nagygépes

Új légitársaság a charterpiacon

Farkas Bertalan is tulajdonos

2000. 12. 11., 17:34 | Frissítve: 2000. december 15., péntek 14:56

Új orosz-magyar érdekeltségű légitársaság megalakulását jelentették be hétfőn Budapesten. Az Atlant-Hungary négy TU-154M típusú géppel kíván részt venni a charter-utasszállításban, az első gépet már karácsony előtt szeretnék üzembe állítani. Az cég vezérigazgatója és többségi tulajdonosa Gados György, Farkas Bertalan a felügyelő bizottság elnöke és 8%-ban tulajdonos.

Az Atlant-Hungary úgy új szereplő, hogy valójában Aerobatics néven már 1992 óta működik, eleinte főleg kisgépes pilótaképzéssel, műrepülő oktatással foglalkoztak. A cég jelenleg két IL-76 és egy AN-32B típusú repülőgéppel rendelkezik, főleg teherszállítással foglalkoznak, idén az általuk szállított mennyisége eléri a 15 ezer tonnát. (Összehasonlításképpen: a Malév cargo részlege szeptemberig 9 ezer tonnát szállított.)

A légiflotta 4 db TU-154M típusú gépből áll

Farkas Bertalan
az egyetlen magyar űrhajós is résztulajdonos
Az osztrák, ukrán és magyar magánszemélyek tulajdonában lévő társaság idén nevet változtatott Atlant-Hungary Airlines Ltd-re, s tevékenységi körét nem menetrendszerinti, azaz charter személyszállítással bővíti. Együttműködési megállapodást kötöttek az oroszországi Samara Airlines-szal, akik 4 db TU-154M típusú gépet bocsátanak a magyar társaság rendelkezésére.

A gépek magyar lajstromjel alatt repülnek majd, az elsőt még karácsony előtt szeretnék rendszerbe állítani. Márciusban, a turista forgalom startja előtt már mind a négy TU-154 a ferihegyi betonon fog állomásozni, az első két gépet bérli a cég, míg a második két gép a tervek szerint megalakítandó orosz-magyar vállalkozás közös tulajdonába kerül.

Az új légitársaság bázisrepülőtere Ferihegy lesz, célpontjai pedig az utazási irodák által meghatározott célok, vagyis a népszerű üdülőhelyek. Repülnek Izraelbe, Görögországba, Spanyolországba, a Kanári-szigetekre, s jelenleg előkészítés alatt áll a dél-afrikai út is. Ide a gépek hatótávolsága miatt természetesen nem tudnak közvetlenül repülni, csak megszakítással.

Nem kívánunk árháborút indítani

Cégtükör
Az Atlant Hungary vezérigazgatója és többségi tulajdonosa [43%] Gados György, a felügyelő bizottság elnöke Farkas Bertalan [tulajdoni hányada 8%], míg a fennmaradó kisebbségi részesedésen ukrán és osztrák magánszemélyek osztoznak.

A jelenleg 210 millió forintos alaptőkéjű cég az idei esztendőre 1-1,5 millió dolláros bevételt tervez, az üzleti terv szerint az első két gép bérleti díja a jövő esztendő végére megtérül, míg a két tulajdonba kerülő TU-154M árát két és fél alatt termeli ki a vállalkozás.

„Egy repülőgéppel nincs értelme légitársaságot csinálni, ezért is döntöttünk négy TU-154 rendszerbe állítása mellett –fogalmazott Gados György vezérigazgató. Terveink szerint a három gép folyamatosan fog repülni, a negyedik pedig a karbantartáson lévő gépeinket helyettesíti majd. Nem kívánunk árháborút indítani, vagyis nem ígérünk járatköltség alatt utakat az irodáknak. S csak akkor szállunk fel, ha az utazási irodák a visszautat is kifizetik, vagyis garantált, hogy az utasokat vissza is tudjuk hozni.”

Az új légitársaság korrekt együttműködésre törekszik a Malévval, Farkas Bertalan, a felügyelő bizottság elnöke elmondta, megkeresték a légiközlekedési vállalat régi és új vezetését egyaránt. A Malév márciustól kivonja a forgalomból TU-154-es gépeit, ebben a helyzetben kíván kapacitásával segíteni az Atlant Hungary, szolgáltatásaikat elsősorban utazási irodáknak kínálják.

A Tu-154M gépek korszerűbbek a Malévnál TU-154B-jeinél

A Tu-154M gépek korszerűbb típusok, mint a Malévnál repülő TU-154B változat, a gépek átlagéletkora 8 esztendő. A gépeket orosz-magyar vegyes személyzet repüli majd, a pilóták oroszok lennek, a stewardessek pedig magyarok. Az első időben lesz egy orosz steward is a fedélzeten, aki a kabin és a pilótafülke közötti kommunikációt segíti – bár a pilóták természetesen kivétel nélkül beszélnek angolul.

hirdetés
hirdetés