Boros és Bochkor fúrhatja a metróalagutat

2007.05.17. 15:37
PR-események és sztárok nélkül nincs presztízsberuházás. Emlékeznek még, hogy Demszkyék tavaly hányszor adták át a Combinókat a nagyérdeműnek? Minden héten egyszer. A sorozat a metróval folytatódik, ezúttal az alagútépítő pajzsokat keresztelték meg. Kép- és videoriport.
Már tűzoltózenekarra sem telik

Az Etele téri végállomás fúrópajzsindító gödrében a pr-eseményre - a korábbi sajtótájákoztatókhoz képest - kevesen voltak kíváncsiak. Legalább kiderült, a metróépítés nem egy hangos foglalkozás, a leghangosabb a kiásott földet pakolgató Hyundai markológép volt.


Fotók: Nagy Attila

Nem kell azonnal pazarlásra gondolni, a pezsgőspoharak műanyagból vannak. Magyarország, a boroskólák és a presztízsberuházások hazája mégsem hazudtolta meg magát, a pezsgő édes volt.

Az alagútépítő szerkezetek oldalán a negyedik pezsgő durrant szét. Az első kettőt az alagutak megáldásakor vágta hozzájuk a két alagút-keresztanya, Éva és Zsuzsa.

Bár az alagút végét nem láttuk, valamit biztos csinálnak a mélyben, az egyórás sajtóesemény alatt több mázsa iszap kocsizott ki a lyukból (Az elsőnek indult északi pajzs a 85. méternél tart, a második még sehol, pedig).

Megérkeznek a 4-es metró mellett felsorakozott rádiósok, Bochkor Gábor és Boros Lajos. A Sláger rádióban annyira megfuttatták az alagútépítő pajzsok neveiről indított szavazást, hogy végül Borosnak és Bochkornak keresztelték el a TBM S355 és TBM S354 nevű gépvakondokat.

A beérkező névjavaslatok közül zsűri válogatta ki a szavazásra érdemeseket, sajnos az olyan - az eredetiség csíráját magukba hordozó - nevek, mint Bányász Rezső, Pató Pál vagy Fúró Rudi kiestek a rostán. Az MSZP-közeli zsűri tagjainak (értsd: szoci rendezvények állandó vendégeinek) egyike volt Hajdú Péter, az ambivalens tévés showman. Sok vizet nem zavart, csak bámészkodott.

A zsűriben még számos ismert arc tevékenykedett, de a villámszerű pr-eseményre csak Hajdú és Korda György jött el, és nem hiányozhatott Hagyó Miklós főpolgármester-helyettes sem, aki ha épp nem közműcégvezetőket nevez ki pályáztatás nélkül, sajtótájékoztatót tart.

Boros és Bochkor pár percet poénkodtak az újságírók kis számú csapatának, kiderült például, hogy a Zsuzsa alagutat fúró Bochkor pajzs, és az Éva alagútba vájó Boros pajzs obszcén viccekre is lehetőséget ad. Érzésre az egész pedig "olyan macsós".

Az alagút-keresztanyák, Román Éva tanítónéni és Jánosi Zsuzsa világbajnok törvívó ezúttal a háttérben maradtak.

Bochkor Macsó Gábornak első próbálkozásra nem sikerült széttörni az üveget, a pezsgő begurult a vakond alá, amit kedvenc alagútépítő munkásunk adott vissza neki.

Borosék megígérték, ahány állomás elkészül, annyiszor eljönnek ünnepelni Hagyó Miklósékkal. Erre koccintottak is.

Bochkor egyébként Érd környékén lakik és az I. kerületi Fő utcába jár dolgozni, ezért ő néhány év múlva szembesülni fog a 4-es metró nagy problémájával: mire az agglomerációs autós a a várost körülvevő dugógyűrűben elkecmereg az Etele tér magasságáig az autójával, az utolsó kilométerekre már nem fogja lerakni a kocsiját.