Bármikor beszakadhat a Margit híd

2004.08.27. 13:49
A Margit híd egy szakaszát haladéktalanul alá kell dúcolni, mert az elhasználódott pályalemez beszakadhat egy nehezebb jármű kereke alatt, adta hírül az InfoRádió egy tanulmány szakértőjére hivatkozva. A Margit híd teljes felújítását az északi M0-ás út Duna-hídjának elkészültéhez kötik, ez 2006-ra várható.
Bármikor beszakadhat a Margit híd pályalemeze egy nehezebb jármű alatt, ezért haladéktalanul alá kell dúcolni, mondta el az Info Rádiónak Schulek János, aki szakértője volt a hídról nemrégiben készült statikai tanulmánynak.

A Főmterv Rt műszaki igazgatójának elmondása szerint attól ugyan nem kell tartani, hogy a híd látványosan leszakad, de a pályalemez leszakadása veszélyes lehet a hídon közlekedő járművekre és emberekre.

Vajda másképp tudja
A város üzemeltetéséért felelős főpolgármester-helyettes szerint jelenleg nincs olyan állapotban a Margit híd, hogy alá kellene dúcolni. Vajda Pál az InfoRádióban elhangzott szakértői véleményre reagált, amely szerint a híd pályalemezének egyes szakaszait meg kell támasztani, ellenkező esetben beszakadhat a vasbeton lemez. A politikus szerint a hidat folyamatosan figyelik, s ha az ellenőrzés azt mutatja, azonnal megkezdik az aládúcolást. Hozzátette: a főváros az M0 északi híd elkészülésére vár, hogy megkezdhesse az egyébként kritikus állapotú Margit híd teljes rekonstrukcióját. Schulek János, a Margit híd állapotáról készített szakvélemény egyik szerzője az InfoRádiónak megerősítette, hogy a kritikus pontokon meg kell támasztani a hídlemezt. Hozzátette: a vizsgálat több mint húsz kazettát konkrétan ki is jelöl ilyen célból, sőt a dúcolást néhány helyen már el is végezték.
Az elöregedett pályalemez egy hatvanéves vasbeton elem, amely a többinél gyengébb minőségűre sikeredett, nagyon erős hámlások, átázások, lefagyások vannak benne, ezért a tanulmány megerősítést tart szükségesnek. Aládúcolásra utaló jelek egyelőre nem fedezhetők fel a hídon. Ezzel az eljárással egyébként egy-két évig még ki lehet húzni, de a szakértő szerint "egy vasbeton lemezt nem lehet életben tartani, pláne a Margit híd terhelése mellett".

Demszky tud róla

Kedden Demszky Gábor főpolgármester az Erzsébet híd rekonstrukciója kapcsán tartott sajtótájékoztatóján elismerte, hogy a Margit híd van a legkritikusabb állapotban a főváros hídjai közül.

Csordás Mihály közlekedési ügyosztályvezető az MTI-nek azt mondta, hogy a Margit híd felújítása "jó esetben" másfél évet vesz igénybe, és mai árakon mintegy 5,5 milliárd forintba kerülne, és "nagyon nagy forgalmi problémákat" is okozhatna a közúti és a villamosközlekedésben.

Az M0-ás-hídon múlik

A főpolgármester szerint a Margit hídi munkálatokat az északi M0-ás autóút megépítése után lehetne megkezdeni. Az M0-ás autóút megépítését a Dunán átívelő M0-ás híd késlekedése hátráltatja. A legutóbbi információk szerint a GKM, miután a Fővárosi Bíróság elutasította a beruházás ellen civilek által beadott keresetét, 2006-ra tervezi a híd átadását.

Az InfoRádió megkereste az ügyben Konyáry Zsófiát, a főpolgármesteri hivatal közlekedési ügyosztályának alosztályvezetőjét, aki elmondta, hogy a hídvizsgálatot jelenleg is értékelik, majd ezt követően látnak hozzá a szükséges munkához.