Szeretnénk egy kicsit több reklámot látni

2009.01.02. 10:13

A blogról

Ez a blog egy napi válogatás arról, hogy mi történt 1989-ben. Beszámolunk a legérdekesebb hírekről, interjúkról, bemutatjuk a szereplőket, és megtudhatja azt is, mit hallgattunk, olvastunk, néztünk a moziban húsz éve, és milyen telefonok érkeztek a frissen induló TV2-höz és a Szabad Európa Rádióhoz. Ráadásul elolvashatja azokat a napi információs jelentéseket, amiket az MSZMP korabeli vezetői is megkaptak.

Partnereink

Videók

1989-ben szünt meg végleg a hétfői adászünet az akkor még monopolhelyzetben lévő Magyar Televízióban. Az egyes csatornának konkurense is akad, a köztévé kettes csatornája, politikailag és szakmailag is sokkal szabadabb struktúrával. Élő adásokkal, politikai vitaműsorokkal, a máig emlékezetes képi megoldással, a cipzáras Napzártával és a korábbinál vállaltan szórakoztatóbb tartalommal. De hogyan fogadták mindezt a nézők? Napi sorozatunk első része.

Üzenetek a TV2-nek – 1989. január 2., hétfő

Jó estét kívánok! Elnézésüket kérem. Hiányoljuk a reklámműsorokat. Egyre kevesebb a reklámműsor. A régi időben, illetve a múlt évben sokkal több volt. Szeretnénk egy kicsit több reklámot látni. Köszönjük szépen.

Nekem az lenne a tiszteletteljes kérésem, hogy a BUMM nevű vetélkedőt, vagy játszmát töröljék a műsorból. Borzasztó a mai gazdasági, zaklatott világban, hogy súlyos ezreket fizetnek 3-4 bumm-szócskáért. Felháborító! Különösen az idősebb korosztálynak, akik alacsony nyugdíjból élnek. Én is egy öreg nyugdíjas vagyok. 6-7-8 ezer forintokat nyernek munka nélkül. Ebből is levonják majd az adót? Ezt szeretném megtudni. Köszönöm szépen.

A TV2-nek pedig a TV1-en üzent Sümeghy úr, a cipzár működésére hívva fel a szerkesztők figyelmét.

Magyarországon 1989-ben a tévénézés napi átlaga 136 perc volt (ebből 133 perc jutott az MTV-nek). Ez azóta megduplázódott, tavaly a napi átlag 259 perc volt. 

1989 volt a nagy parabolaantennás időszak, a német RTL a háztartások 19 százalékában volt fogható, a Sat 1 16 százalékban, a Super Channel pedig 15-ben. További sorrend: Sky, TV5, MTV, Pro 7, 3 Sat. Színes tévé viszont nem jutott mind második lakásba sem (43 százalék), a videóboomnak is csak az elején jártunk (nyolc százalék), PC pedig csak a lakások négy százalékában volt. (Forrás: Tények könyve)

További részletek 1989-ről az OSA honlapján.