Továbbépülhet Európa legdrágább autópályája
Igaz, a miniszterelnök-jelöltek, majd a frissen megválasztott kormányfők rendre megígérik, hogy a kormányzati ciklus végéig autópályán teheti meg a lakosság a Budapesttől Szegedig tartó utat. Ezt mondta 1998-ben Orbán Viktor, majd 2002-ben Medgyessy Péter, aki ígéretét megismételte keddi parlamenti beszédében is: "Az M5-ös Szegedig tartó szakasza szintén 2006-ra megépül."
A Magyar Nemzet szerdai számának értesülése szerint a 2003. december 31-ig a továbbépítésre opciós joggal rendelkező AKA Rt. fejezheti be az M5-ös Szegedig tartó szakaszát a tulajdonosi köréhez tartozó Strabag Építő Kft. fővállalkozásában. A koncessziós társaság cserébe elfogadja a Gazdasági és Közlekedési Minisztérium (GKM) harminc százalékos díjcsökkentési javaslatát.
Garai Valéria, az AKA Rt. sajtóreferense cáfolta, hogy megegyeztek volna az állammal az M5-ös továbbépítéséről. A cégnek 2003 december 31-ig opciója van a továbbépítésre, ám még nem lehet tudni, hogy ezzel élni fog-e vagy sem. A sajtóreferens elmondta, hogy a matricarendszer esetleges bevezetése is a tárgyalások része. A Budapest-Kiskunfélegyháza szakaszra a koncessziós szerződés 35 évre szól, így addig az AKA Rt. szedi a díjakat.
A GKM neve elhallgatását kérő munkatársa elmondta, hogy az AKA Rt.-vel 2003 első félévében zárulnak le a tárgyalások. Az autópálya - vélik a minisztériumban - 2006-ig megépül Szegedig. Hogy milyen formában, arról tovább folynak az egyeztetések. Azt sem lehet még tudni, hogy sikerül-e az országos matricarendszerbe kapcsolni az M5-öst.