Ritkán kapok annyi anyázást, mint a tegnapi motoros bejegyzésemre
Hétfőn írtam, hogy micsoda hülyeség a szmogriadónak az a része, hogy egy kis motor helyett egy nagy autóval kellett munkába mennem, majdnem kétszer annyi ideig közlekedve a városban. Na, jól el is lettem küldve a francba, megírták a kedves olvasók, hogy a motorok igenis sokkal szennyezőbbek, nincs rájuk szabályozás, tisztítatlanul jön ki belőlük minden, youtube-videókat, meg amerikai cikkeket kaptam, meg hogy örüljek, hogy egyáltalán használhatok ilyen roncshalmazt, és hogy hülyeségekkel lázítok.
A helyzet az, hogy volt igazság a leveleikben, mert a motorok tényleg nem a környezetkímélés nagymesterei, még mindig csak a (motoros) Euro3 körül járnak, most lett csak kötelező nekik az Euro4, és persze mindenki járjon BKV-val, ne autóval.
De azért hadd hozzam ki döntetlenre a dolgot, ugyanis egy 2008-as motornak elvileg Euro3-asnak kellene lennie, ha normálisan töltik ki a forgalmit. Annak viszont nagyjából olyanok a határértékei, mint egy autós benzines Euro3-asnak, ami közlekedhet szmogriadóban. És én feleannyi időt töltenék a forgalomban, csökkentve a dugót és minden egyéb környezetterhelést.
És akkor még a vígan közlekedő kétütemű ötvenes robogókról nem is beszéltünk, mert azok aztán tényleg gyilkosak.