Hogy az égbe lehet így összetörni szállítás közben egy csellót?
A képet Myrna Herzog, az Ensemble Phoenix zenei igazgatója posztolta, akinek az Alitalia így adta ki a csomagként feladott 17. századi barokk térdhegedűjét (viola da gamba, a cselló barokk őse). Mint írta agyonosztott Facebook-bejegyzésében, a légitársaság emberei azt ígérték neki, hogy kézben szállítják majd, ehhez képest kegyetlenül összetörve kapta vissza a reptéri váróban.
Mint a poszt képein látszik, a több ezer eurós hangszert hosszában kettétörték. Akinek zúzták már meg reptéren csomagját, biztos sejti, mit érezhetett a zenész.
Frissítés: Megkereste lapunkat az Alitalia magyarországi képviselete, és a következőket tette hozzá a történethez:
Először is szeretnék elnézést kérni a légitársaság nevében!
Mielőtt azonban bírálnánk valakit, érdemes figyelembe venni az alábbiakat:
- Ki üzemeltette a járatot/járatokat? (lehet hogy más légitársaság)
- A repülőtereken a csomagok kezelését nem a légitársaság végzi
- Miért nem kézipoggyászként szállították az értékes hangszert?
- Melyik repülőtéren történt a sérülés? Amennyiben ezt nem tudjuk, milyen repülőtereket érintett az utazása során? Ezeken a repülőtereken kell kivizsgálni az esetet.
Fontos kérdés továbbá, hogy kötöttek-e rá biztosítást? Illetve gondoltak-e arra, hogy speciális cargo vagy futár céget vegyenek igénybe? Véleményünk szerint akkor sem szabad általánosítani hogy xy cég/vállalat utálja a zenészeket, ha egy alkalmazottuk volt a vétkes. A fentieket figyelembe véve pedig még inkább igaz ez.