Hét dolog amiben megváltoztatta a Facebook a világot
A múlt nap érte el a Facebook először, hogy egy nap alatt 1 milliárd ember lépett fel az oldalra, ennek örömére a Guardian összegyűjtötte, hogy miben is változtatta meg az emberek életét az egyik legkedveltebb közösségi oldal.
- Megváltoztatta az ismerős fogalmát. Most már mindenki Facebook-ismerősre gondol a szó hallatán, közben ismerőseink nagy része nem is ismerős a Facebookon, és Facebook-ismerőseink egy részét nem is ismerjük személyesen. A személyes beszélgetések, osztálytalálkozók is elvesztik a varázsukat, hiszen elég csak a másik adatlapjára menni és már mindent tudhatunk is róla.
- Kevésbé figyelünk az adatainkra. Az most mindegy is, hogy megosztjuk életünk minden másodpercét a nagyközönséggel, de megadjuk akár az e-mail címünket is és a telefonszámunkat is. És egy bölcs mondás szerint, ha nem fizetsz érte, akkor termék vagy. És a reklámokkal bombázóknak már elég is, hogy megadtuk a telefonszámunkat, le se fogjuk magunkról kaparni őket.
- Rengeteg munkát teremtett. Ugye ismerős ismerőseinél, hogy social media manager? Irigykedünk, hogy de jó munkájuk van, hiszen egész nap Facebookoznak? Az a cég, aki nem akar lemaradni biztosan foglalkoztat egy embert a közösségi oldalakkal való foglalkozással.
- A pártok is felfigyeltek rá. Mivel állandóan nyomkodjuk a telefonunkon a Facebookot, más meg nem igen olvasunk, ezért a pártok is rájöttek, hogy frissnek és aktuálisnak kell mutatkozni, így megragadnak minden alkalmat, hogy a Facebookon az üzenőfalunkra kerüljenek.
- Forradalmak indulnak el rajta. Elég a 2011-es Arab Tavaszra gondolni, ami legaktuálisabb hazai ügyhöz a menekültkérdéshez is vezetett. A diktatúrák ezért is szeretnék ellenőrzés alatt tartani, vagy betiltani az egészet, hogy ne tudjanak önszerveződni az emberek maguktól.
- A Facebook dönti el mi a hír és mit olvasnak. Szomorú vagy sem, mivel nagyon sokan csak a telefonjukról interneteznek, ezért nem nyitnak meg külön híroldalakat, csak azt olvassák ami szembe jön az üzenőfalon.
- Maga a Facebook. Mivel eleinte csak fiatal egyetemisták használták, az egész az ő ízlésükre volt kialakítva. Mára viszont már a a 65 éven felülieknek az 59 százaléka használja a Facebookot, így most már nekik is meg kell felelni.