|
Új légitársaság a charterpiaconFarkas Bertalan is tulajdonos2000. 12. 11., 17:34 | Frissítve: 2000. december 15., péntek 14:56
Új orosz-magyar érdekeltségű légitársaság megalakulását jelentették be hétfőn Budapesten. Az Atlant-Hungary négy TU-154M típusú géppel kíván részt venni a charter-utasszállításban, az első gépet már karácsony előtt szeretnék üzembe állítani. Az cég vezérigazgatója és többségi tulajdonosa Gados György, Farkas Bertalan a felügyelő bizottság elnöke és 8%-ban tulajdonos. Az Atlant-Hungary úgy új szereplő, hogy valójában Aerobatics néven már 1992 óta működik, eleinte főleg kisgépes pilótaképzéssel, műrepülő oktatással foglalkoztak. A cég jelenleg két IL-76 és egy AN-32B típusú repülőgéppel rendelkezik, főleg teherszállítással foglalkoznak, idén az általuk szállított mennyisége eléri a 15 ezer tonnát. (Összehasonlításképpen: a Malév cargo részlege szeptemberig 9 ezer tonnát szállított.) A légiflotta 4 db TU-154M típusú gépből áll
A gépek magyar lajstromjel alatt repülnek majd, az elsőt még karácsony előtt szeretnék rendszerbe állítani. Márciusban, a turista forgalom startja előtt már mind a négy TU-154 a ferihegyi betonon fog állomásozni, az első két gépet bérli a cég, míg a második két gép a tervek szerint megalakítandó orosz-magyar vállalkozás közös tulajdonába kerül. Az új légitársaság bázisrepülőtere Ferihegy lesz, célpontjai pedig az utazási irodák által meghatározott célok, vagyis a népszerű üdülőhelyek. Repülnek Izraelbe, Görögországba, Spanyolországba, a Kanári-szigetekre, s jelenleg előkészítés alatt áll a dél-afrikai út is. Ide a gépek hatótávolsága miatt természetesen nem tudnak közvetlenül repülni, csak megszakítással. Nem kívánunk árháborút indítani
Az új légitársaság korrekt együttműködésre törekszik a Malévval, Farkas Bertalan, a felügyelő bizottság elnöke elmondta, megkeresték a légiközlekedési vállalat régi és új vezetését egyaránt. A Malév márciustól kivonja a forgalomból TU-154-es gépeit, ebben a helyzetben kíván kapacitásával segíteni az Atlant Hungary, szolgáltatásaikat elsősorban utazási irodáknak kínálják. A Tu-154M gépek korszerűbbek a Malévnál TU-154B-jeinél A Tu-154M gépek korszerűbb típusok, mint a Malévnál repülő TU-154B változat, a gépek átlagéletkora 8 esztendő. A gépeket orosz-magyar vegyes személyzet repüli majd, a pilóták oroszok lennek, a stewardessek pedig magyarok. Az első időben lesz egy orosz steward is a fedélzeten, aki a kabin és a pilótafülke közötti kommunikációt segíti – bár a pilóták természetesen kivétel nélkül beszélnek angolul. |