Hogyan lesz kész hétfőig az Örs vezér téri metróállomás?

2007.08.17. 13:17
Az utasok már napok óta arról beszélnek az Örs vezér teréről induló metrópótlókon, hogy az átépített végállomás nem lesz kész az augusztus 20-i határidőig. Mint kiderült, ez nem is volt célja a BKV-nak, mert a határidő november 30. Az utasok az állomást ennek ellenére már hétfőtől használhatják. Nézze meg, hogy állnak a munkálatok most!
Az eredeti terveknek megfelelően augusztus 20-án indul újra teljes vonalon a kettes metró. (Fotók: Barakonyi Szabolcs)
Az állomásokat, szintén az eredeti tervek szerint, november 30-ig kell befejezni az építőknek.
Addig egy paravánnal választják el az építkezési területet az utasoktól, az ígéretek szerint a munkák nem járnak fennakadással.
Az Örs vezér téri állomás áll a legrosszabbul a most felújított állomások közül, a Pillangó utcával és a Stadionok megállóval előrébb tartanak. A három állomás felújítása és a vágányok cseréje 11 milliárd forintba került.
A munkák elején éjjel is dolgoztak az állomásokon, majd leálltak vele, a cég szerint nem a környékben tiltakozó lakók miatt. Az ütemtervük szerint egyébként sem dolgoztak volna. Pénteken már kora hajnalban is dolgoztak a munkások az Örsön, korábban ez nem volt jellemző.
Az év végéig megépítik a Stadionok állomáson és a Pillangó utcánál a mozgólépcsőket és lifteket. A budapesti metró történetében még soha nem épült lift. A már felújított állomásokon folyamatosan alakítják ki a vakvezető taktilis sávokat is.
A Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület kezdettől fogva bírálta az Örs vezér téri állomás megépítését, szerintük ugyanis össze kellett volna kötni a kettes metrót a gödöllői HÉV-vel. Ha átszállás nélkül juthatnak el a külső kerületiek, illetve az agglomerációban élők a belvárosba, akkor nagyobb kedvvel térnének át az autóról a tömegközlekedésre.
A metrópótlásért – az elmúlt évekhez hasonlóan – sok kritikát kapott a BKV, habár ahol lehetséges volt, ott buszsávokat alakítottak ki a csuklós Volvo buszoknak.
A Kerepesi úton a város felé haladó buszok a lebetonozott HÉV-vágányokon közlekedtek, így kikerülték a reggeli dugókat.