György
12 °C
23 °C

Az Iron Maident is legyűrte a technika

2010. 08. 15. 10:45

A Sziget legendásan pocsék hangosítása és saját (süket?) hangmérnökük majdnem a sírásba kergette az Iron Maiden nagyszínpados koncertjére összegyűlt tömeget. Az angoloknak az az egy szerencséjük, hogy van egy Bruce Dickinsonjuk, amit lehetett, azt ő megmentett az estéből.

Amikor először hallottam Maident, 12 éves lehettem, a szomszéd srác hozta egy Polimer kazettán, hogy vegyem át neki a másolós magnómmal. A Killers agyonhallgatott, ki tudja hányadik másolata volt az alany, sistergett, mély és magas sem szólt, csak valami gurgulázás, de volt benne iszonyú nyers energia, amitől egyből átvettem magamnak is. Soha nem gondoltam volna, hogy egyszer élőben is úgy fog megszólalni a Wrathchild, mint azon a kazettán, pedig de, a Szigeten ez is sikerült.

Ilyen elkúrt hangosítást régen hallottam a Nagyszínpadon, pedig a cájg tönkretett már nem egy produkciót. Az első két számban konkrétan nem szólt a bőgő, és hiába iparkodott három gitáros is a színpadon, egyet is alig lehetett hallani belőlük. Aztán megjött az a bőgő, menten gerjedt is egy sort, két dalt a búgás tett élvezhetetlenné, majd a potméterekkel a koncert alatt folyamatosan birkózó hangmérnök már úgy is mindegy alapon rátolta a hangerőt a lábdobra, amitől az úgy szólt, mintha egy közepesen töltött párnát vernénk részegen fakanállal.

Ez mellesleg azért volt furcsa, mert ugyanezen a cájgon a többi zenekar (ezen a Szigeten) eddig nem szólt rosszul, és a Maiden még saját hangtechnikával is megerősítette a készen kapottat - a hangmérnökük egyszerűen nem tudott mit kezdeni a technikával.

Ezen, mármint a tré hangzáson a hangerő sem segített volna, de ez a koncert még hangos sem volt, a keverő környékén simán beszélgetett az ember a mellette állóval, nem került a számok hatása alá, nem tudta magával ragadni a produkció. Ebben vastagon benne volt azért a zenekar is. Muszájból lenyomott fesztiválbulinak tűnt a koncert, a kötelező körök (The Number of the Beast, Hallowed Be Thy Name, Iron Maiden) mellett közepesnél unalmasabb dalokkal. A turné elméletileg a Final Frontier című új anyagot promótálja, amiről - mivel nálunk még csak mostanában jelenik meg - egy számot hallottunk csak, a setlist gerincét a Brave New World és az utána megjelent két lemez dalai alkották.

A Maiden egyik legnagyobb baja, hogy a klaszikus megaslágerek (The Trooper, Run to the Hills, Aces High, Revelations) mellé az utóbbi tizennyolc évben egy olyan dalt sikerült csak írni, ami igazán meg tudja mozgatni egy fesztivál közönségét, a Fear of the Darkot, amire a Szigeten is feléledt a kissé punnyadt publikum, hogy aztán egy újabb, galoppozós bőgőre épülő, pilinckázós gitárfutamokkal tarkított barokkos próbálkozás csendes apátiába taszítsa megint. Értem, hogy nem lehet mindig ugyanazt a 16-ot nyomni - tényleg, miért nem, kit érdekel egy közesen megírt, 11 perces töltelékdal 2006-ból, amikor ott a Charlotte the Harlot is az életműben? -, de ezekkel a dalokkal csak a saját közönségüknek tudnak örömet szerezni. Egy fesztiválra a népszerűeket kell elhozni, a Ghost of the Navigator nem fogja az alkalmi hallgatót berántani és lemezvásárlásra ösztönözni.

A koncert alatt végig úgy tűnt, hogy a zenészek is jobban élvezik a régebbi számokat, akkor a mosolyok is őszintének tűntek, akkor is, amikor Nicko elkúrt pár nótát, vagy Bruce későn lépett be egy-egy verzében, de hát ezek hozzátartoznak az ilyenhez. Dickinson az egyik legjobb frontember a rockzenében, ezt eddig is tudtuk, ha tegnap Blaze Bailey, a zenekar legsötétebb öt évének énekese (az E-klubban lépett fel a Maiden annak idején, nem vicc) lett volna színpadon, a közönség biztos nem lett volna ilyen toleráns a produkcióval szemben. A csávó ugrált, szaladt, énekeltette a népet a záró Running Free alatt (még egy jó pont), és kiválóan kommunikált a közönséggel - bár az átkötő szövegek nagy részét már mind hallottuk korábban is.

Ami számomra pozitívum volt az egész cirkuszból (valaki szóljon már rá ezekre a jóravaló munkásemberekre, hogy a sci-fi téma annyira elcsépelt, hogy az valami hihetetlen, a papírmasé űrhajóbelső 2010-ben gáz), az a távolról egy szétkokózott öregasszonyra emlékeztető Jannick Gers volt. Mert hallani ugyan nem nagyon lehetett, hogy menet közben mit tesz hozzá a soundhoz, de a szólók alatt kiderült, tényleg be van dugva a gitárja. Pedig addig meg voltam győződve róla, hogy csak díszítő elem a színpadon.

Hozzászólások (100)

  • NeBassz2010.08.15 14:13:28

    ki ne purcanjanak nekem a következő magyar koncertig :)

  • pantomimló2010.08.15 14:15:49

    A hangosítás botrány volt, hiába irkálják páran, hogy az első sorokban, jó volt, de kit érdekel, ez nagyszínpados koncert nem valami kocsmabuli, hátul is jól kell szólnia. Ami elölről jött is szar volt, halk is volt és rendesen mintha hangszerek, meg hangtartományok hiányoztak volna a zenéből. Az elvileg hátul álló emberek részére felakasztott plusz hangfalakból meg csak erősítő alapzaj jött. Nagy szégyen ez egy annyi tapasztalattal rendelkező társaságnak mint a sziget. És tényleg a VHK koncerten nem szól t az énekes mikrofonja, pedig az csak úgy hangzik jól, hogyha végigüvölti Grandpierre a koncertet.

  • MoxNox2010.08.15 14:28:08

    A hangosítás valóban kriminális volt, de lépjünk tovább a kritikai részre. Vajon miért tűnt sixxnek muszájból lenyomott fesztiválbulinak? Ezt a részt valahogy nem sikerült megindokolni. Lehet azért, mert én nem hátul beszélgettem a koncert közben, de én semmi kényszeredettséget nem láttam a bandatagokon, sőt. Ami a "közesen megírt, 11 perces töltelékdal" részt illeti, én csak nevetni tudok ezen a csacskaságon, de ez persze ízlés kérdése. Viszont ember, azért nincs Charlotte the Harlot, mert ha nem tűnt volna fel, az utóbbi években több, kimondottan a korai anyagaikra épülő megaturnét toltak le, ez a turné pedig a 2000 utáni lemezeikről szólt. Én is jobban csípem a korai albumokat, de ennek ellenére nagyon is élveztem, hogy ezeket a számokat is hallhatom élőben.

    Lehet, hogy "ezekkel a dalokkal csak a saját közönségüknek tudnak örömet szerezni", mert sixxnek úgy tűnik a gyerekkori emlékeire alapozott nosztalgia a fő összekötő kapocs ezzel a zenekarral, de az alapján amit elől a sűrűjében tapasztaltam, a saját közönségük az elbaszott hangosítást leszámítva remekül szórakozott. És azt hiszem egy koncerten ez a lényeg. A fürdőskurva vinnyogás pedig megmaradhat az újságíróknak :)

  • MoxNox2010.08.15 14:30:04

    Na igen, a VHK hangosítása tényleg döbbenet volt :( Kik dolgoznak ebben a hangtechnikusi szakmában, most komolyan? Annyira felbaszta az agyam az a dilletantizmus ami ott volt, hogy eljöttem három szám után, pedig nagyon vártam őket.

  • Thrasher2010.08.15 14:38:19

    messze a leggyengébb cuccuk az új album btw.

  • mick_2010.08.15 14:44:52

    Sziget elmehet a jó k*va anyjába. Kicsit felháborodott a cikkíró, de vhogy hasonlót érzünk mi is. Ráadásul a zacskó minőségű, yt-os hangzás szintet nem hozó Maiden után, hogy nem lehetett bejutni Infected Mushroom-ra, amiért gyakorlatilag kimentünk többen... hátt... csak ültünk halott tekintettel az egyik utcában a csalódottságtól teljesen kijózanodva, és végleg elhatároztuk, h többet ki nem megyünk erre a f*stalicska sz*rszigetre. Peace

  • borharapo2010.08.15 14:54:28

    sajnos (szerencsére?) a Maident kihagytam (2 éve is a silány hangosítás miatt nem sajnáltam), így megmarad élménynek a '86-os MTK-stadionbeli csodakoncert

    viszont most már eljutottunk oda, hogy a világzenei színpadot se mindig bírják normálisan kihangosítani, ld. pénteken az OI VA VOI-t, ahol a basszus mindent elnyomott, éneket (pedig volt énekes és énekesnő is) alig lehetett hallani

    előtte a Daniel Kahnt sikerült jól keverni, hol van akkor itt a probléma, fel nem fogom. ennyi pénzért tényleg nem ezt várja az ember, legalább is én, aki nem csak a rozéfröccsért megy ki (ami jó), hanem azokért a koncertekért, amelyeket érdemes lenne meghallgatni, ha normálisan szólalnának meg.

  • borharapo2010.08.15 15:05:19

    ja. és azt a botrányt még nem is említettem, hogy az idei év nagyszerű újításaként a világzenei színpadhoz annyira közel helyezték el a reggae-színpadot, hogy még a közepesen hangos részek alatt is bömbölve hallatszanak át onnan a basszusok. basszus.

  • agentagent2010.08.15 15:27:02

    V00D00

    Olyan jó hogy ilyen okos vagy és te mindent tudsz. Ezért kicsi info és akkor elgondolkodhatsz.

    1. Azt hiszem azon nem vitatkozunk hogy a Meyer sound hangrendszer a világon - és nem csak kis hazánkban- az első négy rendszer között van. Szal nagyon szar nem lehet.

    2. PA Engineer - akit a sziget delegál 2 fő. az egyik ebből konkrétan a meyer sound cég kelet-közép európai és Ázsia globális technikai support vezetője évek óta és nem csak egy autodidakta "hangtechnikus", aki egyébként magyar. Különben az amcsik sem alkalmaznák főállásban és nem az Ázsia-i piacon gondolom....

    3. Zenekari hangtechnikus na erről lehetne beszélgetni, plusz az általa hozott cuccokról amik sokszor nem rendszer kompatibilisek vagy a turné során amiben éppen vannak sok-sok hónapja és kurvára nincs karbantartva....

    4. szar a cucc és hegyalján, volton, soundon, stb fesztiválon mennyivel jobb az meg egy végképp faszság.... Mivel ennek a rendszernek egy csökkentett verziója van ezeken a fesztiválokon is, és ugyan ezen emberek üzemeltetik.

    5. Sziget nagyszínpadon lévő cucc szar évek óta, pedig azért furcsa megint csak kb 2005 óta meyer van ráadásul 2006 tól konkrétan a meyer cég vezető tervező mérnöke (tudod aki az egészet fejlesztette) saját maga utazott ide fesztivál előtt nézte meg a helyi viszonyokat, stb, majd tervezte meg a kifejezetten szigetre lévő mennyiséget rendszert és építéskor is saját maga lőtte be a cájgot. Ennél többet lehettenni a dologért???

    Hiába van f-1 autód ami a legkirályabb, ha anyámat ültetem bele (ergo zenekari keverős) else tud vele indulni vagy kurva szar időket fog futni....

    üdv

  • Vasgabi2010.08.15 15:31:23

    Gerendai! B.szad szájba azt a bibsi qrva anyádat!

  • tavaszi fingok érkeznek a széllel2010.08.15 15:31:48

    "a turné elméletileg a Final Frontier című új anyagot promótálja, amiről - mivel nálunk még csak mostanában jelenik meg - egy számot hallottunk csak..."

    Mindehol ugyanaz a setlist, észlény. És mindenhol "mostanában" jelenik meg az új album.

  • makacs722010.08.15 15:36:37

    Egy kis vigasz mindenkinek a szar hangzás miatt.
    újra kevertem a hangot mert a youtube-on is sokszor kritikán aluli a megszólalása még az eredeti clip-nek is.

    Jó szórakozást...:)

    [link]

  • legpestibb2010.08.15 15:43:30

    Erre a koncertre csak a legelvetemültebb Maiden fanok mondhatják azt, hogy jó volt. A gitárból szart se hallottam, a basszus 2 szám alatt végig gerjedt, az énekből lófaszt sem hallottam, egyik résznél ilyen recsegősen szólt (mi történt lemerült az elem a mikroportban?). A setlist-re nem akarok nagyon kitérni de, hogy a The Trooper-t nem nyomták le azt én személyes sértésnek veszem. Ettől függetlenül ez még egy jó koncert is lehetett volna. De azt kijelenteni, hogy ez jobb volt mint 2 éve... hát erre csak annyit mondanék, hogy nagy lófaszt volt jobb. Bocs.

  • ca22010.08.15 15:44:37

    agentagent:
    Sztem abba kb szarunk, hogy milyen "fejlesztőmérnök" jön ide ellenőrizni. Ha a hangzás szar akkor szar, bárki felügyeli a cuccot.
    Azt azért nem gondolnám, hogy a maiden technikusai lennének a kutyaütők, mivel a maiden azért szokott jól szólni, ellenben a szigettel, ahol valahogy minden szarul szól.

  • FeroxX2010.08.15 15:47:19

    Hegyaljás Meshuggah szerintem nem szólt szarul :)

    [link]

    vagy ez szar ? szerintem sátorhoz képest, teljesen fasza.

  • a872010.08.15 15:48:51

    Arra még nem gondoltatok, hogy a hangzást a hangtechnikus csak a saját emelvényére tudja optimalizálni, mivel ő ott hallgatózik? Azon sztem nem kellene túlságosan csodálkoznotok, hogy onnan 100 méterre meg tiszta szarul szól. Mondjuk azt elhiszem, hogy volt már olyan, hogy olyan távol is jól szólt, de azért alap fizikával nem ártana tisztába lenni: a hang minden irányba terjed, verődik a tereptárgyakról, hol kioltják, hol erősítik egymást a hullámok. + amikor hangolni próbálnak, akkor az a tömeg sincs ott, ami szintén módosítja a hangzást.
    Azt is aláírom, hogy biztos lehetne jobb a hangtechnika, de mostmár tényleg egy szakmabeli hsz-re lennék kíváncsi, vajon mit mondana arról, hogy mik a nehézségek a hangosítással kapcsolatban. Fikázni pedig mindenki tud

  • FeroxX2010.08.15 15:49:00

    és amúgy ja minden hitetlenkedőnek csak ajánlani tudom, hogy legalább egyszer jusson el Novarock-ra vagy valahova nyugatra egy feszt-re, hogy valóban megértse, hogy ami Magyarországon folyik általában véve eléggé nonszenesz, én is hitetlenkedtem, de Nova meggyőzött, hogy igen is lehet 2 kilóméterről és első sorból is album minőségen élvezni bármilyen koncertet :)

  • Csurár apuka2010.08.15 15:49:22

    Látszik, ezt a dilettáns hülyegyereket úgy zavarták ki a zsindextől, hogy rittyentsen valami cikket a Maidenről, amiről egyébként lövése sincs.
    Öreg, az, hogy húsz évig megmaradtál az egy szem polimer kazettád mellett, nem azt jelenti, hogy ismered a zenekar munkásságát, és nem jogosít fel arra, hogy két joint között, amit törzshelyednél, az Afrika sátornál nyomtál el, hülyeségeket írkálj.

  • redriot772010.08.15 15:51:05

    Moxnox: ott a pont barátom! Vannak akiknek a Maiden valamiféle nosztalgiacsapat, ha úgy tetszik retro, és vannak rajongók, akik az újabb számaikat is szeretik. Én is jobb szeretem a 82-86 közti dolgaikat, de a 2000 utáni lemezeik is ott vannak a műfaj legjobb albumai között.

    És pont ez teszi naggyá a Maident, hogy ezen az estén pont nem a klasszikusokért nyávogóknak, hanem egy kicsit maguknak is játszottak - ők már megtehetik.

  • ca22010.08.15 15:53:30

    "Arra még nem gondoltatok, hogy a hangzást a hangtechnikus csak a saját emelvényére tudja optimalizálni, mivel ő ott hallgatózik? Azon sztem nem kellene túlságosan csodálkoznotok, hogy onnan 100 méterre meg tiszta szarul szól"

    Na ne viccelj már? Voltál Te már életedben fesztiválon? (Nem a szigeten, hanem fesztiválon... )

  • moophlander2010.08.15 15:56:07

    Sziasztok! Üdvözlöm a kommentelőket! Hangtechnikus vagyok! No nem a szigeten.......le is tagadnám! 1984 óta 16 Maiden koncertet élveztem végig! Pontosabban 15-öt, mert a tegnapi a szenvedés netovábbja volt! Tudni kell azért, hogy nem hálás feladat egy olyan cuccon hangosítani, amit nem ismersz! Nem ismered sem a gyengéit, sem az erősségeit! Ráadásul mióta szinte mindenki áttért a Line arrays, X arrays rendszerekkel való hangosításra, azóta bődületesen szar hangzásokat tudnak produkálni a hangtechnikusok! Úgy el lehet menni erdőbe, hogy soha nem találsz ki belőle! Ezeknél a rendszereknél milliószorta nagyobb összefüggés van a használt hagszerek hangszíneinek egymásra gyakorolt akusztikai és psychoakusztikai hatásai között! Ezért, aki nincs a toppon ebben, az jobb ha tanulgat egy kicsit valami profitól, mielött ráfeszül egy ilyen cájgra! Tudjátok az a tudás, mikor egy szar cuccból tudsz kihozni jó hangzást! Nálunk sok az olyan önjelölt "hangmérnök -hangtechnikus" aki alá aláraknak egy profi motyót és még elb@szni is nehezen tudja, mert ha nem csinál semmit is megszólal egy alap szinten!
    Értem én, hogy vissza kellett venni a hangerőn, de nekem egy limiter ne kapkodjon 1,5 db/octav-nál jobban! Ezeket a rendszereket nagyon komoly processzorok "vezérlik", de a varázsló a keverőnél ül!
    Szép napot mindenkinek!

  • pier012010.08.15 16:00:27

    1 éve ugyan ez volt. Nem tudom, min csoldálkoztok.

  • ca22010.08.15 16:05:31

    Mondjuk egy fesztivál sztem valahogy így néz ki:

    [link]

    Ja, és közben a wc-t sem a húgyban úszva kell megközelíteni...
    Egyetlen hátránya, hogy az eurót sajnos nem 220-on váltják :))

  • 9marci9 GO Stewie2010.08.15 16:06:28

    Én kint voltam, szerintem nem volt a koncerttel semmi gond.

  • FeroxX2010.08.15 16:11:17

    na ja wacken imba, még egy hirhedten szarul szóló ektomorf is jól tudott szólni :D

    [link]

  • moophlander2010.08.15 16:13:37

    2010.08.15 16:06:289marci9 GO Stewie

    Én szerettem volna ennyit inni, de én máshogy szerettem volna az IM-t élvezni! :)

  • gójgómitic2010.08.15 16:18:39

    Nem voltam a Maidenen,de sok hozzászólás említi,hogy bezzeg a diszkó sátrák,hogy szólnak.Hát én csütörtökön voltam a Meduzában és szörnyen fostalicskán szólt.Előre mentem a hangfalhoz (kb 2-3 m),hogy legalább jöjjön már át valami a számokbol,legalább a lábujam járja már át a hangzás,de semmi.Megjegyzem nem kell feltétlenül hangosnak lenni,voltam Bécsben olyan buliban,hogy a tánctér közepén lehet lazán beszélgetni és mégis olyan dinamikusan,erővel szólt a cucc,hogy csak lestem.A Meduzában se nem hangos,se nem tiszta,egy erőtlen kiherélt légyfingként szólt.És ez állitólag jó...akkor milyen lehetett a Maiden alatt?:D

  • FeroxX2010.08.15 16:18:55

    szal ja, szerintem így néz ki egy jó metál hangosítás :D[link]

  • FeroxX2010.08.15 16:23:31

    vagy így:[link] és ez kb olyan messze volt, hogy a Sziget nagyszínpadot innen már távcsővel kéne nézni..

  • ca22010.08.15 16:24:36

    FeroxX:
    Úgy látszik ott a maiden tecnikusai tudják kezelni a cuccot valami rejtélyes oknál fogva:
    [link]

  • Szilunet2010.08.15 16:26:50

    Megy a fanyalgás a dalok miatt, de inkább örülni kellene, hogy a Maiden egyáltalán eljön hozzánk. Ők a saját koncert műsorukat nyomják, nem, az egyébként csak fesztiválozók kegyeit keresik. (Nincs is rá szükségük).
    Másrészről nem csak nálunk jelenik meg "mostanában" (illene tudni tisztelt kritikus úr, hogy mikor), hanem világszerte augusztus 16.-án lesz a premierje a " The Final Frontier" albumnak. Harmadrészt nem promóció, hanem egyszerűen a szokásos koncertkörút, amit a Maiden lebonyolít, ahogy azt tőlük már megszokhattuk! Az új album promója egy újabb turné lesz!
    Nos ezek után kérdés, hogy a többi állítás mennyire helytálló amit olvastam.

  • FeroxX2010.08.15 16:28:11

    amugy tényleg gáz ez a szigetes dolog. én pl ma tök szívesen kimennék Fear Factory-ra de egyszerűen nem merem megkockáztatni 12 000! forintért, hogy 3:1 eséllyel csak azért menjek ki, hogy lássam a kedvenceimet élőben, de a hangzás meg élvezhetetlen legyen..

  • FeroxX2010.08.15 16:29:01

    vodafonos perdíjas baromságon bár még tépelődöm picit :)

  • moophlander2010.08.15 16:30:03

    FeroxX: A "bivalybasznádi" amatőrfeszten, ahol gemkapocsból és gyufásdobozból fabrikált PA cucc van, Regent alapokkal, na abból élvezhetőbb dolgot lehet kicsiholni úgy, hogy a helyi kocsmáros, Sokol rádióhoz szokott fülü gyereke heggeszt egy ajtómágnesre tekert hangszedőjü fenyőfa gitáron! :)

  • ca22010.08.15 16:33:23

    Bodomon volt valaki? (Már úgy értem a jelenlévők közül, mert feltételezem, nem volt üres a sátor?)
    Az hogy szólt? Ennél jobb volt? :))
    [link]

  • moophlander2010.08.15 16:37:35

    Egy link, hogy a Maiden eredetileg milyen mixerrel dolgozik! Volt szerencsém tavaly látni!
    [link]

  • DeadBodiesEverywhere2010.08.15 16:45:20

    Nem néztem be a IM koncertbe, mert láttam 2 éve és nem vagyok rajongó.
    De a Tankcsapda tényleg gyengén szólt, bár Lukácsék sem voltak fittek, nem ment nekik vhogy a buli, még a régi számok is egy erőtlen hakninak tüntek.

    Más zenekar amit a nagyszínpadon láttam igazából jó volt.

    Pár kép a tegnapi napról:
    [link]

  • gójgómitic2010.08.15 16:52:46

    a quarton is egy kritika a hangzásról.
    [link]

  • Karakozum2010.08.15 16:55:18

    redriot77 12:07:32
    Egyet tudok érteni veled. Teljes mértékben.

    Először ezt mondta a cikkíró:
    "Muszájból lenyomott fesztiválbulinak tűnt a koncert, a kötelező körök (The Number of the Beast, Hallowed Be Thy Name, Iron Maiden) mellett közepesnél unalmasabb dalokkal."
    Aztán meg ezt:
    "Egy fesztiválra a népszerűeket kell elhozni, a Ghost of the Navigator nem fogja az alkalmi hallgatót berántani és lemezvásárlásra ösztönözni."
    Most én vagyok a hülye, vagy a The number of the beast, és a Hallowed be thy name nem népszerű számuk?
    Akkor hol itt az igazság?
    Különben sztem a Ghost of the navigator is elég népszerű...

    És igen, nem lehet egyszerre mindenki kedvében járni.
    Nekem se megy, a magánéletben, pedig igazán igyekszem...

  • kigyurt álat2010.08.15 17:42:31

    Könyörgöm egy balfaszt aki nyilvánvalóan azt sem tudja mi az a spektrum meg a dinamikatartomány, és mi velük a teendő, ne nevezzünk "hangmérnöknek".
    A mérnök kifejezést hagyjuk meg a szakirányú felsőfokú intézményt végzetteknek, akik remélhetőleg értik is amit csinálnak.
    Aki egy koncerten a keverő potmétereit tekergeti, az nyilván nem mérnök.

  • forsteer2010.08.15 17:44:49

    Sziasztok! Aki ott volt, tudja, aki nem, olvassa![link]

  • Loana2010.08.15 17:44:59

    Kedves sixx, megsúgom, hogy a Maiden részéről tudatos koncepció az utóbbi 6-8-10 évben, hogy a turnékon időrendben haladnak végig a zenekar egyes korszakain. Most jutottak el az 1990-2000-es évek lemezeiig, azért volt ilyen a setlist.
    Aki ezt nem tudja, az ne írjon az Indexre Maiden koncertbeszámolót. Akinek meg nem tetszik, az ne menjen el a koncertre.
    Én speciel örültem, hogy nem kell újra a The troopert meg a 2 minutes to midnightot hallgatnom, amiket már 10 éve is untam.

  • vernarancs2010.08.15 17:50:21

    A setlistet nezve nem is sajnalom annyira, hogy nem mentem ki vegul. Ez 12.000-et nem er meg (a tobbi program nekem zero kiveve a VHK).
    Jannickot meg mar reg ki kellett volna picsazni a maidenbol. Nem ertem mit keres ott.

    Az oregek fikazasat meg nem is ertem. Kikre gondol a cikk iroja? Mert az igazi oregek most is eleg jol toljak. Judas Priest, AC/DC, Motorhead, Slayer stb. stb. Mindegyiuk utolso lemeze igen jo lett. Mondjuk ezt a Maidenrol szemely szerint nem mondhatom. Nekem a Somewhere In Time utan egyik album se jon be. De ez az en bajom...

  • progfan2010.08.15 17:51:53

    Én 2008-ban ott voltam rajtuk és az szerintem az addigi legjobb megszólalásuk volt.Most nem voltam,de már a jobb youtube-os videókon is hallani,hogy nemhallani pl. Gers gitárját.Nekem mindig is a setlistekkel volt problémám.Mi az hogy Frontier Tour és játszunk 1 számot róla?Attól függetlenül,hogy 16-án jelenik meg lehetett volna többet játszani.Annyiból viszont igaza van Sixxnek,hogy igen ott van a Charlotte is meg a többi soha vagy ritkán játszott remek dal.Pl:Murders...,Prisoner!,Flash of the Blade,Back in the Village!,Deja-vu,Infinite dreams(de rég is nyomták utoljára)Tailgunner,Out of the Silent...,Gates of Tommorow!Age of Innocence,Lord of light stb.Ezeket mér nem lehet élőben?!Egyből más lenne a hangulat,ha megszólalna a Purgatory vagy a Loneliness.Harris nem mert soha mást játszatni,ez a baj.Egyébként az új lemez nagyon tetszik,tudnak még új dolgokat lerakni!Starblind,Avalon,Coming home...nagyon ott vannak!!!

  • herodes2010.08.15 17:55:42

    a színpad közvetlen közelében hallható hangzást alapvetően nem a külső hangosítás határozza meg, hanem a monitor (gyk.: a színpadi hangtechnika, ami azért van, hogy a zenekar is hallja, amit játszik)
    vagyis egyáltalán nem releváns a külső hangosítás tekintetében az, hogy az első pár sorban jól hangozottak-e vagy nem. pl. egy messzebbről alig vagy egyáltalán nem hallható gitárszólónál az első sorokban állók számára a színpadon lévő gitárerősítők kiválóan kompenzálhatnak.

  • NeBassz2010.08.15 18:28:12

    sztem még az újabb albumokból így is a legjobbakat sikerült kiválasztaniuk...

  • huvosvadasz2010.08.15 19:22:07

    Valaki el tudja mond,ani, hogy mi olyan kurva bonyolult ebben a keverősdiben? A saját hangmérnöknek ráadásul ugyanazt kell kikevernie mindig. Persze más cuccon, de ennyi. Na jó, a tömeg még bejátszhat, de ott jönne a szaktudás. Szerintem ez simán automatizálható is lenne. Hoznának néhány mikrofont/mérőpontot és szépen a mért értékeket összevetve a kivánatos spektrummal egy relatív egyszerű szoftver megoldaná a dolgot.

  • zsanpier2010.08.15 19:35:42

    azér nálunk óbudán elég jól lehetett hallani.....

  • zsanpier2010.08.15 19:39:10

    mármint a nappaliban

  • RAMBO2010.08.15 19:46:37

    Igen, a Népligeti "25 éves a Hobo" emlékkoncert volt ennyire fogalmatlan hangmérnök által hangosítva. És a kritika is teljesen jogos, mondom ezt rajongóként.

  • Cuppanj a végére!2010.08.15 19:52:57

    A Motley Crue szétdrogozott basszusgitárosának persze,hogy nem tetszik a Maiden. :)))

    Amúgy az írás korrekt,normális ember nem megy ki erre a szartelepre,hiszen ez már csak lehúzás.

    A Judas Priest pedig tényleg annyire jó,hogy még Halfordék kőbuziságát is elnézi az ember.

  • rosenkreutz2010.08.15 20:01:38

    Hát, én kb 6-7. sor környékén "álltam" középen, nem volt feltünő hogy sz@r a hang, szal megérte hogy kinyomták a bordáimat meg a beleimet, mert hatalmas koncert volt!
    UI: egy sráccal fogadtam hogy nem az Aces high-al kezdenek és jön két sörrel! :D

  • Karakozum2010.08.15 20:11:24

    Quentin vagyok, Montargis-ból:
    Mire gondolsz, mit értettem (értelmeztem) én rosszul?

  • GavrielB2010.08.15 20:11:36

    Én 12 ezret fizettem, csak azért, hogy ott legyek az Infected Mushroom-on, aztán meg nem engedtek be minket. Életemben először jártam a szigeten, de hogy utoljára, az is biztos. Gusztustalan lehúzás az egész. Undorító.

  • Tallu862010.08.15 20:20:27

    Olyan uncsi, hogy emberek akik "itt ragadtak" a 80-90-es évekből, és ma már 40-50es korukba elmennek egy régi banda koncertjére azok elvárnák, h nosztalgia koncertet adjanak a tiszteletükre... Mert ugye csak azok a számok a jók, amikre ők buliztak anno, ami meg azóta íródott az gyenge és fújj és namár miért kell azokat játszani... Mikor a Dance of Death az egész Maiden munkásság egyik legnagyobb gyöngyszeme...

  • redriot772010.08.15 20:26:10

    Tallu86: basszus, de még nosztalgiakoncerteket is adtak! 2005-ben és 2008-ban is volt egy-egy überállat retro-turné, ezért is szomorú hogy egyből beindul a fikagép ha Harrisék megturnéztatják az újabb dalokat is.

  • greg102010.08.15 20:46:18

    hellosztok, az E Klubbos koncert 98-ban volt, mivel egy napon volt a slágerrádiós "megakoncerttel" a PECSÁban, így a Maident áttették az e klubba, volt is botrány, mert a 3-4000 ember, nagyrészük külföldi rajongó, érvényes jeggyel nem tudott bejutni... míg a PECSÁBAN az Apostol együttes zúzott
    Én Blazet is komálom, főképp az X Faktor-t, de ez egyéni ízlés.

  • Zennia2010.08.15 21:00:29

    #rosenkreutz
    [link]

  • Izombuilder.com2010.08.15 22:12:13

    Gondolom ők se jönnek többet a szigetre... így "égni"...

  • GavrielB2010.08.15 22:14:32

    meg mi se megyünk többet... így "leégni"

  • Berkenye1232010.08.15 22:58:55

    Ez szánalmas, hogy évek óta ennyire kritikán aluli a hang minősége a szigeten. pl egy vagy 2 éve az Unkle is annyira szar volt, hogy egyszerűen a zenét nem lehetett felismerni a torz hangzás miatt. Azóta rengeteg isteni zenekar járt már itt, de egyszerűen nem látom értelmét kimenni, mert a koncertek nagyrésze élvezhetetlen.

  • Berkenye1232010.08.15 22:59:56

    érdekes, hogy máshol meg tudják oldani, hogy jól szóljon, akár hangosan, akár halkan

  • Berkenye1232010.08.15 23:01:29

    GavrielB: na azok is ide jöttek nem Ozorára, hogy verné meg őket valaki :)

  • jaume2010.08.15 23:04:45

    Nem hamgmérnök hanem max hangtechnikus vagy hangmester.

  • jaume2010.08.15 23:07:13

    Berkenye123: Párszor láttam már őket és szerintem nem vesztett semmit az ozorai közönség. :)

  • ZetoR2010.08.15 23:13:07

    ha nem a sziget csókos ismerős technikusai és okostojásai hangosítanának hanem hozzáértők akkor lenne normális hang!
    többször léptem fel már a szigeten az elmúlt 5 évben 30 és 3000 fős sátorban (színpadnál) is és érdekes mód mindig volt valami agyatlan hiba amit elkövettek és szarul szólt! vagy csak egyszerűen nem értett hozzá a brigád!
    tavaly egy hibás decibelmérőhöz állították be a hangerőt ami valójában kb 85 dB volt a tánctér közepén (utcazaj pesten kb) és nem csoda hogy zagar felállt a koncert közben, hogy ezt így nem csinálja...

  • jaume2010.08.15 23:20:43

    A Nine Inch Nail -en is botrányos volt a hangosítás.
    Akkor tényleg mérges votam...

  • Monster Lewis2010.08.16 00:11:22

    Fiatal Barátom!
    Valószínűleg azért akartad, lehúzni a Maident, hogy jobban nézzen ki a ma esti üres Szigeten a Muse, ami a várakozásaim szerint alakult. Viszonylag sokan voltak a koncerten, de amikor a zenekar a színpadra lép és csak az első 10 sorban emelkednek a kezek, az jelzi hogy a többiek a kíváncsiságból jöttek el. Nem volt véletlen anno pár éve a negyedházas Aréna koncert. A britpop nem Magyarországra való!

  • Monster Lewis2010.08.16 00:17:35

    Olyan lézengés volt a szigeten ma este, hogy ilyet még nem láttam az elmúlt 17 évben. Hiba volt lemondani a magyar közönségről a magas jegy és étel/ital árakkal valamint a gumipop és hörgő+ stroboszkóp metálos zenekarokkal. Megkockáztatom, hogy jövőre radikális változások lesznek a sziget kft-nél is, mert kizárt, hogy a Fidesz ne akarjon szeletet ebből a rendezvényből.

  • Nevem Senki2010.08.16 00:19:34

    "A britpop nem Magyarországra való!" - és nem az értő füleknek. De mondjuk ez a brit-rockra, metalra is igaz...

  • cstm2010.08.16 01:23:31

    sixx, szeretnél te úgy kinézni, mint Janick Gers messziről... :)

    A Nicko-s megjegyzésed viszont egyenesen egy szemenszedett hazugság. Vagy nekem nem volt elég 12 év dobolás (fele Maiden-tribute-ben) ahhoz, hogy észrevegyem, ha valaki eltol egy Maiden-dalt.

    Mindent összegezve kérlek, szégyelld magad, és add be a felmondásod! Esetleg tanulj hangtechnikusnak...

    Mindenesetre ne feledd: NO MORE LIES!!!


    Ceterum censeo MeyerSound esse delendam. Akkor is, ha a négy nagyban van. Fosul szólt már délután is, tavaly a Faith No More-on is, Két éve az előző Maidenen is, meg pár éve a Manu Chao-n is.

    A Maidennél is biztos van figyelmetlen srác, de az biztos, hogy azt egy életre nyakon vágják érte.

  • Kobunko2010.08.16 02:27:32

    h ide passzoljon, de holnap is beírom majd, botrányosan szar volt a hangosítás, és mint fan mondom. sokat elbaszott az értékéből. persze így is bántam volna, ha kihagyom, csak sajna tényleg igaz, nem csak fikázzák a szigetet ezügyben...

  • huvosvadasz2010.08.16 07:57:53

    Na a Muse viszont egy nappal később kibaszott jól szólt. Klónozniuk kéne a hangtechnikusukat, aztán elpasszolni a Maidennek.

    Monster Lewis: Kurvára mindegy, hogy hány rajongó van. Sőt, minél több nemrajongó néz végig egy koncertet, az annál nagyobb szám (meg annál jobb a zenekarnak). Lehet, hogy a Muse britpop, de amit a koncert második felében csináltak (amit láttam, az elsőt meg nem), az nem volt az. Semmiképp sem az Osasis/Blur vonal. Az ének egy picit Radiohaad, ami lehet britpop, de a hangszerelés az helyenként keményebb rockos, punkos vagy épp szinte electro industrial (ill. ezek keveréke). Szóval, mint koncert szerintem önmagában is fasza élmény volt. És én kb. 1 Muse számot ismerek, amit szarrá játszottak a rádiók, de még csak a címe sem jut eszembe.

  • gigabursch2010.08.16 08:42:04

    sixx!

    Ha már hülye vagy ne reklámozd!

    Az X-Factourral a PeCsa-ban léptek fel.


    Amúgy Blaze tényleg nem volt egy dallafenomén, de őszintén nyomta.



    vissztérve:
    Igen, abba viszont igazad van, hogy nem nyomnak számokat az Somewhere-ről, a No Preyerről a Seventhről, holott kéne. Ngyon is kéne...

    de ez csak szervezés és menedzselés kérdése.
    HA már meghívom, jön, kifizetek egy valag létm, hagy szóljak bele abba, hogy mit is játszik. Na ez az, amit nem mernek manapság a rockzenekarokkal sehol világszerte megtenni.
    Pedig rájuk férne

  • p5w9w92010.08.16 08:54:56

    Nem olvastam végig minden hozzászólást, de az az érzésem, hogy majdnem mindenki, aki kint volt az nagyon rosszul érezte magát.

    Ennyire rossz azért nem volt.

    Az elején a hangosítás valóban pocsék volt, de megoldották. Már ami a gerjedést érintette. A hangerő szerintem is kevés volt, de igaza volt egy hozzászólónak, közel kellett menni és akkor lehetett hallani látni. Haverok elől voltak, és azt mondták, semmi különösebb zúzás/lökdösődés nem volt.

    Az új albumokat viszont Maidenéknek nem kellene erőltetni. Játszanak régi számokat. Nagyon sok pörgős szám van, amit én még soha nem hallotam koncerten, pedig ott lehetne a helye. Holy Smoke, Prowler, Die with your boots on,

  • The_Evil2010.08.16 09:03:31

    Először is, sixx, azért voltak Blaze-zel az E-Klubban, mert a Multimedia nem foglalta le a Pecsát idejében, és hiába adták el az összes jegyet a Pecsába, vészmegoldást kellett találni. Ezrek rekedtek kint. De baszni rá, ha nem illik a vezérfonaladba, nem igaz?

    Másodszor, a hangzás a feléig tényleg pocsék volt, a No More Lies után viszont már meg voltam vele elégedve. Az meg tipikus kopaszodó, pocakos "jaj egykor nagy Maidenes voltam"-típusú reakció, hogy "nem játszottak elég régi dalokat, mit képzelnek?!" Az új dalokon is felnőtt egy generáció (nem az enyém), és megfelelő hangosítással nem lett volna semmi probléma.

  • pirosmate2010.08.16 09:27:46

    sixx, Jannick a korlátról nézve is olyan, mint egy szétcuccolt öregasszony. :-) A következő lemez borítójára smink nélkül is elmegy Eddienek. A hangosítás tényleg tré volt, a végét már a fröccsöldében iszogatva tűrtem el.

    Ami meg a setlistet illeti, én sem halgatom mindig a Powerslave-et, hát még ők hogy unhatják már egyik-másik dalukat. Mondjuk a Brave New World helyett azért volna mit elővenni. Örök fájdalmam, hogy a Seventh Son anyagot a büdös életben nem élvezhetem újra 1988 óta. Fel nem foghatom, miért nem játszák.

    Békesség.

  • Mitya Ivanov2010.08.16 09:35:37

    aki fikázza a cikket, annak elmondom, hogy a szerzőtől ennyi a maximum.

  • horas2010.08.16 10:35:40

    Amúgy egyet értek,én sem értettem,hogy miért erőltették az újjáalakulás óta kijött albumok sablon számait.Egy ilyen fesztiválon a kutyát nem érdekli az új album,mindenki az Evil That Men Do-t vagy Infinite Dreams-t szintű klasszikokat akarja hallani.
    Amúgy nekem külön személyes tragédiám,hogy a Somewhere In Time albumot drasztikusan és értelmetlenül mellőzik a koncerteken.

    Egy rutin szerű alibi koncert volt ez egy elő-legenda zenekartól,akik még milliárdos létükre sem hagynának fel ezzel a cigány élettel ami egy ilyen turnéval jár.

  • Bál2010.08.16 10:40:10

    "Nem kell csodálkozni, hogy a Medúza hangosan és jól szól, hiszen ott csak össze kell kötni a lemezjátszót a hangfalakkal, és be van dörrentve a cucc. Meg nem hinném, hogy az ekihuszárok a hangzás cizzelláltságán agyalnának vonaglás közben."

    Tévedsz öreg, csütörtökön a Medúza is halál szar volt. Nem elég, hogy erőtlen volt, még középen állva is verte a jobb oldali hangfaltorony a balosokat...

  • horas2010.08.16 10:50:16

    Amúgy ez mióta újdonság,hogy halk meg szar hangosítás van a Szigeten?
    Ha már valami ekkora méreteket ölt,nílvánvaló márkáns hiányosságok és negatívumok fognak felszínre kerülni.A Sziget továbbra is európa legnagyobb fesztiválja,és azt már évek óta tudjunk,hogy nem a zenei színvonal a fő írányvonal,hanem a pénz.

  • Bál2010.08.16 10:51:46

    Aki meg azt írja, hogy egy nagyszínpados koncerten húzzak az első sorba, ha hallani is akarok vmit, csak gratulálni tudok az igényességéhez

  • nicko mcbrain2010.08.16 10:55:14

    A hangosításról már felesleges írni, úgy volt szar, ahogy volt.
    Csak annyit, hogy a Maiden a saját bulijain mindig qrva jól szól, ha poros a keverőjük, ha nem. Setlist-ről írtok, régi nótákról stb. A retro buli pont két éve volt, csupa régi nótával, világos volt, hogy az újabb, 2000-től napjainkig kiadott lemezekről fognak játszani. Azok is egytől egyig profin megírt dalok, zeneileg és hangzásban valóban nem a powerslaves korszakot juttatja eszünkbe, de pont attól jók, hogy különbözőek! Fikázzátok, hogy az új lemezről csak egy dalt játszottak: baszki, ma jelenik meg a lemez Európában, az El Dorado elérhető volt korábban, így akit érdekelt, az már hallhatta a neten. A másik: a Maiden nem a fesztiválozóknak játszott a szigeten, hanem a 2010-es buliját nyomta (volna) le. Elég nagy az a q. sziget ahhoz, hogy aki nem harapja a zenéjüket, elmenjen valami neki való sátorba a koncert alatt, elengedjen egy szputnyikot, vagy hallgassa a buziknak való tuc-tuc zenéket.

  • nicko mcbrain2010.08.16 11:06:10

    Kedves Serteperte 55!
    Ha már Di Anno- Dickinson relációt állítasz fel....
    Wratchild? Killers? Phantom of the opera? Hallgasd már meg a Live after Death b oldalát, zúz, mint állat a Hammersmith-ben. Di Anno a cipőjét nem viheti Dickinsonnak, szerencsére 82-ben kikerült a bandából, mert a Maiden azután lett az igazi...

  • Baromméter2010.08.16 11:06:59

    sixx, ez most direkt ilyen piszkálgatós vitandító akart lenni? mert annak jó volt.

    1)

    "Egy fesztiválra a népszerűeket kell elhozni, a Ghost of the Navigator nem fogja az alkalmi hallgatót berántani és lemezvásárlásra ösztönözni."

    Az alkalmi hallgató számára a Charlotte the Harlot milyen szempontból vonzobb, mint a Ghost of the Navigator?

    2)

    "Muszájból lenyomott fesztiválbulinak tűnt a koncert"

    ugyanakkor

    "A csávó ugrált, szaladt, énekeltette a népet a záró Running Free alatt (még egy jó pont), és kiválóan kommunikált a közönséggel"

    akkor hogy van ez? Harmadszorra nézve meg őket nekem nem tűnt úgy, hogy punnyadtabbak lennének, mint máskor. Embi, ezek már dédapa-korban vannak!

    3)
    "nem került a számok hatása alá, nem tudta magával ragadni a produkció. Ebben vastagon benne volt azért a zenekar is."

    Te hol álltál? Elöl úgy tűnt, az első 50 sorban mindenki végigénekli az egész műsort.

    4)
    "Maiden egyik legnagyobb baja, hogy a klaszikus megaslágerek (The Trooper, Run to the Hills, Aces High, Revelations) mellé az utóbbi tizennyolc évben egy olyan dalt sikerült csak írni, ami igazán meg tudja mozgatni egy fesztivál közönségét, a Fear of the Darkot"

    Ez nyilván ízlés dolga. SZerintem meg a No more lies alázza a Revelations-t (mondom ezt úgy, hogy nagyjából egy korosztály lehetünk), csak már a digitális internet-korszak jóvsa későbbi szülötte, eleve behozhatatlan hátrányból indul.

    6) A hangosítást meg a si-fi témát illető kritika az rendben nálam is. Szerintem az utolsó tematikus albumuk (ha lesz még egy)központi elemének a tárgya kapcsán hallgathatnának pölö egy kis Depressziót.

    Amúgy meg szvsz a legvégén a Dckinson-féle "Hungary, you've been to the final frontiere!" v. vmi ilyesmi beszólással Bruce azt közölte finoman, hogy már nem jönnek többet ide. (Máshol, ha jól emléxem, ez a mondatka nem volt.)

  • Baromméter2010.08.16 11:21:30

    ca2: na jó, de 25 év alatt csak rá lehetne arra jönni, hogy más setlistet kell összeállítani egy vegyes összetételű fesztiválozó közönség és mást egy IM koncertre látogató hardcore IM fan elé

    Szerintem meg úgy van, hogy egy zenekar a közönségének játszik, azt pedig mindenki maga dönti el, hogy ide akar-e tartozni, és ez alapján vesz vagy nem vesz másodperc alapú jegyet az eseményre. "Vegyes összetételű közönségből" a rózsaszín trikós magassarkús nem HC fannak édesmindegy, hogy a Running free megy vagy a Brave new world.

  • Metalmánia2010.08.16 11:32:09

    A hangzás kissé élvezhetetlenné tette a bulit.Normális hangal a újabb számok is jobban "átjöttek"volna.A hangerő a közelben lakók miatt alakult így.Emlékezzetek, néhány éve milyen hisztit csinált Tarlós úr óbudai polgármesterként a "zaj" miatt.Gerendai nem akar konfrontálódni a leendő "főpolgár"-ral.Fehérváron is kitették a Fezen-napokat az egyik "multi" telepére.

  • NeBassz2010.08.16 12:17:33

    a műsor fele szr volt????
    már a Dance of death-nél (kb.3.) tök jól szólt minden

  • racsbalu2010.08.16 12:21:36

    A koncert elején kb. a 10. sorban voltam, a második felétől a keverőállástól hátrébb kb. 20 méterrel! Valóban halk volt, de a hangzással és a zenekarral semmi gond nem volt, a cikkírónak üzenem: bassza meg a k. anyját!

  • NeBassz2010.08.16 12:29:56

    és különben is, volt már ilyen szar a hangosítás!!!!!
    jó, 1985-ben, és Braziliában :D:D:D

  • racsbalu2010.08.16 12:38:23

    Még annyit, hogy a kedvenc nótámat ( Tailgunner ) eddig csak egyszer hallottam a Maidentől élőben ( most se nyomták, pedig messze az egyik legjobb nótájuk ), viszont a The Number of the Beast és a Hallowed be thy name gecijó volt most is! Teljesen jó buli volt, nem értem miért kell ezt lehúzni! Pontosabban értem én a zsindex hozzáállását, de tényleg bassza meg az anyját aki ebben a produkcióban ( a hangerőn kívül ) hibát talált! Gecijó koncert volt, előtte a Tanksapka is hibátlan bulit tolt, tehát pont leszophat a cikkíró!

  • Baromméter2010.08.16 12:43:37

    "tavaszi fingok érkeznek a széllel"a turné elméletileg a Final Frontier című új anyagot promótálja, amiről - mivel nálunk még csak mostanában jelenik meg - egy számot hallottunk csak..."

    Mindehol ugyanaz a setlist, észlény. És mindenhol "mostanában" jelenik meg az új album."

    Ja, igen, ezt én is akartam írni. Bravó, sixxxxx!

  • ungabunga2010.08.16 13:43:56

    Aláírom, valóban egy "tipikus kopaszodó, pocakos "jaj egykor nagy Maidenes voltam"" vagyok. Azért nem tetszett a setlist, mert az utolsó Maiden-lemez, amit hallottam, a Seventh Son volt (azt nagyon szerettem, de az utána következő valamiért már nem érdekelt, aztán pedig már a régieket se hallgattam többé). Ez valóban egyéni probléma, és nem az ilyeneknek kell játszani egy koncerten, bár szerintem azért lehetne egészséges kompromisszumot kötni.
    A nyagobbi bej, hogy nem értek egyet csemege1986-tal, aki szerint nekem vén trotty nyuggernek azért nem tetszenek az új számok, mert nem tudom elfogadni, h "egy banda folyamatosan változik, uj utakat fedez fel, néha merészen is." Na ezt én az istennek se hallottam szombaton, helyette olyan "új" számokat hallottam, amik pont olyanok voltak, mint a régiek, csak gyengébbek. Bár lenne merészen új, ott pogóztam volna örömmel, de csak azt láttam, hogy a huszonöt éves öntőformába fröccsöntenek újabb ugyanolyan termékeket. Bocs.

  • MailMan2010.08.16 15:39:20

    Ez a cikk csak feleannyira szánalmas, mint ami 2 éve a quart-ra fölkerült, szóval nagy gond nincs :)

    Persze muszáj volt megemlíteni a Blaze-korszakot, mint a "zenekar legsötétebb öt évét", csak hogy a kedves szerző meglebegtesse elképesztő mértékű szakértelmét a bandáról. Igen, nyilván az is egyedül Blaze hibája volt, hogy anno az E-klubban (ma Diesel) léptek fel. Úgy tűnik, ide bárki írhat cikket, a lényeg annyi, hogy ne értsen hozzá. Taps :)

    Annyi azért minimálisan elvárható lenne, hogy utánanézzünk a tagok neveinek (Blaze Bayley, Janick Gers), mert ezt így inkább szegénységi bizonyítványnak tűnik, mint cikknek.

  • Justice for 962010.08.16 21:10:14

    Ott voltam én is, és a hangzás valóban szar volt. A sziget már csak ilyen, évek óta élvezhetetlen és fesztiválnak csak barokkos túlzással nevezhető. "Hála" az izrelita hozzáállásnak, mára ez az "izé" egy nagy híg fos lett. Az egész ott döglött meg, amikor előszőr lett disco sátor, meg megjelent az első faszkalap politikus is jópofizni (mindegy melyik táborból).
    Legutoljára a Sonisphere-n voltam Prága mellett. Na az FESZTIVÁL volt!!! Érdekes a csehek el tudták vinni az egészet egy volt katonai reptérre, ahol a a hangerő szétszedte rendesen az ember fejét. Emberek, ez a heavy metal! Lehetetlen halkan hallgatni, mert a hangerő egyszerűen alapvető része egy ilyen koncertnek. Persze itt Magyarországon még mindig okvetlenül a főváros "közepén" kell megtartani, hogy a sok helybéli kellően tiltakozhasson (Az Air Race-t is sikerült megtorpedózni). Persze a média állandóan hírként számol be arról, hogy "minden rendben van a zajszinttel." Van, a nagy faszt van rendben. Ahhoz, hogy jól érezd magad túl halk, ahhoz, hogy a helybéliek ne szopjanak, túl hangos.
    Csak a Maiden miatt mentem és a második szám után keményen elgondolkodtam, hogy hazaindulok, mert valóban gyalázatosan szólt. Utána azonban rendbe jöttek a dolgok és élvezhetővé vált a buli. Voltak még ugyan hibák, de én úgy érzem az már belefért. Aki meg a "régi" számokat hiányolta, az miért nem volt kint 2 éve? Akkor csak azokat nyomták és az is baromi jó volt (persze a hangosítás, akkor is pocsék volt) Most az "újabbakat" kellett nyomni, és ez így volt rendjén.
    OFF => Manchester is full of shit....

  • Thorstein2010.08.17 00:40:03

    Sztem sem szólt rosszul. Nem volt iylen vészes a helyzet. Szomorú, h van aki csak ezt látja meg benne. Jó persze volt hiba a hangosításban, néha a mikrofon is elment, de remek kis koncert volt.
    Nagyon jó buli volt! Körülöttem mindenki tombolt és hatalmasat bulizott! És nemcsak a Fear of the darkra. Amúgy meg mindenhol ennél a számnál a leghangosabb a közönség, mert ennek a szövegét ismerik. Minden bandának van slágere... nekik ez a legnagyobb.
    A 2 évvel ezelőtti koncert után mondták sokan, h jaaaaj csak régi számokat nyomtak. Hát nesztek nektek. :D Így jött létre az egyensúly, teljesen rendben van.
    Azért leszólni a Brave new world, Dance of death, A matter of life and death albumokat... ajjajjajj Tényleg nem csináltak jót az elmúlt 18 évben.... áááá dehogy! A Ghost of navigator meg alapmű, sláger. Kb csak slágereket nyomtak, mondjuk van nekik dögivel... Így is mindig lemarad az Alexander the great, Flash of the blade, Dream of mirrors, Mother Russia stb. meg azé egy Maidennek ne kelljen már csak "közönség becsalogató" számokat játszani. Haha, ez is vicces volt! És természetesen nem lehetett kihagyni a jól bevált közhelyet, ha Maident kell fikázni, h Janick Gers csak dísznek van ott. :D :D :D
    Sztem egy Iron Maident ciki így kritizálni... főleg, h mit nyújtanak. Mert amit nyújtanak az zseniális még mindig!
    Ilyen pocsék kritikát is csak itt olvasok.

Bababarát szállások

Pihenjen együtt a család! Szállások 4 700 Ft / fő / éjtől

Szicília

Magával ragadó hangulat, gyönyörű tájak, 113 900 Ft / fő / 7 éjtől