A pesti metrótervek lekörözték Budát

2007.05.02. 18:04
Késnek a 4-es metró budai megállóinak felszíni engedélyezési tervei, a pestiek azonban már elkészültek, derült ki a főváros városképvédelmi bizottságának szerdai ülésén. A fő téma a Kelenföldi pályaudvar volt, a terület közlekedési fejlesztésének tanulmánytervéből azonban kimaradt az 1-es villamos, aminek később ott lenne a végállomása.

Késésben vannak a 4-es metró budai állomásainak felszíni rendezési, engedélyezési tervei, a pesti oldalé viszont már elkészült, hangzott el a Fővárosi Közgyűlés városképvédelmi bizottságának szerdai ülésén.

A 4-es metróhoz kapcsolódó felszíni rendezésekről szóló szóbeli hivatali tájékoztató túlnyomórészt a Kelenföldi pályaudvar térségével foglalkozott. A terület közlekedési fejlesztési tanulmánytervét kidolgozó Tetthely Kft. csaknem 10 varációt ismertetett, a térség fejlesztésének engedélyezési, illetve tendertervei ez alapján készülnének. A tanulmányterv egyebek közt háromszintes csomópontot, alagutas kapcsolatot az M7-es úttal, valamint autó- és bicikli parkolókat is felvázolt.

Megkésett ötletpályázat

Közös állásponton volt a szocialista Balogh Pál és a KDNP-s Endrédy István, akik arra hívták fel a figyelmet, hogy a téma tárgyalása komoly vitát gerjesztett a városüzemeltetési bizottságban. Elmondták, hogy ott három ismert tervező cég opponensként lehúzta a tanulmánytervet.

A tervezésekre egyébként Balogh Pál ismeretei szerint már 500 millió forintot költöttek. Úgy véli, a XI. kerületi lobbi szorgalmazására a múlt héten a Kelenföldi pályaudvar térségére kiírt ötletpályázat megkésettnek tűnik. Hunvald György is úgy vélte, hogy a Kelenföldi ötletpályázatot a Tetthely Kft. megbízása előtt kellett volna lebonyolítani.

Elfelejtették az 1-es villamost

A fideszes Schneller Domokos hiányolta azt, hogy a Kelenföldön kialakítandó intermodális közlekedési csomópontnál a tanulmányterv nem számolt az 1-es villamossal, ennek a hatályos fővárosi tervek szerint pedig itt lenne a végállomása a jövőben. Aggasztónak tartotta azt is, hogy a külső Bartók Béla úton jelentősen megnőne a járműforgalom a Kosztolányi tér irányába, ha megvalósul az autópályához való kapcsolata.

A szocialista Ráday Mihály úgy vélte, hogy a MÁV a Kelenföldi pályaudvar védett épületének lepusztítására játszik, hogy feloldják az épület védettségét, ami után lebontható lenne.