A luxusórások legrosszabb álmai valósulnak most meg azzal, amilyen tempóban kapkodják most el az okosórákat
2015 utolsó három hónapjában több okosórát adtak el a világban, mint amennyi svájci órát. Mindez azért érdekes, mert kezdetben a luxusórák gyártói nem igazán tekintették az okosórák gyártóit konkurenciának, viszont mostanra nemhogy konkurenciának számítanak, de már le is nyomták őket. A Strategy Analytics nevű kutatócég jelentése alapján 8,1 millió okosóra kelt el a tavalyi utolsó negyévben, míg svájci órából csak 7,9 milliót adtak el.
Az okosórák 63 százalékát az Apple adta el, 16 százalkékukat pedig a Samsung. Mivel az Apple órát csak április óta lehet kapni, ez azt is jelenti, hogy lényegében az Apple nyomta le a luxusórákat. Mindez trendek szintjén is elég durva: amíg az okosóákból 315,6 százalékkal több fogyott, a svácji órák 4,8 százalékkal fogytak rosszabbul év/év alapon. (Quartz)