Belföld

Röhögjön velünk az 1977-es metróterveken!

2007. március 23., -

A BKV Deák Ferenc téri földalatti múzeumában megállt az idő. Még most is árulnak egy kis füzetet, ami akkor jelent meg, amikor a Fonográftól az Edison volt a sláger, felszállt az első Concorde, Forma-1-es világbajnokságot nyert Niki Lauda és megszületett Nick Heidfeld. Nem antik ereklyének szánják, hanem aktuális tájékoztatónak a múzeumról – három nyelven.

Az akkori tervek szerint "az ezredfordulóra kiépülő teljes metróhálózat" így néz ki:


A kettes metrót egy elágazó vonal egészíti ki a Népstadiontól a vásárváros mellett Kőbánya központjáig.

A hármas metró a Váci út mentén a városhatárig, elágazása a káposztásmegyeri lakótelepig jár.

A négyes metró a budafoki Rózsavölgyről a Fehérvári út alatt a Baross és a Bosnyák tér érintésével megy Rákospalotára.

Az ötös egy körirányú metró. Óbudáról indul, a Duna alatt megáll a Margitszigetnél, majd az Élmunkás (Lehel) tér és a Baross tér érintésével József- és Ferencvároson keresztül vezet Kelenföldig.

És 2000-ben, emlékezhetünk rá gyermekkori rajzpályázatokról, már egyszemélyes kis repülőgépekkel megyünk a sarki közértbe.

N;
hirdetés
N;