veszhelyzet

Két magyar fiatal a venezuelai légiszerencsétlenség áldozatai között

A gép legalább 50 éve volt szolgálatban

2001. 01. 26., 09:04 | Frissítve: 2001. január 26., péntek 16:23

Két magyar fiatal turista halt meg a Venezuelában csütörtök este történt légiszerencsétlenségben. Egy több mint ötvenéves DC-3-as zuhant le, a huszonnégy fedélzeten tartózkodó személy életét vesztette. A szombaton a helyszínre érkező venezuelai magyar konzul kérdésünkre elmondta: az utasok valószínűleg a felismerhetetlenségig összeégtek. A Külügyminisztérium már kapcsolatban áll a magyar áldozatok hozzátartozóival.

Huszonnégyen, köztük két fiatal magyar turista vesztette életét csütörtök este, amikor közvetlenül a felszállás után lezuhant a Rutaca légitársaság belföldi járata Bolívar város közelében, körülbelül ötszáz kilométerre a fővárostól. A légitársaság 225-ös járata a Canaima turistaközpontból tartott a karib-tengeri Margarita-szigetre.

A 24 ember halálat okozó, Venezuelában lezuhant DC-3-as roncsai
fotó: Reuters
A gépen hat amerikai, öt holland, négy olasz, két venezuelai és egy osztrák állampolgár is utazott, a négyfős személyzeten kívül. Venezuela történetének legsúlyosabb légiszerencsétlenségét senki sem élte túl. A magyar áldozatokról még csak annyit tudni, hogy egy fiatal lányról és egy fiatal fiúról van szó. A Külügyminisztérium már értesítette a családokat.

A Ciudad Bolivár-i tankolás és felszállás után a kapitány azonnal jelentette, hogy gond van a géppel, és megpróbált visszafordulni, de a repülő kigyulladt, és Ciudad Bolivár bádogviskónegyedére zuhant. A földön egy fiatal nő és két gyermek sérült meg.

A venezuelai tiszteletbeli konzul, Fenjves János kérdésünkre elmondta, hogy az utaslista alapján megerősítették, hogy két magyar van az áldozatok között, bár a végleges azonosításra még várni kell, mert a tetemek valószínűleg a felismerhetetlenségig összeégtek. Fenjves János szombat reggel a szerencsétlenség helyszínére utazik.

60 éve szolgálatban

A repülőgépről keveset tudni, de az biztos, hogy legalább ötvenéves volt. A DC-3-ast 1935 és ’47 között gyártották, de napjainkban is még legalább ezer darab áll szolgálatban. Általában olyan helyeken használják, ahol a repterek nincsenek felkészülve modern repülők kiszolgálására.

Ami első ránézésre is látszik: a DC-3-as nem mai darab
Katonai változatának típusjele C-47-es volt, és a második világháború összes hadszínterén használták, például az 1944. júniusi normandiai partraszállásnál. Két fő változata a teherszállító (C-47 Skytrain) és a csapatszállító (C-53 Skytrooper). Gyártották a Szovjetunióban (Li-2 néven) és Japánban is. A csendes-óceáni hadszíntéren ez volt az egyetlen típus, mely mindkét harcoló felet szolgálta.

Az amerikai hadsereg alkalmazta Koreában és Vietnamban is, a polgári légitársaságok többségének gépparkjában megtalálható volt, így a MASZOVLET majd a MALÉV is használta. Kétmotoros, légcsavaros, maximális sebessége 370 kilométer óránként, és 2600 kilométert képes leszállás nélkül megtenni. Háromfős személyzete van, és 27 utas szállítására képes - írta az MTI.

hirdetés
hirdetés