Még több pénz a 4-es metróra
További Belföld cikkek
- Matolcsy György: A korlátlan erőforrások világa felé hajózunk
- Egyetlen szóval intézte el a bíróság kérdését a férfi, aki több ember otthonát is porig égette Pécsnél
- Orbán Viktor elárulta, hogy mivel kezdett foglalkozni 2009-ben
- A csúcsforgalomban füstölt el egy villamos Budán
- Tizenhárom autó ütközött az M6-oson, teljesen megbénult a forgalom
A tavalyi 307 millió forintos keretének több mint a dupláját, 678 millió forintot költhetne idén működési költségekre a BKV 4-es metró projekt igazgatósága, ha a Főpolgármesteri Kabinet által hétfőn támogatott javaslatot a jövő héten elfogadja a Fővárosi Közgyűlés, tudta meg az MTI az ülés résztvevőitől.
Tájékoztatásuk szerint Hagyó Miklós (MSZP) főpolgármester-helyettes a kabinet elé benyújtott javaslatában az igazgatóság jelenlegi 19 fős létszámának 40 fősre emelésével indokolta az igazgatási költségek növelését.
Milliárdokért adtak tanácsot a DBR-nek eddig
Továbbra sem adott érdemi magyarázatot a BKV arra, potnosan milyen tevékenységet végez az AAM Tanácsadói Zrt. a DBR projektirodánál. A cég 2007-ben két - éppen a közbeszerzési értékhatár alatti - szerződéssel 100 millió forinthoz jutott hozzá úgy, hogy előterjesztéseket, emlékeztetőket írtak munkatársai. Maga a metróbiztos, Becker László sem tudta az őt faggató képviselőknek elmagyarázni, milyen munkát végzett az AAM a DBR-nél, erről a BKV megbízott vezéigazgatója, Balogh Zsolt sem tudott tényszerűen beszámolni. Mint az Index megírta, a lemondott vezérigazgató, Antal Attila 2007 végén ötéves tanácsadói szerződést írt alá a céggel éves szinten 375 millió forintos keretösszegről. A DBR ráadásul 6 milliárd (!) forintot fizet az Eurometrónak projektvezetési tanácsadásért. (Index)
Az állam és a fővárosi önkormányzat közti metrószerződés alapján 386 millió forintot közösen finanszíroznak, 291 millió forintot pedig a főváros előlegezne meg a BKV-nak szánt ez évi önkormányzati támogatás terhére.
A létszám növelését a projektigazgatóság előtt álló új, illetve megnövekedő feladatokkal indokolta Hagyó Miklós előterjesztése.
További egyeztetések igénye miatt a kabinet nem döntött a BKV-nál bevezetendő kisgyermekes bérletről. Ennek ára megegyezne a tanuló-nyugdíjas bérlet jelenlegi 3 250 forintos árával.
Ikvai-Szabó Imre (SZDSZ) főpolgármester-helyettes álláspontja szerint a kismamabérletről az sms-jeggyel és az üzleti tervvel egyidejűleg célszerű dönteni. A cég veszteségét egyébként 220 millió forinttal növelné az úgynevezett kismamabérlet bevezetése.
Danielisz Béla (MSZP) frakcióvezető-helyettes megerősítette azt a szocialista álláspontot, hogy a közgyűlés hatályos döntésének megfelelően intézkedni kell a kismamabérlet bevezetéséről. Demszky Gábor a Főpolgármesteri Kabinet jövő heti ülésére egy új előterjesztést vár ez ügyben.
Az MTI értesülései szerint a kabinet ülésén nem esett szó a BKV vezérigazgatói pályázatának kiírásával és a cég felügyelőbizottságának a busztender vizsgálatáról kapcsolatos jelentésével összefüggő kérdésekről sem.
A főpolgármester azt viszont leszögezte, hogy a sajtóban megjelent hírekkel ellentétben az önkormányzat közlekedési tanácsnoka nem lesz a BKV vezérigazgatója, hiba lenne ugyanis, ha egy politikus látná el ezt a feladatot.