400 millió nyereséggel zárta a Sziget a fesztiválszezont
Aktuális
The Offspring, Fatboy Slim, Placebo
A szponzorációs bevételek visszaesése ellenére az első számítások szerint több mint 150 millió forintos nyereséggel zárt az augusztus 12. és 17. között megrendezett Sziget Fesztivál, ami mintegy 50 százalékos növekedést jelent 2008-hoz képest - közölte az econet.hu Nyrt. a Budapesti Értéktőzsde honlapján.
A közlemény megjegyzi: némiképp csökkentette a fesztivál pozitív eredményeit, hogy az augusztus 11-én rendezett Zene a Rasszizmus ellen című programsorozat nem termelte ki a ráfordításokat.
A Sziget Kft. 2009-es rendezvényei - a T-Home Gyerek Sziget, a Volt Fesztivál, a Balaton Sound, a Félsziget Fesztivál, a Zene a Rasszizmus ellen, és a Sziget Fesztivál - az előzetes kalkulációk szerint összessen 350-400 millió forint körüli eredményt termeltek. A Sziget Kft.-t jelenleg a Volt Fesztivál és a Balaton Sound eredményének 50 százaléka illeti meg.
A Sziget Kft. 26 százaléka a Budapesti Értéktőzsdén jegyzett econet.hu leányvállalatának, az Est Media Group Kft.-nek (EMG) a tulajdonában van.
A Sziget Kft. felvásárlási programja 2007 novemberében kezdődött meg és 2013-ra fejeződik be. Ekkorra az econet.hu Nyrt. megalapozott célkitűzése a 800 millió forint körüli kamat-, adófizetés és értékcsökkenési leírás előtti eredmény (EBITDA) elérése - áll a cég közleményében. 2013-ra az econet.hu Nyrt. és részvényesei a Sziget Kft. 75 százalékát birtokolják majd, összesen legfeljebb mintegy 5 milliárd forintnyi mindenkor teljesítményfüggő vételár ellenében, amelyből 1,1 milliárd forintot már kifizettek. A teljes vételárat csökkenti majd a Sziget Kft.-től évente kapott osztalék összege.
A fesztiválon idén - figyelembe véve a 2009. augusztus 10-én tartott Tankcsapda koncertet is - rekordszámú, 390 ezer látogató vett részt, a napi csúcs 70 ezer látogató volt.
Rovataink a Facebookon