Snoop Dogg kabalakutyával pimpeskedett

2011.07.08. 12:43 Módosítva: 2011-07-08 13:49:05
38 hozzászólás

Ha egy előadó húsz éve az egyik közkedvenc, akkor egyszerre várjuk el tőle a biztosan elővezetett slágereket és a folyamatos megújulásra mutató jeleket, mert az állandóság és ismétlés unalmas bír lenni. Snoop saját mainstream keretei között mindkettőt megoldotta. Váratlanul jó rapkoncertet vezényelt le a Balatonsoundon kabalakutyával, táncoslányokkal és Warren G-vel, pedig sokak számára meglepő választás volt az első nap Tiesto elé meghívni. Meglepően jól sikerült bulit hozott össze.

Vajon mennyire egészséges, ha valaki naponta egynél többször beszél magáról egyes szám harmadik személyben? Semennyire, de rap egy nagy mese a szegény kisfiúról, aki elnyeri a fele királyságot, így alapvető követelmény.  Snoop sokban különbözik az átlagtól, például húsz éve a tíz legnépszerűbb rapper között van, és mégis néhány évente képes megújulni.

A komoly üzleti mogullá váló, lemezkiadót, ruhamárkát és kosárcsapatot tulajdonló Jay-Z-vel ellentétben Snoopot mindig a szórakozás érdekelte, így nála keveset hallani arról, hogy milyen társadakmi szerepe vagy üzenete van a hiphopnak a fekete közösségek életében. Ez nem is baj, Snoop imidzsét ismerve ez fura is lenne, hiszen rendre viccet csinál önmagából a filmekben. Legutoljára pornóproducert alakított.

A showbiznisz népszerű intézménye csinos copfokkal lépett színpadra egy felvezető video után, amiben a Keresztapától a Sebhelyesarcúig sok filmbejátszást láthattunk. Snoop a nagyon komolyan felépített korai gengszter korszakán szépen lassan túllépett, képes saját magát is kifigurázni. Mással nem tudjuk magyarázni a színpadon váratlanul feltűnő piros melegítős kabalakutyát, aki minden bizonnyal egy jó haver, akit csak így lehetett utaztatni. A táncoslányokat meg lehetett magyarázni, el kellett játszani a pimpes farsangi bált (50 Cent PIMP című dalát is elnyomta).

A Balatonsound legnagyobb különítményével érkező rapper nem haknizott, nem könnyelműsködött, ahogy korábban már Budapesten ezt megcsinálta. Zenekarral, táncoslányokkal és megannyi MC-vel, többek között Kurupttal èrkezett, sőt nem kis meglepetést okozott, hogy a Regulate című számot Warren G-vel adta elő. Snoop néhány szám után bemelegedett, szeretni kezdte a közönséget, és így magát is.

A rapbizniszben húsz éve kitartó előadó Dr.Dre gogoli köpönyegéből bújt elő, ahogy sokan, sőt karrierje jelentős részét producerként is meghatározta. Snoop békésen megvolt a keleti és nyugati oldal két nagy alakja, Tupac és Notorius BIG mögött a háttérben. Haláluk után nem a hatalomátvételt, hanem ennek az egészen túlzásba vitt, keménykedős bohóctréfának a végét jelentette be. Zenéjében is háttérbe szorult a gengszter vircsaft. Snoop amúgy is minden lehetőséget kihasznál a koprodukcióra, önismétlésbe hajló karrierjét éppen a N.E.R.D. fiatal producere, Pharell Williams újította meg a Drop it like it's hot slágerrel és az ezt a számot tartalmazó albummal.

A kezdeti kedvetlensége után Snoop Dogg egyre jobban érezte magát a koncerten, ami a korábbi fellépéseit tekintve mindenképpen jó hír volt. Pontosan olyan buli alakult ki, mint a 90-es években az MTV sikeres Grind című műsorában. Félmeztelen férfiak, bikinis lányok, hullámzó tömeg, bulihangulat.