2015 legellenszenvesebb szavával kaszál a Die Toten Hosen
A német punkzenekar még 2014-ben jegyeztette be márkanévként a Gutmensch szót, amit 2015-ben Németországban a legellenszenvesebb szónak választottak.
A Gutmensch jótét lelket jelent, és ugyanazért szavazták meg a legvisszataszítóbb kifejezésnek, amiért a Toten Hosen is úgy döntött tavaly, hogy márkát alapít rá:
"Ez tulajdonképpen egy belső poén volt 2014-ben. Miután az elmúlt tíz évben minden lehetséges irányból megpróbálták ezzel a szóval lejáratni a társadalmilag érzékeny embereket, az az ötletünk támadt, hogy visszaszerezzük a kifejezés méltóságát" - mondta Patrick Orth, az együttes menedzsere.
A Darmstadti Egyetem nyelvészekből és újságírókból álló független bizottsága szintén úgy látja, hogy a jótét lélek kifejezés mögöttes üzenete, hogy a segítőkész emberek naivak, buták. Bár már régóta jelen van a közbeszédben, igazán csak tavaly terjedt el: a menekültválsággal összefüggésben a menekülteket önkéntes társadalmi munkával segítők lefitymálására használták, ezért lett 2015-ben a legellenszenvesebb német nyelvű szó.
A Die Toten Hosen tagjai a Gutmensch-termékek eladásából befolyó összeggel nekik szimpatikus kezdeményezéseket támogatnak. Kapható náluk többek között Gutmensch - No one likes us. We don't care! (Gutmensch - Senki sem kedvel minket. Nem érdekel!) feliratú póló.
(MTI)