|
Lufthansa 2001: online földön-égen2001. 04. 13., 19:08 | Frissítve: 2001. április 15., vasárnap 13:35
Arccal az online világ felé - így summázható a Lufthansa 2001-es stratégiája, melyet Thierry Antinori, a Lufthansa értékesítésért felelős alelnöke vázolt a cég nemzetközi sajtótájékoztatóján, Berlinben. Nemcsak a jegyünket vehetjük meg a neten, de rövidesen már a check-int is elintézhetjük WAP-os mobilunkról.
Új célok Az új nyári menetrend pedig további forgalombővülést garantál, ugyanis jelentősen nőtt a Lufthansa úti céljainak száma. Első alkalommal indítanak Berlinből járatokat Amszterdamba, Dortmundba, Velencébe, Londonba, illetve Washingtonba. Az interkontinentális járatok között először szerepel - frankfurti indulással - Denver, Phoenix, illetve Bangalore célpontként, szintén újdonság a Lufthansa bázisrepülőterének számító Münchenből startoló Los Angeles-i, Sao Paolo-i, Hong Kong-i, valamint szingapúri járat. A Lufthansa az új menetrendben összesen 349 úti célt kínál a világ 94 országába.
Menetrend palmtopra A 2001-es tervekről szólva kiderült, az értékesítésben minden csatornát fel kívánnak használni a növekedés érdekében. Ez alól nem kivétel az online világ, sőt: az utaskiszolgálás és jegyértékesítés területén felhasználják az internetes és mobilkommunikációs technikákat is. Így a Palmtulajdonosok rövidesen letölthetik az aktuális menetrendeket tenyérgépükre, WAP-os mobilokon lehet majd elérni az érkezési és indulási információkat. A tervek között szerepel a webes és a WAP-os check-in, s akár online követhetjük majd csomagunk útját is.
A jegyek negyedét neten értékesítik! Fontos szerepet szánnak a jegyértékesítésben az internetnek: a tervek szerint 2005-ben már a jegyek 25 százalékát (!) online vásárolják az utasok. Ennek megfelelően különféle csatornákon kívánják elérni az utasokat, az InfoFlyway a Lufthansa internetes oldala a nagyközönségnek, a CorporateFlayway szolgáltatásait pedig a nagy cégek, a kulcsügyfelek vehetik igénybe. Előbbi már sikeresen üzemel, a vállalati oldal pedig Németországban szeptemberben startol, a nemzetközi verziót 2002-re ígérik. S nem feledkezhetünk meg arról sem, hogy a Lufthansa az alapítója annak a nemzetközi Online Travel Portalnak (OTP), amely a hagyományos utazási protálok között kíván jelentős részesedést kihasítani magának. Az OTP alapítói között 9 nagy európai légitársaság szerepel, az oldal pedig a tervek szerint 2001 nyarán jelenik meg a weben.
Kapcsolódó anyagok |