A listán a legveszélyesebb útszakaszok vannak. Itt sérülnek meg legtöbben olyan balesetekben, amelyek oka a gyorshajtás. A Váci út, a Szentendrei út, a Pesti út, az Árpád út és még hat olyan útvonal, ahol éjjel-nappal működő, fix traffipaxok mérnék a sebességet. Olyanok, mint az autópályákon.
Lesznek úgynevezett mobil egységek is. Ezeket - körülbelül 40 sebességmérőt - változó helyeken állítanák fel. A főváros tervei szerint a munkát közterület-felügyelők végzenék, magáncégek nélkül.
Danielisz Béla, a Fővárosi Önkormányzat bűnmegelőzési tanácsnoka azt mondta, hogy a közterület-felügyelő hivatalos személy, el is tudja látni a feladatot, a fényképéket online-módon a rendőrégre kell továbbítani, ők folytatják le a közigazgatási eljárást.
A befizetett bírságok az államkincstárba kerülnek. Azon a rendőrség, illetve az önkormányzat osztozik majd. Valójában az így befolyó összegből működtetnék a rendszert. A bűnmegelőzési tanácsnok szerint optimális esetben jövő év január elsejétől működhetnek a sebességmérők - ehhez a rendőrséggel és Nemzeti Közlekedési Hatósággal kell még egyeztetniük.