up alatt mozdulatlanul tudott állni, az furcsa arc lehet, mármint felmerül a kérdés, hogy akkor minek foglalta ott a helyet?
Összességében nem volt túl ütős, de egynek elment.
Nekem a Fluke jobban bejött pár éve, mikor a Prodigy lemondta a fellépést.
2009.08.15 20:35:39Sebastian Valmont
http://www.youtube.com/watch?v=Sd_V2RTvPvw
én ezt a 2 percet em birtam :D LOL
2009.08.15 20:46:09EkiEkiHopp
Ne haragudj, te hol ettél?! :D
Pendulum b@szott jó volt, Prodigy tényleg kicsit laposabb, de azért tombolásban nem volt hiány. És miért baj az, h ha egy koncertet a közönség dob fel? Mármint... Nem az a lényeg, h a közönségnek tetsszen?
2009.08.15 20:48:15blackdogone
@bohi01: '96-ban voltak a Szigeten, a BS-ben '97-ben voltak.
@Kütyüuniverzoom: ? Mi köze a Prodigynak ahhoz, hogy aranyárban vettél szerves hulladékot magadnak táplálék gyanánt, meg hogy nem takarították le az asztalokat?!
A koncerthez pedig írtad: "A Prodigyt kb 3 és fél percig birtuk utána szabályosan ki kellett menekülni az iq huszár pogózok közül. Mintha nem is a földön lettem volna ahogy a zenekar elkezdett zenélni a tömeg magánkivül volt és próbálta kiadni magából a feszültséget ami az utóbbi 10 évben felgyülemlett benne. És ezt úgy tűnik azokon az ártatlan kisembereken, fiatal lányokon sikerült akiket úgy kellett kivinni a 70 ezres tömegből."
Pajtás, hadd világosítsalak fel: Prodigy live letépi a fejed. Máskor tájékozódj, mielőtt kilátogatsz. Te biztos egy olyan fapofa lehetsz, aki a szépen szabott öltönyében áll egy a küzdőtéren mint a cövek, és néz ki a fejéből, és rögtön behisztizik, ha valaki elordítja magát a környékén vagy hozzáérnek pogózás közben. Aki ezt nem bírja, ne menjen küzdőtérre. A Prodigy ilyen élőben, és bizony pont ezt szeretjük benne.
2009.08.15 20:51:47Úlfhéðinn
@Kütyüuniverzoom
"Én minden évben kint voltam eddig, de ez volt az utolsó hogy a szigetre betettem a lábamat.
4900 FT egy szelet csirkemellért meg egy tányér burgonyáért? Hol élünk emberek?"
Még annyit szeretnék mondani, hogy sose bízz egy olyan emberben, aki a krumplit burgonyának hívja. Köszönöm a figyelmet. ;)
2009.08.15 20:58:55ufó - a keményvonalas egzisztencialista
csaxólok
prodigy a pecsában volt '96-ba'
ha minden igaz... :)
2009.08.15 21:10:58blackdogone
@Kütyüuniverzoom: Hidd el, valós életből van a példám. Valamelyik Szigetes nagykoncerten került mellénk egy ilyen figura pár éve, csak nem emlékszem, hogy Faitlhess volt-e vagy Jamiroquai.
Korábban már leírtam, hogy nekem például miért tetszett a buli, ha gondolod keresd meg.
2009.08.15 21:16:48artifex
@macckó: igeidőket ismered? nem megy ki = jelen, FNM koncert = múlt.
2009.08.15 21:18:56pitaa
szokásos szánalmas index fika
2009.08.15 21:19:14KarbatettKezűZoltán
"Aztán a Voodoo People környékén a döbbenetesen nagy, a hátsó kajás bódékig elnyúló tömeg [2] valahogy mégis összehozza a hangulatot, működik a tömegpszichózis [3] – na de rég rossz, amikor a hangulatot csak a tömeg hozza össze."
"És végül inkább a tömegre vagyok mérges, mint a zenekarra."
MOST MI VAN??? MI a fasztól lett a tömegnek pszihózisa?! Tudatküszöb alatt Balázs Puli slágereket nyomtak??
A kedves kritikus szerint Mindenki paraszt , aki élvezte??!?!
2009.08.15 21:21:05KarbatettKezűZoltán
P.S.
Nem voltam ott...
2009.08.15 21:25:12KarbatettKezűZoltán
Nem tudok leakadni..
MI AZ HOGY SEMMILYEN?!?!!
Ha véleményt mondasz valamiről, kritikát írsz, akkor MONDJ VÉLEMÉNYT!!!!
Most pedig ülj le : "EGGYES"!
2009.08.15 21:29:15Zep_Fan
Kütyüuniverzoom
Mi is bent voltunk a "katlan"ban a koncert elején.Megtapostak a földön páran,fájt is(és azóta is) minden tagom,fogtuk magunkat odébb mentünk 15-20 métert,ott már nem folyt át rajtunk 100 ember,mondjuk nem is volt ott akkorra buli mint középen,de "elvoltunk" így is.Az eszembe se jutott hogy elmenjünk onnan.A vacsora választás meg egyéni szocprobléma,legközelebb csomagolj otthon magadnak.Igazából továbbra se értem a problémád,mint elöttem is írták ez egy Prodigy koncert volt,nem vágom mire számítottál
2009.08.15 21:41:31Sendmailto
vegre...prodigy regota szutyok csakmmint a sziget fellepok.ez van.
2009.08.15 21:49:45Márai Coelhó
Kütyüuniverzoom: Ne erőltesd, ezek a Pridigy fanatikusok nem fogják megérteni, hogy mi nem tetszett.
2009.08.15 21:55:57ripper
Kütyüuniverzoom: Meséld már el, hogy te minek jársz koncertre, ha félsz az ugráló emberektől? Egy koncert ilyen, ettől jó. Ha nincs kedved hozzá maradj otthon és nézd tévén. Egyáltalán, te minek mentél amúgy Szigetre?
2009.08.15 22:01:06Márai Coelhó
Kütyüuniverzoom: Igazad van, sz@r volt a koncert. Leginkább azon akadtam ki, hogy a Nagyszínpad mellett a thaiföldi vendéglőben haltörzset vastag prézliben sütötték ki és nem adtak hozzá halkést, csak egyszer használatos műanyag eszcájgot. Worhestershire mártásuk se volt, csak a kommersz citromos-paprikás-currys! Prodigy sux. Arról nem is szólva, hogy a hülyegyerekek félig telt söröspoharakat dobáltak koncert közben, nem is tudom, hogy fog kijönni a zsakettemből.
2009.08.15 22:02:53brlv24
ez nem is igy volt:D
A cikk iroja nem is akarta jol erezni magat:)
2009.08.15 22:20:11Ikoza
Amikor először halottam az "Invaders Must Die" c. számukat az volt a benyomásom, hogy a dal nevetségesen gagyi. Eszembe jutott róla egy régi osztálytársam 286-os PC-jén sokat játszott autós játék háttérzenéje.
2009.08.15 22:31:53sz@ralak
Ha úgy érzitek felnőttetek (nem fizikailag, hanem ott fejben), akkor mit kerestetek egy The Prodigy koncerten? És miért kell a kaja miatt osztani a koncertet?
Igaz én most voltam először The Prodigy koncerten, sok-sok éve (10) szerettem volna már eljutni egyre. Sikerült elöl lennem és eszméletlen jót buliztam körülöttem pár ezer-tízezer emberrel, az új számokra legalább úgy, mint a régiekre. Igaz az első félórában gyakorlatilag az életemért küzdöttem szétcsapott arcú emberek között, majd nehezen, de odébb álltam vagy 10 métert, ott már élveztem is az bulit. Párszor majdnem elestem, de mindig felsegítettek azonnal mielőtt leértem volna a földre, jó-fejek voltak, szerintem nem magyarokkal tomboltam..
Kedves cikkíró! Én úgy gondolom nem azért koncerteznek, mert újra kell fényezni a ferrarit. Azt hiszem zsebből tudnának újat venni. Azért csinálják, mert az a rengeteg rajongó szét akarja tombolni az agyát rájuk. Ahogy ők maguk is. Másrészt ha valóban követnéd az eseményeket akkor tudnád, hogy egy ideje nem Prodigy, hanem The Prodigy. Ne keverd a rapperel.
Hogy kiégtek? Ilyen élettel a hátuk mögött ilyen idősen csoda, hogy képesek másfél órát végignyomni élőben. Nem csodálnám ha pár éven belül bejelentenék, hogy ennyi volt.
Akinek nem tetszett az tudja mire számítson ezután, nyugodtan otthon maradhat és nézheti a zertéelklubbot.
2009.08.15 22:38:06ufó - a keményvonalas egzisztencialista
sz@ralak
minden szavad fedi a valóságot
kivéve ezek: "...körülöttem pár ezer-tízezer emberrel..."
yó lesz egy húszasnak is ;)
2009.08.15 22:42:58tengerecki
nem voltam kint, de valszeg szar lehetett mivel a tömeg ugrálni merészelt, a zenészek meg úgy adták elő a számaikat ahogy megírták azokat...nabazmeg
2009.08.15 22:43:03macckó
@artifex
mivel általánosságban beszélt a szigetről és a sajtóról, ami 96-97 óta ugye nem változott (mármint a sziget szervezői és a sajtóorgánumok tulajdonosai) így a "nem megyek" egy általános kijelentés, ami nem (csak) a jelenidpt jelenti. egyébként köszönöm a nyelvtanleckét, de ez akkor sem magyarázza miért kell már egy prodigy koncert topicban is elkezdeni a zsidózást, vagy igen?
2009.08.15 22:43:32shibuya
"Márai Coelhó
Kütyüuniverzoom: Igazad van, sz@r volt a koncert. Leginkább azon akadtam ki, hogy a Nagyszínpad mellett a thaiföldi vendéglőben haltörzset vastag prézliben sütötték ki és nem adtak hozzá halkést, csak egyszer használatos műanyag eszcájgot. Worhestershire mártásuk se volt, csak a kommersz citromos-paprikás-currys! Prodigy sux. Arról nem is szólva, hogy a hülyegyerekek félig telt söröspoharakat dobáltak koncert közben, nem is tudom, hogy fog kijönni a zsakettemből."
--- AZT A SZNOB PARASZTOT! :D :D :D
SOOOT, tudod mi nem volt meg a Worchestershire szoszon kivul? Bidé baszki a ToiToi-ban!
Halkes+Szosz+Zsakett....sirok tenyleg sirok, koszonom istenem, hogy van min nevetnem ma este is! :)
2009.08.15 22:43:46macckó
jelenidpt = jelenidőt
2009.08.15 22:46:32shibuya
tengerecki: ne is mondd! :)
2009.08.15 22:53:49Musaic
blackdogone:
"Ezt fejtsd ki bővebben, mert szerintem nem csak én nem értem. Az Experience-en levő "Death Of The Prodigy Dancers" című live felvételre gondolsz? Mert azért egy '91-'92-ben készített felvételt nem kellene alapul venni."
Pár felvételt láttam koncertjeikről, azok többsége ilyen túlkevert-üvöltözős zajtömeg volt, pontosan úgy szóltak, mint az out of space-n. Semmi javulás.
"Remélem tegnap nem voltál kint, mert veled is csak többen voltunk akkor."
Ha ezzel minősíteni akarsz, sok értelme nincs, mert prodigy rajongó vagyok. Pontosabban, az olyan számoké mint a warrior's dance, firestarter(a cd borító dizájnja zseniális), out of space(akkoriban eléggé megdöbbentett, mennyire állatul szól, és milyen ötletek vannak benne), stb. A HANGZÁSUKÉRT, a játékos és profi megmunkálásoké. Azért odavagyok.
Az agyoneffektezett, torz, sehova se vezető gitárszólamokért nem. A legutóbbi albumukon volt összesen 3 értelmesnek mondható szám, a többi értelmetlen szagyvalék. Szorri. A "zene" kedzdődik valahonnan, tart valahova, majd odaér valahova. Azok nem. Üresek, értelmetlenek. Ez van.
2009.08.15 23:23:05killin tours
én azt tudom hogy egy kiégett szar a prodigy és rossz koncertje volt
de akorát nyomtunk rá hogy kurva nagy koncert volt és a világ legjobb zenekara
én vagyok a király
ti mind ostoba idióták vagytok
csak én tudom a seggeteket is jobban kitörölni mint ti
én vagyok a legokosabb ember a kibaszott interneten
mikndeki kurva hülye
az index
a kommentelői
az összes köcsög
a prodigy is kurva hülye!!!!
meg a sziget főleg
amúgy szerintem a sziget egy nagy igénytelen szar de a legjobb buli életemben és ott is mindig én vagyok a legkirályabb
végezetül pedig mi az a két dolog amire az emberek használják az internetet
az egyik az, hogy mindenféle helyeken leírják a véleményüket akármiről, és legyen az a vélemány akár pozitiv akár negativ mindig mindig úgy írják le hogy magukat promótálják, rosszabb esetben fényezik. de legalábbis megosztanak elég gyakran mindenféle dolgot a komemntjeikben amik saját magukról szólnak, hogy milyen volt a márciusi koncert külföldön, hogy melyik csak általuk ismert kisérleti hardsztyepp zenei album jobb a prodigynél, és hogy mit ettek a koncert alatt , meg hogy hány ember taposta meg őket meg hány nem stbstb
a másik dolog pedig a pornó
2009.08.15 23:24:05Musaic
Úlfhéðinn:
"Nekem a Fluke jobban bejött pár éve, mikor a Prodigy lemondta a fellépést."
UGYE?? :)
Szerintem pont jó volt így, így vagy 30 perccel többet tudtak játszani.
2009.08.15 23:48:07blackdogone
@Musaic: Még mindig nem értem. "Pár felvételt láttam koncertjeikről, azok többsége ilyen túlkevert-üvöltözős zajtömeg volt, pontosan úgy szóltak, mint az out of space-n. Semmi javulás." Mi az ördögöt értesz out of space-en?!
2009.08.15 23:52:43kangep
killin tours gecire megmondta, az a baj. :D
2009.08.16 00:12:59Malachi
Tengerecki, killin tours - respect. :)
2009.08.16 00:14:33ufó - a keményvonalas egzisztencialista
http://www.youtube.com/watch?v=5_eynS3dn1Y
2009.08.16 00:17:50virgil76
@kütyü:
Itt hangzavar se lesz, megtaposni sem fognak, sőt burgonyát is kaphatsz a büfében:
http://www.mupa.hu/programreszletes.jsp?id=K_27827&
Baráti üdvözlettel,
V.
2009.08.16 02:14:52Uglee
"Én is nagyot csalódtam bennük sajnos. A tömeg is akkor tombolt igazán mikor a régebbi számok mentek, újaknál nyugi volt szinte."
Az Omennél valószínűleg még valami más koncerten lehettél, mert örjöngés volt, és amúgy végigpogozta a tömeg az egész koncertet.
Amúgy ennyire fos cikkel utoljára akkor láttam, amikor az új Prodigy albumról írt valaki a Quarton kritikát.
92 óta a kedvenc zenekarom a Prodigy, nekem még az AONO is tetszett, de az új album elképesztően jó lett.
A koncert pedig irgalmatlanul dühös, kemény és odabaszós lett. Az egyetlen negatívum az volt, hogy rapszodikusan hallatszott a dob és a gitár, így valóban díszdobos és díszgitáros benyomását keltették, az előző koncerten ez a része jobban rendben volt.
Amúgy meg sosem értettem azokat, akik azon sajnálkoznak, hogy a Prodigy nem rekedt meg a Fat of the Land szintjén.
2009.08.16 07:58:09CHEETA
Az index "zenekritikusok",lassan szalacsi magasságokban....
2009.08.16 16:23:50Illumination
Jólvan megnyugodtam hogy nemcsak szerintem volt halk és fos. Az előtte lévő Pendulumocska szarrá alázta a Prodigyt szórakoztatásban.
2009.08.16 16:33:50Musaic
blackdogone:
"@Musaic: Még mindig nem értem. "Pár felvételt láttam koncertjeikről, azok többsége ilyen túlkevert-üvöltözős zajtömeg volt, pontosan úgy szóltak, mint az out of space-n. Semmi javulás." Mi az ördögöt értesz out of space-en?!"
Igazad van, az experience albumról van szó (az out of space-t azért mondtam, mert számomra az uralja az albumot, így az alá a név alá raktam be tudat alatt). Bocs.
Az albumon egy live szám van:
"Death Of The Prodigy Dancers (Live)"
Ez ugyanúgy szól, mint amit a többi koncerten láttam. Túlkevert, torz, horgő üvöltözés. Ennyi.
Most reggel jutott eszmbe, hogy még az esküvőnkön is prodigy-t rakattunk be(weather experience, általam iparosan megvágva. még megvan archívban..). Lesett is a rokonság. :)
Mégegyszer, a stúdió cuccaik, jók (mondjuk az egész éltművük értékes számai szerintem 3-4 audio cd-re ráférnének), viszont a koncertjeiket nem tudom értékelni.
2009.08.17 02:07:03madbee
Fantasztikus koncert volt, azt kaptam, amit vártam, a kedvenc ÚJ számaimmal. És egyetértek azzal, hogy sokkal jobbak az új albumok. Más hangzás, más irány, de atomdurva.
Semmi baj nem volt velük, talán tényleg fáradtabbak voltak, mint máskor. Ettől függetlenül odaállítanám a színpadra a cikk íróját, ugrálj végig ennyi időt ilyen kemény zenére, aztán meghallgatjuk, te mit motyogsz a mikrofonba. ... a többit NO COMMENT. Magyarországon vagyunk, irigy emberekkel... :(
2009.08.17 19:19:06Krisi
énis bírom, amikor az újságírónak nevezett balfaszok az utolsó sorból vagy a vip szektorból fikáznak egy koncertet. onnan tényleg fos lehetett. középen ugrálva viszont kurvajó volt, ennyi. indexen meg divat mindent lefikázni, nem tudom miért, úgy látszik ez kell a népnek.
2009.08.17 23:28:18Lipaz
Legközelebb amikor Maxim azt mondja, hogy "All my warriors make a circle", akkor szeretnélek magam mellett látni ott, kedves -sg-. Aztán ha kijőve a koncertről is még a fentebb leírtakhoz tartod magad, akkor valószínűleg vagy megöregedtél fejben, vagy a stílus nem jön már be annyira. Mindkettőt megértem, csak ne írj hülyeségeket. :)
Ja írtam egy hosszú kommentet, hogy mennyire tájékozatlan vagy (sajtó szégyene) az ilyen ember stb. stb., de sajnos nem jelent meg az oldalon.(Talán cenzúrázva lesz, vagy idő kell neki?) Kritika nem a Te műfajod. Mondd meg a feletteseidnek, hogy ne írassanak veled ilyet, mert nem vagy elég felkészült egy zenekar diszkográfiájából sem...
..egy kis segítség, hogy tisztán láss:
http://jestherent.blogspot.com/2009/05/exclusive-interview-liam-howlett.html
Mindenki megnézheti maga a Youtube-on, hogy milyen volt a koncert. Kemény volt, minden jó koncertre jellemző tömegpszichózissal, de semmi Ferraris elkényeztetett gyereksereg a szinpadon vagy előtte... Egyszerűen harcias tombolás volt, önfeletten, jó zenére, jó hangosítással és fénytechnikával.
Sajnos ezt a vasárnapi, hörghurutos Faith No More koncertről nem tudtam elmondani, csak csápoló és álló embereket láttam mindenfelé, még az Offspring is keményebb volt. :DD
2009.08.17 23:29:07Lipaz
Ja, még valami. Add vissza a diplomád, ha nem kényszerből írtad ezt a szennyet! :D
2009.08.18 07:37:30-sg-
Lipaz: Oké, visszaadom, szmájliszmájli.
2009.08.24 14:27:35samuraijack
szerintem sem volt rossz koncert, kb korrektnek nevezném. Ami meglepett a tömegben a körözésen kívül az h görög tüzet gyújtottak, mint focimeccsen; duuurván nézett ki.