Géza
1 °C
8 °C
Mindeközben ma
új poszt érkezett, kattintson a megtekintéshez!
  • vlcsnap-2017-02-25-17h59m13s100.png

    Ketten indultak csak a 90 év fölöttiek sprintjében a 2017-es fedett pályás Masters-futamon: a 99 éves Orville Rogers és a 92 éves Dixon Hemphill. A 60 méteres versenyen óriási izgalmakat hozott, hiszen csak célfotó döntött az egymáshoz képest 5 századmásodpercen belül végző futók között.

    A versenyt végül a rutinosabb Rogers nyerte, aki a futam után úgy nyilatkozott, hogy évek óta azzal készül a futásokra, hogy megpróbálja fejben elképzelni maga előtt az egész versenyt, és próbál a lehető legkiegyensúlyozottabb lenni.

    via SB Nation

  • A 2017-es riói és Sao Paulo-i karneválokat február 24 és 28 között tartják a két brazíliai nagyvárosban. Alább egy válogatás a dél-amerikai kontinens egyik legnagyobb bulijának nyitónapján készült képekből.

  • Ilyen válogatás úgysem volt még, hát most lett: a Eurogamer összeszedte minden idők videojátékainak legjobb vörös hajú hőseit, és azzal a büntető szóviccel tetézték, hogy "Red Head Redemption". Lilith a Borderlands 2-ből, Blanka a Street Fighter 2-ből, Elaine Marley a Monkey Island-játékokból, és még 48 klasszikus, szűk fél órában. És az kinek tűnt fel csak most, hogy a Mario-játékok Bowsere is vörös hajú (például nekem).

  • Ma már hihetetlenül hangzik, de volt egy időszak, amikor 30-35 Bugatti is gurult a magyar utakon. A jelenleg a Volkswagen tulajdonában álló exkluzív autómárka története több mint száz évvel ezelőtt kezdődött, amikor 1909-ben az olasz származású autótervező, Ettore Bugatti megalapította saját gépkocsi-manufaktúráját az akkor németországi Molsheimben. Bugatti több kanyar után a két világháború között Franciaországban csodálatos, kézműves luxus- és sportkocsikat készített. (Nem, nem viccelek, a kézműves jelző abszolút helytálló, Bugatti autói precíz kézi munkával, manufakturális körülmények közt születtek.)

    A 20. század elejéről fennmaradt Bugattik mára természetesen a legkeresettebb gyűjtői darabok, amikre a tehetős autómániások nem sajnálnak dollár százezreket. A Bugatti történetéről emellett nagyon aprólékos, alvázszámokkal súlyosbított kötetek is szoktak megjelenni, különféle hardcore Bugatti klubok kiadásában.

    2010-ben Helge Hauk, az osztrák Bugatti Club titkára úgy döntött, hogy összegyűjti a közép-európai régió, így az Osztrák-Magyar Monarchia Bugatti-történetét, ezzel feltárva a terület elég nagy fehér foltját. A több országra kiterjedő kutató és gyűjtőmunka eredményeképp született meg a kétkötetes, 1040 oldalas, K&K Bugatti Register. A tíz szerző által több nyelven írt kiadvány az Ausztriában, Csehországban, Lengyelországban, Szlovákiában, Szlovéniában, Boszniában, Horvátországban és Magyarországon eladott Bugattikat térképezi fel, archív fotókkal, dokumentumokkal, korabeli sajtóhírekkel fűszerezve.

    Magyarországon az 1920-as, 1930-as években a kalandos életű Salm Hermann gróf és Rózsahegyi István foglalkoztak a márkával. A hazai állomány kb. 30-35 darabot tett ki. A tulajdonosok között arisztokratákat és sportembereket találni, így például Esterházy Antal herceg, gróf Zichy Tivadar, báró Wolfner András, Delmár Walter voltak neves Bugatti tulajdonosok.

    A 300 autó adatait felsorakoztató masszív (4,5 kilós!) kiadványból mindössze 500 darabot nyomtak, és mi tagadás, ára méltó a Bugattikhoz: 200 euróba kerül. A K.u.K. Bugatti-regiszter magyar vonatkozású részét Négyesi Pál autótörténész, Fortepan-szerkesztő állította össze, az ő jóvoltából kaptunk pár remek képet ízelítőül.

    Fotó: The k. & k. Bugatti Register