Hosszú évek óta próbáljuk visszahozni és erősíteni a magyar közéleti sajtóból szinte teljesen kikopó tárcanovella műfaját. A lap belsős munkatársai és a legkiválóbb hazai írók közül nagyon sokan vállalták azt a történelmi feladatot, hogy újra megszerethessük ezt a csodálatos műfajt.
MEGVESZEMTovábbi Fesztivál cikkek
Aktuális
Iron Maiden, Madness, Faithless, Muse, Bad Religion, Danko Jones, Fear Factory, 30 Seconds To Mars, Hives, Mika, Kasabian, Oi Va Voi, Rotfront, Paradise Lost
Legutóbb még a megboldogult Kultiplexben játszottak, ahová teljesen véletlenül keveredtek. Se plakát, se hírverés, se közönség - oké, volt 47 fizető néző, de ez egy koncertenként 200 liter művért szertefecskendező zenekarnak kevés. Mégis becsülettel adták végig a komplett műsort, szolgákkal, áldozatokkal nonpíszí poénokkal. Járt nekik a nagyszínpad, legalább annyira, mint Danko Jonesnak, és remélem, kedvenc kanadai kínai négeremhez hasonlóan jövőre megint jön a Gwar. Mert ezt megint becsülettel odarakták - évente mondjuk semmiképp nem igényelnék egynél többet, de ennyihez ragaszkodom.
Furcsa lesz persze ez így délután hármas kezdettel, ehhez zárt tér vagy legalább napszállta kéne, de a Gwar amúgy is bizarrban utazik, és egy űrlények által előadott vérfürdő a verőfényben még bizarrabb is.
Gwar-szüzek kedvéért a lényeg röviden: üvöltözős, csiholós, punkos metál igen vicces és tapló szövegekkel. A Gwart persze leginkább az imidzs miatt szeretjük: a kezdetektől elég profi, saját kivitelezésű és tervezésű jelmezeket használtak. Ezért aztán ha tagcsere volt, a karakter mindig maradt. A kultiban nekem például sikerült lefényképezkednem a bőgőssel civilben, kérdeztem, melyik is ő, mondta, hogy Beefcake The Mighty, nem volt sértődés.
A első két szám egyszerűen nincs meg. Jók, de valószínűleg az új lemezről vannak, azt meg még nem tanultam meg. Aztán a régi sláger, a Saddam a go go, Hitler-Jézussal, aki forog, mond valami hülyeséget, mint Jézus vagy mint Hitler, aztán levágják a fejét. Amerikában ez elég frivolnak számít, úgyhogy az "öljük meg a náci pápát" nevű performanszt már nem is említem. Néhány városból ki vannak tiltva, de időnként turnéznak valami hülye álnéven, hogy mondjuk Krapulax, a rajongók úgyis felismerik Oderus Urungus frontember méteres műpéniszét a plakátokról.
Faszán szól a buli, a közönség is jó, a külföldiek szeretik a Gwart, alakul a tömeg. A Ham on the bone az egyik kedvencem, erős a szett, de ezt imádom, amikor három szólamban dünnyögik, hogy Haaaaam... ooooon.. haaaaam... Aztán jön a rendőrdarabolás, ezt is láttuk anno a Kultiban, jön a rendőr, van-e maguknál kábítószer, hogyne, persze, mondja Oderus Urungus, aztán szétmarcangolják, állva karóba húzzák, kiviszik.
Let us slay, azt hiszem, ez az új lemezről van, aztán a Skull full of maggots alatt komplett boncolás történik. Balzacnak (the jaws of death) olyan lábprotézisei vannak, mint a dél-afrikai mozgássérült futónak, csak neki a meglévő lábai mellé, pluszban. Bejön a sátán maga, mint egy klasszikus viedojáték pályavégi főszörnye, a mellén hatalmas arany dávidcsillaggal, hogy a náciknak is jó legyen. Aztán persze Oderus Urungus levágja a jobb kezét, és spriccel a vér. Aztán letekeri a fejét, és füstöl. Majd megdugja az ütőerét, hogy csak úgy csörömpöl.
Végül is valószínűleg az a show ideológiai magva, hogy az űrlények megérkeznek a Földre, befészkelik magukat az Antarktiszon, és a maguk módján igazságot tesznek: mindenkit szétkúrnak. Csodálatos, ahogy ezt már húsz éve nyomják, és nagy szerencse, hogy az iszlám fundamentalisták annyira el vannak foglalva a dán képregények böngészésével, hogy sose jutnak el Gwar-koncertre, és nem látják, amint egy burnuszos figura fellép az emelvényre, a turbánjából félméteres, szikraesőt szóró gyújtózsinór áll ki, egy kicsit poénkodnak az arab világon, majd elvágják a torkát. És hát olyankor mi is szokott történni? Hát spriccel a vér.
Rovataink a Facebookon