Jöhet az iskolai meditálás matekóra előtt
Matek, tesi, meditáció, nyelvtan — nem túl nagy túlzással így is kinézhet ezentúl egy chicagói iskolás órarendje. Egy amerikai szövetségi program keretében a közeljövőben 3000 iskolába vezetik be a meditációs technikák oktatását, hogy megtanítsák a gyerekeknek, hogy tudják visszanyerni a nyugalmukat.
A „Calm Classroom” (Nyugodt osztály) nevet viselő programra két és fél millió dollárt fordítanak, ennek keretében egy olyan technikát tökéletesítenek, amelyet a gyerekek is könnyen megtanulhatnak. A cél, hogy teljes figyelmüket képesek legyenek az aktuális pillanatra összpontosítani.
A társas és érzelmi tanulás ugyanolyan fontos, mint a hagyományos ismeretelsajátítás — hangsúlyozzák a program kidolgozói, akik a gyerekek teljes személyiségét szeretnék fejleszteni, és azt remélik, hogy a meditáció eredményessége meglátszik majd a tanulók osztályzatain is.
Hasonló programok egyre több helyen indulnak, Kaliforniában Quite Time (Nyugodt idő) néven szerveznek programot a transzcendentális meditáció iskolai adaptálására (érdemes elolvasni az erről szóló, igaz, rettentően hosszú cikket a The Atlanticon), Nagy-Britanniában pedig egy parlamenti bizottság vizsgálja a lehetőségét, hogy hogyan lehetne a közszférában és az oktatásban alkalmazott meditációval javítani a társadalom mentális állapotán.