Fagyireklámra a BKV is beszólna

2005.02.03. 13:49
A Vodafone hetek óta tartó kampánya arra biztat, hogy a metrón is használjuk mobiltelefonjainkat. Reklámjaik sok esetben az utazási feltételekről szóló BKV-hirdetés mellé kerültek, amelyben az olvasható, hogy a közlekedési társaság járművein az utasok kapcsolják ki a készülékeiket.
A metrón való önfeledt telefonálásra biztat a Vodafone közelmúltban indult jópofáskodó kampánya. A "hatékony és kényelmes mobilhasználatról" szóló útmutató például megmutatja a hosszú beszélgetésekhez a megfelelő könyöktartást vagy javasolja, hogy egyenes háttal üljünk, mert úgy szebb a hangképzésünk.


Klikk a képre!

A szerelvényekben az utazási feltételekről szóló BKV-hirdetés is olvasható: "A mobiltelefon használata utasaink nagy részét zavarja. Kérjük, hogy járműveinken kapcsolják ki készüléküket." Most akkor mi a helyes magatartás? És miért enged a BKV a saját utazási feltételeinek ellentmondó hirdetést kitenni? És miért engedte egyáltalán kiépíteni a mobilhálózatot a föld alatt, ha a metrókon legszívesebben az összes mobiltelefont kikapcsoltatná?

Folyamatosan nőtt

A Pannon GSM és a Westel 2003 januárjára közösen építette ki azt a hálózatot, ami lehetővé teszi a metrón és a kis földalattin mobiltelefon használatát. A két cég illetékesei akkor elmondták, hogy a hálózat bővülésével és a lefedett állomások számának növekedésével folyamatosan nőtt a beszélt percek száma és az sms-forgalom. A BKV-tól kapott információk szerint a három telefonos cég hálózatának kiépítése után több tíz millió forinttal gazdagodott a közlekedési társaság.

A Vodafone-nál akkoriban még úgy nyilatkoztak, hogy a földfelszíni fejlesztések élveznek előnyt, és ügyfeleik csak a nagy forgalmú állomásokon használhatják készülékeiket. Január elsejétől azonban a két budapesti metróvonalon is mobilozhatnak a Vodafone-előfizetők, amit a cég egy nagy reklámkampánnyal hirdetett meg.

Hasznos is lehet

A Vodafone-nál felhívták a figyelmet arra, hogy szolgáltatásaik egy része - például sms, wap - "csendben is igénybe vehető", vészhelyzetben pedig kifejezetten hasznos lehet a föld alól telefonálni. A forgalmuk, a két másik mobilszolgáltatóhoz hasonlóan, érezhetően megnőtt a föld alatti hálózat kiépülése után.

Arra a kérdésre, hogy miért nem a Pannonnal és a Westellel közösen tették lehetővé előfizetőiknek is a telefonálást a metrón, a cégnél elmondták: egy új, modern hálózatot könnyebb alkalmassá tenni a harmadik generációs mobilszolgáltatás kiépítésére.

Nincs tiltva

A BKV járművein megjelenő reklámokat külsős cég intézni, a közlekedési társaságnak csak akkor kell bemutatni, ha a járművek karosszériáját borítják be vele, tudtuk meg a közlekedési társaságtól. Szélsőséges esetben persze leszedethetik a hirdetést, de ez szerintük nem számít annak. A mobiltelefonálás nincs tiltva járműveiken, de egy föld alatti fagylaltozásra buzdító hirdetést talán levetetnének.