Albin
6 °C
10 °C
Mindeközben ma
új poszt érkezett, kattintson a megtekintéshez!
  • Adek Berry, az AFP fotósa kapta el azt a pillanatot, amikor a Szalmán bin Abdel-Azíz szaúd-arábiai király fogadására készülő indonéz díszőrség és az éljenző tömeg mellett a legteljesebb nyugalomban egy szarvascsorda sétált át a bogori elnöki palota kertjében.

  • Kilencedik alkalommal tartják meg a Budapesti Építészeti Filmnapokat a Toldi Moziban, ahol olyan tematikus vagy az építészethez kötődő filmeket lehet majd megnézni, mint a

    • Végtelen Boldogság
    • Látnoki mesterek
    • A modernizmusról másként
    • A felszállópálya
    • Befejezetlen terek
    • A kupola
    • Finoman átalakított lakóház
    • Városi hullámok
    • Vízen lebegő London
    • Tucatfölde
    • Bikiniszavak

    Ezen felül lesz egy igazi premier is, ugyanis bemutatják J.G. Ballard disztópikus regényéből készült High-Rise-t Tom Hiddleston főszereplésével. Ezt a filmet nem vetítették még itthon. A részletes programról az esemény honlapján vagy a Facebook-oldalán lehet olvasni.

  • Azt már megírtuk, hogy az Örkény Színház végre felújítja a Világ Legrosszabb Nézőterét. Külön jófejség, hogy a színház nemcsak azoknak adja oda örökbe a székeket (vagy legalább az azokon található emléktáblákat), akik annak idején, 1993-ban támogatták a Madách Kamara nézőtér-felújítását, hanem felajánlják a székeket mindenféle intézményeknek, művházaknak vagy más hasonló rászorulóknak. Úgyhogy azok az intézmények, amelyeknek jól jönne pár nézőtéri szék, a szek@orkenyszinhaz.hu email címre írhatnak március 31-ig.

  • Már írtunk róla, hogy a világkereskedelem döglődése miatt mekkora szarban van a konténerhajózási piac, és még a legnagyobb cégek is nehezen bírják pénzzel, de most a BBC újabb szemléletes példával állt elő a helyzet súlyosságát szemléltetendő:

    A Hammonia Grenada nevű konténerhajót 2010 januárjában 60 millió dollárért, azaz mai árfolyamon kb. 17,5 milliárd forintért szállították le, ám a tulajdonosa most eladta ócskavasnak, mert egyszerűen nincs már rá szükség. Részben túl nagyok a kapacitások, részben meg a szűkülő piacon mindenkinek racionalizálnia kell, ami a gyakorlatban azt jelenti, hogy gazdaságosabb és nagyobb hajókat vesznek, a kevésbé gazdaságos hajókat meg eladják.

    A másik ok a kisebb és rosszabb megtérülésű hajók leselejtezésére, hogy a Panama-csatorna bővítésével már nagyobb szállítókkal is át lehet kelni Amerika közepén, tehát kevesebb okuk van a kisebb hajók tartására a cégeknek.

    Egyébként azért így is kaptak jó 5,5 millió dollárt a Hammonia Grenadáért, mert azért jó sok és nem nagyon ócska vas van egy ilyen hajóban, de azért az 54,5 millió dolláros bukó mindentől függetlenül elég erős.