További Budapest cikkek
- A kormány szerint autósüldözés folyik Budapesten
- Elkezdték a Széll Kálmán téri átjáró építését
- BKK: Leszállíthatják a budapesti járatokról a maszk nélküli utasokat
- Szombattól pótlóbusz jár az 1-es villamos helyett a Hungária és a Könyves Kálmán körúton
- A koronavírussal magyarázza a BKV, miért nem lesz idén nyáron sem klíma a 3-as metrón
Nem kap többlettámogatást a BKV az államtól - közölte az MTI-vel a Pénzügyminisztérium szóvivője arra a keddi hírre reagálva, hogy pluszpénzekhez juthat a fővárosi közlekedési vállalat. Nemes Gábor, a BKV-nál működő szakszervezetek egy részéből alakult sztrájkbizottság szóvivője azt közölte az MTI-vel, hogy többlettámogatás nélkül csődbe juthat a vállalat.
A Hírszerző internetes újság azt írta, hogy a vállalat még az idén 5-10 milliárd forint többlettámogatást kaphat, jövőre pedig plusz 20-30 milliárd forinttal egészíthetik ki a társaság állami juttatását. Demszky Gábor főpolgármester egy más témában tartott sajtótájékoztatón arra utalt, hogy a főváros reményei szerint a parlament a költségvetési módosító indítványok között megszavazza azt is, amely plusztámogatáshoz juttatja a BKV-t.
Az állam nem nyújt többlettámogatást a főváros közlekedési vállalatának - közölte a Pénzügyminisztérium szóvivője. Pichler Ferenc hozzátette: a kormány álláspontja szerint a céget a BKV tulajdonosának, a fővárosi önkormányzatnak kell finanszíroznia. "Többlettámogatásban nem gondolkodunk" - mondta a szóvivő.
Az állam évente árkiegészítés címén 17 milliárd forintot, normatív támogatásként további 32 milliárd forintot ad a BKV-nak. A fővárosi önkormányzat - tőkepótlás címén - 10 milliárddal támogatja a vállalatot. A cégnek mintegy 42 milliárd forint bevétele származik az eladott jegyekből és bérletekből, viszont a támogatások és a bevételek összege nem éri el a hozzávetőleg 120 milliárd forintos éves működési költséget.
Sztrájk készül 18-án
A BKV - zömében buszos - szakszervezetei azt ígérték, hogy december 18-án félnapos sztrájkot tartanak, ha nem teljesülnek követeléseik. Többek között azt akarják, hogy az állam növelje a normatív támogatást és a finanszírozás átalakításával teremtse meg a cég stabil működésének feltételét, a főváros pedig vállalja át a közlekedési vállalat 80 milliárd forintos tartozásából keletkezett kamatterheket, vagy ennek megfelelő támogatással segítse a cég működését.
Nemes Gábor, a sztrájkbizottság szóvivője az MTI-nek azt mondta, hogy ha a cég nem kap plusztámogatást az államtól, csődbe juthat. Szerinte a járművek rossz állapota miatt a cég műszakilag hamarabb összeomolhat, mint anyagilag. A szóvivő hangsúlyozta, ha nem lesz állami többlettámogatás, kénytelenek lesznek megtartani a december 18-ra meghirdetett munkabeszüntetést. Ugyanakkor hozzátette: nem hivatalosan úgy tudják, a vállalat megkapja a pluszforrást.