Aladár, Álmos
-2 °C
9 °C
Mindeközben ma
új poszt érkezett, kattintson a megtekintéshez!
  • Ön szerint jobb lesz-e egy autó (vagy hatékonyabb egy fogkrém, mosószer, üzemanyag, cipő, sampon) attól, hogy egy híresség, akinek egyébként semmi köze annak az iparághoz, ott lábatlankodik a gyárban az előállítása közben? Nyilván nem, ugye? Mégis, a reklámok tele vannak ilyen klisékkel, egy hokis (Ovecskin talán?) borotvát, a lengyel csatár, Lewandowski pedig sampont próbált ránk tukmálni – hogy csak két, kulturálisan hozzám közel álló területről említsek példát.

    És most itt van ez az úgynevezett Szikla, Dwayne "The Rock" Johnson, aki volt pankrátor, amerikaifocista, szerepelt akciófilmekben (na jó, a Star Trek egyik részében is), ráadásul diplomás kriminológus. Szóval majdnem olyan, mint egy Ötvös Csöpibe ojtott Doszpot Péter – csak épp valószínűleg semmi köze nem volt az autógyártáshoz. Ebből a nagyjából egyperces reklámfilmből viszont úgy tűnhet, ő maga a Ford-gyártás élő lelke. Komolyan mondom, ha egyszer feltalálnánk az időgépet (ami tudjuk, miért nagyobb lehetetlenség a hírességmentes reklámnál is), tuti 1977-ben mennék vissza, hogy a Kék fényes Szabó Lászlóval leforgassam a világ valaha volt legtutibb Ladaezerkettes reklámját.

  • Ennyi kellett egy amerikai házaspárnak, hogy végre gyerekük lehessen. A kezelésre összesen 30 ezer dollárt költöttek, amiből 14 ezret kölcsönből álltak, de végül mégis összejött a gyermekáldás, ráadásul duplán, ugyanis ikreket várnak.

    16603049 10103160080789815 950750185144116332 n
    Fotó: Lauren Walker

    A hírt a Facebookon osztották meg. 

  • Az Iho.hu híre szerint szétszakadt a záhonyi sebesvonat. A lap szerint a budapesti kijárati váltókörzetben történt a baleset.

    Névtelen.png

    „A 265-ös Szili épp (alig egyperces késéssel) indult Záhony felé vonatával, amikor az 50 55 29-05 043-5-ös pályaszámú kocsinál szétszakadt a vonat, a szerelvény nem tudta folytatni útját. A mentés idejére a Nyugati pályaudvar 11-17. vágányairól a CV jobb és bal vágányokat kizárták, ez a pályaudvar forgalmában nagyjából tízperces késéseket okoz.”

    A valóságban azonban nem szakadt szét, hanem, mint a MÁV sajtóosztályától megtudtuk, szétakadt. A kocsik elváltak ugyan egymástól, de személyi sérülés nem történt.

    Update: amúgy ezt a köznyelv tényleg szakadásnak hívják, de a MÁV-nál szeretik a szakzsargont. 

  • Valószínűleg ön is átélte már, mennyit kell várni a sürgősségi osztályon kéztöréssel, kisebb sérüléssel, nem életveszélyes panasszal. Persze mindenkinek a saját baja a legnagyobb. Nekem például egyszer az volt a legnagyobb bajom, hogy úgy belerúgtam otthon az ágy szélébe, hogy eltört a kislábujjam. Persze most röhög rajtam, de felebaráti szeretettel kívánom, hogy hasonló élményben sohase legyen része: az a kis bőrdarab ott a lábunkon a benne lévő pici törött csontocskával pokolian tud fájni. És akkor tanulja meg igazán, hogy enélkül a látszólag semmire se való szervecske nélkül alig lehet járni. A sürgősségin azért elég hamar kiderült számomra, hogy más baja bizony lehet nagyobb az enyémnél. Több óra várakozás után így én voltam a legutolsó, akit egyáltalán megnézett egy orvos.

    De van, aki nem tud ennyire türelmes lenni. Ebben pedig nincs különbség egy átlagos magyar kórház és a rendkívül fejlett Ausztrália egyik jól felszerelt kórháza között, merthogy mindkettőbe emberek járnak. A különbség talán annyi, hogy Ausztráliában mindezt igyekeznek elmagyarázni a betegnek. Ettől pedig azt remélik, hogy az amúgy is súlyos helyzetből nem lesz egy másik vészhelyzet. Ha ön már verte ököllel a pultot egy sürgősségi osztályon vagy üvöltözött a betegfelvételnél, nézze meg ezen a kis felvilágosító filmen, mi zajlik mindeközben. (via SA Health