nagygépes

Márciusban száll fel újra a Concorde

Forma-1-es technológiát alkalmaznak gépek biztonságosabbá tételéhez

2000. 12. 15., 15:15 | Frissítve: 2000. december 15., péntek 15:45

A British Airways márciusban, nyolc hónappal a párizsi katasztrófa után újra akarja indítani a Concorde-járatokat. A gépek biztonságosabbá tételéhez a Forma-1-ből vett technológiát alkalmaznak, a repülőket üzemképes állapotban tartották.

A cég az Air France-szal, a két kormány képviselőivel, a baleset okait vizsgáló nyomozókkal és a gyártóval tárgyal a biztonságtechnikai változtatásokról.

A gépeken valószínűleg módosítják a futóművet, és a Forma-1-ből átvett technikával kevlárborítást szerelnek az üzemanyagtartályokra. Az átalakítások várhatóan többmillió fontba kerülnek majd.

A nyomozók új okokat találtak

A British Airways és az Air France Concorde-flottáját még szeptemberben tiltották el a repüléstől, két hónappal a 113 áldozatot követelő baleset után. A nyomozók azóta megállapították, hogy egy, a kifutópályán fekvő fémdarab sértette fel a gép egyik kerekét, majd a gumidarabok sértették fel az üzemanyagtartály burkolatát.

A nyomozók szerint azonban a kerozin belobbanása nem emiatt következett be. A tüzet valószínűleg a futómű környékén keletkezett rövidzárlat vagy a hajtómű forró gázai okozták. A mérnökök biztosak benne, hogy az új borítás megvédi az üzemanyagtankot a sérülésektől.

A földön veszteglő gépeket karbantartották

Mike Bannister, a BA vezető Concorde-pilótája biztos benne, hogy a gépek újra felszállhatnak. A pilóta nyilatkozatából kiderül, hogy a személyzet minden gépet üzemképes állapotban tartott, és az átalakításokat elvégezve a repülők azonnal felszállhatnak.

A BA képviselője bejelentette, hogy 25 éves a gépek élettartamát további 15 évre meghosszabbítják, és a változtatásokat az Air France gépein is elvégzik.

hirdetés
hirdetés