Szépen lett vége a Kispálnak

2010.08.10. 11:34 - valuska lászló

A Kispál és a Borz lezárt egy korszakot, megmutatták, hogy lesajnált vidéki alternatívokként hogyan kell átírni a játékszabályokat saját kedvükre. A búcsúval sokat ironizáltak, a koncert inkább színházi előadás volt, viszont három órán tartott, és elképesztően sokan voltak.

A Kispál és a Borz egy korszakot meghatározó zenekar, még pontosabban, sokak valamelyik korszakát határozza meg. A búcsúkoncert általában szomorú műfaj, mert a rockkoncerteket nem az emlékezés működteti, plusz az egészet áthatja a gyászmunka: a rajongóknak meg kell tanulniuk elengedni a zenekart, felismerni, hogy mindenkinek így a legjobb.

Azt nem gondolhatta senki, hogy majd a Kispál lesz az, ami megmutatja, hogyan kell egy búcsúkoncertet a maga tömény érzelmeivel megcsinálni. Eszközeikben a konfettiágyútól a Szívrablásban elhagyott műanyag bábuként táncoló lányon át a meglepően jó videókig és a We Are The World típusú együtt éneklésig megvolt minden. Talán sok is volt, nekem pár dolog mindenképp, de (a Kispál sikertörténetének ez a titka, úgyhogy megfejtés következik) Lovasi személyes reflexióján átpréselve akkor sem lehetett ezeket teljesen komolyan venni, ha igény lett volna rá. Így játszottak le egy 1988-as orfűi, kötött pulóveres, kordzakós fellépést, ahol Lovasi konkrétan elvinnyogja a Jutkát.

A háromórás koncerten előfordult minden, megmutatták a Kispál és a Borz különböző arcait, felállásait, megszólalásbeli különbségeit, mégpedig saját koncertrendezőjük, Lévai Balázs irányításával (még több kép itt). A végeredmény színháziasított koncert lett, hogy a háromórás műsor, a 35 szám alatt hatni tudjanak. Ennek egyik eleme a kivetítőn megjelenő, általában rendkívül egyszerű elemekből építkező gifgyűjtemény volt, illetve a színpad hátterében megjelenő, helyenként ügyes vizuál, ami már-már stadionkoncertes attitűdöt adott.

A visszavonulás bejelentése óta a sok probléma kibeszélése és lezárása, valamint a nagy döntés meghozatala után Kispálék egyre jobb koncerteket adtak, hogy végül a Szigeten műfajilag a búcsú és a búcsúparódia között egyensúlyozva befejezzék. "Ennyien elhittétek, hogy tényleg ez a búcsú?" - tette fel Lovasi a kérdést a legelején, miután a Forradalmárral kezdtek a Doors-filmes bevezető után.

Pár számra a színpad és a közönség közé felállított miniszínpadon megidézték az ős-Kispált, ami sokak szerint a legjobb felállás volt, még Bräutigam Gáborral és Ózdi Rezsővel. Ilyenkor olyan albumokat írtak, mint a Naphoz Holddal, a Föld, kaland, ilyesmi vagy az Ágy, asztal, tévé. Ebből nőtték ki magukat.

Az első ráadásban betoltak egy konyhabelsőnek álcázott kisszínpadot asztalokkal, székekkel, borokkal és festett háttérrel. Kispál és Lovasi itt egy-egy gitárral, mondhatjuk, vállvetve játszották el a Csillag vagy fecske című dalukat. Az utolsó nagy nekiveselkedés előtt Lovasi énekelt, Egy az egybe, a videofalra kiírt karaoke-szöveggel, és jól mondta az énekes, hogy ez valószínűleg csak a külföldieknek kell. Az Ágy, asztal, tévére bejött a összes vendég és zenekartag, hogy közös csörömpöléssel készítsék elő az eddig bensőségesnek hitt Hang és fény című számot, amiből csodás giccs keletkezett. A dalt Lovasi indította, Szűcs Krisztián kapcsolódott be, majd az érzelmi hatások alatt álló Beck Zoltán folytatta, hogy végül az egészet a fahangú Kispál András fejezze be.

Az idő előrehaladtával dramaturgiailag az lett egyre érdekesebb, hogy melyik számmal fejezik be, végül egy vidámabb (Ha az életben nincs már több móka) és egy szomorúbb (Égbolt zár) dallal tették ezt.

Így kell búcsúzni: harmincezer ember előtt, olyan háromórás műsorral, amelyiken még egyszer utoljára tiszta szívből kijátszhatod magadból a 23 évnyi történetet. A Kispál és a Borznak tehát vége, és bár Lovasi azt mondta koncert közben, hogy kár a dalokért, azok megmaradnak, ők meg végre külön-külön is megmutathatják, mint a megszabadított Prométheusz, aki kapott még egy lehetőséget harminc év után.

A búcsúkoncert számsorrendje

1. Forradalmár, 2. Ha ez a vég, 3. De szeretnék (vendég: Németh Juci), 4. Nem fáj, 5. Presszórock, 6.. Jelvény nélkül, 7. Gyónás, 8. Lefekszem a hóba+Kicsi csillag, 10. Kicsit hadd, 11. Nagyvárosi románc (vendég: Varga Líviusz), 12. Rezervátum, 13. Etetés, 14. Múlató (vendég: Csík + vonósok), 15. Csík zenekar (egyedül) – Dal teázáshoz, 16. Autók a tenger felé, 17. Medley (Kicsit feldob – Őrjárat - Napos oldal), 18. E7, 19. Hatvanas évek vége, 20.  A következő buszon, 21. Csiga, 22.  Többiektől, 23. Emese, 24. Szívrablás, 24. Zsákmányállat, 25. Húsrágó intro, 26. Húsrágó, 27. Szőkített nő, 28. Még egyszer. Ráadás először: 1. Csillag vagy fecske, 2. Egy az egybe, 3. Ágy, asztal, tévé, 4. Hang és fény (vendég: Szűcs Krisztián és Beck Zoltán). Ráadás másodszor: 1. Tiszai pu., 2. Ha az életben, 3. Zár az égbolt.


Címkék:


Kapcsolódó anyagok:

Kispál és a Borz = MENŐ   - 2010.08.09.
Minden idők egyik legjobb magyar együttese volt. Elsőként tudtak függetlenként sikeresek lenni, és Nagy Nemzeti Rockzenekar sem lett belőlük.
Miért is ért véget a Kispál és a Borz?  - 2010.08.07.
A talán legfontosabb magyar zenekar története nem más, mint 23 év önismereti szakkör. Nincs mellébeszélés, Lovasi és Kispál is mond mindent.
Láttuk a Kispál végét  - 2010.08.07.
Titkos koncerten tesztelte magát a hétfőn feloszló Kispál és a borz. Ilyen hosszú koncert talán még soha nem volt. Ez tényleg Kispál-nap lesz!

Kommentek

  • 2010.08.10 12:50:04Semerreretyó

    mondjuk jó lenne, ha legalább a számok címeit helyesen írták volna... égbolt zár helyett mondjuk zár az égbolt, rezervátum helyett rezervátom... kedves valuska úr, nem ártana utána nézni.

  • 2010.08.10 12:50:23Mizantrop

    afterme thefloods: ki nem szarja le a véleményedet? Remélem én leszek itt az utolsó, aki pazarol rád néhány karaktert, mert a gyík agyadnak ez is sok.

  • 2010.08.10 12:50:41totya87

    két dolgot tartok szomorúnak:

    1: Miért nem tudja valaki egyszerűen azt mondani "nekem nem tetszik...".

    2. Már a "bölcsész" is negatív minősítő jelző lett. Gratulálok. Nyilván ez visz előre. Hajrá, hajrá műveletlenség...

  • 2010.08.10 12:50:46-kraci-

    Amit vártam tőle, kb megkaptam. [link]

    Jó volt nosztalgiázni egy kicsit, műanyagpohárból meleg vörösbor, régi sztorik, én pont ezt vártam!

  • 2010.08.10 12:51:40Semerreretyó

    afterme thefloods te szerencsétlen gyökér, ízlésen vitatkozol? neked fos, nekem nem az. nekem meg az a fos amit te hallgatsz. jól esik itt fikázódni? tipikus magyar mentalitás. megdöglött a szomszéd tehene, örüljünk neki.

  • 2010.08.10 12:52:12Semerreretyó

    totya 87 nálad a pont! már a tanár is szitokszó...

  • 2010.08.10 12:53:21kaktusztea

    Műszaki vagyok, nem füveztem és gimis koromban szerettem meg.
    Húha, ez most nem passzolt a sztereotípiába :)

    K. jó koncert volt, bár én a közönséggel vagyok kissé elégedetlen. Udvariasan tapsoltak a végén, pedig üvölteni kellett volna és vastaps. Így kicsit mintha megilletődve vonultak volna le. Nem értem, pedig más jubileumi koncerten ez mind lazán megvolt.

    Ja és az utolsó szám, amit élőben hallhattunk tőlük:
    "Zár az égbolt"
    [link]

  • 2010.08.10 12:53:58Csokigyár

    nightcodernek: the xx ment a visszaszámlálás alatt

  • 2010.08.10 12:54:58iollari79

    Én nem vagyok bölcsész. Mérnök vónék. Oszt mégis szerettem. A Tankcsapdával, meg a PUF-fal együtt. Sőt, a Metallica és a Pink Floyd, meg a Prodigy is megfért mellette. Néhány korlátolt esoutan... figura ilyesmit tuti nem tud elképzelni...

  • 2010.08.10 12:57:59The Hitman

    1. A Kispál jó, igenis, akinek nem tetszik, ne hallgassa, és ne fikázza azokat, akiknek tetszik. Ez lenne az intelligens hozzáállás.

    2. Nagyon sok embernek nagyon sokat jelent, pl. nekem is, aki tizenéves koromban az ő számaikon gyakoroltam a zenekarommal. Ezt tiszteletben lehet tartani, mi se kurvaanyázzuk a diszkósokat, akik azt se tudják, milyen egy tisztességes koncert.

    3. Az, hogy valami sok embernek tetszik, meg "bölcsészes", az nem azt jelenti, hogy szar is. Talán éppen azt, hogy jó. Megjegyzem, hogy sok bölcsész volt metálos, popper, vagy éppen technós, tökmindegy, nem attól béna személyiség valaki, mert Kispált hallgat, hanem attól, hogy béna.

    4. Mindenki kapja be, aki miatt itt ilyeneket kell írnom, nem védekezni meg magyarázkodni szeretnék, hanem ünnepelni az egyik legjobb és legönazonosabb magyarországi zenekart! Hajrá!

  • 2010.08.10 12:58:10BMaca

    fraulein praxa:

    nekem sosem volt bajom a szigettel, 16-17 eves korom ota, ha tehetem, kimegyek
    most is mennek madnessre, mert 2-3 eve fergeteges koncertet adtak, de a jegyar azt hiszem, mar atlepte a lelektani hataromat :(

  • 2010.08.10 12:58:37Mizantrop

    Az ilyen okoskodókról meg fosozókról mindig kiderül egyébként, hogy noname göteborgi sárkánymetálra, meg hörgésre verik a répát otthon a frissen mosott, meglebbenő szélesnagy hajukkal.

  • 2010.08.10 12:58:54afterme thefloods

    Élmény olvasni, hogy felbasszátok az agyatokat. :)
    Nem műveletlenség, de egy bölcsész mit fog csinálni, ha sikerül elvégeznie a sulit? Fagyit árul?

  • 2010.08.10 12:58:57carr

    95 nyara, siófok. 10 napig folyamatosan az az egy árva kazi szólt, amit ők csináltak Ágy, Asztal, TV.
    Hát... legjobb nyarunk lehetett volna. :)
    Köszi Kispál.

  • 2010.08.10 13:03:11The Hitman

    Gyáli úr, tökéletesen egyetértek veled, kapsz egy piros pontot! :)

  • 2010.08.10 13:04:25peter parker

    minden idők....

  • 2010.08.10 13:04:27Eastbay1

    B+ a Jutkát megint nem játszották? Legalább olvasta volna fel papírról:D

  • 2010.08.10 13:05:51Bogyó 2

    Kíváncsi lennék, hogy az ilyen bölcsészgyűlölő nagyokosok, mint fatányéros és a többi vajon mit tart érdemes zenének, olyat ami magyar, de van esélye arra is, hogy szélesebb körben legyen népszerű, ne csak a beavatottaknak. Az ilyenek általában korunk emberei, bankban vagy valami más multicégnél dolgoznak teljesítményükhöz képest kurvára felülreprezentált fizetéssel, de szívvel és ésszel zenét hallgatni nem megy nekik. Ha már így kielemezzük a zenekedvelés és a foglalkozás, érdeklődés összefüggéseit. Bede írását se értette meg. Nem is értem, hogy kedvelhettem a Kispált, ha egyszer nem vagyok bölcsész vagy tanár? És, hogy lehet, hogy jópár ilyen ismerősöm van, pl az egyik biológus. Lovasi szövegei nem mindennaposak, de a zene egyáltalán nem elvont, ha valakinek sznobságában az a mániája, hogy nagyon elvont legyen egyáltalán nem a Kispál a jó választás. Ja, hogy nem is mainstream, hát igen, ez az. De pont a népszerűség mutatja meg, hogy annyira csak nem lehet elvont és sznobéria, nem az ilyenek búcsúkoncertjeit mondják be a híradóban.

  • 2010.08.10 13:05:56The Hitman

    afterme thefloods
    Ugyanazt, amit egy jogász, egy kommunikátor, egy orvos, egy turizmusos, egy mérnök és egy közgazdász: ha jó a szakmájában, elmegy dolgozni, ha nem jó, munkanélküli lesz. Ezt tudhattad volna magadtól is, édesapám.

  • 2010.08.10 13:06:26Mizantrop

    Jutka volt, 88-as, EFOTT koncertfelvétel. Maga a döbbenet. :-))

  • 2010.08.10 13:07:09báró Leopold

    Eastbay: egy 1988-as videofelvételről ment a Jutka

  • 2010.08.10 13:08:57totya87

    afterme thefloods: ugye nem gondolod, hogy tényleg felidegesítesz? Csak szomorú vagyok a műveletlenség láttán.

    Ami pedig a kérdésed illeti: nos én 45éves gépész vagyok. Amikor egyetemre jártam sokan azt mondták "hülye vagy mé' nem mész taxizni az sokkal jobban fizet..." Azt mondtam, hogy mérnöki diplomával még mindig vezethetek taxit, de fordítva? No most nem mondom meg mennyit keresek, mert nem illik, de annak azt autójában ültem aki 25 éve beszólt... a reptér felé végig azon sírt, hogy 15 órákat dolgozik, és mégis alig él meg, sehová nem jut el. Szóval nehéz eldönteni mi a jó, szerintem a műveltség sosem árt.

    És konkrét válasz: a te gyereked fogják tanítani. Már ha az ország hajlandó lesz többet fizetni a műveltség átadásáért, mint a Tecso a polcfeltöltésért.

  • 2010.08.10 13:10:56Monster Lewis

    A tökéletes koncerten túl, tegnap kicsit feltünő volt a kapunál, hogy milyen tömött sorokban álltak sorban a VIP meg szakmai jegyekért, bent is mindenki Staff meg Crew, a sziget elég bőkezű az ingyenjegyekkel...

  • 2010.08.10 13:11:20Transylvanianmixedgrill

    Bogyó 2

    Tátrai Band. Van még kérdésed?

  • 2010.08.10 13:15:57pizsama

    Baromi jó volt, az utóbbi időkben nem is láttam ilyen jó Kispál koncertet (néha már nagyon enerváltak voltak).
    Jah, pár éve az egyik Veszprémi Utcazene fesztiválon Lovasi ráénekelte a "Még egyszer"-re az Induljon a banzáj szövegét, tudjátok, annál a résznél amikor Dió pötyögtet a szintin. Na, ez most elmaradt, kár, pedig jó lett volna! :D

  • 2010.08.10 13:16:10Eastbay1

    Mizantrop: báró Leopold:
    Akkor ezt most hogy? Volt szünet, közben meg leadták a Jutkát kivetítőn?

  • 2010.08.10 13:16:37trancesound

    Remélem lesz még pár búcsúkoncert!
    [link]

  • 2010.08.10 13:18:07Bogyó 2

    Na, mik ki nem derülnek! Mégse mindenki bölcsész, aki szereti őket? Nem jött be az általánosító sztereotípia és előítélet? Mik vannak! Magam meg jogász volnék, de nyilván ebbe is bele lehet kötni.

    Eastbay

    Gondolom, a Jutkánál a lemezen lévő hosszú prózára gondolsz. Nos, én ezt ott hallottam először, pedig korábban, a 90-es évek legelején nem egyszer láttam és hallottam már tőlük élőben a Jutkát. Nem volt benne ilyen. Azóta miként játszotta, nem tudom, de ettől még eljátszhatta volna, sőt. Nekem nem igazán jött be ez a hozzátoldás.

  • 2010.08.10 13:19:38afterme thefloods

    1. bölcsész ne tanítson!
    2. attól mert gépész vagy, még nem jelenti, hogy művelt is, nem mellékesen a gépészek átlaga mindig elég szar, nem tudom, milyen volt ez a régebbi rendszerekben.
    Attól még lehetsz művelt, hogy kispált leszarod, és fordítva is.

  • 2010.08.10 13:25:52fraulein praxa

    Monster Lewis:

    szakmai jegyért fizetni kell, igaz, kevesebbet mint a teljesárúért. onnan tudom, mert b. soundra nekem is az volt, 33 ropi helyett 27-ért jutottam hozzá. szóval azért nem mindenki kapja azt ingyen.

  • 2010.08.10 13:25:53Eastbay1

    Bogyó 2: én is hallottam tőlük élőben a Jutkát többször is, de én úgy emlékszem (vagy 15 éve volt), hogy a hosszú szöveggel együtt játszották le. Más kérdés, hogy soha nem sikerült kétszer ugyanúgy előadni a szöveget:D
    Mondjuk akkoriban nagyon utáltam ezt a számot, aztán rájöttem, hogy kifejezetten jó.

  • 2010.08.10 13:25:55-kraci-

    Nivea: sajnos igazad van. Épp ezért olyan sötét egy mai átlag középiskolás. Persze akadnak kivételek, de annyira alulfizetett egy pedagógus vagy egy közgyűjteményi dolgozó, hogy a multik röhögve elszipkázzák a legjobbakat. A gyerekeknek meg marad a selejt, vagy a nagyon elhivatottak. :(

    Viszont ennek az egésznek semmi köze Kispálékhoz :)

  • 2010.08.10 13:26:13Pijer

    aftermeme, egy dolog, hogy fikázol (annak ellenére, hogy mi nem megyünk a te göteborgi metálodat bántani), de egészen elképesztő, micsoda evolúciót jár be a sok kommented. Eleinte a bölcsészek voltak a hülyék, mostmár a gépészek is, sőt, azt is megtudhattuk, hogy a bölcsész ne tanítson. Akkor ki? Ne rontsd már el a kedvünket, köszi.

  • 2010.08.10 13:27:02Pijer

    bocs, becsúszott egy plusz "me" a nevedbe

  • 2010.08.10 13:27:37totya87

    afterme thefloods: azt hiszem veled nincs értelme vitázni, de azért néhány tény:

    1. Miért ne tanítson bölcsész? Az persze kérdés TUD-e tanítani, de ez sok tanár végzettségűnél is kérdés...
    2. Igen nem attól művelt valaki, hogy mi a végzettsége. Nem is azért említettem, csak a taxis tapsztalatom kedvéért.
    3. "...a gépészek átlaga elég szar volt..." Miben? Amúgy tudsz sztereotípiáktól mentesen gondolkodni?
    Utolsó mondatod korrekt.

  • 2010.08.10 13:27:49nightcoder

    Koszi Csokigyár :)

  • 2010.08.10 13:29:25totya87

    nivea bevágta az újabb sztereotípiát, gratula.

    Végeztél ez irányban reprezentatív felmérést, vagy csak visszanyomod, amit más blogokon kommentelnek?

  • 2010.08.10 13:32:00totya87

    afterme: csak a megértés és viszonosság kedvéért elmondanád a végzettséged és azt, hogy most mivel foglalkozol?

  • 2010.08.10 13:37:17Bogyó 2

    Transylvanianmixedgrill

    Nincs kérdésem, a Tátrai Band részemről nem támadható. Elismerem őket, ha nem is a kedvenceim, kedvelek is tőlük ezt, azt. Viszont hasonlóan a Tankcsapdához, sokkal nemzetközibb. A Tátrai Band lefordított szövegekkel, ezzel a kétségkívül színvonalas zenével bárhol Európában eladható. A Kispál nem, nem is törekedett erre, már a névválasztásból is látszódik. Sokkal egyedibb, jellegzetesebb, karakteresebb, főleg a korai.Elég nehezen vádolhatók lenyúlásokkal. A szövegeik szinte lefordíthatatlanok, csak itt él meg ebben az országban, ezért hagynak komoly kulturális nyomot a magyar könnyűzenében. Nem Isztambul, nem Pago-Pago és bocsi, nem New York a téma. Legfeljebb ironikusan. S mint látszik, abba tudták hagyni, sose vették magukat túl komolyra, bár még ezt is visszájára fordították, csak azért is. A Tátrai Band jó zenészek zenéje, akik profin értik a szakmájukat. A Kispál nem ez. Több mint egy zenekar, kulturális jelenség, életérzés, újdonság, sok ember életérzésének a kivetítődése, a mindennapjaink tükre. Humor és önirónia van benne, ami a Tátrai Band-ben, hát..nem annyira. Valahogy hasonlóan ahogyan a Beatles befutott. Voltak jobb zenészek, jobb énekesek, de olyan ellenállhatatlan jelenségként és közben azért a szakmai alapokat mégsem nélkülözve kerültek be a köztudatba, hogy máig ottragadtak. Valami olyat tudtak, amit nehéz szavakban megfogalmazni. Még szélsőségesebb példa a Sex Pistols. Hol vannak ők a jó zenészektől? Mégis tudjuk kik ők.Ez általában a nagy újítókra igaz a művészetben. A szakmai fogások ismerete, a profizmus pedig a nagy összegzőkre. De a szívnek mindig az újítók a kedvesek.

  • 2010.08.10 13:37:29aranyláz

    Mi az hogy 18. E7 ??? ilyen Kispál számot nem ismerek :) biztos a Lovi hülyélkedett, és eljátszott egy E7-t akkordot :D

    Köszi a klassz dalokat Kispál, szép volt fiúk!

    ui. az összes szánalmas fikázónak részvétem, szar lehet nektek :)

  • 2010.08.10 13:38:22totya87

    nivea: pontosan hány helyen tapasztaltad? Ez a cégek hány százaléka?

    Mielőtt "általános igazságokat" mondunk jólenne meggondolni, hogy mekkora mintából vonjuk le a tapasztalatainkat...

  • 2010.08.10 13:40:03Bogyó 2

    Eastbay

    Akkor az már a lemez után volt. Kb. '94, '95 táján jelent meg szerintem lemezen, lehet, hogy utána így játszották. Nekem van olyan koncertfelvételem, sőt szerintem az első demó jellegű lemezükön is úgy van, hogy nincs benne próza.

  • 2010.08.10 13:44:20Bogyó 2

    Most mi van ezzel a homoszexualitással? Lovasi szerintem megint baromkodott. Én úgy tudom feleség, gyerekek minden van, sőt Lovasi most pont becsajozott. Értem én, hogy ettől még lehetnek azok, de Lovasi képes ilyet mondani csak úgy "viccből " is. Na, nem mintha ez bármit is változtatna a megítélésükön. De az ember hazudn, ha azt mondaná, á ez nem is érdekel, hogy miért mondta. Szerintem provokáció volt.

    "Alternatívnak túl lightosak, popzenésznek túl alternatívok voltak." Ez pont így van, ezért nem jók a sznoboknak, ahhoz túl népszerűek, ismertek, és dallamosak voltak.

  • 2010.08.10 13:45:31Bogyó 2

    Emlékkoncert még?
    Szerintem meg pont, hogy nem lesz. Ha lesz még akkor sokára, vagy akkor valóban újból együtt is dolgoznak.
    Ők nem Illés.

  • 2010.08.10 13:55:54totya87

    Nivea: mire ez a nagy felindulás? Nyugalom, nyugalom

    De ez a válasz tökéletesen érthető. Ha nem tudsz a kérdésre válaszolni, vagdalkozol. Ismét gratula :-)

  • 2010.08.10 13:56:13szellanto

    Én konkrétan saírva tudnék fakadni, hogy nem tudtam ott lenni a koncerten. Életem meghatározó zenekara a Kispál, először az iskolám pincéjében láttam őket még '91 táján, és azóta nem tudom megunni a szövegeket és a dallamokat. Sajnálom hogy vége.

    Az anonim fikázó majmok önmagukat minősítik, nem kell mindenkit szeretni, de azért egy sötét lyukban morogva utálkozni névtelenül sem egy egészséges dolog. Forduljatok szakemberhez....

    Kispál, Lovasi, Ózdi, Brautigam FOR EVER.

  • 2010.08.10 14:20:22csillag8

    Számomra ez az elképesztő pr/reklám-hadjárat a meglepő, ami a búcsúkoncertet körülvette, körülveszi. Voltak, elég széles réteg rajongott értük, ok, de az, hogy a csapból is ez folyt hetek óta... mindenesetre ügyes.
    A koncert mindenesetre kimaradt, élő fellépésként azt az emléket őrzöm inkább, mikor úgy 15 éve a Pecsában Lovasi annyira mata részeg volt, hogy a mikrofonállvány támasztotta, míg a Jutkát próbálta eljátszani.

  • 2010.08.10 14:20:22raszt@

    Miért indul mindenki abból ki, hogy más zenekarok is 20 búcsúkoncertet csinálnak, akkor a Kispál is fog?

    Szinte az összes Kispál tagnak van másik együttese, amivel valószínűleg jól megvannak, és a kenyérre valót is biztosan össze tudják szedni...

    Én elhiszem, hogy ez volt az utolsó, innentől ha Kispál koncertet akarok látni, akkor marad a Youtube, meg a DVD amit majd kiadnak a Szigetes Búcsúkoncertről.

  • 2010.08.10 14:21:15vidra82

    Hatalmas volt!!!!

  • 2010.08.10 14:28:26zoltankovacs

    @Transylvanianmixedgrill

    Az ország nagyobbbik fele a Tátrai Band-et sem ismeri, valamint nézi a Barátok köztöt, meg maunikasót.
    Azt gondolom, hogy ez nem minősíti a Kispált.
    Vagy ha igen akkor pozitív irányban.

  • 2010.08.10 14:29:21Somaka

    Már sajnálom h nem tudtam elmenni!

  • 2010.08.10 14:36:40Csicsi21

    Persze, hogy egy csomóan nem szeretik a Kispált, gondolkodni kell a szövegeken, és van értelme. A tüc-tücös agyúak nem ehhez vannak szokva.

  • 2010.08.10 14:49:31Hanyes

    Nagyon jó volt az utolsó koncert, jó volt utoljára újra sokadmagammal és az együttessel együtt énekelni a Zsákmányállat, a Szőkített nő, Egy az egybe és a többi Kispál és a borz dal szövegét. Ákos szavaival élve tegnap "Valami véget ért, valami fáj." Szerencsére a Kispál és a Borz tegnap nem szűnt meg, bennünk, dalaiban és a két "utódzenekarban", a Kiscsillagban és a Velőrózsákban tovább él, ahogy mi is.

  • 2010.08.10 14:57:43Clarimonde

    jajj cicák, nem kell itt okoskodni, kiváló zenekar a Kispál, a maga kategóriájában, tehát helyén kell kezelni aztán kész. Azért nem sok olyan magyar zenekart tudok mondani, amit bármikor elő lehet húzni egy akár bánatos, akár vidám dajdajozás erejéig, úgy, hogy szinte biztos partenerekre találsz benne ( mondjuk az utóbbi években már nem próbálkozom ilyenekkel, de szinte biztos vagyok, hogy ez nem változott).

    Rossz hír a bölcsészfikázóknak: a bölcsészek úgy tíz éve letették a mohertarisznyát, idén nyáron pedig együtt tolták BalatonSoundon a marketinges meg idegenforgalmista nyuszikkal/görényekkel, nem olvasták az Utas és holdvilágot, leszarják Plutarkhoszt, Kispálról és PUFról kb. akkor hallanak, amikor azzal gyanúsítjátok őket, hogy ködös tekintettel elemezgetik ezek dalszövegeit valami szektás (=könyvolvasós pfujj) bölcsészklubban. Hát ennyi.

  • 2010.08.10 15:00:38jimo

    Kár fröcskölődni mindenkinek, a mi generációnk ezen nőtt fel, illetve csak aki nem bonanzás v rocker esetleg metálos volt. Semmi értelme párhuzamot vonni a bölcsészekkel, 35 évesen minden mostani hasonló korú ismerősöm ott csápolt mellettem a koncerteken dokkmunkástól a magyartanárig :). Mi még koncertekre jártunk bulizni.. Istenem de rég volt.
    Mindíg volt vmi érdekes... Kispál, Sziámi, P.U.F., Vidámpark, Balaton, stb stb.....

    Ők még a mai napig hangszeren játsszák a zenét .....
    --------------
    [link]

    [link]

  • 2010.08.10 15:03:44Mizantrop

    @Transylvanianmixedgrill, szóval Tátrai Band, váljék nagyon kedves egészségedre az igényes pc-zene, de a kérdés csak ott motoszkál: a yuppie-winner-lét letisztult, bölcs pillanataiban (fanyar, picit leereszkedő mosoly a szájszögletben), a Horváth Attila-szövegek Gere Kopáros ízlelgetése közben mi a túróért pofátlankodsz ide a sok büdöslábú lúzer közé?

  • 2010.08.10 15:18:39cseplin

    Nem akarok senkit sem megserteni,de en szemely szerint nagyon orulok,hogy ez a kutyauto banda vegre abbahagyja ezt a jol fizeto szargyartast.
    Nem is ertem hogyan tudtak idaig eljutni,mar ami a nepszeruseget illeti,ezzel a zenei tudatlansaggal es osszezagyvalt szovegeikkel.
    ebben az orszagban konnyu a csucsra jutni csak ki kell jelolni a celkozonseget,ami ebben az esetben az egyetemistakat,foiskolasokat jelentette.Ezekkel az emberekkel sikerult elhitetniuk,hogy amit csinalnak nem csak jo de meg intellektualis,tehat ertekes is egyben.
    A fosulikon ciki volt ha nem szeretted ezt a macskazenet produkalo majom csapatot,igy persze sokan kenyszerbol lettek Kispal rajongok mert nem szerettek volna kitunni a tobbiek kozul.

    Sajnos azt gondolom,hogy a tegnapi nappal meg nem ert veget ennek a bagazsnak a munkassaga.Hamarosan visszaternek egy uj albummal,de elotte meg kiadjak a tegnapi koncert dvd-jet is,hogy legyen mibol ajandekot venniuk karacsonykor.
    Bizony barataim,ti akik szeretitek ezt az ocsmany bandat,jol at lettetek vagva,es tegnap reszesei lehettetek a Kispal es a Gerendai Karesz pitianer uzleti vallalkozasanak.
    Most meg busulhattok otthon egy picit,nehany doboz bon-bon vagy fagyi tarsasagaban,esetleg sirhattok is nem ciki,de lelegben azert keszulhettek a jovo nyari nagy visszateresre ez nem kerdes.
    Amig a Lovasi Bandi is penzbol el,addig nincs veszve semmi.
    A nagy visszateresig viszont probaljatok meg zenet hallgatni,higgyetek el jot tesz a lelketeknek!!!

  • 2010.08.10 15:24:21JanDítě

    Szia cseplin.
    Őszintén, minden hátsó szándék nélkül kérdezem, te milyen zenét szeretsz?

  • 2010.08.10 15:26:25liftman

    megérdemlitek egymást.

    néhányan értik, a többi paraszt marad az örökkévalóságig, mindegy mit dobsz elé.

    nem ismerek olyan népet a földön, ahol ennyire fontos gyűlölni, amit mások szeretnek.

  • 2010.08.10 15:29:05Clarimonde

    "igy persze sokan kenyszerbol lettek Kispal rajongok mert nem szerettek volna kitunni a tobbiek kozul." - fősuli, biztos nem ált.iskola..? :)

    a propos Ákos: vele kapcsolatban nem röppenntek fel hasonló hírek...véletlenül? talán esetleg van esély rá?:)))

  • 2010.08.10 15:32:00dtk74

    Mi pedig megvesszük majd, mert értjük a viccet, és tudjuk mi az üzlet.
    C'est la vie, de ha komolyabban megnézem a zenei ipar üzleti oldalát, akkor inkább c'est la guerre.

  • 2010.08.10 15:56:32bruTe

    R.I.P Kispál, kösz mindent, a szép napokat :)

    OFF: Tényleg, nem feltűnő, hogy akik beböffentik a (most épp a Kispált) gyalázó szerencsétlenségeiket, képtelenek megnevezni az általuk úgy istenített IGAZI zenét. Baszottul kíváncsi lennék, ha nem gondolnám, hogy szimpla trollkodásról van szó, vagy talán valami kommentduzzasztás/adatgyűjtés féleségről.

    Lehet, hogy már én vagyok paranoid. Meg nem is tudom, mi a rosszabb, ha tele van a világ ilyen kis nyomoroncokkal, akik élvezetből fikáznak, vagy ez valami új módszer a vélemények kicsikarására. (Kül hasonló a szakmám, talán ezért figyelek oda ilyenekre.)

  • 2010.08.10 16:03:41fraulein praxa

    bruTe:

    :-DDD te is szégyellnéd, ha mc hawerre meg akon-ra veretnél...

  • 2010.08.10 16:05:21JanDítě

    fraulein praxa:
    hehe pont ezért kérdeztem én is, vmi hasonló jutott nekem is eszembe:)

  • 2010.08.10 16:08:40fraulein praxa

    JanDítě:

    biztos az a nagy fájdalma, hogy elmarad a part1, megvette a rohadt drága bérletét, vett új fasza állógalléros ratyi th-pólót, rózsaszínt, oszt' nincs hol villogni benne..:-DDD engem is szétvetne az ideg mondjuk..:-D

  • 2010.08.10 16:23:26dortel

    Olvasgatva eszembe jutott valami azokról, akik fikázni jöttek ide. Leesett végül: Ők szerintem mind olyanok, akik fiatalon irigykedve nézték a Kispál rajongó osztálytársakat, mert azok együtt buliztak, csajoztak, stb.. és nem értették hogy mit esznek rajtuk mások. Félreérték ne essék 30-as korosztály vagyok, de csak 5 éve hallgatok Kispált, de nagyon színvonalasnak tartom és szeretem. A legjobb bennük az, hogy nagy ívben tojnak a mai külsőségekre és úgy énekelnek és videlkednek ahogy nekik tetszik. Emellett értékes szöveget és szerintem sok színvonalas zenét is kaptunk tőlük. Más zenei stílusban is van rengeteg érték, mindegyikben meg lehet találni önmagát az embernek magát (kivéve a rapet, de ez már az én keresztem). Egyébként régebben én is ilyen fikázós voltam, tisztára magamra ismertem, de ez tényleg csak és kizárólag a frusztrációból adódik. Jó látni, hogy a világ ezekkel az emberekkel is színesebb :)

  • 2010.08.10 16:25:10Mizantrop

    A zenefikázóknak: Kispál András gitárjátéka teljesen egyedi, felejthetetlen, aki ezt nem hallja, annak a zenéről nincs sok fogalma.
    Lovasi basszusai tökéletesek, szellemesek, húznak mint állat, aki ezt nem hallja, dettó mint fent.
    A Kispál zenéje nagyon jó zene, annyi, amennyi kell, baromira nem 4 akkordos (ezt azok szájalják, akik szerint a Beatles is az), összetéveszthetetlen. Bárkivel és bármilyen összehasonlításban kiállja a versenyt (főként a magyar mezőnyben). Aki szarnak nevezi ad1: nem fogott még le életében egy akkordot ad2: általában olyan húde trendi, (főként nyugati) megfejtős zenét hallgat, amelyektől szétfossa a kisszobáját, mer annyira kúl. Lehet azt is, persze, csak a csilivili nappaliból be lehet nézni néha a fáskamrába is, gondolkodni, hallgatózni csöppet. Ja, és persze, gondolom a zenét szarozók munkásságukkal mind mérföldkövek a mai zenei életben, ontják magukból a jobbnál jobb nótákat.

  • 2010.08.10 16:44:52totya87

    mizantróp: naggyon király komment :-)

  • 2010.08.10 16:50:54Balance Of Power

    2010.08.10 16:25:10Mizantrop

    Jo, de ha valaki kulturaltan, fikazasmentesen mondja, hogy nem birja elviselni a zenekart, akkor o valojaban szannivalo, hisz nem tudja mit hagy ki? Csak azert kerdezem, mert olvastam az elmult 2 nap relevans kommentjeit es a tieidbol pont ez jon le. Ugyanakkor amikor valaki "felsobbrendusegi erzest" emleget, azt visszautasitod. Pont ez az a "ti ezt nem erthetitek"-hozzaallas, amit a Kispal-rajongoknak a kivulallok felronak.

    Egyebkent szerintem egy ido utan az ember eljut arra a szintre, amikor a rajongoi erzekenyseget mar nem szabad tul komolyan venni. Hidd el, nagyon szorakoztato barati korben egymas kedvenc zeneit fikazni.

  • 2010.08.10 16:58:54bruTe

    @Balance of power:
    Szerintem itt senkinél nem az verte ki a biztosítékot, hogy valaki azt mondta, hogy nem szereti a Kispált, hanem inkább azoknak 0közű kisgyerekeknek köszönhető az ingerültebb kommentek zöme, akik benyögik,hogy undorító, mert szar.

    Én személy szerint csak sajnálom azokat,akik nem látnak ki a saját ízlésvilágukból, vagy még képesek úgy gondolni, hogy van egy mindenható megfejtés (ld. pl a 14-16 éves "drumandbass"-esek), ami mindent überel. A saját életüket szürkítik be ezzel. Én pl ki tudom mondani egy zenéről azt, hogy ez jó zene, de soha nem fogom hallgatni, mert más fajta, stílusú zenék közelebb állnak hozzám.

  • 2010.08.10 17:08:12legpestibb

    Annyira irritáló ez a bölcsész téma. A barátaim nagy része szereti a Kispált és egyik sem bölcsész. Van köztünk informatikus, jogász, vendéglátós, pénzügyes. A saját környezetemből kiindulva (sem) mérvadó ez a bölcsész zene kijelentés... Ja és én sem vagyok az és mégis szeretem a zenekart mert számomra értékelhető és élvezhető zenét játszanak. De ugyanúgy ott leszek az Iron Maiden koncerten is mint a Children of Bodom-on. Minden stílusban vannak kiemelkedő zenekarok. Különben meg legnagyobb hülyeség a zenei ízlésen vitatkozni. Röhejes. Bár még nekem sosem fordult meg a fejembe, hogy a Tiesto koncert beszámolóhoz odaírjam, hogy ez mekkora fos zene és hogy milyen szar meg tele van drogos hülyékkel... stb. stb. Pedig nem kedvelem. Na és akkor?

  • 2010.08.10 18:41:19koveske

    Szerintem a koncert nem volt jó. Iszonyú sok ember, de iszonyú sok, nem jó számsorrend, és időnként szerintem nemhogy nagy koncertekre nem hajazott, de kifejezetten amatőrnek hatott a látvány is.... Meg szerintem időnként nagyon elcsúszott a dramaturgia is.
    Pedig én tényleg nagyon szerettem, de csalódott voltam a búcsú minősége miatt.

  • 2010.08.10 18:46:51Ratsui

    Értelmes, intelligens black/death metalt hallgató magyar ember vagyok, nem szeretem a Kispált, mert sosem éreztem eléggé magaménak a zenéjüket,de aki(k) ez(eket) a zenéket amiket én hallgatok megkérem hogy ne fikázza a Kispált meg a rajongótáborát, mert baromira zavar hogy a metalt hallgató emberek is beszállnak a fikahadjáratba.
    Mi nem ettől leszünk értékesebbek, hanem attól ha nem leszünk fikagépek és csak a saját zenei világunkkal vagyunk elfoglalva.
    Amugy meg tudom milyen az amikor a kedvenc zenéinket nem játszák el többször élőben,nagyon rossz érzések kerítenek hatalmukba.

  • 2010.08.10 18:49:42gogyimogyi

    Végre vége... Remélem a kispált istenítő cikkeknek is.

  • 2010.08.10 19:05:28gabe_

    Ott voltam tegnap! Pár dolog:

    1. szakmailag: mint koncert, nem volt rossz, néha kicsit hatásvadász pátosszal... (belefért)
    2. üzletileg: azt ugye tudjuk, hogy a Kispál már jó pár éve koncert zenekar. Erre a búcsúra volt kereslet, bár azért nem rossz bevétel (negyed milliárd, ha csak napijeggyel számolok és majd ugye a dvd. + utolsó lemezek 999,- forintért :) vicc) (megérdemlik)
    3. rajongóilag: A zenekar legenda szintet ért el életében.
    4. szubjektíveken. több korszakuk volt. Az elején az egyszerűbb hangszerelésű, magvasabb szövegű dalok, később irány a kommercialitás (persze a Kispál-ismérvek nagyrészt ekkor is megmaradtak. 23 év alatt kell is/óhatatlan is a változás...

    A Kispál nekem mindig Kispál marad, mégha a régi dalok szövegét el is felejtettem, az újabbakét meg sose tudtam. :)

    Fentiek ellenére, vagy pont ezekért a következő búcsúkoncertjükre is elmegyek :)))))

  • 2010.08.10 19:25:44Mizantrop

    Balance of Power, ha a kulturáltan megnyilvánulókhoz keményen szóltam volna, akkor sűrűn elnézést kérek. Kizárólag azokkal bonyolódtam szócsatába, akik abból az aspektusból érkeztek ide, hogy "végre eltűnik ez a szar, ahol nulla a zene, nulla a szöveg". Persze ez is felesleges, én is tudom. Hidd el, baromira tisztelem azt, aki teljesen normális hangnemben kifejti, hogy neki ezért meg ezért nem jön be.

  • 2010.08.10 19:26:21Mizantrop

    Ratsui: összes kalapomat megemelem előtted. Respekt.

  • 2010.08.10 19:54:03Naphoz holddal

    Nagyon nagyon jó volt a koncert! Kár hogy vége, de semmi sem tart örökké. Rajtuk nőttem fel, nekem ők a legjobbak és mindig velem lesznek. Köszi Kispál!

  • 2010.08.10 20:14:42mrsbear

    A koncert jó volt, viszont a beléptetési rendszer/szervezés botrányos. Na meg a nézőtéri tömegben cigizés.. Az már nem zavar, ha valaki végig a fülembe ordít fahangon, Lovasinak képzelve magát. :)

  • 2010.08.10 21:15:48bzzz101

    Sziasztok!
    A kispál és a borz most bomlik fel és a rádióba megy a búcsú promózása és eljátszannak benne egy lassú dalt aminek a címére lennék kiváncsi. Valahogy úgy kezdődik , hogy "Kedves nézők és rádió hallgatók" meg valami olyasmi van benne, h ogy "csináljunk a világ végén egy nagyfotót" valakinek ismerős?!

  • 2010.08.10 21:17:44Centralface

    Ha megnézitek a Bálnák ki a partra című lemezen, a szám címe valóban Zár az égbolt. Úgyhogy nem belekötni... igen, a számban nem ezt éneklik, de ez a címe.

  • 2010.08.10 21:19:11Centralface

    Kedves Bzzz101!

    Annak a számnak a címe, ami felől érdeklődsz, a címe Ágy,asztal,tv :)

  • 2010.08.10 21:19:52gabe_

    bzzz101

    Google a barátod:
    [link]

    (amúgy le vagy maradva egy nappal; vagy a rádiód :)

  • 2010.08.10 21:21:44gabe_

    Centralface

    Igazad van - ez a címe, már én is észrevettem (szerintem korábban többen is)
    És az egyik Jancsó filmben játszották el.

  • 2010.08.10 22:52:14Sierpe

    Elmentem én is, mert jó régen nem voltam Kispál koncerten, gondoltam kár lenne kihagyni. Jól sikerült szerintem is, gyorsan eltelt az a 3 óra.
    Az Ül albumot hallgattam meg először és a Bálnák ki a partra turné egy koncertje volt az első koncert amire elmentem 16-17 évesen. Az utolsó néhány albumot már nem nagyon ismertem, elmentem más irányba zenehallgatás terén. Ennek ellenére azért voltak amik eljutottak hozzám azokról az albumoktól is, így végignézve a setlisten, csak 3 dalt nem ismertem: De zeretnék, Nem fáj, Többiektől

  • 2010.08.11 00:18:20pizsama

    Ne foglalkozzatok a fikázókkal, igazából ők is levertek a Kispálék visszavonulása miatt, mert most keresniük kell egy új bandát, akit utálhatnak és "túlértékeltnek" titulálhatnak. Remélem megtalálják, és boldogan trollkodhatnak tovább, ami az egyetlen örömük az életben.

  • 2010.08.11 08:15:00@fric

    Köszönöm Fiúk, szép volt minden!

  • 2010.08.11 08:27:05nyomasek_bobo

    Az utolsó számuk élőben:

    [link]

    És az elbúcsúzás:

    [link]

  • 2010.08.11 12:06:48glassjaw

    És egy leszedált ország tapsolgat a szarnak
    Boldogan élnek, amíg csak meg nem halnak

    Kispál és a Borz, azon egyre csökkenő számú dolgok egyike, amiért megérte ide születni.. Ti elmentek, maradnak a Megasztárok. Na megyek bontok egy italt..

Szóljon hozzá!

 
Ehhez a bloghoz csak belépett felhasználók szólhatnak hozzá.
 

Friss kommentek

  • túr: A szerző egy széles látókörű de szerény, a magyar felsőoktatást büszkén nem ismerő, a magyar zenét nem sokra tartó, értékeit, kajáját és cigarettáját másoktó... 2012-05-29 19:09
    Floridai mocsárvidék a Balatonnál
  • imiren: Már nem azért, de a PaFe eddig egy magyar rockfesztivál volt. 2012-05-29 16:34
    Floridai mocsárvidék a Balatonnál
  • Geolány: Nem lett volna rossz tudni, hogy 300 forintos sörös poharat és az 500 forintos kaja-pia kártyát hol lehet visszaváltani, mert csöppet kellemetlen volt hajnalban, a vonathoz ... 2012-05-29 15:50
    Floridai mocsárvidék a Balatonnál

Keresés

Comment:com

Retró-vébé a SportKlubon
Az egy hónapos meccsdömping alatt a tartalmában és küllemében is megújult televízión újra nézhetjük hazánk és a világ egykori legjobb foci-vb mérkőzéseit Retro-vébé címmel.

KönyvesBlog

Nem élvezi az erőszakot- Interjú Patrick deWittel, a Testvérlövészek írójával
Fotó: Valuska GáborTulajdonképpen nem is kedveli különösebben a westernt, vallja be a kanadai születésű Patrick deWitt, aki ennek ellenére vadnyugati történetet írt Testvérlövészek címmel.

Shopline

Hirdetés