nagygépes

Lufthansa 2001: online földön-égen

2001. 04. 13., 19:08 | Frissítve: 2001. április 15., vasárnap 13:35

Arccal az online világ felé - így summázható a Lufthansa 2001-es stratégiája, melyet Thierry Antinori, a Lufthansa értékesítésért felelős alelnöke vázolt a cég nemzetközi sajtótájékoztatóján, Berlinben. Nemcsak a jegyünket vehetjük meg a neten, de rövidesen már a check-int is elintézhetjük WAP-os mobilunkról.

A Lufthansa flotta
Boeing B747-400 - 28
Boeing B747-200 - 8
Airbus A340-300 - 25
Airbus A340-200 - 6
Airbus A300-600R - 3
Airbus A300-600 - 10
Airbus A310-300 - 5
Airbus A321-100/200 - 26
Airbus A320-200 - 36
Airbus A319-100 - 20
Boeing B737-300 - 46
Boeing B747-500 - 30
Avro RJ85 - 18
Canadair CRJ100/200 - 41
Rendkívül sikeres évet zárt 2000-ben a Lufthansa, 47 millió utast szállítottak a csoport gépei - ez 7,4 százalékos növekedés a korábbi esztendőhöz képest -, a kapacitás-kihasználtság pedig 74,4 százalékos. Érdekesség, hogy ebből a hatalmas forgalomból 16,4 millió utassal részesedik Németország, vagyis az értékesített jegyek 7,5 százalékát itt adták el. Jól indult az idei esztendő is. Bár az első hónapok holtidénynek számítanak a légitársaságok életében, 2001 januárjában 3,4 millió utast szállított a Lufthansa, ami a korábbi esztendőhöz képest 11 százalékos növekedést jelentett.

Új célok

Az új nyári menetrend pedig további forgalombővülést garantál, ugyanis jelentősen nőtt a Lufthansa úti céljainak száma. Első alkalommal indítanak Berlinből járatokat Amszterdamba, Dortmundba, Velencébe, Londonba, illetve Washingtonba. Az interkontinentális járatok között először szerepel - frankfurti indulással - Denver, Phoenix, illetve Bangalore célpontként, szintén újdonság a Lufthansa bázisrepülőterének számító Münchenből startoló Los Angeles-i, Sao Paolo-i, Hong Kong-i, valamint szingapúri járat. A Lufthansa az új menetrendben összesen 349 úti célt kínál a világ 94 országába.

Egy a 28-ból - a Lufthansa jumbója

Menetrend palmtopra

A 2001-es tervekről szólva kiderült, az értékesítésben minden csatornát fel kívánnak használni a növekedés érdekében. Ez alól nem kivétel az online világ, sőt: az utaskiszolgálás és jegyértékesítés területén felhasználják az internetes és mobilkommunikációs technikákat is. Így a Palmtulajdonosok rövidesen letölthetik az aktuális menetrendeket tenyérgépükre, WAP-os mobilokon lehet majd elérni az érkezési és indulási információkat. A tervek között szerepel a webes és a WAP-os check-in, s akár online követhetjük majd csomagunk útját is.

A jegyek negyedét neten értékesítik!

Fontos szerepet szánnak a jegyértékesítésben az internetnek: a tervek szerint 2005-ben már a jegyek 25 százalékát (!) online vásárolják az utasok. Ennek megfelelően különféle csatornákon kívánják elérni az utasokat, az InfoFlyway a Lufthansa internetes oldala a nagyközönségnek, a CorporateFlayway szolgáltatásait pedig a nagy cégek, a kulcsügyfelek vehetik igénybe. Előbbi már sikeresen üzemel, a vállalati oldal pedig Németországban szeptemberben startol, a nemzetközi verziót 2002-re ígérik.

S nem feledkezhetünk meg arról sem, hogy a Lufthansa az alapítója annak a nemzetközi Online Travel Portalnak (OTP), amely a hagyományos utazási protálok között kíván jelentős részesedést kihasítani magának. Az OTP alapítói között 9 nagy európai légitársaság szerepel, az oldal pedig a tervek szerint 2001 nyarán jelenik meg a weben.

A világ vezető légiszövetségei
Star Alliance Oneworld Skyteam
Légitársaságok 15 8 4
Utasok (millióban) 296 209 174
Célpontok 815 559 451
Repülőgépek 2123 1852 985
Alkalmazottak 311 180 269 100 151 000
Járatok naponta 9 464 8 100 6 402
hirdetés
hirdetés