A Fidesz bírálja a középiskolai felvételik magyar nyelvi tesztjét
"2005. január 28-29-én sok tízezer tizennégy éves kisdiák írta meg a központi gimnáziumi felvételi dolgozatot. A magyar nyelvi feladatlap a kiemelt első helyen azt kérte a gyerekektől, hogy televíziós csatornák napi műsortervét értelmezzék több szempontból. Ezt az első látásra ártatlannak tűnő nyelvi tesztet a leghatározottabban el kell ítélnünk annak kódolt üzenete miatt" - tartalmazza a tagozat közleménye.
Minisztériumi helyeslés és a tévézéshez
A tagozat képviselői azt kérdezik a feladatsorokat összeállító pedagógusoktól: tudják-e, hogy milyen ártalmas a gyermekekre a napi 3-5 órás televízió-nézés, valamint végiggondolták-e, hogy a feladat a rajta szereplő minisztériumi jóváhagyás erejénél fogva azt sugallja, hogy teljességgel rendjén való, helyeselhető, ha egy 13-14 éves gyerek, játék, tanulás, sportolás helyett televíziós műsorok böngészésével és nézésével tölti az idejét?
"Vajon nem találhattak volna a magyar szép- vagy szakirodalom, értékes publicisztika gazdag kincsestárában olyan - esetleg adaptált - szöveget, amely egyaránt alkalmas az értő olvasás, a lényeglátás és az összehasonlítás képességének vizsgálatára, és tartalmával pozitív nevelő hatást gyakorol az olvasóra?" - kérdezik.
A Fidesz kulturális tagozata tiltakozik "az Oktatási Minisztérium ilyen és ehhez hasonló, bújtatottan agitatív, romboló intézkedései ellen" és felszólítja az illetékeseket, hogy a soron következő vizsgakérdések - így az érettségi vizsga feladatainak - összeállításakor "a nemzeti kultúrkincsünknek azokat az elemeit használják, amelyek a hatályos tantervekben szerepelnek".