Kutatók kikutatták, hogy kevesebb cukros üdítő fogy, ha 250 kalória helyett az áll a dobozon, hogy 50 perc futás
Azért elég vicces, hogy ehhez a John Hopkins Egyetem kutatóira volt szükség. Na de elég volt a huhogásból, a lényeg: hat kisbolt hűtőiben írták át az üdítőkön a tápanyagtartalmat az említett módon. Azt nézték, hogy a tizenéveseknek hogyan változnak a fogyasztási szokásai. Az eredmény: sokkal kevesebb fogyott cukros üdítőkből és sportitalokból, és több gyümölcsléből és vízből, összességében pedig kevesebb üdítőt vettek abban a hat hétben, amíg a megfigyelés tartott. (A grafikonon a sötétszürke oszlop azt mutatja, hogy mennyi fogyott valami a kalóriák feltüntetése mellett, a világosszürke pedig azt, hogy a megfigyelt időszakban mennyi fogyott).
A vásárlás után találomra megkérdezettek egyharmada mondta azt, hogy észrevette, hogy kalória helyett azt tüntették fel, hogy mennyi sporttal lehet lemozogni az adott üdítő kalóriatartalmát. Ennek az egyharmadnak a negyven százaléka mondta azt, hogy ezért máshogy döntöttek, mint ahogy eredetileg tették volna. Akik még így is cukros üdítőt vettek, kisebb kiszerelést választottak.
A kutatások egyébként azt mutatják, hogy nincs sok értelme a kalóriákat feltüntetni, mert nem sokat változtat a fogyasztók döntésein. Ehhez képest ez most tényleg egy előremutató kezdeményezés. (Vox)