A hatodikosoknak se könnyű
Kemény kihívások elé állítja a hatodikosokat a 2012-es irodalomkönyv. A Mátyás anyja című Arany-műben taglalt telekommunikációs problémán rugózva egy hosszú bekezdés foglalkozik a levél és az sms különbségeivel. És hogy a kisdiákok érezzék, mindez mennyire nem elvont, hanem nagyon is gyakorlati a probléma, ezt az egész bekezdést kell egyetlen sms-be sűríteniük:
Hogy miért írna bárki sms-t egy nem túl szellemes tankönyvi eszmefuttatásról, azt most tegyük félre, és tekintsük a dolgot kihívásnak. Nem tudom, évezredek múlva az alábbi sms-váltást olvasva bárki arra jut-e, hogy Kata kollégám és én valójában "a technika eszközévé, gépekké váltunk volna", hiszen abban sem lehetek egészen biztos, hogy nem vagyunk, sőt, nem voltunk-e mindig is gépek. Mindenesetre bár fogalma se volt, miről van szó, Kata pontosan a helyén kezelte az összegző sms-t:
Most önökön a sor, kedves olvasók: küldjék el a fenti bekezdésből tömörített sms-eiket egy nem beavatott ismerősüknek, és a válasszal együtt screenshot-ként vagy átiratban küldjék el a címemre. A legjobb megoldásokat holnap ugyanitt közöljük.