Aladár, Álmos
-1 °C
9 °C
Mindeközben ma
új poszt érkezett, kattintson a megtekintéshez!
  • Ha bármikor az életemben, vagy legalábbis az Orbán-kormány regnálása alatt (már ha ez a kettő nem ugyanaz) ingyenpénzhez akarok jutni, nyilván a legegyszerűbb útja egy stadionépítés vagy -felújítás lesz. Lassan már a megyekettőben is minimum lesz a szolárlámpázott, fűthető gyepszőnyeges kis ékszerdoboz, élelmes vállalkozók lassan már a kocsmájukat is állami támogatással festik újra, csak átkeresztelik Stadion presszóvá.

    A mostanra minden valamire való vidéki fideszes kiskirály erős ember kisvárosán átsöprő diadalmenet egyetlen kínos incidense az újpesti stadionfelújítás. Pedig ez Orbánnak szíve-csücske lehet, legalábbis ha abból indulunk ki, hogy már első, ezredforduló környéki kormányzása idején beletettek 1,4 milliárdot az építésébe, de miután mostanra a matuzsálemi, 16 éves korba lépett, újabb 800 millióért kicsit ráncfelvarrták.

    A történetben azóta több a kínos pillanat volt, mint amit a Lengyel László liftjébe szorult Gyurcsány és Botka össze tudna hozni, benne olyan finomságokkal, hogy az újpesti stadiont majdnem a Vasas avatta fel, de aztán mégsem, mert olyan pocsék állapotban volt a gyep. De a pálya használatba vételi engedélyét legalább kiadták pár napja. És a hétvégén olvasónk, Alma, titokban be is osont, megnézni a szép új stadiont. És ezt találta 800 millióért.

    A nemrég felújított újpesti stadion lépcsője
    A nemrég felújított újpesti stadion lépcsője

    Oké, egy helyen lehet kisebb probléma a betonozással. De két helyen már csak nem...

    A felújított Szusza stadion lelátója néhány nappal a használatbavételi engedély kiadása után
    A felújított Szusza stadion lelátója néhány nappal a használatbavételi engedély kiadása után

    Alma olyan képet is küldött, amiből látszik, hogy nem csak a betonozást nem sikerült tökéletesen kivitelezni.

    Sietni kellett, nem lehetett mindenre egy atomóra pontosságával odafigyelni
    Sietni kellett, nem lehetett mindenre egy atomóra pontosságával odafigyelni
  • Dubaj közlekedési hatósága szerint már júliusban használatban lesznek az ember szállítására is alkalmas taxidrónok. Egy eszközt egyszerre csak egy ember használhat 100 kilogrammig, de mindössze annyi kontrollja lesz a drón fölött, hogy megadhatja az úti célt. 

    Bővebben ide kattintva olvashat a taxidrónokról. 

  • Olvasónk, Szémár Ferenc Galya-tető közelében fotózta a ritkán megfigyelhető természeti jelenséget. A légkörfény nevű jelenség megfigyeléséhez különösen sötét égre és nagy átlátszóságra van szükség, ahol a holdfény sem zavarja meg az észlelőt.

    A fányolfelhőzethez hasonló megjelenésű légkörfény tulajdonképpen a sarki fényhez hasonlóan a magaslégkörben keletkező légköri jelenség, ionizált gázok fénykibocsátásából ered, az aurora borealistól eltérően a Föld bármely pontján észlelhető, azonban annál jóval halványabb.