Hosszú évek óta próbáljuk visszahozni és erősíteni a magyar közéleti sajtóból szinte teljesen kikopó tárcanovella műfaját. A lap belsős munkatársai és a legkiválóbb hazai írók közül nagyon sokan vállalták azt a történelmi feladatot, hogy újra megszerethessük ezt a csodálatos műfajt.
MEGVESZEMAnnál már tényleg nincs lejjebb, amikor egy legalább tíz éve teljesen érdektelen produkció már csak DJ szettel képviselteti magát egy fesztiválon. Persze, biztos van, de azért a Faithless DJ szettje Live PA-jel mindenképpen kiérdemli az év legfölöslegesebb zenei élménye díjat.
Lassan tényleg létre lehetne hozni egy könnyűzenei rezervátumot valahol az Alföldön, ahol a nyári fesztiválszezonra elszállásoljuk a levitézlett együtteseket. Itt vígan élhetne együtt a Kosheen, a Prodigy vagy éppen a Pendulum, de a Faithless is szerető, egyben megértő lakóközösségbe kerülne. Ott kis délutáni foglalkozás gyanánt mindenki szépen megtanulna DJ-zni, aztán esténként a rajtuk ragadt CD-lemezekből állított tűz fölött sütögetnék a mályvacukrot és mesélnének arról, micsoda bulik voltak azok a rave korszak végén, amikor az extasyt még rendes extasy volt.
Egy ilyen rezervátum biztosan jó hatással lenne hazai fesztiválközegre. Megtanulnánk értékelni a nyugati produkciókat még akkor is, ha azoknak csak halvány mása bohóckodik a színpadon. A Faithless is biztos nagyobb megbecsülést kapott volna az EFOTT-on, ha állami pénzből fizettük volna Sister Bliss DJ-tanfolyamát. Bárány Attila például biztosan tikkelt egész este, amikor azt látta, hogy a számokba nem a DJ pofázik bele, hanem Maxi Jazz, aki összesen kétszer ténfergett fel a színpadra, hogy nagyjából három Faithless-szám zenei alapjára énekeljen valamit. Ennyi volt a Faithless a Faithlessben, a maradék időt Sister Bliss olyan érdektelen tánczenével töltötte ki, hogy a nagy szabadságérzéstől fűtött egyetemi fiatalság sem emelte túl sokáig az égbe a kezét. Alig lehetett megmondani, pontosan milyen számokat játszik, de például Skrillex és a Doors közös szerzeményének lakossági house remixe még így is fülön szúrt, hogy aztán mindenféle konkrét indok nélkül átváltson hangszeres deep house-ba.
Én tényleg nagyon sajnálom az EFOTT közönségét és a Faithlesst is. Ez az egész ugyanis senkinek sem volt jó. Ilyen alapon bárkit felrakhattak volna a nagyszínpadra valamelyik szponzorsátor DJ-pultja mögé, Maxi Jazz helyett pedig elég lett volna egy dublőr, ahhoz a három dalhoz. A közönség sem szopta be túl sokáig a parasztvakítást, ilyenek a bulik az összes gólyabálon, vizsgatemetőn és a Morrison's 17-ben is, csak ott legalább nem kell megfagyni és talán a nők is jobbak.
Rovataink a Facebookon