Hat fotóst kértek meg, hogy fotózzák le ugyanazt az embert. A történetben viszont volt egy aljas csavar is
Zseniális ötlet az ausztrál Canon reklámfilmje, de nem biztos, hogy az mutatja meg, amit szerettek volna. Elvittek hat fotóst egy napfényes műterembe, és bemutattak nekik egy férfit, a feladatuk pedig az volt, hogy készítsenek róla egy portrét.
A csavar az volt a történetben, hogy mind a hat fotósnak másképp mutatták be a pasit. Az egyiknek azt mondták milliárdos, a másiknak azt, hogy médium, a harmadiknak azt, hogy börtönből szabadult elítélt és így tovább.
Nézzék meg a videót, aztán mondom tovább:
Az eredmény hat teljesen különböző portré lett, amiket mind a kitalált személyiséghez társított prekoncepciók vezettek. Mind a hat fotós megpróbált ráerőltetni egy olyan látványt a szereplőre, ami leginkább tükrözi azt, ahogy egy milliárdosnak vagy elítéltnek meg kell jelennie egy képen. És a Kell-t nem győzöm eléggé hangsúlyozni.
A Canon üzenete az lett volna az ötlet mellé, hogy nem a kamera csinálja a képet, hanem az ember a kamera mögött, és a kreativitásnak a gép nem szab korlátokat - vagy ilyenek - de amire valójában rámutat, az az, hogy a fotósok többsége olcsó sztereotípiáknak próbál megfelelni, ahelyett, hogy arra koncentrálnának, ami előttük van. Ez pedig végtelenül szomorú. És tanulságos!