12℃ / 22
Budapest
Fesztivál

385 ezer látogatóval bukás az idei Sziget

Sziget 2011

2011.08.15. 15:34 - |

385 ezer fő bulizott idén a Szigeten, ami ugyan 3000-rel több, mint tavaly ilyenkor, az Est Média hétfőn közzétett beszámolója szerint mégis veszteséges volt a fesztivál. A fő okok: a Prince koncert plusz költségei, a magasabb biztonsági kiadások, és a főváros által kért nagyobb bérleti díj. A rendezvény 2009-ben könyvelt el rekordlátottságot, akkor 390 ezren buliztak a Hajógyárin. A Sziget Kft. viszont várhatóan idén is nyereséges lesz, hiszen a VOLT fesztivál és a Balaton Sound sikere részben ellensúlyozta a budapesti rendezvény veszteségét.

sziget2011b

"A Sziget Fesztivál veszteségének okai egyrészről a költségek növekedésében, másrészt a látogatószám nem kellő mértékű emelkedésében keresendőek" - állapította meg a Sziget tulajdonosa, Gerendai Károly. "A költségvetés idén jelentősen megnőtt, köszönhetően a terület bérleti díjának, a biztonsági fejlesztéseknek és nem utolsó sorban az utolsó pillanatban leszerződtetett Prince gázsijának" - tette még hozzá. Gerendaiék számára nagy csalódás volt, hogy a nulladik napi szuperkoncertre csak 10 200 jegyet adtak el. "Ez valószínűsíthetően nagyban betudható annak, hogy a rendezvény célcsoportját különösen érzékenyen érintették az elmúlt hetekben hirtelen kialakult rendkívül kedvezőtlen svájci frank/forint árfolyamhatások" - kommentálták a szervezők.

A többi 2011-es fesztiválhoz képest persze még így is magasan a Sziget volt a legnépszerűbb, több jegyet adtak el rá, mint a Voltra, a Balaton Soundra, a Hegyaljára és az EFOTT-ra együttvéve.

sziget2011

Fesztiválvideók

Hozzászólások

  • 2011.08.15 20:33:22Zabalint

    @gaborka21:
    Te csak ne magyarázd meg másoknak, hogy mi a drága, és mi nem. Összevetheted Nyugat-Európával, de itthon a fizetések is alacsonyabbak. A középréteg pedig igenis nézze meg mire mennyit költ, mert gyakorlatilag éppen most vagyunk egy hitelválság közepén, aminek részben az is az oka, hogy sokak nagyobbat akartak nyújtózkodni, mint ameddig a takarójuk elér. A hozzád hasonlók miatt vannak olyan kocsmák Magyarországon, ahol egy sör 1000 Ft, hogy elmondhasd, te bizony ennyiért ittál(németeknél ez általános kocsmai ár, de ne vessük már azzal össze, hisz ott a pultosnak is többet kell fizetni többek között). De ami a lényeges, rühellem azt a mentalitást, amikor valaki leprolizza azokat, akik spórolnak. Mert igenis itthon pont az ellenkezője a tömeges probléma, akiket te prolinak nevezel, azok nagy része éppen hogy túlköltekezik magához képest.

    Egyébként a Sziget valóban nem annyira drága, mint ahogyan sokan beállítják, a Volt például arányaiban drágább. De van egy csomó fesztivál ahol fellép néhány neves külföldi zenekar is, és azokat olcsóbban meg lehet úszni. Szóval szerintem aki nem tudja kifizetni a Szigetet, az menjen ezekre.

  • 2011.08.15 20:36:03Embervad

    mocskos hitvány adócsalás az egész, semmi más. méghogy veszteséges! röhej! talán ha a szervezők százmilliós "fizetését" nem költségként számolnák el, akkor nem lenne az papíron sem.. röhej!

  • 2011.08.15 20:37:33Zabalint

    @gaborka21:
    "mindenki annyit keres amennyit tanult - tett erte, nem egy ismerosom kezdte a nullarol es ma szuper milliomos, persze vannak kivetlek es kiskapuk.egyebkent meg a Szigetet latogatok java, nyaralas helyett megy oda... ezert volt a Stockholm pelda..."

    A Szigetet látogatók nagy része apuci és anyuci pénzéből megy oda. Egy jó mérnök pedig itthon töredékét keresi, mint tőlünk nyugatabbra. Oké, kimehet, de akkor mégis ki a tököm fog itt maradni. Plusz az alapfelvetésed sem igaz, pl. az igazi zsenik ha kikerülnek az egyetemről, nem keresnek annyit, mint azok, akik szakmailag közepesek, de az érdekérvényesítési és kommunikációs képességük jóval jobb.

  • 2011.08.15 20:40:36Zabalint

    Ja, és ami az irigységet illeti, szerintem nem irigység az, amikor valaki azt sérelmezi, hogy papíron veszteségesnek hoznak ki egy fesztivált, csak hogy ne kelljen adózni a nyereség után.

  • 2011.08.15 20:53:43capor_

    @gaborka21:

    Stockholmban 50-80 korona körül mozog a sör, 100-200 között minden más (koktél, tömény stb). Ha ebből te összehozol magad 3000 koronát egyedül akkor meg is érdemled. Persze ha megveszed az 1000-2000 koronás pezsgőt mint a svéd ficsúrok akkor könnyen összejön...

  • 2011.08.15 20:58:27Keron

    kiafasztérdekel hogy veszteséges-e a Sziget vagy nem. nagyon fasza volt és kész

  • 2011.08.15 21:02:03ave

    >Egyetlen vállalkozó sem dolgozik, ha veszteséges a vállalkozása.
    Hahahaha. Te a marson elsz bazze, vagy honnan veszed ezt a marhasagot?? Sok millio vallalkozas veszteseges idorol-idore, es valoban, nem csak papiron. Egy kommentben nem lehet elmagyarazni a kozgazdasagtant, szoval nem fogom elmagyarazni, miert.

  • 2011.08.15 21:05:58pretender

    egyrészt kurvára nem értem ezt a rinyálást a kommentekben, másrészt aki szerint a sziget nem fizet adót, az gondoljon bele abba, hogy milyen áfája lehet egy ilyen rendezvénynek... minden eladott jegy árának 20%-a megy be szépen a közösbe

  • 2011.08.15 21:14:40díjhitelező

    @ monkeyme: neked van igazad.
    Szeretem a szigetet és jól éreztem magam! 96-óta mindig jól éreztem magam. Jövőre is jól fogom.
    A sok károgó pf meg nyalja ki a seggemet!

  • 2011.08.15 21:15:40bbelizar

    Veszteséges a nagy francot. A magyar nép nagyon kreatív, de a magyar könyvelők, számla- és tanácsadó cégek különösen.

  • 2011.08.15 21:17:15Borsy

    FEZEN 3 napos bérlet elővételben 6 ezer volt.

  • 2011.08.15 21:22:31Borsy

    Dönekszt sztop iz nyugati rélvély sztésön: 1-1,5 millió Ft-ot lazán meg lehet keresni a svédeknél és ez még nem is a teteje.

  • 2011.08.15 21:22:36Delinquent

    Az a baj hogy itt mindenki csak hisztizik hogy milyen draga meg a gerendai mennyi penzt csinal ebbol maganak, ees ki a faszt erdekel? a sziget egy kurva jo fesztival, hatalmas bevetelt hoz a varosnak, nemcsak gerendainak, a szallodaknak, a furdoknek, meg a sarki coopnak is. es vegre megjennek a turistak budapesten is, nemcsak pragaba mennek. nem ertem hogy ez egyeseknek miert faj.

  • 2011.08.15 21:24:27Assreaper

    Az a baj a sok OKOS-sal, h a gerendai ilyen olyan ügyes meg okos, meg a többi ügyeskedő, persze...kúrva okos mindenki aki lop csal hazudik...csak nézzetek körül ebben a szar országban...az ilyen nagyon ügyesek miatt tart ez az ország ott ahol...aki tudja csinálja, ti kis bunkók meg nyaljátok a nyálát, h ez az üzletember, ez ám a valaki, a della nála van, otthon Németországban ez B+ nem dívik...itthon dolgozni senki nem akar, de a millás fizut elfogadná...lófaszt...

    Mert amit ez a sok okos "összeszed" okosba azt a hiányt, mert ugye hiány keletkezik, valahol be kell szedni adó formájában...hoppá, hát ezért 52%-kal kaptok ti kedveskéim kevesebbet mint amennyibe a munkáltatótoknak kerültök...

  • 2011.08.15 21:25:01Mr Garrison

    én minden évben be tudok úgy csempészni több liter piát a Khídon hogy az inkáéosok észre se veszik. ebben az évben is csúnyán bekarmoltam kint

  • 2011.08.15 21:25:02GaBko

    Sziget nagyon veszteséges, mert sokba kerül kifizetni Gerendai többi cégének azt a sok pénzt költségként. Rohadjon rá a müanyaglakat is erre a köcsög adócsalóra.
    Az ilyen nyilvánvaló adócsalás miért nem piszkája senki csőrét?

  • 2011.08.15 21:26:28Celtic

    Delinquent: +1. Nekem is jo volt, meg a tobbi ottlevonek is, akkor ez miert gond masnak? Az meg idiota, aki a mai magyar adoszabalyok utan mindent tisztessegesen csinal.

    Fentebb irta valaki "minden veszteseges vallalkozas rogton bezar"-hulyeseget. Nem. Neha erdemes eloremenekulni (mint tettek azt a Szigetesek 1995-ben) es remenykedni. Ha bezarsz, a veszteseg realizalodik. Ha probalsz valtoztani, kiderulhet, hoyg nyeresegge teheto.

  • 2011.08.15 21:30:43Wightory

    Egy: az összes eddigi Sziget fesztivál közül ezzel együtt 3-ra mondták, hogy veszteséges, másrészt miért fizetne ezért az állam? nem bevétel véletlenül egyrészt a területbérlés, másrészt a sok külföldi? (úgy hallottam, azt, amikor külföldről emberek jönnek ide, hogy elköltsék a pénzük itt, azt turizmusnak hívják, és ezt nem épp negatívumként éli meg az állam). Másfelől a Sziget bérleti díja ahhoz képest, h a területen semmi nincs, és eszébe se jutna másnak kibérelni a területet, nevetségesen magas. Ja, és más országokban az ilyen országimage-építő turisztikai előnyökkel is járó fesztiválokat jelentős mértékben támogatja az állam (itt lehúzza). Én egyébként a Soundot jobban szeretem, de nagyon szeretem a szigetet is. Aki meg nem bírja a külföldieket, azt mi lelte? Fél tőlük, mert nem beszél a magyaron kívül egy nyelvet sem annyira, h rájöjjön, a határokon túl is ugyan olyan emberek élnek? (és ahogy látom, ezek a barátaink magyarul is csak szidalmazni tudnak.) de ő dolguk, ha boldogabbak lesznek tőle.... :)

  • 2011.08.15 21:34:18Delinquent

    Assreper
    Te mivel jarulsz hozza ahhoz hogy jobb legyen az orszag? az hogy budapest vegre kezd felkerulni a turisztikai terkepre az eleg nagy reszben neki koszonheto. es mielott meg leseggnyalozol kurvara leszarom mit gondolsz mert szerintem csak irigy vagy. ha draga a sziget akkor menj mas fesztivalra, de azt fogadd el hogy gerendai tobb penzt hoz a varosnak mint amennyit visz, es vegul is ez azert szamit nem?

  • 2011.08.15 21:47:25Kisztitkár

    Ennyi kommenttel a Gerendai is, a cikkíró is, a Nav-is, az ország is boldog lehet! :)

  • 2011.08.15 21:56:39Rich.mond

    Nem véletlenül egyre kevesebb a magyar a Szigeten -bár látom, a fasszopózó mókus-örs azért még ki-kitalál.
    Lehet, hogy gáz, de átnéztema fellépőket és a 90%-ról soha életemben nem hallottam.
    Régen jobb volt. Voltam jó pár Szigeten, 95-től a tavalyiig mesélhetnék a változásokról. 200-ben úgy voltak jóval 300 ezer látogató fölött, hogy Therapy, Faith No More, Bloodhood Gang, Bad Religion volt a sztárvendég és volt egy punk nap.

    Kinek hiányoznak a franciák és a hollandok?

  • 2011.08.15 21:57:14Rich.mond

    200-ben=2000-ben

  • 2011.08.15 21:59:43gaborka21

    Zabalint es Capor_: ne reagalok a kommenteitekre, mert nagyon egyszeru emberek lehettek. Maradjatok otthon es karogjatok, sirankozzatok. En meg udvozletemet kuldom a portugal hazunkbol :)
    es iszom a szebb jovotokre egy porto cherryt ...

  • 2011.08.15 22:03:01Wightory

    nekem hiányoznának a franciák és a hollandok (és az angolok, és a németek, és a spanyolok, és a hutuk és tuszik is), mert színesebbé teszik az életet, ugyan úgy, ahogy te, vagy bárki más

  • 2011.08.15 22:04:02BigO

    A sziget egy jó kis rendezvény, bár inkább VOLT-ozunk.

    Gerendai-nak egy kis feedback:

    - Tavaly, tavaly előtt még találtunk 1-1 napot amikor mindenképp ott volt a helyünk a szigeten is, idén viszont akárhogy csűrtük csavartuk a programot nem találtunk olyan napot amire kifizettünk volna 23-24 pénzt. 12 belépő + kb amit eliszol+megeszel.

    Idén nem találtunk olyan napot ami megérne ennyi pénzt, pedig ki tudnánk fizetni,,, csak nem vaktába...

    üdv, egy jószándékú kommentelő aki jó eséllyel eltűnik a kretének elalélt megnyilvánulásai között, de hátha...

  • 2011.08.15 22:08:14Wightory

    miért kéne elinnod-megenned 12-t?

  • 2011.08.15 22:09:05mekeke

    Komoly kőműves lehet ez a Gerendai, ha ennyi pénzt keres össze, amiből évtizedek óta szigetel. Az adóbevallásában is szerepel?

  • 2011.08.15 22:12:48dudva /

    Ne bassz, hogy míg a PAFE-n 92.000 ember volt addig az EFOTT meg a Hegyalján csak ennyi? :O

  • 2011.08.15 22:17:25Rich.mond

    Bigo,

    Mondom, én tavaly is kimentem egy napra, mert a SKA-P és Toy Dolls "együttállás"+baromkodás megért ennyit. De idén...hát egyetlen napot sem találtam.

  • 2011.08.15 22:22:44mqqq

    moophlander, nincs visszaváltáskor kezelési költség, csak kártyacserénél. Az a 400 Ft ami hiányzik, a beledben van alkohol formájában. És a sör pl nem volt 600, ahogy a többi se annyi volt, mint amennyit írtál.

  • 2011.08.15 22:28:03Subba Sógor

    Hiller Józsué: nahát, a Magic Mirrorban egy travi énekelt...
    1. minek mentél be?
    2. mit vártál, Eminemet?

    :DDDD

  • 2011.08.15 22:30:44utcai_arcos

    Aki a FEZEN-t hasonlítja a Szigethez az milyen barlangban él?Elképzelem, hogy tódul a tömeg a Beatricére meg a -számomra- noname előadókra...

  • 2011.08.15 22:44:51bunko_jobbos

    Mindjárt elsírom magam: brühüm. Szegények!

    Öreg ismerősöm régi mondása: "A zsidó is veszteségből él.".

  • 2011.08.15 22:48:15Jonasinlove

    Veszteséges? Durva.

  • 2011.08.15 22:49:26Oregon (TM)

    Prince célközönsége nem Sziget látogató. És a mester meg ilyen körülmények között nem ért meg sokaknak 14k huf-ot. Ez van.

    ps.: Prince-re kimentem volna, ha nem a Szigeten van.

  • 2011.08.15 22:50:37tede

    Mi van a rengeteg italméréssel meg a többi szatellit tevékenységgel? Annak a haszna kinek a zsebében landol?

  • 2011.08.15 22:52:16Winston Smith

    Wightory
    "miért kéne elinnod-megenned 12-t?"

    Ha már kifizetem a 12 ezret a napijegyért, akkor kint vagyok délután öt-hattól hajnal háromig biztosan, vagy még tovább. Ha csak óránként egy fesztiválsört iszok, akkor már elvertem vagy hat rugót, de inkább számoljunk nyolccal, tekintve hogy ha jól tudom 0,4-es sörök voltak idén. Emellé még leversz 2 felest (1000 HUF/darab) meg kajálsz valamit (2000 HUF), és már meg is van a 12 ropi.

    Én is ezt számoltam: 20-ból tuti nem lennék meg, 25-ből is inkább csak akkor ha hazafelé nem taxizok. Ami azért komoly pénz egy 1 estés szórakozásért.

  • 2011.08.15 23:09:28Monster Lewis

    Amíg az átlagmagyarnak a maximális életcélja egy Adambrau intravénás betolása, addig sem a kommentek sem az életminőség nem fog javulni ebben az országban.
    Egyébként sok volt az unalmas britpop, kamus, szépfiús zenekar a nagyszínpadon. Inkább Iggy Pop-ot nézném meg ötödszörre

  • 2011.08.15 23:10:40felszopó

    tudtamén, hogy minuszos lesz basszátok meg . segbe .

  • 2011.08.15 23:21:47Ben77

    "385 ezer fő bulizott idén a Szigeten"
    Ennyi még a balek...:)

  • 2011.08.15 23:40:17gonoszboszi

    Váááá...nem baj, ha valaki egy jó ötlettel és/vagy sok munkával kaszál...sőt...de a rinya minek kell, könyörgöm..??

  • 2011.08.15 23:58:24Hajdú Peter

    "A fő okok: a Prince koncert plusz költségei, a magasabb biztonsági kiadások, és a főváros által kért nagyobb bérleti díj."

    Nem lehet hogy inkabb az a gond, hogy mostmar minden heten rendeznek valami buzi fesztivalt a drogosoknak, meg hulyeknek ? Ez egyszeruen tul sok, ennyi drogos, meg alkoholista, talan meg nalunk sincs mint amennyi szukseg volna ennek sok szar fesztival eltartasahoz.

  • 2011.08.16 00:20:47Avantgarde Petyka

    Régi szép idők, amikor 7000 Forint volt a hetijegy, 170 a korsó sör és rogyásig volt magyarokkal a sziget. (1999.)

  • 2011.08.16 00:29:06Tesztelo.hu

    Biztos fáradt vagyok, azért nem értem: Hogyan lehet adót optimalizálni azzal, hogy a Sziget Kft. veszteséges a neki számlázó Gerendai tulajdonú cégek miatt. Így ezeknél a cégeknél keletkezik a nyereség, ergo ott kell adózni, nem?

  • 2011.08.16 00:29:21Zabalint

    @gaborka21:
    Könnyebb hülyének nézni a másik kommentelőt, mint elgondolkodni azon, amit írt.

  • 2011.08.16 00:40:02Zabalint

    @Winston Smith:
    Nekem 7 nap egy másik fesztiválon a jegyen felül úgy került közel 40 ezerbe, hogy alkoholt mérsékelten ittam, és azt is főleg kint, és kajában sem dőzsöltem túlzottan, taxizni csak a fesztiválról hazafelé taxiztam a végén(a többi nap délelőtt-kora délután csináltunk programot, de tömegközlekedéssel). Szerintem 1 hét Sziget alsó hangon 100 ezer mindent beleszámítva, de inkább 150 ezer. Szóval totál igazad van, nem is mondasz sokat. De persze egy átlagos nyaralás is kerül ennyibe, más kérdés hogy olcsóbb fesztiválokkal a fesztiválozás, olcsóbb helyekkel a nyaralás is kevesebből kihozható, és ez egyáltalán nem jelenti azt, hogy rosszabbul is érzed magad, mert az leginkább rajtad múlik.

  • 2011.08.16 00:44:02Chaoyang

    @Wightory: Nyilvan persze, csak haromszor volt veszteseges a Sziget fesztival.. (de a tobbi evben is csak apropenz hasznot hozott)

    Nyilvan ezert hivta eveken keresztul az egyebkent vele, veluk szemben pozitivan elfogult index.hu is Gerendai-nullszalldos-Karolynak!!!

    lol

    Nyilvanvalo konyvelesi trukkok, ceges kereszt ugyletek stb. Vagy a torveny iszonyuan lyukas meg mindig vagy nagyon eros ismerettsege van Gerendasnak az APEH-nel meg politikus stb. korokben. Ebben persze semmi meglepo sincs. Csak az, hogy valaki ennyire rivalda fenyben van es tovabbra is van pofaja ugyeskedni!!

    Fel kell jelenteni es a cegeit, baratainak meg a hajlektalan ismeroseinek a ceget is atnezni....

    Mindenki masnak is! Kibaszott tolvaj orszag...

  • 2011.08.16 01:31:49-possum-

    Szerintem Gerendainak ingyen kellene csinalni a szigetet!
    Az mar milyen hogy valaki szervez valami hazankban kimagaslot es meg keres is vele??? Orulet hol tart a vilag..
    A kulfoldieket pedig nemhogy a szigetre de meg az orszagba sem kellene beengedni!!! Vigyek mashova a mocskos penzuket!
    Csak magyart a szigetre!!!! Es persze legyen a sor is ingyen? Ha nem? De! Es lenne egy gitar kint amivel mindig jatszana valaki! Meg fozhetnenk is valamit.
    Aztan a bevetelt szet kellene osztani a vendegek kozt.
    Persze Gerendai ugy is lopna! Akkor is szidnank. De megis csak mas..
    Szerintem igy kellene szigetet csinalni!
    Szar lenne..
    De jol ereznenk magunkat.

  • 2011.08.16 01:59:22fecskemadár

    Szerintem az összes eddigi lineupnál jobb volt az idei, szinvonalas, jó előadók voltak, és sajnálom azt aki zenei műveltség hiányában lehúzza a lineupot. Kit érdekel hogy veszteséges volt-e amúgy? Vagy hogy sok a külföldi? Az csak pozitiv dolog ha van turizmus, szerintem. Még drágának sem mondanám a jegyárat- utánanéztetek már mennyibe kerül egy külföldi fesztivál? (Meg a féláras diákjegy is nagy lehetőség)

  • 2011.08.16 02:01:52fecskemadár

    Érdekes, én egy hétig kinnvoltam, és jegyárral együtt 30 000-et fizettem körülbelül.

  • 2011.08.16 02:20:37EmBertalan

    gaborka21-nek csak ékezetekre nem telik :D
    egyébként pedig successful troll is successful, de a portugál házas témánál már kicsit elszaladt az a bizonyos ló :)
    (a kóros hazudozás betegség, kezeltesd. ezt teljesen komolyan tanácsolom, szarkazmustól mentesen.)

  • 2011.08.16 03:29:34tiborc2008

    Valahogy az az érzésem, hogy mindent el fognak követni, hogy jövőre is bukhassanak a fesztiválon.
    Amúgy meg mi a farkamért kellett az a princ nevű takony ennyi pénzért?

  • 2011.08.16 03:44:55tiborc2008

    Tavaly beszéltem valakivel, akinek valami kajáldája volt a szigeten. Azt mondta, hogy semmilyen alapanyagot nem vihetnek be, mindent gerendaiéktól kell megvenniük, a piaci árnál jóval drágábban, plusz egy standért le kell tenni vagy százezret. Ezért olyan kib...ott drága minden.
    Szóval úgy sumák ott minden, ahogy van.

  • 2011.08.16 05:58:18marós

    Ez a nyavajgás évek óta, hogy magasak a költségek, meg még emelkednek is, nem hiszem el a veszteséget, pedig én nem is vagyok az adóhivatal.

  • 2011.08.16 07:28:18trollala

    Hány inger! Nem az hogy rommá keresik magukat, hanem hogy utánna rinyálnak, hogy veszteséges. Nyilván a veszteségre hajtanak és csak misszióból csinálják... arra a 20% magyar közönségre minek is kapnak állami támogatást?

  • 2011.08.16 07:49:04mojszipupi

    Át kéne nevezni Teréz anya party-szigetévé...

  • 2011.08.16 07:53:48KKKKKKKKK

    Hát én kurvára még napi ötezret sem költöttem el.

  • 2011.08.16 08:23:35Koky_

    2011.08.15 16:45:17
    YNWA: Engem nem igazán zavart a sziget, (régebben voltam is kint, mikor még nem a pénzről szólt) újpesten még hajnali 4-kor is hallani lehetett a dübörgő zenét, jobban, mint a szabadtéri koncertek zaját... Szóval hiába írod, hogy 23 órakor elhallgattak, ezt jó páran nem így tapasztaltuk. Kb hajnali 5 órakor lett csend minden nap.

  • 2011.08.16 08:38:39SZDSZPistike

    Veszteséges? Ne már ! :DDD

    Nagyon hülyének kell lennie annak, aki ezt beveszi. Egyébként, ha Prince-t leszámítjuk, akkor milyen még futó világhírű előadó lépett fel?

  • 2011.08.16 08:43:49gaborka21

    EmBertalan :)))))
    az a lenyeg, hogy en itt vagyok te meg ott :)
    ekezet meg azert nincs mert a parom angol...

  • 2011.08.16 08:46:36jardajagr

    Valaki azt a bolondságot írta, hogy Prince már az ö gyerekkorában sem érdekelt senkit. Ez sokat elmond a magyar zenei ízlésről, és informáltságról.
    Prince a mai napig gigasztár zeneileg jobban nevelt vidékeken. Ha 10 koncertet adna Londonban pl. az O2 arenában , akkor az 10szer megtelne 1 nap alatt.
    Személy szerint nem a legnagyobb kedvencem, de poptörténetileg a legnagyobb sztár, aki a lábát a Szigetre valaha betette.
    Akinek nem tetszik csináljon maga is Szigetet egyébként. Bár kit tudja, ha nem lenne Sziget , lenne valami szebb helyette. Egy nagy Hegyalja Nem -Hegyalján, kevésbé lenyúló s Gamma Traddel.

  • 2011.08.16 08:52:59ZboroKrisz

    hogy ezt minden évben végig kell hallgatni, hogy már megint veszteséges! komolyan hülyére veszik az embert.
    más. Ballagok a minap, és meglátom a szigetes plakátot a fellépőkkel. Első sorban Amy Winehouse. borsózott a hátam. Azért egy fekete keretet rakhattak volna a neve köré. Ha már úgyis veszteséges, ennyi még belefért volna...

    [link]

  • 2011.08.16 08:55:37Javorszarvas

    Veszteséges = nem kell adózni.
    Veszteséges = túl sok volt a boriték.
    Ennyi.

    Érdekes amúgy, hogy a 2x100e fős fesztivál kitermelte a majdnem 400e fős fesztivál 300 millás buktáját... na ezt nem veszem be, ez sehogy se jön ki, csak sundabundával.

  • 2011.08.16 09:36:54Mr. Maki

    gaborka21

    ember ki a budos f@sz nem szarja le honnan potyogsz?
    tedd mar alacsonyabbra az egodat, mert az ilyen utolso kis buznyakoktol van mar tele a f@szom.

  • 2011.08.16 09:43:51szintetikus

    hangszigetelés, és nem is lesz olyan hangos :D szeretek motorral dübörögni este ablakok alatt muhaha

  • 2011.08.16 09:48:25Hamlet

    SZDSZPistike,
    Lemmy?

  • 2011.08.16 09:58:39Silvien

    Kedves ascii!Budapesten belül is vannak csendes kerületek, bármennyire is hihetetlen. Ilyen pl. Békásmegyer, ahol hajnal 3-4ig lehetett hallani a tucc-tucc szart. Ezzel nincs is semmi gond, mert el lehet rá aludni, amennyiben azonos a hangsáv. De amikor vmi k.csög még rá is csavar a basszusra éjfél körül, nehogy aludni lehessen és még rákospalotán is felriadjanak emberek, az már csúnyán a menjen a p/csába mindenki kategória. Hajnali 4kor kelek. K*rvára nincs kedvem azt a nyomorult pár órát a buzi tucc-tucc hallgatással tölteni alvás helyett...Egyébként a Sziget jó dolog, meg minden, nem érdekel ki mennyit kaszált rajta, kik járnak ki és mennyi időre. Viszont annyira legyenek már tekintettel a t.(direkt kis t)szervezők, hogy azt a bizonyos decibelt nem lépik át és hagyják az embert pihenni. Köszike

  • 2011.08.16 10:11:57mintszentkálla

    Szerintem már, olyan uncsi, hogy a Gerendai minden sziget után sír, mint a fürdős kurva. Kajával, piával veszteséges? Na neeeeeeeeeeee!!!!!!!!!! Azt soha nem számolják, pedig, abból van tele a zsebük. Aki sír, attól el kell venni! Ez a sziget úgy sem az, ami volt, amikor indult.

  • 2011.08.16 10:23:10szorostaxisofor

    fasznak kellett 7900 Ft-ot elkerni a Gesztivalra, ha feleennyiert adjak a jegyet tuti hogy haromszor ennyi ember kiment volna ra, de igy en sem voltam hajlando ...

  • 2011.08.16 10:30:01SanX

    Mennyi sok beképzelt gazdag balfasz kommentelget itt... Mennyetek amerikába meg stockholmba és maradjatok is ott!

    Én azért nem voltam a Szigeten, mert kurva drága!

  • 2011.08.16 10:31:55Pannon Puma

    '94-től asszem 1999-ig minden szigeten kinn voltunk egész héten. Utolsó koncertélményem a Rollins Band, de minden nagyszínpados fellépőt ismertem.

    most meg csak pislogok a plakát előtt. assszem elszaladt mellettem a világ, vagy legalábbis generációs problémáim adódtak. A cikk állításához (papíron veszteséges) nem tudok hozzátenni, de láttam egy ingatlant, amit a sziget kft újított fel, egyrészt gyönyörűen megcsinálták, ezért dícséret nekik, másrészt sokba került, tehát valahonnan volt rá (nem kevés) pénz. de ezt innen kívülről senki nem tudja megítélni, ráadásul a milliárdos költségvetés már olyan nagyságrend, hogy nyilván minden fillért oda tesznek papíron, ahova akarnak.

    Azért vicces, hogy kapolcs dettó ugyanez ilyen szempontból, csak ott a mártapista tényleg siránkozik. Gerendai ahhoz képest még igen szolídan nyomja.

  • 2011.08.16 10:33:45Perillustris

    @JohnDo: "Egy csomó tényezőt kihagytok: Ebben a számban mindenki benne van. Csak sajtó, fellépő és dolgozói jegyből kiosztottak vagy 2500 darabot, ez mind 0 forint. "

    A dolgozói jegyet kifizeti a vendéglátós, még egyéb kedvezmény sincs rá.

  • 2011.08.16 10:41:59Pannon Puma

    jardajagr

    a zenei műveltség és az, hogy ki tölti meg az O2 arénát, nemigen függ össze. az meg a harmadik független kérdés, hogy kiből lesz popikon.

    az utóbbi kettő menedzsment, pénz, image (prince-re ez fokozottan igaz) és nyilván legalább egy csipetnyi tehetség kérdése, nem feltétlenül értékmérő.

  • 2011.08.16 11:39:05Ben Zinkoot

    Ha ennyire bukta a dolog, akkor miért erőlteti? Miért nem lehet azt mondani, hogy bocs, de nem megy?!

    Feltehetnénk még azt a kérdést, hogy akkor miből élnek? Lehet abból, hogy az év 356 napján nem nyitnak ki?!

  • 2011.08.16 11:39:50nlght84

    de ezek csak a jegyárakból befolyó bevételek, nem? hol van leírva h gerendai egyéb cégei - amik pl. a piából szedik be a nyereséget - mennyit adtak el milyen árrés mellett?

    ha le lenne írva, akkor már talán cikknek lehetne nevezni ezt a hazugságot...

  • 2011.08.16 12:04:38dudva /

    Azért jó, hogy a vérmagyarok mindig kiadják magukból a sok szart.

    Mivel ő nem tudott elmenni rá, mert csóró vagy más stílus (álltalában csak csóró és fröcsög) ezért a sziget már nem is Sziget hanem Drogsziget vagy Zsiget és persze egy rakás szar volt. Csak azt nem veszi figyelembe, hogy szaros magyarországának ez hozza be a legtöbb pénzt egy évben (mármint rendezvény szinten).

  • 2011.08.16 12:05:59dudva /

    SanX: Aki gazdagabb mint te és a szaros családod, az máris zsidó, cigány meg minden ugye? :DA:SDA:DSA:DSA:DAS:DAS:DAS:SDA:ASD

  • 2011.08.16 12:14:14dudva /

    nlght84:

    Az más cég. Az nem ebbe a bevételbe számít bele ha tetszik ha nem.

  • 2011.08.16 12:26:17pagodalom

    Tarlósnak azért meg kellene komolyan vakarni ezt a Sziget dolgot! Egy ilyen Gerendai....

  • 2011.08.16 13:01:56perbal

    gaborka21: Legnagyobb buli? Az lehet, csak nem nekünk! :-D Igenis drága a sziget, nézd át légy szíves az átlag munkabéreket, de a valósat ám. Akkor most végülis a külföldiek által hozott pénz miatt kusoljunk, nem menjünk ki a szigetre, de örüljünk, hogy pénzt hoznak ide a külföldiek. öööö mégis hova viszik az asok pízt? Az Auchanbe? Tescóba? :-)

  • 2011.08.16 13:06:38Chaoyang

    AZ APEH MÁS SZEMÉBEN A SZÁLKÁT IS ÉSZREVESZI MIKÖZBEN A SAJÁTJÁBAN A GERENDAIT SEM...

  • 2011.08.16 13:09:19perbal

    Chaoyang: hahahhaha

  • 2011.08.16 13:31:22mintszentkálla

    Dudva! Igazad van, más az a cég ahova dől a lé a piára, kajára, de ha nem lenne a sziget, akkor az miből lenne nyereséges? Gerendai miből talicskázná a pénzt a csillagos éttermébe. Nem a szigettel, nem a fellépőkkel, nem az árakkal van a baj, hanem UNCSI, HOGY MINDIG SÍR, HOGY VESZTESÉGES, VAGY ÉPPEN 0 SZALDÓS a Sziget. Ez a ki a baj Gerendai rinyálásával!

  • 2011.08.16 14:00:37fraulein praxa

    édes istenem..
    az utolsó majd kapcsolja le a villanyt. a sötétség úgyis jobban fekszik itt pár embernek.
    prince 8 misiért, hogyne barátom..:-DDD muhaha

  • 2011.08.16 14:15:26Celtic

    2011.08.16 13:31:22mintszentkálla :
    Nekem is uncsi a politika az osszes politikussal, unom oket hallgatni, amekkorakat hazudnak, megis elvislem. Annal is uncsibb olvasni a sok segg troll beirogatasat, altalaban nem is szoktam, kiveve, ha egy engem erdeklo temahoz trollkodnak hozza. Dehat, "Magyarorszag, en igy szeretlek".

    Dudvanak meg igaza van: ha a Skype veszteseges, de az Office-bol bevetelek vannak, akkor a Microsoft azt fogja mondani, hoyg a Skype veszteseges (valasz: haha, ki hiszi el, az MS-vezer 35 szobas palotaban lakik), de az Office nyereseges (valasz: a rohadt anyjukat, hoyg ilyen dragan adjak, atlag magyar nem tudja megvenni, holott a CD otven forint, fuj)

  • 2011.08.16 14:21:02TrueY

    Nem értem, nem volt előtte marketing kutatás??? Ilyen alapon a Pink Floyd-ot is meghívhatták volna... :)

  • 2011.08.16 15:02:24udvari bolond

    azé' gyökérség idehozni egy ultranagysztárt, aki (adott összegért) fellép rendesen, oszt utána rákenni a veszteséget. Sztem meg a gesztivál miatt volt veszteséges, na erre érveljenek ellenkezőt. meg, hogy a nulladik napra irreális 13 900 volt a beugró, nem mondjuk 8500, ami mellett a "szegény, spórolni nemtudó frankhitelesek" (sic) is kijöhettek volna.

    de egyébként is, hagyjanak már ezzel a dumával, vagy ez KELL az állami támogatáshoz?

    inkább kussolt volna.

  • 2011.08.16 16:33:49Van_mikrohullámú_sütőtök?

    Nyugodtan csináljanak több fesztivált!

    Ha lesz választék, hátha jobb lesz a minőség, a sok turistától meg több a bevétel esetleg a helyiek bérletének segítésére, nem sokkal 10%-al mondjuk.

    Nyugodtan el lehet hívni Iggy-t is újra, meg a többieket is, és legyen világzene is, még több, igenis ez is kultúra és a érdemes megnézni/hallgatni !

  • 2011.08.16 16:44:57Celtic

    2011.08.16 15:02:24udvari bolond :
    "azé' gyökérség idehozni egy ultranagysztárt, aki (adott összegért) fellép rendesen, oszt utána rákenni a veszteséget."

    Hat, pedig ez elofordulhat. Ha a Budapest Sportarenaban lep fel, biztos nem lesz veszteseg, mert oda mindenki fix osszegert jut be. Itt meg, ha satorozos hetijegyes voltal, ugyanannyit fizettel, mintha nem lett volna Prince-koncert. Egymillio dollar folotti gazsi azert nem olyan keves.
    Gesztival: lehet, hogy az is veszteseges volt, de sztem egymilliot forintban kert el a srac, nem dollarban. Az meg kb. 200x kulonbseg, a jegy ara meg azert nem volt 200x olcsobb a Geszti-marhasagra.

  • 2011.08.16 19:50:30pimpalini

    tiborc2008:

    Persze, de ha belegondolsz ez teljesen logikus. Ugyebár vannak bizonyos szabályok vendéglátás terén. Márpedig ha nem akarod, hogy megbüntessenek, nem fogod hagyni, hogy valamelyik kifőzdés gyenge minőségű alapanyagból csinálja a sült kolbászt vagy éppen a gyrost, stb... Egy ételmérgezésnél ugyanis nem őt (a kifőzdést) fogják elmarasztalni, hanem a főszervezőt. Ha Te lennél a főnök, Te sem hagynád, hogy bármit eladhassanak étel címszó alatt a bevételmaximalizáló árusok. A bérleti díj meg kereslet-kínálat kérdése. Ha 100 000 Forintot is megfizetnek érte, akkor miért ne kérjen annyit?
    Továbbá ha a balek, vagy éppen külföldi (akinek ugye nem számít a lóvé) annyiért veszi a csócsálni valót amennyiért adják, akkor miért ne legyenek magasak az árak, s ezzel együtt a bérleti díj?:)

    Ettől még a Sziget drága. Ez tény. A Sziget nyereséges, csak éppen a nyereséget zsebre teszik. Papíron meg összehozzák a minimális nyereséget vagy éppen a veszteséget. A vállalkozók többsége ezt teszi. Csalás csalás hátán. Ebből épülnek a villák, meg emiatt szaladgálnak Hummerek Magyarország útjain...

  • 2011.08.17 18:39:36Főúr1127

    A Sziget evről-évre "veszteséges" Gerendai viszont évről-évre gazdagabb. Ilyen volumenű fesztiválból ahogy a mellékelt ábra mutatja pont öt van az országban, olyan étteremből, amilyen Gerendainak van csak Budapesten legalább 100. Hihető, hogy az termeli neki a lóvét, és nem a Sziget.

    Egyszerű az ábra. Szinte a kezdetektől fogva tudta a mindenkori városvezetés, hogy a Sziget egy lenyúlós-zsebtömős dolog, de mindig megkapták a saját kis részüket. Idén Tarlós már nem hagyta magát (már nem azért mert ő nem megkenhető, hanem mert nyilván nem adtak volna neki "eleget"), így amit úgy nem, idén más módon hajtotta be a főváros, és annak vezetői.

    Gerendai persze most is rinyál, mint eddig, közben meg fogja a fejét, hogy lehet megérte volna többet küldeni zsebbe még tavasszal, és akkor emellett a rinya mellett még több lett volna az ő haszna (is). Papíron meg veszteség és nullszaldó, mint a hazai cégek 90 százalékának esetében. Abszolút hihető...

    Akik meg az árak miatt sírnak:
    A Sziget szervezői áthárították a plusz költségeket az eladókra, így persze hogy magasak az árak, egyébként is bár a sziget egy nagy magyar fesztivál, főként a külföldiekre épít (franciák, németek, hollandok, stb.), nem a magyarokra. Számos magyar vendég egy éven át spórol a hetijegyre, meg a költségekre (diákként mi mást tenne azon kívül, hogy lefosztja a szülőket)?

    Egyébiránt a Sziget a jelen gazdasági helyzetben elérte a maximális méretét, és lassan egyébként is kinövi a helyszínt.

  • 2011.08.17 21:41:10Lexington90

    Emberek, szerintetek valóban az APEH miatt lenne ez a hír a köztudatban elhelyezve?:) Ugyan már. Az apeh számokból és százalékokból dolgozik, nem újságcikkekből... Én ott voltam a SZIGETEN, és higgyétek el, rengeteg rendőr, és biztonsági szakember védte a látogatókat, a 400 fős egészségügyi szolgálattal egyetemben... Én azt mondom jó volt, és sajnálom, hogy vége van:)

  • 2011.08.19 15:04:26szoszo9inda

    Persze veszteséges minden éveben... :-)))
    Akkor meg minek csinálják? Jótékonyságból?
    Ha tényleg az lenne, se támogató, se bank, se befektető nem állna mögéjük. Persze lehet hogy Gerendai a saját vagyonából szórakoztatja nagyközönséget...
    Hihető a sztori... :-))))

  • 2011.08.19 15:22:33RXTX

    Azért lehet érdemes lenne megnézni a Sziget Kft. szállítóit, mit mennyiért számláztak és azok közül mennyinek van a székhelye Cipruson a Kristály irodaházban...

  • 2011.08.21 08:36:42Pfff

    Nagyon érdekes dolog végigolvasni a hozzászólásokat. A véleményekből nagyon jól és gyorsan fel lehet térképezni egy ország humán összetevőjét. A magam részéről egy dolgot vettem észre, (nem lesz újdonság) hogy mindenki a másikkal foglalkozik, mert addig sem kell tükörbe néznie.

    A tükörbe nézésnek az a veszélye, hogy rájönnél, hogy te miben tudnál fejlődni, ezzel együtt a társadalmat is jobbá tenni. Az okos, gondolkodó embert pedig sokkal nehezebb megvezetni.

    Ehelyett egy-két ilyen cikk eltereli a figyelmedet önmagadról és máris kihozza belőled az irigy állatot vagy a jogos kétkedőt (ez most mindegy...).

    Az ember tudatos lény, viszont ösztönösen csinálnak hülyét belőle.

  • 2011.08.22 10:05:49Champ

    valaki vezesse már le nekem légyszi miért lett bukás ha 380ezren voltak és az átlag jegyár mondjuk 18ezer forint = cirka 7 milliárdból nem jön ki egy 3.2 milliárdos költségvetésű fos

  • 2011.08.22 10:11:13nagycapa

    Ha jól emlékszem tavaly vette meg Gerendai a Maserattiját. Persze akkor is veszteséges bulikból. Lehet a végén a sörösüvegeket visszavitte? :)

  • 2011.08.22 20:22:15Celtic

    2011.08.22 10:05:49Champ:

    Nagyon egyszeru. Az atlag jegyar nem volt 18e. Az atlag jegyar (ha mar atlag) 8e Ft korul volt.
    [link]

    De pl. sokan voltunk felaru jeggyel (28e a hetre), mint diakok.
    Ha mondjuk 65e van kint, mind napijeggyel Prince-n, az 910m Ft, a meghivasa durvan 200m Ft, tehat erosen nyereseges lett volna. A fele hetijegyes volt, aki a hetijegy 1/5 reszet fizette (46000/5 vagy 28000/5, stb), nem volt 65e, csak 50 (ha jol tudom), tehat ha csak ezt a ket tetelt nezzuk, nyereseges lehetett volna. Nyilvan voltak mas kiadasok is, mint a WC, teruletberlet, stb, szoval nemcsak Prince-nek fizettek azon a napon.
    Namindegy, sztem Prince minimalis nyereseggel vagy veszteseggel lehetett itt, ha jol szamoltam (es nem tevedtem egy-ket nullat itt-ott). Gondolom, az egesz buli ilyen: minimalis nyereseg vagy veszteseg. Az a gond, hogy olyan, mint a foldmuveles: az egeszet agyoncsaphatja a rossz idojaras. Csak itt nem lehet a FM-be szaladgalni karteritesert.

Ehhez a bloghoz csak belépett felhasználók szólhatnak hozzá.

Hozzászólásaidat ezentúl Facebookkal is megteheted!

Belépés

A címlapról ajánljuk

Ez is érdekelheti

Sziget 2011

Budapest, aug. 10-15.
Fellépők, programok
A fesztiválról
Sziget 2011-ben is! Mert a Sziget Fesztivál 2011 vitán felül Európa egyik, ha nem legütősebb fesztiválja és a százezres látogatószám, a világsztárok java igen komoly meggyőzőerő, sőt ómen, hogy a Sziget 2011-ben ismét a kontinens legjobb bulija lesz! Ha össze kellene foglalni a fesztivál lényegét, akkor az egy mondat lenne: A Szigeten minden van! ...Nehéz elfogulatlanul írni róla, hiszen a rendezvény már 1996-óta "kötelező" minden nyáron , de gyaníthatóan sokan egyetértenek, ha az 1993 óta minden évben megrendezett fesztivált a nyarak meghatározó eseményének kiáltjuk ki. Újabb nemzetközi szakmai elismerést zsebelhetett be kedvenc fesztiválunk, a Sziget. Mint tudjuk, nemrég a European Festival Awards a tíz legjobb nagyfesztivál közé sorolta a budapesti bulit. Most a The Independent szakújságírója - időrendi sorrendbe szedve a fesztiválokat - az öt legjobb európai zenei rendezvény között említi a Szigetet. A szerző Európa legnagyobb szabadtéri könnyűzenei rendezvényének nevezi a Szigetet, ahol lenyűgöző környezetben zajlanak a programok egy héten keresztül, éjjel-nappal. Az újságíró szerint a tavaly 380 ezres közönséget vonzó fesztivál nemcsak méreteit tekintve emelkedik ki a mezőnyből, hanem a zenei és egyéb kulturális programok változatosságát tekintve is egyértelműen Európa élvonalához tartozik.

Friss kommentek

Comment:com

X-Faktor: Istenes Bencét kapta párjának Lilu
Azt már tegnap reggel megírtuk, hogy az otthon babázó Ördög Nórát Lilu váltja a műsorvezetői poszton, mára az is kiderült, hogy társa a műsorban nem Sebestyén Balázs, nem is Stohl András, hanem Istenes Bence lesz - legalábbis a Blikk szerint.

KönyvesBlog

Egy regény sohasem lehet tökéletes
Nicole Krauss: Nagy palota Magvető, 400 oldal, 2012, 2967 HUF Fotó: Valuska Gábor Megírható-e a nagy amerikai regény? Leszokhatunk-e az egyperces e-kultúráról úgy, ahogy a dohányzásról? Ezekről valamint magyar gyökereiről, családi és kulturális hagyatékáról, regényeinek zeneiségéről és térbeliségéről, valamint a regényről mint építészeti formáról beszélt Nicole Krauss a Hay Fesztiválon.

Lángoló Gitárok

Messze még a hónap vége - klipmegosztás
Ismét itt a klipmegosztás, benne öt friss magyar zenei videóval.

Shopline

Travelo

Hirdetés