Natália
-3 °C
7 °C
Mindeközben ma
új poszt érkezett, kattintson a megtekintéshez!
  • A Google street view tele van meglepetésekkel. Egy-egy rejtélyes képnél a fél világ szokta találgatni, hogy például gyilkosságot lát-e, vagy csak egy vizes kutyát, esetleg UFO szállt-e a Dunába egy térképhiba részeként.

    Ma reggel egy boltot keresgéltem a Kolosy tér környékén, amikor Lovas kolléga azt javasolta, hogy a Google street view-val nézzek szét a környéken. Küldött is egy linket a Kolosyról, amin a keresett bolt mellett egy kerekesszékes emberre lettem figyelmes.

    A kerekesszékes pont a Google kamerás autója előtt haladt, és egyáltalán nem tűnt úgy, mint aki ki fog térni a kocsi útjából, amely rendíthetetlenül haladt a Szépvölgyi út irányába.

    Nekem sok minden eszembe jutott, de arra nem voltam felkészülve, amilyen látvány aztán fogadott, amikor a kocsival a férfi mellé értünk. Vigyázat, a nyugalom megzavarására alkalmas képsorok következnek.

    Disclaimer: Ennek a posztnak nem célja nevetség tárgyává tenni sem a férfit, sem általában a kerekesszékkel közlekedőket, sőt, inkább arra kívánja felhívni a figyelmet, hogy a közlekedésben nagyon oda kell figyelnünk egymásra, legyünk egymással türelmesek, és ne az legyen az elv, hogy automatikusan az erősebb és nagyobb járművel közlekedőnek van igaza.

  • Screen Shot 2016-12-09 at 12.29.02.png

    Pedig a könyvekben nem kímélte őket George R. R. Martin író. Az itt megtekinthető videóban még több olyan kép van, mint ez a fenti.  

  • A vállalatok és a megbízott piackutató meg pr-cégeik feltételezhetően a legnagyobb jóindulattal és a törzsvásárlóikról szerzett mély és alapos tudással felvértezve állnak neki a termékeiket promózni, közben viszont rendszeresen úgy betonozzák be a nemi sztereotípiákat, hogy Harrach Péter is elmosolyodik. Ilyesmit sikerült most a Jar mosogatószert gyártó Procter & Gamble cégnek, amely gondolt egyet és 

    olyan piackutatást csináltatott a mosogatási szokásokról, amiben csak nőket kérdeztek meg.

    Nyilván tudják, hogy főleg nők veszik a termékeiket, és a házimunka tipikusan a nőkre hárul a családokban. Ebből viszont nem következik, hogy 

    1. csak nők mosogatnának
    2. csak a nők mosogatásélménye releváns, ezért csak őket kell megkérdezni arról, hogyan mosogatnak
    3. vagy hogy bárki több mosogatószert vesz meg attól, mert csak nőkkel készült kutatással alapozzák meg a marketingkampányt.

    Indoklást a cég közleménye sem ad, hogy miért kell nőket megkérdezni a házimunkáról és az azt segítő termékekről, hanem magától értetődő tényként kezeli azt. 

    Miközben nyilván férfiak is mosogatnak, abból pedig, hogy valaki nő, nem következik, hogy mosogat. Ha "háziasszonyokat" kérdeztek volna meg, az is elég szar lenne, mert az is csak erősítené a sztereotípiát, hogy a házimunka női munka, de azért ott legalább lenne valami szűkítés. De a P&G felmérésénél ilyen nincs, csak ezer, 18 éven felüli "hölgyet" kérdeztek meg. 

    Mint mosogató férfi, a csap mellől is gratulálok a P&G-nek! Indulhatnak a szexista kommentek!

  • Unja már azokat a videókat, ahol mindenki megdermedve áll, míg körbemászkál a kamerás? A Budapest Bike Maffiás srácok a Green Roommal forgattak egy ilyet, azt még mindenképp nézze meg:

    Bővebb információt itt talál, és akkor is érdemes ide kattintania, ha valamiért épp nem tudná megnézni a videót.