A metált (oppardon metalt) azért (is) lehet nagyon szeretni, mert az elmúlt ötven évben a könnyűzene legszórakoztatóbb vadhajtásait termelte ki. Ott van menten a black metal, amit tényleg csak a nagyon elborult agyú rajongók képesek komolyan venni (na jó, a Burzum az külön kategória), mert azon, ahogy egy vasággyal is negyvenkilós, fehérre mázgált képű énekes azt üvölti, hogy embriók vérében fog fürdeni este, csak röhögni lehet. Létezik aztán az Alice Coopernek tulajdonított shock-rock, vagy a Gwar-féle, egészen elképesztő alapossággal kidolgozott színpadi show-ra épülő teátrális metál (kicsiben lásd még Lordi) és így tovább, mulatságos zenekarban ebben a műfajban tényleg nincs hiány.
Minden jó ötletre jut legalább tíz nagyon szar is, valahogy így jöhetett létre a folkmetál, ami valamikor a kilencvenes évek elején született meg Európában. Németek, írek, zsidók, finnek, norvégok és természetesen a magyarok is ezerrel kerestek népiesch hangszereket, amiket a villanygitár mellé pakolva, népdalok, regék és mondák zenéjét megzenésítve előállíthassák a legborzasztóbb giccset, amit a műfaj kitermelhetett magából. Középkori metál, kelta metál, mulatós metál, sajnos a folkmetál osztódása nem állt meg a hegedűvel/nyenyerével/köcsögdudával megtámogatott lábdobnál, nincs is tán' olyan nemzet, aminek nincsen valami vállalhatatlan népi rockzenekara.
Mi sem maradtunk le a versenyben, a turul megszülte a magyar rockpaletta vagy miafasz egyik legkínosabb ivadékát, a Dalriadát, amiről én szerencsére csak akkor hallottam először, amikor Hajdútánc című klipjük vírusvideóként járta be a hazai internetet, és a mai napig a tumblerezők egyik kedvenc sírvaröhögős kisfilmjének számít, pedig a soproni zenekar 1998 óta létezik, és már hat albumot is megjelentettek. A Szigeten a rock-metal nagyszínpadra kerültek fel kellemes, délutáni időpontban, amikor a punnyadásból ébredő fesztiválozók már szeretnének egyet zúzni az esti főprogram előtt, és be is gyűltek rendesen a színpad elé, voltak vagy ezren, ami - a produkció láttán feltétlenül - elég meglepő volt.
A Dalriada ugyanis azt a fajta sablonos, már húsz évvel ezelőtt is elcsépeltnek számító, német power-metal alapokra felhúzott, pár rendszeridegen hangszerrel megbolondított (két hegedű, brácsa, tán egy lant - mindez a zenekar Fajkusz Banda nevű kísérőegyüttesétől), kétlábdobos zúzással és hörgéssel kiegészített sablonos metált játssza, amiben sem frissesség, sem tradíció nem fedezhető fel, hangszeres tudás is csak nyomokban, az Iron Maiden egyes motívumai viszont igen, hangra lenyúlva. A produkció az azt nem ismerőnek totális káosznak tűnik, a színpadon ott téblábol kilenc zenésznek tűnő figura, akik a legkisebb összhang vagy a közös zenélés öröme nélkül darálják egyformának tűnő nótáikat, amiket Arany János költeményeire vagy saját (szegényes) szövegvilágukra húznak fel.
Egy kaptafa mindenek felett, mondja a folkmetál kiskáté első paragrafusa, kezdd a számot némi hegedűvel, zavard a mikrofonhoz az énekesnőt, hadd kántáljon egy kicsit idegesítő orrhangján, aztán meg jöhet a refrén a két lábdobbal és a zúzással, a végére meg hörgünk/rikácsolunk egy picit, míg a népi dizájnerek legvadabb rámálmát megtestesítő ürge-, menyét- vagy mókusbőr(?) lajbiba beöltözött szőkenő a haját tekergeti körbe-körbe. Ha a cél a vállalhatatlan kategória legaljának döfködése, akkor a Dalriada csont nélkül átviszi a lécet. Ami az egészben a legtragikusabb, hogy ezt a parasztjelmezbe oltott kliséhalmot más országokba is el tudja adni a kiadó, pedig kurvára titokban kellene tartani.














































Hozzászólások
2011.08.15 13:28:53A Hannibal Lektűr-attitűd
@mg007: még, mééég:)
Ami szar, az szar
Akkor is, ha kokárdát kötnek rá...
2011.08.15 13:29:14Hakapeszimaki77
Sixx írjon inkább az Éden Hotelről, ott legalább vicces :)))
2011.08.15 13:30:16szajkó
A Dalriada tényleg SZÁNALOM. Felesleges volt
2011.08.15 13:31:18miss augusztus
ez a cikk is csak arra jo, hogy az ember boldogan kurvaanyázhasson és srazazindexelhessen egyet, vagy leirhassa pár mondatban a senkit sem érdeklő véleményét.
2011.08.15 13:31:51LAVÓRVAGÁNY
Ennyire rég röhögtem indexes cikken...a lényeget pedig tökéletesen megfogalmazta az író, erőltetett kurvanagymagyarság van, szánalmas zenével (és bizony én metalt hallgatok, de ettől még igényes is lehetek), legalább ilyen szánalmas zenei tudással. A legdurvább, hogy van egy elég népes tábor, akiknek erre van igénye.
Viszont ízlésen vitatkozni nincs értelme, senki se rosszabb attól, hogy ezeket hallgatja, netán szereti.
Ja, és igen, ugyanaz a kategória, mint a blekkmetál, röhögni kurvajól lehet rajta, komolyan venni, na ahhoz kell igazán ostobának lenni. (lehet, hogy zagyvatábornok igazából ide akart eljutni?)
2011.08.15 13:35:24Johann Bernhard Fischer von Erlach
ne zsidózzatok
2011.08.15 13:38:38Mick Kramer
Moannál a pont.
"Ez egy buta poszt buta íróval. :)"
Egyébként nem értem mi baja van a legkevésbé sem tisztelt cikkírónak a ruhájukkal. Ez egy színpadi show. Ezt vették fel, ez van. A Slipknot annak idején átalakított vegyvédelmi ruhában tolta, sőt a Pokolgép a kezdet-kezdetén gladiátor cuccban is csinált koncerteket. De ha ez gáz, akkor ilyen alapon lehetne fikázni a Rammsteint is a megjelenésük miatt, vagy a sikeresebb bandák elég nagy részét.
Ennek az elfogadhatatlan cikknek az írójának meg üzenem, hogy irigykedjen csak, mert a Dalriada most híresebb és sikeresebb, mint ő vagy a szánalmas írásai valaha is lesznek és próbáljon meg felnőni, mert a 12 év alattiak nagyobbik része áll úgy a dolgokhoz, hogy ami nekik nem tetszik az sz*r.
2011.08.15 13:39:30venember
Egy kisstílű ember firkálmánya 2 belövés között.
Ha neked/nektek valami nem tetszik, nem úgy van ahogy te/ti elgondoljátok a deviáns agyatokban, akkor az már s........
Na tolerancia bajnok/bajnokok most mi a fasz van, csak az a jó amit ti akartok?
2011.08.15 13:41:42Sátán meg a Jocó
Tök mindegy, milyen zenét játszik valami, ha a Magyar Sziget rendszeres fellépője, akkor libsiéktől ezentúl csak a "szar" minősítést kaphatja, ennyi. :) Majd pont egy ilyen kis seggdugasz vélaményére adok :)))
2011.08.15 13:42:10solmyr
Én eléggé bírom a világzenei alapokra helyezett (minőségi) rockot/metált, a Dalriadát is ismerem. Végighallgatva jó sok számukat, egyrészt kurvára idegesítő, hogy ugyanaz a 10-15 kulcsfogalom jön elő mindig a szövegekben, és teljesen oda nem illő fordulatokkal van tele a zene, másrészt viszont van néhány számuk, amit nagyon eltaláltak, és nagy kedvenceim, szóval szerintem kicsit igazságtalan velük szemben sixx.
2011.08.15 13:44:46ferikefleto
A giccs kategória volt Bródytól az Illés sok-sok folkos szövege is? Csak azért emelem ki őt, nem a zenekar többi zseniális tagját, mert budapesti körökben ő számít egyedül pop-ikonnak, nem Szörényiék. Mert a folk-metál gyökereit, ha jól látom ott és nem az Iron Maidennél kell keresni. Vagy esetleg az István a király egy-két, szintén Bródyval készült dalában, mondjuk az eredetileg szintén a vitathatatlanul giccs-kategóriás Deák Billel elhangzó táltos-dalban. Persze ezek csak folkos rock zenék, nem metálok. Igaz, hogy a metál már a születésekor összenőtt a kelta-ír hagyománnyal. A Zeppelin például sok ilyen elemet használt, igaz nem az Iron Maiden... Ja, és a blues kifejezésnél, ha felüti az ember a nagylexikont, azt találja, hogy afro-amerikai folk zene. Igaz ehhez nyilván semmi köze sincsen se a rocknak, se a metálnak... A rap is folklór, csak nagyvárosi... Vagyis lényegében az egész műfaj táplálkozik a folkból, de a folk-metál az csak szar lehet... Ez a Dalriada nekem eddig még nem volt meg, most belehallgattam és tényleg halvány az eddig felsoroltakhoz képest, de egy műfaj létjogosultságát megkérdőjelezni azért, mert találkozunk egy nekünk nem tetsző előadóval. Hát... Nem csúcsa a szakmának... Csak egyetlen következtetés vonható le a szerzőről, ami jellemzi a magyar (oldaliságot meg hasonlót még véletlenül sem említenék) értelmiség egy részét: indokolatlan szellemi felsőbbrendűségérzet, megkérdőjelezhetetlen ízlés, zseniális félismeret...
2011.08.15 13:45:35NickT
ez itten kérem egy elég súlyos kritika vót.
de, hogy a kritika se maradjon kritika nélkül:
lehet fikázni vagy szeretni egy produkciót, de pusztán önmagában az, hogy valakinek toll van épp a kezében nem jelenti azt, hogy bármennyivel is erősebben esik a latba az ő véleménye mint bárki másé. pláne, hogy az illető, kritikát elkövető személy a legfontosabbról egyszerűen szót sem ejt, mint ha akár a koncert előtt előre megírta volna már értékelését. nem esett szó ugyanis a tegnapi dalriada koncert hangosításáról, ami sajnos olyan szinten kritikán alulira sikeredett, hogy gyakorlatilag értékelhetetlenné tette magát a koncertet.
2011.08.15 13:45:51ellenszenvesfigura
@solmyr
ne mentegetőzz. nem vagy dalriada-rajongó, következésképp menthetetlenül egy drogos libsi zsidó vagy.
sixx meg tényleg egy paraszt, de szándékosan, és hát bejött, nem? jönnek a jobbnál jobb kommentek.
még! még!
2011.08.15 13:46:22Aradebil
1. az koboz nem lant
2. ha utolsó album és a szar hajdútánc nem lenne,nem lenne menő fikázni őket:(
2011.08.15 13:46:33KrekoG
Egyrészt ahhoz, hogy a legtöbb metált egyáltalán képes legyen az ember végighallgatni, szükséges, hogy egy-két bandát már szeressen. Ha szűz fülnek mutatsz zúzós zenét, az nem fogja érteni, hogy hogyan képes ezt bárki is végighallgatni. Mégis mit várunk el egy olyan embertől, aki a témában teljesen képzetlen?!
Egyébként is, egyetlen számuk alapján kikiáltani, hogy egy banda szar, az egyszerűen primitívség.
Persze ki az, aki elolvassa, és végig is gondolja azt, amit a másik ír... Keep on trollin'
2011.08.15 13:47:36numlockholmes
A folkmetal másik magyar képviselője a Napra egy hasonló zenekar. Akkor ez is fos, mert elektromos gitár+hegedű szó benne?
[link]
2011.08.15 13:48:36bgm1970
hmmm...
Elég suttyó hangnemben megírt cikk, gondolom nem fogok metál koncerten összefutni az íróval. Gondolom inkább "bészboll" sapiban csorgatja a nyálát egy fluor koncerten. Csak sajnálni tudom....
2011.08.15 13:48:59solmyr
Hozzáteszem, hogy én is féltem kicsit a rovásírásos lemezborítóiktól eleinte, de szerencsére a kontentben minimális a politikai töltet (ha van egyáltalán). Engem is meglepett, de lehet zsidózás-cigányozás nélkül is hagyományt őrizni, ez mindenképpen a zenekar javára írható :) Zeneileg meg inkább kiforratlanok, mint amatőrök. Sixx, ez most nem volt objektív :)
2011.08.15 13:50:09bokor28
Úgy látom, itt sokan csak a Hajdútánc-ot látták Dalriada dalok közül. Ajánlok még párat:
Ötödik nap, Vérző ima, Hazatérés, Téli ének, Tavasz dala. Ezen felül összes Arany János feldolgozás, legfőképp a Szondi két apródja. Akinek ezek után se tetszik, egyen és sz@!=#n sünt. Ha meg van gerince és nem csak az indexen hangember, jöjjön ki koncertre és szidja ott.
2011.08.15 13:50:39NickT
hogy ki és miként tehetett a technikáról azt nemtom, mert specc az utánuk fellépő sonata arctica hangosítása a szigeten tán kötelező viszonylagos halkságot leszámítva szinte teljesen rendben volt...
2011.08.15 13:52:52Dzsoki Júing
Én egyszer láttam őket élőben valamelyik fesztiválon és egyáltalán nem voltak rosszak (bár nekem ez a stílus nem igazán jön be). A cikkiró figyelmét nyilván elkerülte, h az ilyen stílusú zene a reneszánszát éli egész európában és a Dalraiada megállja a helyét nemzetközi összehasonlításban is. Szerintem egyszerűen csak az a gond velük, h magyar gyökerekről tanúskodó motívumok is megjelennek a zenéjükben, ez pedig egyeseknél már egyenlő a szélsőséges antiszemitizmussal, fasizmussal, nácizmussal, hungarizmussal, fajgyűlölettel, stb...
2011.08.15 13:53:02Kelly és a szexi dög
Kiszel Tünde is megél, mé ne maradhatna ez a zenekar is...
2011.08.15 13:57:12ern0
Ez még nem volt meg, köszönjük a vidám perceket.
2011.08.15 13:57:27solmyr
@ellenszenvesfigura: a közgázra járok, szóval lassan hivatalosan is drogos libsi zsidónak leszek bélyegezve :D attól még Belga mellett Dalriad is lesz a a mobilomon :)
2011.08.15 13:57:46Magon_
Sokat nem segít Sixx kollektív kiközösítésében az, hogy egyből zsidózunk mellé egy szaftosat. Miért nem elég annyi, hogy: 'Sixx, ülj le, egyes?'
2011.08.15 14:02:32cseh2matyi
Ááá, hagyjátok!
Biztos nem állt meg neki az énekes csajszi...
2011.08.15 14:05:05Melee
Mind zenei-, mind küllemi eredetiségben 5 alatt maradnak a 100-as skálán. Ha valami szar, arról lehessen kimondani, hogy szar. Ha valaki szereti, mert mindent szeret ami magyar azt elfogadom, de joggal elvárhatom, hogy ő is fogadja el, hogy én válogatok, és a kritikát sem húzom le.
2011.08.15 14:05:10melchi zadok
Latom sokan vedik ezt a vallalhatalan ocska giccset. A nemzeti rokkal egy szemetdombon a helye ennek is. A cikk pontos, tenyszeru, a szerzo meglatasai kovetkeztetesei teljes mertekben helytalloak.
Azok akiket ez melyen sert, talan eloszor kaptak egy kijozanito pofont a a totalis izenei igenytelenseguk okan.
Ez van sracok, engem is le lehet horogni, de intelligenciatol fuggoen par ev vagy evtized mulva ti is belatjatok.
2011.08.15 14:06:21ferikefleto
Valamiről le lehet írni, hogy szar, igazad van melchi zadok. Csak ahhoz, hogy ezt elfogadható kritikaként írd le, ne szarozásként, érdemes megindokolni a szaron kívül más érvekkel is. Igazad van, ír arról, hogy a kilenc zenész nincs együtt, meg, hogy a csajnak orrhangja van... De egy egész stílust legiccsezni mégsem járja anélkül, hogy említ példákat, rámutat a történelmi kisiklás pillanatára (amikor a folkzeneként induló bluesból rock, majd metál lett, amikor még volt jó folkos rock, vagy folkos metál, és amikortól már csak giccs vót... ilyesmi). Érdemes lenne további giccses példákat hozni, megemlíteni, ha már a stílusról nem jut eszébe más, hogy mégis melyik Iron Maiden riffet koppintják, melyik számukban, ilyenek. Különben csak nagypofájúság, jellemző überfaszagyerekség az egész... Olyan jó szellemi felsőbrendűség, majd én megmondom, ki a profi szagú. És ez szarabb, mint a Dalriada zenéje, mert ez káros és nem csak az ízlésre...
2011.08.15 14:11:19Lord_Valdez
A Dalriada tényleg gagyi, de azért létezik jó folk-metal is pl. Ensiferum, vagy Korpiklaani
2011.08.15 14:11:31Orltran
"Ha valaki szereti, mert mindent szeret ami magyar azt elfogadom" Aha persze, azt elfogadod, és azt is elfogadod, ha valaki szereti, mert neki tetszik? Vagy csak skatulyázva fogadod el az embereket?
2011.08.15 14:12:07kangep
@Hó apó: de, pontosan ugyanazt a szart csinálják, csak itt evribádi helyett kamufolk van kamumetállal.
ebbe a hibába sokan beleesnek. azért, mert gitár szól, az már igényes is lesz, ugye? :D lófaszt.
2011.08.15 14:14:02borntokick
Meglepett a cikk! Én is kint voltam a Szigeten, és az említett koncertet is láttam. A cikk írója nem sokat konyít a kritika íráshoz. Lehet, hogy neki személy szerint nem jön be ez a zenei stílus (ezt megértem), de nem lehet (vagy mégis)olyan elvakult, hogy mindent csak egy szemszögből vizsgál meg. A kritika írás mint műfaj is megtanulható. Lehet valamit a sárga földig szidni, de nem árt, ha pontosít. Az nem pontosítás, hogy szar. Az egy szubjektív megítélés. Azonban örültem volna, ha kiemeli a helyszínen lévő "hangtechnikusok" munkáját. Számos koncerten tapasztaltam, hogy borzalmasan szólnak a koncertek. És ez biza nem a zenekar hibája. Ha egy szakember is jelen lett volna a koncerten (aki ért a hangosításhoz)akkor talán élvezhetőbb lett volna a koncert is. Azért mert valami gerjed, torz, vagy borzasztóan elviselhetetlenül szól nem feltétlenül a zenekar hibája. Jó ideje létező betegség, de a rock és metál zenekarok koncertjein csapni való a hangosítás!!! És ez alól nem volt kivétel a Judas Priest, Motorhead, vagy a Within Temptation koncert sem. Amúgy, meg ha jól emlékszem az Indexes újságírók talaj részegen vergődtek a sajtó teraszon :) Lehet, hogy így született a cikk?
2011.08.15 14:15:37kisKirály
Az író mentalitásával felvértezvén: ....én meg jó takonytermelőn ütnélek! De azt is, aki rábólintott a cikk megjelenésére!
2011.08.15 14:15:40somesz83
SKYLCAD volt az első és utolsó valamirevaló folk-rock, folk-metal formáció. S ezzel ki is lőve.
Dalriada gyenge. Egyszer hallottam élőben valahol a Balatonnál, de menekültem, annyira ízléstelen párosítása volt a népzenének és a metalnak.
2011.08.15 14:16:28gigabursch
Alapszinten elég ritkán fordul elő, hogy az index írásaival egyetértenék - de kíváncsi vagyok az itt leírtakra.
Egy dolog viszont biztos:
Végighallgattam vagy négy lemezüket - TRAGÉDIA.
Az, megy, hogy még egy selmeci diáknótát is képesek voltak képtelen módon felénekelni és körbevenni zeneszerszámokkal - ISZONYAT:
2011.08.15 14:17:38ferikefleto
És nem akarom újra leírni a nagy kedvenceim folk-kapcsolatait, de mégis újra megemlítem mister vájtfülűek kedvéért, hogy a Led Zepp a kelta folklórból, Hendrix a fekete bluesból, a Beatles az indiai zenéből, az Illés, a Fonográf, de akár Koncz Zsuzsa, vagy Bródy és mások a magyar népzenéből, de sorolhatnám tovább a Queentől a Dream Theaterig, meg a nagyvárosi folklór rap-ig... - fölösleges. Azt, hogy a hagyomány beemelése valamibe önmagában a "szar" kifejezéssel írható le, kikérem magamnak. Ha pedig szarozunk valamit, írjunk mellé egy két érvet is. Ez nem jelenti azt, hogy a Dalriada nevű együttes tetszett. Ez azt jelenti, hogy a cikk nem tetszett, de nagyon.
2011.08.15 14:19:14Orltran
" A cikk pontos, tenyszeru, a szerzo meglatasai kovetkeztetesei teljes mertekben helytalloak."
Például amikor Alice Coopert a mulatságos zenekarok közé sorolja. Volt szerencsém Glen Buxtonnal gitározgatni jópár alkalommal, nyugodjék békében, ő pedig a mai zenekarok nagyrészét nem nagyon csípte, szerintük nem tudnak pl. gitározni. Ő pedig nagyon tudott. Ha őt mulatságos zenésznek tartja a tisztelt szerző, akkor ki a komoly zenész rock műfajban? Ááá, hagyjuk is, pontos meg tényszerű, aha.
2011.08.15 14:20:56ArgonX
A Dalriada szerintem is egy rakás sz*r, ettől függetlenül a cikk maga kritikán aluli.
Ilyen stílusban írni... Ez a cikk a magyar újság/kritika írás legalja.
Én kérek elnézést...
2011.08.15 14:25:53TéeSzElnök
Ezek a kommentek... PRICELESS :-DDD
2011.08.15 14:34:27Thrasher
éppen beszélgetést akartam kezdeményezni sixx-szel arról, hogyhát az ő kedvenceinek is vannak elég kínos pillanatai, meg hát úgy egyáltalán, konnyűzenét "komolyan venni" kb. semmilyen alműfajon belül nem érdemes, de aztán megláttam ezt a rengeteg síkidióta, zenében totálisan tájékozatlan, pocskommersz kommentet, oszt rájottem, hogy kár lenne...
2011.08.15 14:36:56AlexWolf
Megnéztem/hallgattam pár számot a tecsőn. Bazzeg ez ultrafos... azé' a csaj S+ !!!
2011.08.15 14:37:09dusomoja
Ferikefletónak igaza van. Nem pontos idézet talán, de "az a sok szemét és bóvli, amit a torkán kiprésel Bródy"... Ő ikon, a Dalriada szar. A hajdútánc kicsit tényleg gáz, de még mindig inkább, mint geszti. Vajon miért ideologikus alapon születnek a kritikák a magyar online sajtóban? És miért nem tud semmit a folk metálról a cikkíró?
2011.08.15 14:39:33alexdebrave
Öregem, eddig soha nem is hallottam erről a zenekarról (az én hiányosságom), de gyorsan megnéztem pár szösszenetüket a neten, és sírva vigadtam. Azért folk motívummal elegyített poppot, rockot lehet sokkal jobban, értelmesebben, és kevésbé "hű de ősmagyar vagyok" attitűddel előadni. Ez olyan mint a Fluor... GÁZ
2011.08.15 14:40:00Traumtänzer
Kedves sixx,
nem kell, hogy tetsszen neked egy zenekar munkássága ahhoz, hogy elismerd: feltehetőleg többet tettek le az asztalra, mint te, és ezért egy minimális tiszteletet legalább illene mutatni irántuk. (Elnézést, amiért ilyen következtetést vonok le, de mivel nem adod a neved a cikkhez, kénytelen vagyok téged középszerű átlagemberként, de legalábbis közönséges földi halandóként elképzelni.) A másik iránti tisztelet jele pedig az lenne, hogy nem írsz kritikát úgy, hogy a hozzáértésed és tájékozottságod hagy némi kívánnivalót maga után - különösképp nem ilyen alpári, mocskolódó stílusban.
Ahhoz, hogy belásd, milyen bizonyítványt állítottál ki magadról ezzel, tényleg nem kell sok. Mindössze annyi, hogy felülmúld egy tizenéves troll szintjét kultúráltság és diplomáciai érzék terén.
Köszönöm, hogy betekintést engedtél szegényes lelkivilágodba, és őszintén remélem, hogy boldogabb vagy most, hogy ezt megírtad. Minden jót :)
2011.08.15 14:41:53simon says:
a cikk marpedig kurva jo, az egyuttes pedig kurva gaz. ha nem horogne a csaj bele az enek kozepen, talan meg elvezni is lehetne, de konyorgom, mi a fasznak horog bele? mit akar ezzel? kemenykedik vagy mi? rohejes maximum
2011.08.15 14:43:17EMU
Szövegértés bazmeg, ez a sok kobzosmetál fanatikus kokárdarokker osztja kegyetlenül a szerzőt, de a giccsről, az iróniáról meg a kritikáról fogalmuk sincs, biztos ezeket árpád vérével nem vették magukhoz.
2011.08.15 14:44:01SpaceHamster
Most nagyot csalódam az indexben. A dalriada az egyik, ha nem a legjobb magyar együttes szerintem.
2011.08.15 14:45:15gyöngyvirag
Egyet értek az előttem szólóval, + beugrottam a youTube-ra és megnéztem a fent a sárba húzott zenészeket.
A hozzászólásokra voltam kíváncsi, mert ami nekem nem tecccc, lehet másnak a non+:
-----------------------------------------
Greetings from Ireland.
Fantastic stuff from Hungary there.
SK071 8 hónappal ezelőtt 35
Can some kind Hungarian person translate this song into the English or Polish language? It's so amazing - one of the best choruses I have heard in my life. Poland and Hungary forever!
Aryjec 9 hónappal ezelőtt 19
2011.08.15 14:46:13shitgun
Sixx! Black metalt nem bántani, van azért ott a Burzum mellett Immortal, Emperor, régi Katatonia stb, nem csak embrióvér-fürdésről szólnak ezek:)
Többiek! Azért mert valakinek nem tetszik az, ami nektek igen, attól még az a zenekar nem fog kevesebbet érni, nem lesz rosszabb. Tehát a bölcs ilyenkor mosolyog, és megerősödik kedvence imádatában, nem ragad tollat fogadatlan prókátorként.
2011.08.15 14:48:16Cpt. Flint
@ferikefleto:
tessék akkor most nyugodtan végigolvasni a cikket újra. nem a folk let lerántva en bloc, hanem a folkmetál. azon belül meg a Dalriada, mint rosszul és sablonosan zenélő társulat.
linkeltek itt már sokat tőlük, végignéztem/hallgattam párat. némelyiken savanyúan mosolyogtam, konkrétan a Téli éneken meg lebillent a fejem. elaludtam, na. egy metálszámon!
a látványvilág röhejes, a mondanivaló... hát az nemigen van. akkor?
Ja, és akik kikérik maguknak a cikket a Dalriada nevében, azokkal szemben én kikérem magamnak a folk nevében is a Dalriadát.
2011.08.15 14:49:14nick2005
A szőke csaj külsőleg nagyon rendben van :)
2011.08.15 14:53:32kontraman
@ynwa :)
Ja, és parasztmetált meg a Fenyő Miki Presszer Demjén vonalon keresgess! Kb annyira fog találni, Tuskó!
2011.08.15 14:53:45gyöngyvirag
itt a link!
[link]
Az előző hsz-em vége hiányzik! ;-)
Van cenzúra?
----------------------------
a lényege színvonal
nem a személyes véleményekre vagyunk kíváncsiak! ---> hanem --->hogy---> ha valakinek ez lenne a kedvence és látná a címet, akkor örömmel ugorjon neki a cikknekolvasnI!
2011.08.15 14:55:37LAVÓRVAGÁNY
Azt csak halkan említem meg, hogy volt anno egy VHK is, ami keverte a dolgokat. Csak ők nem erőlködtek (nem volt rá szükségük), ezért nem is csapott át szánalmasba a dolog.
Szóval lehetne valami jó attól, hogy próbáljuk a saját (sajnos) elfeledett kultúránkat belevinni valami modern körítésbe. Csak ez nem az :D
2011.08.15 14:55:46jajjnemár
az indexes cikkek egyre rosszabbak. az újságíróik többsége kultúr troll, korlátolt, beképzelt és felkészületlen, egy jól klikkelhető cikk címért eladná az anyját is. Hosszú évekig élveztem itt a cikkeket, mérvadónak tartottam, amit írtak, de vagy én vagy ők megváltoztak időközben. Kezd szégyen számba menni a tevékenységük. Ez a zenekar egyáltalán nem az én izlésem, ahogy cikkíróé sem, de nekem nem lenne gyomrom más munkáját ilyen könnyedén fikázni. Tényleg gyalázatos ez a hozzáállás.
2011.08.15 15:00:01beszerző
Sixx, butaságokat írsz és beszélsz. Ha nem tetszik, nem tetszik, de paraszt(metal)oznod kár volt, ezért pontlevonás jár, mint régen a Hammerben az óóózásért:-)
Jó a Dalriada, példának okádék ajánlom egy korai kedvencemet, a Walesi bárdok-at. ítessék meghallgatni, és önkritikát gyakorolni!
Amúgy legyen béke, és sose több ennél sz@rabb magyar zkar.
2011.08.15 15:02:24Die_Spaßgesellschaft
Dalriada = MENŐ
2011.08.15 15:05:56HugoHugo
A Dalriada valóban nagyon nehezen emészthető zenét nyom, de a maga nagyon szűk rétegében igenis nagyon jónak számít. Ha a cikkíró egy egész kicsit is értene a zenéhez, nem írna ennyi baromságot. Az, hogy szarnak tartja, az meg kérem senkit sem érdekel. Nem kötelező hallgatni.
Ha már titokban akarunk tartani valamit, akkot Flórtomikát kéne szerintem... Persze mindez nem jelent semmit, hiszen mint tudjuk, az index.hu-n vagyunk, vagyis ultraliberális, erősen beszívott magyargyűlölők írásit olvasgatjuk... Naná, hogy a gyomra kifordul az ilyennek a Dalriadától :)
Kedves egészségére sixx!
2011.08.15 15:07:25beszerző
[link]
2011.08.15 15:13:58Zabalint
Valaki magyarázza már el hol van a Dalriádában az a nagymagyarkodás? Mert azon túl, hogy folkmetál, és a magyar népdalból és irodalomból is merít, nem vettem észre, hogy magyarkodna. Igen, van olyan számuk, amelyben a hazáról és a pogány elleni harcról van szó, de azok adott történelmi korról szólnak, mi köze ennek a mai nagymagyarkodásthoz?
2011.08.15 15:16:10Member
[link]
[link]
[link]
[link]
[link]
[link]
Csak néhány cím.
2011.08.15 15:18:58mazda_mx5
"Amíg magyarországon IFA van, addig gáz van.
És mi van?
IFA!"
Ne csodálkozzunk már mindenen. Tök felesleges.
2011.08.15 15:19:00Menelvagor
Nem olvastam végig a cikket, mert egyrészt nagyon nem érdekel a Dalriada és a rendkívül sekélyes író véleménye sem róluk, márészt pedig ez a már említett rendkívül sekélyes író felhúzott a metalról írt mondataival.
Annyira látszik, hogy a leghalványabb fogalma sincs az egészről, csak okosakat akar mondani :) Egy olyan műfajt írt le olyan minősíthetetlen formában, ami az én főleg metalt (de emellett komolyzenét és elektronikusat is) hallgató szívemnek nagyon fájt.
A progressive-metal alapjait kikövező King Crimson, a 90-es évektől a prog-metalt uraló Tool vagy mondjuk Dream Theater tényleg borzalmasan rossz zenekarok, amit csak buta emberek hallgatnak. Aha :) A Neurosis is minden bizonnyal az ostoba embereknek való, és kínos is, hogy gondolkodó emberek írnak komoly témáról, nagyon nehéz és súlyos zenei formában.
A post-rock és post-metal nem használja a zongorát és a hegedűt nagyon aktívan, szar az instrumentális zene is, a maga nyugtató, majd felemelő formájában.
Végül is hallgasson mindenki popzenét, az jelenti a jövőt, tényleg... azzal halad az emberiség.
Persze a fehérre festett barmokat megvetem én is, a hosszú hajú krvakemény embereket, akik Manowar és egyéb power-metal pulcsikban mászkálnak, kiröhögöm... mert tudom, hogy sírva rohannának el mondjuk a Meshuggah elől, ami a poliritmiára építi a zenéjét. (4/4 helyett sokszor 25/16, rendkívül nehezen követhető és komplex)
Gratulálok ehhez a minősíthetetlenül felszínes és sekélyes bevezetőhöz tényleg...
2011.08.15 15:27:15shitgun
2011.08.15 15:19:00Menelvagor
Amiért a Manowar-ra rosszat mondtál a pokolban fogsz elégni te pózer popper kutya, és az egész vakerációd egy nagy nullává silányult. De komolyan, ekézed a cikkírót, aztán jössz ilyen ovis szöveggel, hogy a festett arc gáz (ha már rocktörit oktatsz, a Kiss mond valamit?), meg a te kedvenced megkergeti a más kedvencét. Az én apukám meg leveri a tiédet. Az ilyen metálosok miatt gáz metálosnak lenni. Pedig metálosnak lenni jó.
2011.08.15 15:29:13Sadist
"rendkívül nehezen követhető és komplex"
AHAHAHHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHAHAHAHAHHHAHAHAHAHAHA, köszi, feldobtad a napom :D
2011.08.15 15:29:36shitgun
2011.08.15 15:19:00Menelvagor
Mellesleg a Meshuggah szar, a hangzásuk jó, az ének bölcsöde színvonal, kínos.
2011.08.15 15:32:46Isaac Clarke
Azt értem hogy folk metál de akkor miért tarzannak öltöznek? Amúgy remek lett a cikk.
2011.08.15 15:35:27gyöngyvirag
bakker végig olvatam a hsz-ket.
baszki mintha csak ebből táplálkoznátok: fájdalom és harag. Megosztás.
Ez nem való nekünk: magyaroknak.
Tartsátok otthon az ilyen cikkeket.--->Undorító!
Az ilyen kis pöcs firkászokat pedig ki a Szaharába! ;-)
2011.08.15 15:35:48Die_Spaßgesellschaft
"A Dalriada ugyanis azt a fajta sablonos, már húsz évvel ezelőtt is elcsépeltnek számító, német power-metal alapokra felhúzott, pár rendszeridegen hangszerrel megbolondított (két hegedű, brácsa, tán egy lant - mindez a zenekar Fajkusz Banda nevű kísérőegyüttesétől), kétlábdobos zúzással és hörgéssel kiegészített sablonos metált játssza, amiben sem frissesség, sem tradíció nem fedezhető fel, hangszeres tudás is csak nyomokban" -
" ... hangszeres tudás is csak nyomokban ..." - hát, nem hiszem, hogy zenész ez a jó ember.
Ismét csak: szegény cikkíró ...
Ebből a mondatából számomra kiderül, hogy a cikkíró a Hajdútáncon kívül több Dalriada számot meg sem hallgatott: ez pedig gáz, mert gyalázza a csapatot.
A tudás nélküli gyalázás pedig könnyen átcsaphat rágalomba.
Ezt szerette volna elérni, drága cikkíró?
Ez a cikk szegénységi bizonyítvány írójára nézve.
Így hát csak annyi történt, hogy még többen ismerték meg a Dalriadát:))
2011.08.15 15:36:21R.M.E.
sajnos a cikk bevezető részéből látszik, hogy az író eleve azért ment oda, hogy pontosan ezt írja le...
2011.08.15 15:38:53Napkutya
Basszus, hát ez MAGA a PÉKLAPÁT! Tökéletes!
Nekünk, öreg, kopaszodó, nyakkendős rockereknek olyat odab.szott, hogy a fal adta a másikat!
Húsz percig senki sem dolgozott, csak vonyított, árkokat kapart a körmével az asztalba, és dobálta szét a cimboráknak a linkeket.
Ez már annyira szar, hogy JÓÓÓÓÓÓ!
Jövőre veszek a kölköknek egy koncertjegyet!
2011.08.15 15:41:19Menelvagor
Most tényleg van olyan, aki a Manowart komolyan veszi? Engem nagyon zavarnak azok az arcok, akik rohadt kemények, mert olyan cuccban vannak és meeekkora metáálarcok. Pontosan ezt a nézetet alakítják ki, ami az ilyen cikkekhez vezet. Egy téves nézetet.
És igen, gáz a festett arc, felesleges látványelem, ami nem szolgál semmit. Egy Godspeed You! Black Emperor, Mono, Kylesa, Pelican vagy akármi tökéletesen elvan nélküle, mert egyszerűen nincs rá szükség.
@sadist: Ha neked nem komplex a "matek-metál", akkor nem tudom, mi az...
Azt mondjuk aláírom, hogy Kidman üvöltése néha elég zavaró a zenéjükben, sokkal jobban szeretem az instru részeket.
2011.08.15 15:51:15Menelvagor
Aww, nem küldte el a kommentet.
@shitgun:
Szóval tényleg van olyan, aki komolyan veszi a Manowart? Azok miatt alakul ki egy ilyen téves nézet az egész metalról, akik jó kis manowaros vagy hasonló pulcsikban mászkálnak kint az utcán, és mutatják, hogy rohadt kemények. Kialakít a távolról figyelők körében egy nézetet, hogy minden metalt hallgató olyan. És ez rossz.
Az arcfestés is egy felesleges elem, igen, egy olyan szükségtelen show-elem, ami nem tesz hozzá a zenéhez, viszont tök jó támadási alap a hatereknek. Amíg az ilyen Godspeed You! Black Emperor, Kylesa, Pelican, Mono és mondjuk Isis, vagy hasonló zenekarok tökéletesen elvannak a normális, hétköznapi ruhájukban, szerintem minden rendben van...
Arról nem tehetek, hogy az idők során kialakult bennem egy hierarchia, és túlléptem a Rammsteinon (pedig ők szerettették meg velem az ilyesmi zenéket, amiért tisztelem őket nagyon), máshogy nézek bizonyos dolgokra.
@Sadist: ha neked a "matek-metál" nem elég komplex, akkor nem tudom, hogy mi...
De azt aláírom, hogy Kidman üvöltése néha tényleg nem túl jó a Meshuban, jobban szeretem az instru részeket, abban elképzelhetetlen erő van. (ld. Lethargica 3:02-től, darabokra tép)
2011.08.15 15:56:01Napkutya
Jah, egy kis ajánló:
[link]
2011.08.15 15:56:10shitgun
2011.08.15 15:41:19Menelvagor
Miért ne vehetné valaki komolyan a Manowart? Mert szerinted a Meshuggah jobb? És a Meshuggah-t miért lehet komolyabban venni? Vagy te az a fajta zenerajongó vagy, aki csak a hangszeres teljesítményt nézi? Én a metalzenét szeretem, és ha tetszik, akkor szarom le, hogy hány akkord, milyen ritmusképlet meg hány oktáv. Ha jó jó, ha tetszik tetszik. A festett arc meg pont annyira gáz mint egy három perces gitárszóló, gyakorlati haszna nincs. De neked azt hiszem felesleges lenne a black metalról értekezni, mert nem szereted, nem érted, nem is akarod érteni, és gondolom a Burzumtól sikítófrászt kapnál, amikor egy hangot ismétel 16 percen keresztül, én viszont besírok rajta. Az ilyen elitista és szűklátókörű metálfelfogás nagyon szomorú.
2011.08.15 15:57:39Menelvagor
Nyehh, mégis elküldte... mindegy. Felőlem azt hallgat mindenki, amit akar amúgy, csak ne öltözzön fel úgy az utcán, amiről egy sokkal szélesebb réteget negatívan ítélnek meg. (szerintem ez a kulturáltság mércéje is, avagy pont a kulturálatlanságé, de ezért kapok majd pár szarlövedéket, ha jól sejtem)
Nekem is van zenekaros pólóm (Tool), abban járok koncertekre.
Ja, és hadd tartsam többre a prog-metalt a power-metalnál, köszi :)
2011.08.15 15:57:59shitgun
2011.08.15 15:51:15Menelvagor
és soha az életben nem volt Manowar pólóm, pulcsim, zoknim, alsógatyám. Nem kell kívül hordani.
2011.08.15 15:59:05Sadist
Menelvagor 2011.08.15 15:51:15
Ívesen beleszarok, hogy más mit hallgat, vagy milyen zenét szeret, azokat szoktam kiröhögni, akik kedvencük tárgyát rettentően komolyan veszik, és próbálják megmagyarázni, hogy amit ők hallgatnak, az valójában nagyon is komplex, mély tartalommal bíró, igényes zene, miközben kurvára nem.
2011.08.15 15:59:49Ica a fekete cica
@cikk
Annyira a 90 évek elején találták ezt ki (a nyugatiak), hogy a (magyar) Swetter '84-ben kezdett népimetállal kísérletezni és '88-ban a Ki mit Tud-on benne voltak a döntőben
[link]
2011.08.15 16:00:30shitgun
2011.08.15 15:57:39Menelvagor
sőt, másmilyen se volt, egyrészt mert mindig is igénytelenségnek tartottam, másrészt mert szépen nyomott metálos pólókat nem lehetett kapni, mikor még megfordult a fejemben, hogy esetleg kéne egy ilyesmi. De hazudok, mert volt egy koncertrejárós Sepultura pólóm, kb. ötször volt rajtam, meg volt egy Marduk pólóm, amit a fordított kereszt miatt vettem meg és föl, hogy gimiben kiakasszam a tanárokat, de senki se vette észre, hogy mi van rajta, úgyhogy ment a szekrénybe.
2011.08.15 16:03:07Menelvagor
A stoner a maga pofonegyszerű hangzásával nagy kedvencem, nem érdekel a hangszeres teljesítmény, az érdekel, hogy valami jól szóljon. A sludge-ot azért szeretem, mert irdatlan durván szólnak a mélyre hangolt gitárok, zsigerien élvezem. Elkezdek rá automatikusan bólogatni.
Hallgattam én régen Hammerfallt is, érzem a nosztalgiát, amikor meghallom... de már nem szeretem. A 3 perces gitárszólókat sem bírom, a Dream Theater nekem abszolút fogyaszthatatlan, legyen zeneileg akkora csúcsteljesítmény, amekkora. Nem vonz.
Amúgy az Ulver is volt black-metal anno, az Agalloch is egyfajta black-metalt játszik, azon belül is lehet differenciálni elég erősen a zenét.
2011.08.15 16:05:41Neonknight
Rocker vagyok, szeretem a jó folk-metált, de ami a Dalriada-t illeti teljesen egyetértek a szerzővel.
pl.: A "Hidegen fújnak a szelek" kezdetű Muzsikás-feldolgozásuk kiváló példája annak, hogy hogyan lehet egy nagyon jó lüktető ritmusú alaptémát (ami kínálja magát a metál-feldolgozásra) unalmas középszerű klisés számmá alakítani. Átvették a nyugaton befutott épp aktuális hangzást és megpróbáltak valami magyarosat beletenni, de sem egyedi sem kirívóan jó nem lett.
2002-2005 tájékán pl a metál kiadók ontották magukból az ugyanolyan hangzású Sonata Arctica és Rhapsody másolat zenekarokat, egy kicsit ilyen "egyáltalán nem eredetinek" érzem a Dalriadat is.
Jó folk metal szerintem: "Leprechaun - The violin and the nightingale" keressetekl rá megéri.
2011.08.15 16:11:19Ica a fekete cica
@zsírvezér
"az szánalmas, hogy ha metál akkor ez a tűdőből feltörő torok gyilkos artikulálatlan hörgő éneklés benne kell ,hogy legyen... "
Nesze neked metál amiben nem hörögnek. A zenei műveltség fejleszthető.
[link]
2011.08.15 16:16:47shitgun
2011.08.15 16:03:07Menelvagor
abszolút értem, amit mondasz, én viszont a dalra izgulok, a hangzás nekem másodlagos, persze fontos, hogy jó legyen, ugyanakkor én black metalon nevelkedtem, úgyhogy nem elsőrangú szempont, szépen is nézne ki a Burzum csiszolt hangzással. Az Immortalnak viszont például agyszaggató hangzása van, szeretem is nagyon (az újabbaknak). Ezeket a matek-metálokat nem tudom értékelni, nem játszom hangszeren, nem nyűgöz le, hogy ezer hangot fog le másodperc alatt, csak a zajkását hallom. A Manowarra visszatérve kétségbe vonnám, hogy ők egyáltalán power metal, inkább klasszikus heavy metal, a Helloween/Hammerfall stb. vonalat sose szerettem, a Manowar viszont örök kedvenc, ha beszólnak rájuk, visszaszólok, pedig én mondtam feljebb, hogy ez hülyeség:)
2011.08.15 16:18:39Pannon Puma
numlockholmes,
a Napra nem metál. Nekem nem tetszik, amit csinálnak, de ez nem a zenéjüknek, hanem a gitárossal szembeni antipátiámnak köszönhető, valamint mert a folkrádióból táplálkozom (gyökérszinten, mondjuk így). Viszont a Napra zenél, nem show-t csinál, az igaz.