Natália
-3 °C
7 °C
Mindeközben ma
új poszt érkezett, kattintson a megtekintéshez!
  • A vállalatok és a megbízott piackutató meg pr-cégeik feltételezhetően a legnagyobb jóindulattal és a törzsvásárlóikról szerzett mély és alapos tudással felvértezve állnak neki a termékeiket promózni, közben viszont rendszeresen úgy betonozzák be a nemi sztereotípiákat, hogy Harrach Péter is elmosolyodik. Ilyesmit sikerült most a Jar mosogatószert gyártó Procter & Gamble cégnek, amely gondolt egyet és 

    olyan piackutatást csináltatott a mosogatási szokásokról, amiben csak nőket kérdeztek meg.

    Nyilván tudják, hogy főleg nők veszik a termékeiket, és a házimunka tipikusan a nőkre hárul a családokban. Ebből viszont nem következik, hogy 

    1. csak nők mosogatnának
    2. csak a nők mosogatásélménye releváns, ezért csak őket kell megkérdezni arról, hogyan mosogatnak
    3. vagy hogy bárki több mosogatószert vesz meg attól, mert csak nőkkel készült kutatással alapozzák meg a marketingkampányt.

    Indoklást a cég közleménye sem ad, hogy miért kell nőket megkérdezni a házimunkáról és az azt segítő termékekről, hanem magától értetődő tényként kezeli azt. 

    Miközben nyilván férfiak is mosogatnak, abból pedig, hogy valaki nő, nem következik, hogy mosogat. Ha "háziasszonyokat" kérdeztek volna meg, az is elég szar lenne, mert az is csak erősítené a sztereotípiát, hogy a házimunka női munka, de azért ott legalább lenne valami szűkítés. De a P&G felmérésénél ilyen nincs, csak ezer, 18 éven felüli "hölgyet" kérdeztek meg. 

    Mint mosogató férfi, a csap mellől is gratulálok a P&G-nek! Indulhatnak a szexista kommentek!

  • Unja már azokat a videókat, ahol mindenki megdermedve áll, míg körbemászkál a kamerás? A Budapest Bike Maffiás srácok a Green Roommal forgattak egy ilyet, azt még mindenképp nézze meg:

    Bővebb információt itt talál, és akkor is érdemes ide kattintania, ha valamiért épp nem tudná megnézni a videót. 

  • A DK napról napra jobban aggódik a 3-as metró állapotárét. A sorozatos sajtótájékoztatókon túl a DK-sok már vészhelyzetekre felkészítő szórólapot osztott és az aláírást gyűjtött a felújításért, most pedig új fokozatra kapcsoltak Gy. Németh Erzsébeték:

    kiplakátolták a metróban Tarlós István telefonszámát.

    "A Demokratikus Koalíció az utolsó kocsiig tele fogja matricázni a 3-as metrót Tarlós hivatali telefonszámával, ha ez kell ahhoz, hogy megkezdődjön a metró felújítása" - áll a párt közleményében. Az akcióról ezt a képet küldték.

    Tarlós a vészhelyzettel való fenyegetés miatt már pert helyett kilátásba a DK ellen, kérdés, mi lesz erre a válasza, ha tényleg elkezdik őt hívogatni a metróról a budapestiek. 

  • Lehet, hogy ön is úgy gondolja, hogy a művészi installációk valójában egységesen megérdemlik a humbug minősítést, de megváltozik a véleménye, ha meglátja Mitchell F. Chan művét.

    felhok.png

    A művész óránként 3000 liter vízpárát használt a folyamatos ütközésekhez, de a puhán szétpattantó felhők látványa valódi terápiával is felérhet így a karácsonyi előtti rohanós időszakban.

    (Jó, a zene meg az a női hang közben elég idegesítő, de még ezekkel együtt is!)

    (via Sploid)