Felújítják a még át sem adott M3-as szakaszokat

2002.01.28. 17:26
A még át sem adott M3-as autópálya felújításának folyamatait tapasztalta a sztráda Vegyépszer által épített szakaszán Keller László szocialista frakcióvezető-helyettes. A politikus fényképpel illusztrált kérdéseket kíván feltenni az érintett kormánytagoknak, mert szerinte olyan minőségvédelmi problémák merültek fel, amit tisztázni kell. Turgyán Tamás, az autópálya-építő konzorcium szóvivője szerint egy természetes folyamatot dokumentált a honatya, ami előkészülete a márciusban folytatódó munkáknak.
Keller László szocialista frakcióvezető-helyettes a hétvégén újra megszemlélte az épülő M3-as autópálya azon szakaszát, amelyet a Vegyépszer Rt. kivitelez - tájékoztatta az Indexet a politikus. Keller az M3-M30-as út 145-152-es kilométere közti területen készített fényképekkel illusztrált kérdést kíván intézni az illetékes tárcákhoz, mert szerinte fotói újra azt bizonyítják, hogy a még át sem adott sztráda máris felújításra szorul. Szerinte a nemzetközi szabvány alapján tíz kilométerenként lehetne egy hiba, ezzel szemben az általa szemügyre vett hét kilométeren tucatnyi útkivágásra lelt, amit ha az idő jobbra fordul befoltoznak majd.

Beláthatalan következmények

Az Indexnek nyilatkozva Keller László azért nevezte különösen aggályosnak az át sem adott rész felújítási munkálatait, mert megítélése szerint, ha már most ennyi javítani való van az M3-ason, akkor beláthatatlan, hogy milyen hiányosságok derülnek majd ki a terheléspróbán, vagy már az átadott szakaszokon, használat közben.

"Bomlásnak indult töltések"

Keller szerint a késve elkészített mintavételi minősítési terv megvalósítása is hiányosságokat mutat. Ez a dokumentum azért különösen fontos a honatya szerint, mert ez írja elő, milyen távolságonként mit kell vizsgálni. A politikus úgy véli: azért nem a tervnek megfelelően járnak el, amikor nem végzik el a minőségvédelmi ellenőrzéseket, mert a kivitelező képviselője alá sem írta a tervet. Keller szerint a sztráda-töltések is "bomlásnak" indultak, ráadásul a folyamatnak egyelőre nem is látszik a vége, mert az enyhe idő ellenére a talaj nem engedett még fel.

Keller állítja: a dokumentum alapján 97 százalékos tömörségűnek kellene lennie a betonnak, ezzel szemben lábbal "felkaparható" ez a réteg, ami nem eredhet a plusz mínusz egyszázalékos eltérésből, ami még engedélyezett volna.

A szóvivő szerint a tavaszi munkákat készítik elő

Turgyán Tamás, az autópálya-építő konzorcium szóvivője szerint teljesen természetes folyamata az útépítésnek a képviselő által dokumentált úthibák kijavítása. A szóvivő szerint ezekkel a munkálatokkal a február végi, március eleji munkakezdést készítik elő, amikor felhordják a sztrádára mind a kötő-, mind pedig a kopóréteget. A töltések állapotáról azt mondta: az is természetes menete az útépítésnek, hogy a töltéseket szélesebbre építik, mint az autópálya maga. Ez azért szükséges Turgyán szerint, mert 20 tonnás munkagépekkel a töltést nem lehet tömöríteni, így meg kell várni a természetes folyamatot, aminek az eredmény egy olyan töltés, ami olyan széles, mint a sztráda maga.