Vélhetően az Antal-família egyik cége számlázott az Alfa Busznak

2008.02.10. 11:33
Bár Antal Attila azt állítja, hogy a fia az Alfa Busz Kft. egyik alvállalkozójánál dolgozott kvázi raktárosként, megeshet, hogy maga volt az említett alvállalkozó. A Heti Válasz ugyanis azt gyanítja, hogy Antal Zsolt a BKV mintegy 4 milliárdos használtbusz-beszerzési pályázatán egyedül versengő Alfa Busz Kft. kényszervállakozója volt, s logisztikai munkájáért cserébe az Antal-família egyik családi cége, vagy épp egy saját maga által résztulajdonolta vállakozás állított ki számlát. Ez a verzió egyébként részben fedi azt, amit a BKV kommunikál az ügyben.

Szép kis purparlé kavarog az Antal család körül, mióta kipattant, hogy a BKV vezérigazgatójának fia üzleti nexusban állt a közlekedési társaság majdnem négy milliárd forintos használtbusz-beszerzési tenderén egyedül rajtvonalhoz álló Alfa Busz Kft.-vel. A BKV vezérigazgatója, Antal Attila magyarázkodni kényszerült, s azt állította: fia, Antal Zsolt soha nem volt alkalmazottja az Alfa Busz Kft-nek, egy olyan cégnél dolgozott, amelyik alvállalkozója az Alfa Busznak. "Soha nem volt köze, de még közelében sem döntéshozói pozíciókhoz, logisztikai munkatárs, de úgy is mondhatnám, hogy raktáros volt 2006 végétől 2007 végéig" - nyilatkozta korábban Antall Attila.

Ám megeshet, hogy nem ilyen egyszerű a képlet, s Antal Zsolt nem puszta alkalmazottja volt az Alfa Busz Kft. egyik alvállalkozójának, hanem az Antal-família egyik cége, vagy épp a saját vállalkozása számlázott az Alfa Busznak. Azaz ha áttételesen is, de Antal Zsolt maga volt az alvállalkozó. Legalábbis a Heti Válasz ezt gyanítja.

Így az újság arra kérte a munkaügyi főfelügyelőséget, vizsgálja meg, hogy volt-e szerződéses "munkakapcsolat az Alfa Busz Kft. és másik három cég között. Az első vállalkozás a POT Kereskedelmi és Szolgáltató Bt., amelynek üzletvezetője Antal Zsolt, s tulajdonosi körét két másik testvére (legalábbis vezetéknevük, illetve édesanyjuk neve azonos) színesíti. Másodsorban a V. I. P. T. Személyszállító Szolgáltató és Kereskedelmi Kft. vetetné górcső alá a heti Válasz, ugyanis a céget részben a POT Bt. tulajdonolja. A harmadik vizsgálatra érdemes vállalkozás a T-W SYSTEM Ipari és Kereskedelmi Kft.-vel, ahol Antal Zsolt résztulajdonosként tűnik fel.

Hogy teljesítményért Antal Zsolt mekkora summát könyvelhetett el, arról Regőczi Miklós, a BKV kommunikációs igazgatója csak annyit mondott: ez egy néhány százezres havi tétel volt. Ami tagadhatatlanul borsos raktárosi fizetés. Ám a Heti Válasz szerint azért Antal Zsolt feljebb is haladt a ranglétrán. A lap ugyanis azt szeretné megtudni az Alfa Busz Kft.-től, hogy: Ki volt az Alfa Busz munkatársai vagy alvállalkozói közül az, aki eleinte - logisztikai kollégaként - az alkatrészek nyilvántartásával foglalkozott, majd bekerült a gyártócsarnok irodájába, ahol diszpécseri feladatokat végzett, s később hozzá került bizonyos anyagok igénylésének joga is? Illetve a Heti Válasz arra is kíváncsi, miszerint: Ki volt az a munkatárs vagy alvállalkozó, akit később az egyedi buszok építésére szakosodott szakembergárda irányításával bíztak meg (Toman Péter ügyvezető közvetlen alárendeltjeként)?

Az említett cégekkel, illetve Antal Zsolt munkakörével kapcsolatos kérdésekre az Index információi szerint a BKV vezérigazgatója valószínűleg hétfőn reagál.