Akkora a digitális analfabetizmus Magyarországon, hogy még az erről szóló felmérést is sikerült félreérteni
A digitális szövegértés azt jelenti, hogy mennyire tud az ember információt kiszűrni online, mennyire igazodik el a weblapok között, érti meg, hogy hova kell klikkelnie, hogy azt találja meg, amit akar, vagyis azt, hogy mennyire ismeri ki magát az interneten. Ez lassan egy annyira alap dolog, hogy bele sem gondolunk, hogy ezt tanulni kellene, pedig sok munkakörben nem is csinál mást az ember az ideje nagy részében, mint ezt.
A 2012-es PISA-felmérés szerint ebben különösen rosszak a magyarok.
Hogy mennyire, azt mi sem bizonyítja jobban, mint hogy az utóbbi napokban elárasztották a magyar internetet azok a hírek, miszerint most végre kiderültek az évekig rejtegetett számok a digitális szövegértésben elért pocsék eredményünkről. A helyzet azonban az, hogy az eredmények valójában már évek óta ismertek, a felmérésről 2013-ban közölt magyar nyelvű összefoglalót itt elolvashatja.
A zavart az okozhatta, hogy valóban megjelent egy tanulmány szeptember közepén, amelyből kiderül, hogy újra kell gondolni a technológiát az iskolában, erről beszámoltunk mi is. És ebben valóban visszautalnak a 2012-es PISA-felmérésre, de csak mint egy már korábbi eredményre.
Amely persze ettől függetlenül, vagy így még inkább lehangoló.